Prodej elektroaut v Německu vyletěl během května strmě zhůru

Německo se konečně stalo nominálně největším elektromobilním trhem v Evropě. A květen zaznamenal tučné přírůstky.

Zatímco nový Renault Zoe se teprve chystá na trh (snad ještě letos?), ten starý se pořád překvapivě dobře prodává v celé Evropě.
foto: Renault

Celkově se v květnu 2019 v Německu prodalo 7899 aut do zásuvky. Jde o meziroční nárůst o 65 % a druhý nejlepší výsledek v historii. Podíl elektromobilů a plug-in hybridů tak činil 2,4 % na celkových prodejích nových aut.

Čistě elektromobilů se prodalo 4630, což je meziročně o 100 % víc, a tvořily 1,4 % podíl. Plug-in hybridy si připsaly 3269 kusů s nárůstem 33 % a podílem 1,0 %.

Nejprodávanějším modelem v květnu byl Mitsubishi Outlander PHEV (957) překvapivě následovaný elektromobilem Renault Zoe (875), který se už brzy dočká modernizace. Elektromobilů Tesla Model 3 se prodalo 317, jen o něco méně než Audi e-tron.

Podíl aut na baterie na nových prodejích v Německu stabilně narůstá od roku 2013, kdy činil zhruba pouze 0,25 %. Letos by to na konci roku mohla být celkově 2 % a příští rok nejspíš ještě více, obzvlášť s plánovaným navýšením dotací.

74 Comments on “Prodej elektroaut v Německu vyletěl během května strmě zhůru”

    1. No rekl bych ze proste ukonci vyrobu nejakou dobu pred
      No rekl bych ze proste ukonci vyrobu nejakou dobu pred prichodem ID.3, proda co pujde, pripadne pokud se neco nestihne prodat tak se par kusu proda se slevou… S ohledem na male serie to nebude zadne velke tema…
      Ze by postupne snizovali cenu egolfa mi prijde jako blbost, k tomu neni duvod

    2. Někde psali, že jakmile se rozjede výroba na platformě
      Někde psali, že jakmile se rozjede výroba na platformě MEB, tak vše ostatní zaříznou. Každopádně asi spěchat nebudou, prvních 30 tisíc kusů pro 2. pololetí 2020 bude za 40000 € (1,040 mil.), levnější verze za 30000 € (780 tisíc Kč) až někdy 2021 a pak teprve nebude mít e-Golf žádný smysl.

    3. VW cenu eGolfa určitě nesníží. Nechají ji až do konce.
      VW cenu eGolfa určitě nesníží. Nechají ji až do konce. Nepotřebná auta pak sešrotují nebo je vezme Auto Louda a prodá třeba Praze na sdílení… Pokud čekáte, že nějaký kousek pro Vás zlevní, tak tudy cesta nevede.

          1. Ano, devastuji ji uplne stejne jako uzasni Cesi, kteri se
            Ano, devastuji ji uplne stejne jako uzasni Cesi, kteri se nikdy nicim neprovinili. Vypousti jedy do vzduchu a zeme za honbou se nekam dostat, vyrobit jidlo, pouzivat elektricke pristroje a ohrat se. Takhle tu prirodu devastujeme uz od sedmnacteho stoleti, takze mame kazdy neskutecne velkou ekologickou zatez. Kam se na ni hrabe Cinan, ktery zacal pred „par“ lety.

            1. Na komancich neni nci spatneho, kdyz mame za predsdu vlady
              Na komancich neni nci spatneho, kdyz mame za predsdu vlady spolupracovnika StB a k tomu jeste trestne stihaneho a ve stretu zajmu? Koho to zajima? Staci, kdyz vladne pevnou rukou jako … snad to nedopadne jako za vlady jednoho gruzinece…

                1. Jsi debil, končím s tebou.
                  Jsi debil, končím s tebou.

                2. Fajn 🙂 To jsem rád. A mohl bys tady třeba skončit
                  Fajn 🙂 To jsem rád. A mohl bys tady třeba skončit úplně. Ale tu radost mi neuděláš… Holt typický chování komanče, potřebuje říkat ostatním, co je pro ně nejlepší a že jsou idioti, když si kupují něco, co mu nedává smysl.

