Norsko je pro automobilku Tesla jedním z klíčových trhů. O to důležitější jsou nejnovější data o poklesu prodejů.
foto: Tesla
Za rok 2015 automobilka Tesla Motors v Norsku prodala 4039 elektromobilů Tesla Model S. V podstatě stejně jako o rok dříve. Norsko tak tvoří nemalých 8 % globálních prodejů.
Během 1. čtvrtletí 2016 ale objem prodejů v meziročním srovnání propadl o 54 % z 1532 na 705 dodaných elektromobilů Tesla Model S. Analytici se teď dohadují co je příčinou takového poklesu.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Norsko má opět rekord, do roku 2025 by se tam mohly prodávat jen elektromobily
Může jít o snahu Tesly vyrábět víc vozů Tesla Model X a plnit spíše tyto objednávky. Prozatím doma v USA, do Evropy se má elektrické SUV dostat od poloviny letošního roku.
Možná Norové čekají na další update Tesla Model S, potenciálně se 100kWh baterií? Anebo tam už všichni kdo chtěli Model S auto mají a teď hromadně rezervují Model 3. Kdo ví…
jednoduche, nasyteny trh ?
jednoduche, nasyteny trh ?
Ako jazdí elektromobil v
Ako jazdí elektromobil v zime?
youtube.com/watch?v=MNkcbjdebm0
Hmm, to bylo poučné. Dík!
Hmm, to bylo poučné. Dík!
Tesla je v háji jak Baťa s
Tesla je v háji jak Baťa s dřevákama.
Myslel som ako budú
Myslel som ako budú schopné samozrejme po nabití. Proste sa z nejakého dovodu nedalo nabíjať, tak-vybite-zmrznute-nabite
A mňa zaujíma vysledok
Nejdříve se články
Nejdříve se články ohřejí a pak se spustí nabíjení.
Mňa by zaujímalo ako sa
Mňa by zaujímalo ako sa jazdí na zmrznuté akumulatory. Nie keď sú na nabíjačke alebo pod manažmentom vyhrievania.(doslova vybyte odstavené auto cez noc..)
Ovplyvnenie dojazdu, životnosti… Možno sa takáto situácia ešte nestala, ale pri takom množstve aké tam jazdí je to otázka času, čo myslíte?
Řekl bych, že na VYBITÉ
Řekl bych, že na VYBITÉ akumulátory, v odstaveném voze přes noc se bude jezdit úplně stejně jako na prázdnou nádrž ve spalovacím autě odstaveném přes noc. TZN NIJAK. Proč by někdo nechával odstavené VYBITÉ auto přes noc bez nabíjení? A pokud už to někdo udělá, tak pokud je alespoň trochu normální, nemůže počítat stím, že ráno někam odjede. Možná jsem správně nepochopil dotaz.
Pochopil jste ho dobře. Už
Pochopil jste ho dobře. Už nemají co by Tesle vytkli, tak hledají tyto nesmyslné situace, které můžou naprosto stejně stát i ostatním autům.
Přesně, vymýšlejí
Přesně, vymýšlejí problémy tam kde nejsou jen aby si mohli do něčeho kopnout. I kdyby to bylo sebelepší tak vždycky něco najdou i když je to kardinalni bekovina.
co je vybité aku? na 50%?
co je vybité aku? na 50%? na 30%? na 0% ? co je promrznuté aku? na -1stC ? na -10st C na -30stC?
Obecně pokud baterie necháte úplně vybité dlouhodobě promrznout pod cca -25-30st C, tak je můžete zničit. Toto ovšem hlídá teplotní management vozidla a alespoň trochu neignorantský řidič. Ano, můžete přijet třeba na letiště s úplně vybitým autem a odletíte třeba na týden na zimní dovolenou. To bych přirovnal jako když v zimě necháte doma otevřené okno a vyplé topení. Co se stane? zničí se Vám mrazem radiátory…., ale nikdo asi nebude říkat, že ústřední topení je na nic.
Jinak při vyšším nabití a teplotách vyšších jak cca -25stC se neděje vůbec nic – jen při promrzlých aku klesne dojezd proti „normálním“ teplotám nad 0.