Prodej elektroaut v Číně rapidně klesl, na vině jsou dotace

Čínská vládá postupně snižuje dotace na nákup elektromobilů a plug-in hybridů. To se výrazně negativně promítlo do červencových prodejů.

Elektromobil BAIC EU-Series se v červenci umístil na prvním místě čínských prodejů. Plně elektrický sedan nabízí výkon 160 kW a dojezd 416 km NEDC.
foto: BAIC

Čínský trh s elektromobily a plug-in hybridy v červenci meziročně poklesl o 7 %. Prodalo se necelých 70 000 vozů, zatímco o měsíc dříve to bylo víc než dvakrát víc.

Důvod je nasnadě. Dotace na elektromobily s dojezdem do 250 km byly zcela zrušeny, dotace pro nákup aut s vyšším dojezdem jsou od července poloviční.

Na aktuální statistice je zajímavé to, že zatímco plug-in hybridů klesly o 22 %, elektromobily přeci jen alespoň trochu rostly, ač pouze o 1 %.

Měsíční podíl aut do zásuvky na celkových prodejích činil 4,6 %, za celý rok je zatím na – vzhledem k velikosti čínského automobilového trhu – velmi úctyhodných 6,1 % (asi 709 000 prodaných vozů). Nejprodávanější modely jsou do července tyto:

pořadí – model – prodeje červenec 2019 (celý rok 2019)
1. BAIC EU-Series – 8937 (58 013)
2. BYD Yuan BEV/BYD S2 BEV – 6400 (49 884)
3. BYD Tang PHEV – 2100 (26 274)
4. BYD e5 – 126 (26 221)
5. Chery eQ – 2405 (24 687)

Za červenec se také v Číně prodalo odhadem 1800 kusů elektromobilu Tesla Model 3. Jinak ale mezi výrobci zcela jasně vede domácí BYD.

100 Comments on “Prodej elektroaut v Číně rapidně klesl, na vině jsou dotace”

  1. To je jak divit se, že klesne prodej nových kotlů po
    To je jak divit se, že klesne prodej nových kotlů po ukončení kotlíkových dotací. Já jsem spíš překvapenej, že i přes ukončení/snížení dotací se stále najde podobně lidí jako loni, co si auto koupili s plnými dotacemi. Přímo bych řekl velký úspěch a potvrzení, že dotace splnily svůj účel nastartovat elektromobilitu v Číně.

      1. Je to vlastně taková německá plaketa na vjezd do centra
        Je to vlastně taková německá plaketa na vjezd do centra některých měst. Jen 100%. Sračkomet nedovolí vůbec, bez ohledu na to jakou vylhanou Euro normu splňuje. A máme nejjednodušší podporu výroby a prodeje EV. A vzhledem k tomu, že jde o město, tak se neřeší ani dálkové dojezdy a další rádoby překážky.

  2. off
    Francouzskej startup chce předělávat spalovací

    off
    Francouzskej startup chce předělávat spalovací popelnice na EV. levně.
    https://www.tf1.fr/tf1/jt-we/videos/et-si-on-transformait-un-vieux-vehicule-en-une-voiture-electrique-89824732.html

    https://transition-one.fr/

    Your car becomes electric with a range of 100km and a maximum speed of 110km/h.

    The first supported vehicles will be:
    Renault Twingo II, Fiat 500, Citroen C1, Peugeot 107, Toyota Aygo, VW Polo.

    launch of pre-orders with delivery from 2020

    1. Dobrý nápad. Pokud jim to levně vydrží, lidi do toho
      Dobrý nápad. Pokud jim to levně vydrží, lidi do toho půjdou. Znamená to jen výměnu pohonu, čili taky dost velké plus než vyrábět celý nový elektromobil. Když, jak říká třeba statistika v ČR, před 30 lety připadal jeden osobák skoro na 5 lidí, dnes už na necelé 2 lidi.

      Počet osobních aut na českých silnicích se od sametové revoluce v roce 1989 zvýšil na 2,5 násobek. Zatímco v polovině letošního roku bylo v tuzemsku registrováno 5,9 milionu vozů, před třiceti lety to bylo o 3,5 milionu méně.
      Věk aut se téměř nezměnil. V roce 1989 na českých silnicích jezdila v průměru 14 let stará auta, v polovině letoška byl vozový park v průměru 14,8 roku starý. V roce 1989 na jedno auto připadalo 4,29 obyvatele, nyní to je 1,8 obyvatele. Vyplývá to z údajů Sdružení automobilového průmyslu.
      Zatímco průměrná mzda se od roku 1989 zvýšila zhruba desetkrát na 32 500 Kč v roce 2019, náklady na pořízení nového auta rostly proti tomu přibližně třetinovým tempem.
      Na konci roku 1989 stála Škoda Favorit z mladoboleslavské automobilky kolem 84 600 korun, jejího o čtyři generace mladšího následníka fabii je v současnosti možné koupit za 269 900 korun.
      Cena benzinu se zvýšila z osmi korun za litr v roce 1989 na zhruba 33 korun, cena motorové nafty pak vzrostla ze 7,50 Kč na 32 Kč.
      Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/historie/stari-aut-1989.A190819_075154_auto_ojetiny_fdv

