Prodeje Tesly v Číně klesají, Musk chce propouštět

, šéf automobilky Tesla Motors, nikdy netvrdil, že prodávat auta v Číně bude jednoduché. A jak se ukazuje, měl pravdu. V lednu 2015 se tam prodalo pouze 120 elektromobilů Tesla Model S.

Prodeje elektromobilů Tesla Model S v Číně nejdou podle představ vedení a Musk je proto připraven propouštět
foto: Tesla Motors

Elon Musk je naštvaný. Po dalším měsíci nezajímavých prodejů v Číně je údajně připraven propouštět. Přitom teprve nedávno opustila své místo prezidentka čínského zastoupení Tesla Motors.

Zprávu o nízkých prodejích přinesla agentura Reuters. Ta tvrdí, že 120 prodaných elektromobilů Model S je hluboko pod nastaveným cílem. Podle některých názorů je to dáno především nedostatečnou dobíjecí infrastrukturou stanic Tesla Supercharger.

44 Comments on “Prodeje Tesly v Číně klesají, Musk chce propouštět”

  1. Docela by mě zajímalo
    Docela by mě zajímalo Kolik s těch lednových 120 kusů prodaných Tesla S Je někde rozebraných a podrobených Reverznímu inženýrství . Kdy se asi na Čínském trhu objeví elektromobil s podobnými parametry jako Tesla ? Ty-pněte si. Jak dlouho to bude trvat .?

    http://www.auto.cz/navod-jak-udelat-cinskeho-auta-pravy-mercedes-72788
    http://auto.idnes.cz/cinske-kopie-aut-zlodej-krici-chytte-zlodeje-f3k-/automoto.aspx?c=A091022_181358_automoto_fdv
    http://auta.jenpromuze.cz/novinky/1081-10-okopirovanych-aut-z-ciny?page=0,0
    http://tuzing.cz/byd-f1-je-kopie-toyoty-aygo/
    http://www.ceskatelevize.cz/zpravodajstvi-brno/zpravy/235537-cinske-padelky-ohrozuji-podnikatele-na-jizni-morave/

  2. No, pokud si Musk myslel, ze
    No, pokud si Musk myslel, ze to bude tezke, tak si myslim, ze to bude uplne nemozne. Cinani nejsou blbci.
    Proc by kupovali americke auta, kdyz si je za daleko levnejsi peniz dokazi vyrobit sami?
    Nehlede na zasadni vec a to je zdroje Lithia, ktere se nachazeni hlavne v Cine. To auto je za tyhle penize uplne nekonkurenceschopne. A pochybuju, ze se neco americkeho docka v Cine dotaci. O nabijecky tady vubec nejde.

                1. V zemích, kde se
                  V zemích, kde se nepřepočítává $ na € v poměru 1:1 a k tomu 20% DPH navrch.

                2. loni na podzim jak přišlo
                  loni na podzim jak přišlo P85D se jich norové začli zbavovat a několik se objevilo na MOBILE.DE Byli to 65kwh. Verze 85kwh byla od 1,8Mega. Ale to bylo loni před pádem koruny k €uru. Momentálně už nikde, kdo dřív přijde ten dřív mele. Ted jsou nejlevnější od 1,9MEGA 😉

            1. Problém je akorát v tom,
              Problém je akorát v tom, že Ferrari je malosériový výrobce a záměrně, takže si ho ani moc lidí koupit nemůže 😉
              Ale iPhonů se v Číně prodává odst (dle posledních čísel má 20 % trhu a jeho podíl se ještě zvýšil) a to i přes to, že existuje nespočetné množství čínských výrobců, kteří prodávají mobily za zlomkové ceny. A včil mudruj 😉

              1. Ale sakra 🙂 Ferarri byl
                Ale sakra 🙂 Ferarri byl extrem. Telefon neni takova investice jako auto, ja mam doma 3 Iphony a to nepocitam ty, ktere uz nepouzivam, 3 cinske kopie a kupodivu zadnou Teslu, cim to asi :)))?

                Je evidentni, ze Tesla je predrazena hracka, ktera ma Muskovi zafinancovat lowcostovou vyrobu mensich aut. Mozna, jak to tak vypada i z jeho strany bez zisku, jak planuje do budoucna.
                Ani se nedivim, ze se vsteka, trosku mu ti sikmooci kazi plany. Stejne jako SpaceX, kdyby ho nezafinancovala NASA uz by davno zkoncil 🙂

                1. To jsou ale strašné věci,
                  To jsou ale strašné věci, co se tu lze dočíst…. Jako bych já prohlásil, že A7 je předražená hračka, co má zaplatit výrobu levnějších modelů. Jako by Musk plánoval bohatým (majitelům S) brát a chudým (budoucím majitelům III) dávat. To může dávat logiku jen někomu, co mu i mozek funguje na ropu. Odmysleme si, že model S je na elektřinu, kolik stojí jeho provoz a servis. Kolik najdeme aut s podobným jízdním výkonem a podobným komfortem za takovouto částku? Tesla model S předci musíme srovnávat s vozy stejné třídy a né s oktávkou kombi 2,0 tdi.

                2. Věřte nebo ne, ale jsou na
                  Věřte nebo ne, ale jsou na světě lidi, co mají i jinou práci, než sledovat své elektronepřátele.

