Prodeje elektromobilů ve Francii poskočily o 42 %

Francie patří k těm výraznějším trhům s elektromobilitou. Letos se tam prodalo už 17 811 osobních i užitkových elektromobilů. Srpen zaznamenal 42% meziroční nárůst.

Sedm let starý Peugeot iOn pořád nevypadá špatně
foto: Peugeot

Z celkem 17 811 elektromobilů prodaných ve Francii do konce srpna jsou to ve 14 322 případů osobní vozy a 3489 užitková auta. Jen během srpna 2016 se prodalo celkem 1255 nových elektromobilů, 919 osobních a 336 užitkových. O rok dříve to bylo 882 elektroaut.

Nejprodávanějšími elektromobily ve Francii byly za srpen Renault Zoe (337), Nissan Leaf (196) a poněkud překvapivě stále ještě i Peugeot iOn (100). Na čtvrtém místě bylo BMW i3 (99), následovala Kia Soul EV (78) a konečně i Tesla Model S (31).

38 Comments on “Prodeje elektromobilů ve Francii poskočily o 42 %”

        1. Kde je něco
          Kde je něco neobjektivního? Kdo nejezdí pravidelně dlouhé trasy, může jezdit na elektřinu vozem za přijatelné peníze už dnes. Na dlouhé trasy jen Tesla nebo hybrid.

          Technika jde rychle dopředu a vymyslet technický název na 10let, to obvykle nevyjde, viz server CDR.cz – nikoho už nezajímá ani technologie DVD+R natož CD-R.

          1. vsadim se s vama o flasku
            vsadim se s vama o flasku dobreho sampanskeho, ze do deseti let bude cistych elektromobilu celosvetove v provozu mene nez 10 procent. pokud nas neco opravdu v nejblizsich letech ceka tak je to zvysovani diverzity ruznych druhu pohonu a dopravy. kdyz chcete kombinace a kdyz chcete treba hybrid. myslim, ze na nejblizsich 10 let je tento nazev trefny vic, nez si mnozi myslime. pokud mate pocit, ze elektromobilita je na vzestupu tak krome vyvoje technologie ji tahnou hlavne nase snahy o ekologii. jednak ve forme dotaci, jednak ve forme zvysujiciho se ekologickeho povedomi. mit tri mega navic, koupit teslu a mit pocit, ze jsem neco pro planetu udelal je pekne. ale trosku naivni. to si muzeme dovolit tady ve vyspelem zhyckanem svete. strucne receno elektromobily jsou pro bohate jak jednotlivce tak staty a jeste dlouho zustanou. a pokud se ptate v cem je neobjektivita v konkretnim clanku, tak minimalne v tom, ze neporovnava narust s celkovym narustem (poklesem?) prodeje vozidel v dane kategorii. kdyz uz nicim jinym.

                1. K tobě ano k tématu
                  K tobě ano k tématu článku vůbec, vůbec s ním nemám problém.

  1. Pořád prostě platí slova
    Pořád prostě platí slova pana Marušince z dávné reportáže Stream.cz Na plný proud, že Peugeot Ion na ježdění kolem komína má nejlepší poměr cena/výkon. Proto jsme jako druhý elektromobil domů – s ohledem na naše potřeby – pořídili opět Ion i letos v květnu.

            1. Přesně tak. 280 tis.Kč s
              Přesně tak. 280 tis.Kč s DPH a méně, cokoliv nad tuto sumu je opravdu nesmysl. Mluvím z vlastní zkušenosti s květnovým nákupem 3 aut naráz v ČR. V té inzerované nabídce bych osobně sáhnul nejdříve po Mitsubishi iMiev, protože má více vyhřívaných sedadel, dálkově ovládané nabíjení a informaci o teplotě ve vozidle, možnost vytápění když je auto na nabíječce a mělo by mít i velký displej s navigací místo té roztodivné středové konzoly v klavírní černé barvě u dvou z trojčat Citroen C Zero a Peugeot Ion. ale záleželo by na stavu auta celkově.
              Následně bych šel do ročníku 2012, přeci jen tam byly posuny v technologiích, ta auta se dělala jako první mobily, zlepšovalo se neustále za pochodu.
              Jinak ten krásný modrásek od Steinera je v nabídce už od dubna 2015, jen na chvíli ho stáhli z webu. Postupně lezou s cenou po 5 a 10 tisících dolů. prodat jej ale nechtěli ani na jaře 2016, vůbec nechtěli ani vyjednávat, nic. Asi to mají jako reklamní poutač za 300 litrů. Takže baterky už skoro rok a půl nikdo nepoužíval a určitě ani nenabíjel. Toho bych se bál, byť má nádherný malý nájezd.