              1. za 1. Stačí když budeš logicky reagovat na příspěvky a
                za 1. Stačí když budeš logicky reagovat na příspěvky a přestaneš se nimrat ve svejch zbytečnejch pocitech. Já napíšu o dlouhodobém poklesu celého automobilového trhu a ty naprosto nelogicky začnej mlejt něco úplně mimo o dotacích, který se týkaj jen elektriky a s dlouhodobým poklesem céleho trhu všech aut nemají naprosto nic společného.
                za 2. Přestaň s tím nelogickým opakovaným tapetováním o nějakejch cenách. Vypadá to jako by to přeskočilo.

                1. S vama je docela legrace.
                  S vama je docela legrace.

                2. Ale s tebou bouhužel ne, nejsi ani schopen vést diskuzi.
                  Ale s tebou bouhužel ne, nejsi ani schopen vést diskuzi.

  3. Jako převzít nadpis z autofora „Prodej elektroaut v Číně
    Jako převzít nadpis z autofora „Prodej elektroaut v Číně rapidně klesl, na vině jsou dotace“, když se jedná o 7% je teda pořádný úlet. Že meziročně spalováky jednotlivým značkám klesají v Číně o 10-20% je pak co? Katastrofální pokles?

    1. Je to smutné, ale jen to ukazuje, že přes všechny rádoby
      Je to smutné, ale jen to ukazuje, že přes všechny rádoby eko výkřiky o ropné lobby škodící elektromobilitě, je celý trh elektromobilů je na tom reálně velmi špatně a kdyby neměl vylobované (asi ne ropnou lobby co?) pobídky, tak kdo ví, jestli by se dostal na současný stav. Ještě smutnější pak je, že řada těch pobídek je v současné době a v nedávné minulosti byla zaplacena z petroldolarů…ale co, když se může ekologicky jezdit na plachetnici, protože support tým přeletí a zařídí.. ekologismus na n-tou a planeta pláče

                1. Já bych věřil i té životnosti. Když třeba Toyota v
                  Já bych věřil i té životnosti. Když třeba Toyota v hybridech (I Lexusech) pořád používá NiMh baterky. Klíčem asi bude, že využívá jenom asi 50% kapacity, prostě to nenechá úplně vybít ani nabít, to v nářadí nelze ohlídat. A ani není potřeba, za pár euro je nová baterka.

                2. NiMH hlavně umře náhle a bez varování. Funguje, funguje,
                  NiMH hlavně umře náhle a bez varování. Funguje, funguje, funguje, třeba 10 let beze změny a pak najednou křup a je po ní.

                3. Tak proto dávají záruku 10 let 🙂 Ale zase je to bez
                  Tak proto dávají záruku 10 let 🙂 Ale zase je to bez omezení km…

                4. Ano. Mrkněte na staré priusy. Zjistíte, že baterky
                  Ano. Mrkněte na staré priusy. Zjistíte, že baterky fungují a fungují, klidně 10–12 let a pak najednou křup a konec a je třeba repas nebo nová.

                5. Sorry, že vám stavím rušičku, ale v životě jsem nikde
                  Sorry, že vám stavím rušičku, ale v životě jsem nikde nečetl a ani od žádného majitele Priusu neslyšel (a uvědomte si, že stáří průměrných dvojkových Priusů je dnes kolem 15 let), že by někomu něco udělalo najednou „křup“, nebo jak tomu říkáte, a musel si nechat vyměnit baterii. Kde jste k této informaci přišel?

                6. Na facebookové skupině. Neděje se to často, jsou to auta s
                  Na facebookové skupině. Neděje se to často, jsou to auta s velkými nájezdy, ale děje se to. Hlavně v USA, kde je teplo.

                7. Podstatná je ta informace „neděje se to často“, tudíž to
                  Podstatná je ta informace „neděje se to často“, tudíž to těžko brát za nějaké pravidlo. Na elektromobilních a elektromobilně-bastlířských fórech jsem se taky s pár případy setkal. Vzhledem k zaměření těchto fór, došlo ve dvou případech i ke zdokumentovanému rozebrání packu a diagnostiku jednotlivých článků, přičemž v jednom případě byla příčina vlhkost, co se dostala do packu a následná oxidace propojek. Články jako takové byly ale OK a po opravě, přetěsnění a smontování opět vše fungovalo jak má.