                3. pěkně prosim…mohl by si skončit se všema tady děkuji
                  pěkně prosim…mohl by si skončit se všema tady děkuji pěkně

                4. Taky se přidávám, skonči tu prosím se všemi
                  Taky se přidávám, skonči tu prosím se všemi nadobro.
                  Víš, jak jsme se všichni těšili, že nám dáš na dovolený pokoj? Ale kecal si i v tomhle bohužel. Hlavně žes tu rozhlašoval, jak bys tam nemohl jet elektromobilem kvůli chvilce zdržení a nakonec tam vysedáváš mnohem déle na netu na Hybridu. Je mi tě líto.

                5. Také se přidávám, běžte prudit zpátky na autorevue,
                  Také se přidávám, běžte prudit zpátky na autorevue, děkuji.

                6. Já rudý nebyl, byl jsem jenom zakládající člen PO někdy
                  Já rudý nebyl, byl jsem jenom zakládající člen PO někdy po 1968 (asi 1971). Byla to taková onanie, nahnali mě tam rodiče, a pak už bylo jen SSM a ROH. Kamarádil jsem se s podvratnýmy živly, takže jsem pak přihlášku do KSČ neobdržel. Dokonce jsem nepodepsal ani Antichartu, protože jsem se při podpisu začal domáhat původního textu Charty 77 (musím přece vědět, proti čemu bojuji). Úřednice podpisové archy sbalila a zdrhla. 🙂
                  Jinak, to máte těžký, všude je to takový mix. Jeden děda bojoval při Pražském povstání na barikádách a druhý byl za války na poměrně vysokém postu ČSLO, takže tam nějaká kolaborace a hajlování být muselo. Pak se přihlásil do Soc. dem. a skončil v KSČ. Ale zase uchránil babičku Židovku (určitě se to ale neví) tím, že (asi) podplatil archiváře za války a ti zničili záznamy z matrik.
                  A jak to máte u vás doma vy?

                7. Jiné 🙂 Jeden děda byl samorost ze statku z podhůří
                  Jiné 🙂 Jeden děda byl samorost ze statku z podhůří Tater, toho politika vůbec nezajímala. Druhý děda byl okraden komunisty v 48, praděda umřel ve vězení za nesmyslné obvinění „okrádání socialistického státu“. Vlastnili největší statek v Pelhřimově. Děda se dočkal restituce po revoluci, ale z majetku moc nebylo, bylo to dost zdevastované. Za války moje rodina nedělala nic významného, jenom ji přežila.

                8. To jsou osudy. My máme z otcovy strany v rodině taky
                  To jsou osudy. My máme z otcovy strany v rodině taky sedláky. Nikdy jsem nic nevypěstoval, ale když jedu kolem pole, tak dost často vidím, co tomu chybí. Remízek na vrchlíku, větrolamy, zmenšit rozlohu monokultury, meze, chybná orba, ap. Je mi z toho smutno.

                1. tyoe mysli trošku, ranrvole je ropacký agent, sním se
                  tyoe mysli trošku, ranrvole je ropacký agent, sním se zbytečně nezdržovat, neinformovat ho, dezinformovat ho a rozhodně nečíst nsdap 100 let starý bláboly 😉 úkolem není nějaká pravda ale likvidace evropskýho ropáckýho průmyslu všemi dostupnými prostředky včetně nepřítele jeho nepřítele je můj přítel 😉 Vybrali si sami, je to jejich věc :))

                  PS: další dobrá zpráva

                  https://www.novinky.cz/zahranicni/508365-rafinerii-ve-filadelfii-otrasla-silna-exploze.html

                  slušná deha, nechápu jak ftý fabrice na chcíplý dinosaury můžou ty volové vůbec dělat :)))

                  https://www.youtube.com/watch?v=NRE2gBdrdrA

                2. to je možný, ale v tomhle má on pravdu, že nacisté
                  to je možný, ale v tomhle má on pravdu, že nacisté vládnou nejen Německu, proto to tak s EV vypadá stále nedostatečně 🙂

      1. ani, ti levičáčtí nacisté v Německu, co dávají
        ani, ti levičáčtí nacisté v Německu, co dávají kriminálníkům migrantům letenky a nabité kreditní karty MasterCard a nechávají je znásilňovat i české dívky, dávají dotace na všechno, jen ne Tesle, tak pravidla pro „podporu“ EV totiž „určují“, aby z toho Tesla, která jediná stojí za budoucností EV, neměla nic, je třeba se probudit 🙂