              1. Podle připojených fotek na
                Podle připojených fotek na Sautu se mi zdá, že inzerované iMiEV od Příbrami má středovou konzolu stejnou jako iOn, jen má nad větracími mřížkami šachtu na 2dinové rádio, kde je osazeno jen 1dinové a pod ním zbývá přihrádka. Žádný velký displej nevidím. Ale pokud byla navigace integrována do 2dinového rádia, možná se ten komplet někomu moc líbil 🙂
                Máte nějakou fintu, jak by laik při prohlídce rychle poznal, že „dálkově ovládané nabíjení a informace o teplotě ve vozidle, možnost vytápění když je auto na nabíječce“ je funkční? Jelikož bazarník může být pěkná slibotechna 🙂

                1. Přiznám se, že tak do
                  Přiznám se, že tak do hloubky jsem u toho konkrétního vozu nešel, nicméně koukám a říkám si, zda jde o hráškově zelenou barvu vozu s bílým polepem dveří nebo naopak bílou s hráškovým celoplošným polepem. A už to vidím v popisu – bílá světlá, základní. Na fotkách vidím i klasické iMiev další stupně rekuperace na voliči řadící páky (Ion má jen 4 P – R – N – D), ale ta kaplička je jiná. Ovšem není v ní displej, nýbrž přihrádka a nad ní rádio. Otázkou zda s vyklápěcím displejem, nebo jen obyčejné s odnímatelnou „tatrankou“. Tomu by zas nahrával vnitřní teploměr, který Iony a Zera nemají. Správně by to mělo vypadat takto.
                  Trochu mne zaráží ta spona od bezpečnostního pásu řidiče zastrčená do závěru bez pásu. A co znamená zásuvka na 220 V je velkou otázkou.
                  K topení při nabíjení je nejlépe vyzkoušet to na místě. Jinak vidět by to mělo být na klíčích, takový přívěsek s displejem a malou anténkou – viz test zde na hybridu a fotka. Chce to opravdu vidět naživo.
                  jinak tady je důvod, proč raději 2012 rok než 2011 Mitsubishi i-MiEV pro rok 2012 – vyšší dojezd, nižší cena.
                  Já aktuálně řeším s 2 Iony toto, ale na 203V a v Evropě.

                2. Btw, ten iMiev je bourany,
                  Btw, ten iMiev je bourany, takze mozne je cokoliv

                3. Můžete naznačit, odkud
                  Můžete naznačit, odkud tuto informaci čerpáte?
                  (Ale samozřejmě to není v autobazaru nic tak zvlášť výjimečného ani překvapivého, sám jsem se už setkal s tím, že mi takovou informaci taktně zamlčeli 🙂 )

                  Edit:
                  Aha, už vidím, je to napsáno přímo na Sautu v dalších informacích… 🙂

                  Nevím, jestli to tam bylo už dřív, a přehlédnul jsem to, nebo jestli to je nová info související se slevou na 250 tis – ještě koncem července bylo za 300 tis, před pár dny za 280 tis.

                  Edit2: na vlastních stránkách ho mají dnes ještě za 330 tis.

                4. No do bouračky bez servisky
                  No do bouračky bez servisky bych nesel ani omylem, ale každy to ma jinak.

                5. Tenkrát jsem kupoval
                  Tenkrát jsem kupoval Felicii za desetitisíce korun, a v téhle cenové kategorii pečlivě vedená serviska není úplně pravidlem 🙂
                  U auta za 1/4 mega to stojí trošku jinak, to souhlas.

                6. Parkrat uz jsem nekde cetl,
                  Parkrat uz jsem nekde cetl, ze servisky se padelaji stejne snadno jako se staci tachometry, takze je otazka, jestli je zarukou cehokoliv.

                  A nekdy pred pul rokem probehla tv kauza, kdy dokonce autorizovany dealer udelal z bourane predvadecky nebouranou.

                7. Protože většina
                  Protože většina kupujících se havarovaného vozidla štítí, je mnohem důležitější dovedností obchodníka s ojetými vozidly takovou věc umět zatajit, než umět stočit tachometr. Má to ohromný vliv na prodejní cenu, větší než kilometry.

                8. A to je proc bych nebyl
                  A to je proc bych nebyl dobry obchodnik – nejak nemam pocit, ze vydavat svaby za male pejsky (puvodne jsem tu mel neco o h***e a marmelade, ale jsme na verejnem foru), kdyz se lide svabu stiti (ale presto chteji levneho domaciho mazlicka), je ta spravna cesta…

                  Osobne bych do priznane bouracky od bazaristy nesel, protoze to temer urcite bude znamenat, ze to byla velka bouracka, kterou se nepovedlo 100% zakryt.

                  Kdyz jsem pred 10 lety kupoval auto, bylo to v nemeckem bazaru, tenkrat se tam pry jeste docela dalo verit tomu, ze 250t km je skutecne 250t a ne stoceny taxik se 600t. Dneska uz pry taky ne.

Napsat komentář