Prodeje Tesly v Norsku za 1. čtvrtletí výrazně klesly

Norsko je pro automobilku Tesla jedním z klíčových trhů. O to důležitější jsou nejnovější data o poklesu prodejů.

Elektromobil Tesla Model S na sněhu
foto: Tesla

Za rok 2015 automobilka Tesla Motors v Norsku prodala 4039 elektromobilů Tesla Model S. V podstatě stejně jako o rok dříve. Norsko tak tvoří nemalých 8 % globálních prodejů.

Během 1. čtvrtletí 2016 ale objem prodejů v meziročním srovnání propadl o 54 % z 1532 na 705 dodaných elektromobilů Tesla Model S. Analytici se teď dohadují co je příčinou takového poklesu.

Může jít o snahu Tesly vyrábět víc vozů Tesla Model X a plnit spíše tyto objednávky. Prozatím doma v , do Evropy se má elektrické SUV dostat od poloviny letošního roku.

Možná Norové čekají na další update Tesla Model S, potenciálně se 100kWh baterií? Anebo tam už všichni kdo chtěli Model S auto mají a teď hromadně rezervují Model 3. Kdo ví…

11 Comments on “Prodeje Tesly v Norsku za 1. čtvrtletí výrazně klesly”

  1. Mňa by zaujímalo ako sa
    Mňa by zaujímalo ako sa jazdí na zmrznuté akumulatory. Nie keď sú na nabíjačke alebo pod manažmentom vyhrievania.(doslova vybyte odstavené auto cez noc..)
    Ovplyvnenie dojazdu, životnosti… Možno sa takáto situácia ešte nestala, ale pri takom množstve aké tam jazdí je to otázka času, čo myslíte?

    1. Řekl bych, že na VYBITÉ
      Řekl bych, že na VYBITÉ akumulátory, v odstaveném voze přes noc se bude jezdit úplně stejně jako na prázdnou nádrž ve spalovacím autě odstaveném přes noc. TZN NIJAK. Proč by někdo nechával odstavené VYBITÉ auto přes noc bez nabíjení? A pokud už to někdo udělá, tak pokud je alespoň trochu normální, nemůže počítat stím, že ráno někam odjede. Možná jsem správně nepochopil dotaz.

    2. co je vybité aku? na 50%?
      co je vybité aku? na 50%? na 30%? na 0% ? co je promrznuté aku? na -1stC ? na -10st C na -30stC?
      Obecně pokud baterie necháte úplně vybité dlouhodobě promrznout pod cca -25-30st C, tak je můžete zničit. Toto ovšem hlídá teplotní management vozidla a alespoň trochu neignorantský řidič. Ano, můžete přijet třeba na letiště s úplně vybitým autem a odletíte třeba na týden na zimní dovolenou. To bych přirovnal jako když v zimě necháte doma otevřené okno a vyplé topení. Co se stane? zničí se Vám mrazem radiátory…., ale nikdo asi nebude říkat, že ústřední topení je na nic.
      Jinak při vyšším nabití a teplotách vyšších jak cca -25stC se neděje vůbec nic – jen při promrzlých aku klesne dojezd proti „normálním“ teplotám nad 0.

Napsat komentář