          1. Ti stejní „lidé“ totiž stojí za vším, co jsem napsal,
            Ti stejní „lidé“ totiž stojí za vším, co jsem napsal, tedy za tímto zlem. Stále to nejsi schopen rozpoznat? Tesla je pro DE automobilový průmysl hrozba, bo by museli přestat prodávat poruchový šmejdy, kdy na opravách plánují ve svých rozvahách příjmy o 1/3 vyšší u fosilních šmejdů 😉

            1. DE autodebilní průmysl je pro zdraví evropských lidí,
              DE autodebilní průmysl je pro zdraví evropských lidí, evropský zdravotní systém, důchodový systém, průmysl a veškerý fungování ekonomiky EU hrozba za předpokladu pokračující KOLABORACE s mafijánskými ropáky.
              A proto je potřeba DE autodebilní ropácký mafijánský průmysl ZNIČIT dřív, než zlikviduje ekonomickou budoucnost evropanů 😉

              Viděls už jak se třepe dodůchodu?

              https://cz.sputniknews.com/video/2019061810171640-merkelova-se-behem-oficialni-schuzky-s-ukrajinskym-prezidentem–zelenskym-cela-trasla-video/

              to je jen první fáze ;))

    1. Ostatní Tesly jsou na lodi, projeví se to v prodeji za
      Ostatní Tesly jsou na lodi, projeví se to v prodeji za další měsíce 🙂

      Jinak, celkově Tesla za 01-05/2019 – 4604 ks, ale za 05/2019 jenom 433 ks. Z toho je 317 ks Tesla 3 a zbytek je model S a X – 116 ks. Ale tam se asi čeká na nový modely, tak ten propad lze chápat. Ale u Tesly 3 to je buď klesající poptávka nebo problémy se zásobováním.

        1. Nikomu nechci kazit radost, jenom čtu čísla. A ta čísla
          Nikomu nechci kazit radost, jenom čtu čísla. A ta čísla jsou pro Teslu za 05/2019 opravdu mizerná na tak velký trh jako je Německo. A zvlášť když si vezmu prodeje za 01-04/2019 a srovnám to s 05/2019.

          To s tou lodí bylo takové rýpnutí, protože to je obvyklý argument při nízkých prodejích, že ta auta jsou na lodi 🙂

                1. ty se plavily do Evropy, ne do Německa. Evropa se nerovná
                  ty se plavily do Evropy, ne do Německa. Evropa se nerovná Německo, ač by si to někteří němci možná přáli. Takže nelze porovnávat čísla Evropy a Německa jako rovná. Je to jasné už i Vám?

                2. Tak sup sem tedy se vsema lodma a poctem kusu, co vezly a pak
                  Tak sup sem tedy se vsema lodma a poctem kusu, co vezly a pak prodejema (verim, ze s temi Vam uz tady nekdo pomuze) ve vsech zemich, kde se v Evrope TM3 prodava.

                3. Je sranda jak zase lžeš. Nejenom že se ty prodeje
                  Je sranda jak zase lžeš. Nejenom že se ty prodeje projevily, ale ty to moc dobře víš. Jenom prostě lžeš. Klasický runner.

                1. Nic, ale odkazovat na zdroj, o kterém vím, že je
                  Nic, ale odkazovat na zdroj, o kterém vím, že je nepřesný, jenom proto že nemám nic přesnějšího nemá moc význam. Bloomberg Tesla Tracker je přesný asi jako hod kostkou.

                  Spíše bych se držel Muskových slov o aktuální produkci. To není žádná předpověď. Myslím že Musk bude jeden z mála, kdo opravdu ví, kolik vyrábějí.

                2. Bloomberg dělá pouze odhad. Chtít od odhadu přesná
                  Bloomberg dělá pouze odhad. Chtít od odhadu přesná čísla je nesmysl a jelikož přesná čísla se dozvíš až na konci čtvrtletí tak nám to takhle holt musí stačit. Sami píší v předmluě, že zpočázku vyšel odhad dost přesně, ale že v 5. čtvrtletí to podělali. 😉
                  Já osobně se po těch přesnejch číslech z produkce radši nepídím už od samého začátku a počkám si až na čtvrletní výsledky nejlépe na celkové prodeje. Ty věčný spekulace kolik toho vyrobili mě nebaví protože je kolem toho jen neplodné hašteření. Mám radši fakta.

Napsat komentář