Statistiky prodejů elektromobilů v ČR za rok 2012 už známe. Díky Markovi Stanisławskemu z webu SamochodyElektryczne.org a norskému webu elbil.no vám teď můžeme nabídnout i velmi podrobné statistiky prodejů elektrických aut v Evropě za léta 2010-2012.
foto: Hybrid.cz
Norskému magazínu se podařilo získat podrobná data o prodejích elektromobilů v letech 2010-2012 (pouze do konce října 2012) od Evropské asociace elektrických, hybridních a vodíkových aut (AVERE).
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
V USA se do roku 2020 prodá 1,8 milionu elektrických aut
Tesla: nechceme auto lidem prodávat, chceme aby po něm toužili
Z tabulky plyne hned několik zajímavých skutečností: 1) nabídka elektromobilů na evropském trhu je překvapivě bohatá. Tabulka čítá 21 konkrétních modelů, plus řádek “různé” kam se schovaly další stovky prodaných aut; 2) celkové prodeje elektrických aut v Evropě rok od roku výrazně rostou.
Renault Fluence nemá úspěch
Zdaleka nejprodávanějším elektromobilem v Evropě je dlouhodobě Nissan Leaf. V letech 2010-2012 se jej prodalo 6049. V roce 2012 byl ale nejprodávanějším elektromobilem Renault Kangoo, tedy elektrická dodávka, s 4653 kusy.
Následují stálice jako Peugeot iOn, Citroen C-Zero a překvapivě i Mitsubishi iMiEV. Za nimi je Bolloré Bluecar (Autolib v Paříži) s téměř 2000 kusy. Následuje rychle rostoucí Renault Fluence. Letos bezpochyby přibude Renault Zoe, hlavní konkurence pro Leaf.
Malé elektromobily se prodávají
Vcelku dobře se vede i malému elektromobilu Mia Electric a špatně se neprodává ani Tesla Roadster (minulý rok 213 kusů). Letos očekáváme, že přibude Tesla Model S a především vystřelí kupředu Smart ED díky své třetí generaci.
Všimněte si také modelu Volvo C30 Electric, dodávky Mercedes-Benz Vito E-CELL a elektrické verze Volkswagen Golf! Celkem se do konce října 2012 v Evropě prodalo 20 813 elektrických aut. Pro srovnání, za celý rok 2011 to bylo 13 777, takže se dá předpokládat růst o téměř 100 %. Proti roku 2010 jde dokonce až o osminásobný nárůst!
Není bez zajímavosti, že 46 % prodejů elektromobilů v Evropě se dnes odehrává v Norsku. Skandinávská země totiž zavedla pro elektrická auta výrazné úlevy, zejména daňové, a naopak přirážkami drtí prodej klasických spalováků.
Ani další země na tom nejsou nejhůř. Ve Francii se v roce 2012 prodalo 5663 elektromobilů.
Opel Ampera/Chevrolet Volt
Opel Ampera/Chevrolet Volt nikde? Myslel jsem že jsou řazný pod Elektromobily…?!
Ano, bohužel, Opel Ampera v
Ano, bohužel, Opel Ampera v počtu 9 kusů je řazen do elektromobilů. Naštěstí jen v České parepublice 😀.
A kolik se ročně v Evropě
A kolik se ročně v Evropě prodá automobilů celkem? A kolik jich dnes v Evropě jezdí? 400 miliónů?
To potom takové prodeje jsou o ničem. Zrnko v hromadě písku. Takovýmto tempem nikdy k výměně spalováků za elektro nedojde.
Jedině, že by nás postihla nějaká katastrofa – došla ropa, došel plyn, došla voda apod.
V roce 2012 se v EU+Norsko,
V roce 2012 se v EU+Norsko, Švýcarsko, Island prodalo 12,5 milionu aut, nejméně od roku 1995. Celkem v Evropě jezdí více než 250 milionů aut. Trvalo nicméně 100 let, než jsme se k takovému stavu propracovali. Aby všechna jezdila na elektřinu nebo jinou alternativu, to asi nepůjde jen tak mávnutím kouzelného proutku :).
2010-2012 asi přibližně
2010-2012 asi přibližně 72616 ks bez jednostopich vozidel.Až toto čislo se bude rovnat evropske měsični vyrobě elektromobilu a plug-inu,tak se možna budeme moci i nadit zlevněni finalnich vyrobku.Zatim je toto čislo značně pokulhavajicim za klasickou vyrobou.Ale souhlasim s tim,že je to tež o zajmu a prodejnosti.Nevěřte tomu,že někdy v budoucnosti elektrovozidla budou stat 75000 tak jako Lada 1500L.
ABereteby nemohl?
Sám tu
ABereteby nemohl?
Sám tu píšete někdy v budoucnosti, COŽ je hodně široký pojem. Nevím proč by v budoucnu nemohl být ještě levnější. Fosilní paliva tu v budoucnosti nebudou takže to nahradí něco jiného. Elektrika je dnes logicky nástupce.
Takže nevím kde berete jistotu, že to stále bude dráhy.
Sloupeček CELKEM v tabulce
Sloupeček CELKEM v tabulce je nepsrávný. Prosím o opravu.
Díky za upozornění,
Díky za upozornění, napraveno