                3. Tak sledujte aspon sve
                  Tak sledujte aspon sve hrdiny, ja vam poslal odkazy na Muska, ne na sebe 🙂

                4. Zde bych toto vlákno asi
                  Zde bych toto vlákno asi ukončil, protože by stejně nikam nevedlo…

                5. ženskou možná ukecáš
                  ženskou možná ukecáš ale jinak plácáš kraviny. Když by NASA neplatila Spacex za doručení nákladů k ISS asi by na tom byly hůř, to je pravda:))

                6. Jo, jak jednoduche je napsat
                  Jo, jak jednoduche je napsat placas kraviny, to umi kazdy, ale zjistit si, jak to opravdu je, to je obtiznejsi.
                  Nebyl by na tom hur, uplne by zkoncil. Mel uz penize na posledni raketu. Samozrejme to nebyli vsechny jeho penize, ale ty, ktere se rozhodl investovat do SpaceX.

                7. Třeba proto, že Teslu
                  Třeba proto, že Teslu bytostně nesnášíš a možná taky proto, že jsi socka? 😉

                8. To je teda myslenka dne.
                  To je teda myslenka dne. Vsichni co nemaji Teslu jsou socky. Bravo pane!

                9. To víš, co jiného napsat
                  To víš, co jiného napsat na tak slaboduché argumenty, jako máš ty 😉

                  Celé tohle vlákno se odvinulo od tvého nesmyslu, cituji:
                  „Proc by kupovali americke auta, kdyz si je za daleko levnejsi peniz dokazi vyrobit sami?“

                  Na příkladu mobilů jsem ti ukázal, že Číňani si umí vyrobit leccos sami a levně, přesto z nějakého „záhadného“ důvodu stále kupují jiné drahé americké a nejen americké věci. A nehraje v tom žádnou roli to, že se iPhony montují v továrnách Foxconnu v Číně, mobily Sony, HTC, Samsungu a pod. se taky montují v Číně a přesto nemají zdaleka takový úspěch jako iPhone.
                  Argumentovat tím, že iPhone je mnohem levnější než Tesla je jen důkazem toho, že nedokážeš přemýšlet nad věcmi komplexně a proporcionálně a nedochází ti základní věci. On jistě Musk taky nepředpokládal, že bude Model S prodávat po milionech kusů, jako se prodává iPhone. Ty prodeje by měly být přibližně úměrné síle vrstvy, která si ho jednak může dovolit a jednak je potenciálním zájemcem o EV.
                  Celkově prodeje EV v Číně rychle rostou. Za situace, kdy i přes velkou podporu domácích výrobců čínskou vládou jejich prodeje nejsou nijak oslnivé a Číňani většinou kupují auta zahr. značek, je docela zajímavé, že co se týče EV, tak tam převládají domácí značky . Neboli jediným vysvětlením toho, proč se nejen Tesla, ale i ostatní zahr. výrobci EV prodávají v Číně tak málo, je to, že se na ně zřejmě nevztahují masivní dotace poskytované čínskou vládou a jsou na ně uvalena vysoká dovozní cla.
                  U Tesly je ještě tím důvodem fakt, že bohatí Číňané nepovažují Model S za dostatečně reprezentativní a radši si koupí ochromovaný Mercedes nebo BMW 😉
                  V Číně se totiž mnohem víc hledí na vnější pózu a ukazování majetku na veřejnosti.

                10. No prima, konecne! V
                  No prima, konecne! V kontextu tohoto vysvetleni ten muj „jak je napsano“ nesmysl najednou zacina davat docela smysl ne? Vlastne jsi napsal uplne to same :)) To je zvlastni jak se nekdy stane, ze lidi rikaji to same, mluvi stejnym jazykem, ale nerozumi si. No coz, takovy uz je zivot.

                11. Ne, vůbec jsem nenapsal to
                  Ne, vůbec jsem nenapsal to samé, naopak jsem ti dokázal, že je to úplná pitomost, co jsi napsal ty, tak se to nesnaž jakoby obrátit a vykroutit se z toho 😉

                12. No, tak tohle uz dale
                  No, tak tohle uz dale povazuji za ztratu casu.

                13. Samozřejmě, protože na to
                  Samozřejmě, protože na to už nelze co říct 😉

                14. Čína podporuje čínský
                  Čína podporuje čínský elektromobily jako Warrenovy BYD. Takže z principu si domů tahat americky nehodlá. To je snad jasný a od toho se to všechno odvíjí 😉

                15. Hyperloop napsal naopak
                  Hyperloop napsal naopak právě to co jsem napsal já v mé první odpovědi „V Číně se totiž mnohem víc hledí na vnější pózu a ukazování majetku na veřejnosti.“

                16. tam mlžej a štelujou.
                  tam mlžej a štelujou. General Motors světe div se sice byl mezi prvními v 90. letech, kdo experimentoval s elektrickým pohonem, ale jen naoko nějaký techtle mechtle s California Air Resources Board’s byla v tom politika

                17. en.wikipedia.org/wiki/Who_Kil
                  en.wikipedia.org/wiki/Who_Killed_the_Electric_Car%3F

Napsat komentář