                  U toho druhého případů měnil majitel jeden nebo dva články, které se mu nezdály, ale už přesně si to nepamatuju. Těch ostatních pár to vyřešilo výměnou celého akumulátoru za kus z nějaké bouračky.

                8. Ta ženská z Transport Evolved kdysi vzpomínala nějaké
                  Ta ženská z Transport Evolved kdysi vzpomínala nějaké výměny NiMH aku v jejich Toyota RAV4 EV.

                9. To je ale hodně specifické použití, které je na míle
                  To je ale hodně specifické použití, které je na míle vzdálené cyklickému provozu ~90% DOD v čistém EV. A jsem si celkem jistý, že kdyby to vyvíjeli v dnešní době, tak tam dají taky lithium (třeba LTO).

                10. No právě, specifické použití, tím se zřejmě eliminují
                  No právě, specifické použití, tím se zřejmě eliminují ty nevýhody. A proto ty NiMh používají jenom v hybridech, u PHEV Priusu už je tam LiNěco.

                11. V Evropské verzi Prius+ (NEplugin) je oproti té americké
                  V Evropské verzi Prius+ (NEplugin) je oproti té americké taky Li-ion. Patrně i díky tomu může být sedmimístná.

                12. Jo, tak možná tam, kde půjde o ušetřené každé kilo, se
                  Jo, tak možná tam, kde půjde o ušetřené každé kilo, se budou používat LiIon. Ale třeba Lexus pořád jede s NiMh.

                13. Cena je taky o NiMH mimo. Zkuste si porovnat ceny článků s
                  Cena je taky o NiMH mimo. Zkuste si porovnat ceny článků s lithiem (a nezapomeňte při tom že NiMh má jen 1.2V, takže potřebujete 3 v sérii jako ekvivalent 1 li-ion).

                14. Protože o baterie není řádně pečováno?
                  Protože o baterie není řádně pečováno?

                15. To máte pravdu, ale lidí, kteří by chtěli o baterie
                  To máte pravdu, ale lidí, kteří by chtěli o baterie pečovat lépe, asi moc nebude. Pokud se o to nepostará technika, člověku se nejspíš nebude chtít. Je pravda, že technika se o LiIon baterie stará mnohem pečlivěji než o NiMH. LiIonky se balancují, je tam LVD, kdežto NiMH se na hulváta nabíjejí bez nějakých mantinelů a neřeší se vůbec nic, snad jen aby se to úplně nerozteklo.
                  Proto jsem nákup nářadí s NiMH bateriemi ukončil a kupuju jen LiIon. A je to znát.

                16. On je to docela opruz se starat. Mám doma 2 auto baterie
                  On je to docela opruz se starat. Mám doma 2 auto baterie olovo do člunu a k tomu opatruji několik hoverboardů. U toho olova co měsíc nabíjím, aby neumřelo. I přes zimu, kdy člun na vodu nejde. U hoverboardů, protože to výrobce doporučuje, také. Ty navíc musím hlídat a hned po nabití odpojit, jinak výrobce neručí za poškození přebitím. A to jsou kousky, jejich pořizovačka atakovala 10 tisíc kus.

        1. S tím nemohu souhlasit.
          Podívejte se třeba na čistou

          S tím nemohu souhlasit.
          Podívejte se třeba na čistou mobilitu v hromadné dopravě, kolik vozidel si dopravci a města koupila bez dotací?
          Podívejte se na Norsko a jejich elektromobilní zázrak, kdyby nebyly pobídky, kolik z toho by bylo?
          Dánsko jde pak negativní dotací – daněmi na spalovací auta, kdyby je takto nezdanili, kolik by bylo elektromobilů?
          Kdyby Californie neměla dotace na elektromobily, kolik by jich tam bylo? Vždyť i slavná Tesla svého času čachrovala s dodávka, aby to vhodně vyšlo.

          Proč se v České republice prodávají blbě elektromobily?
          Protože nejsou pod dotacema pro normální lidi a kupují si je tím pádem prakticky jen technologičtí nadšenci. Případně firmy, které na nějakou dotaci dosáhnou.

          Ano některé parametry se časem logicky zlepšují a ano technologie se nějakým způsobem logicky zlevňuje. Ale trh je postavený na dotační politice – a to je špatně.

          1. Dotace a regulace pomahaji tam, kde neviditelna ruka trhu
            Dotace a regulace pomahaji tam, kde neviditelna ruka trhu zacala drancovat penezenky, zdravi lidi a planety viz. omezovani koureni, datovy roaming, elektromobilta. Stejne jako nelze presvedcit vyrobce cigaret a kuraky, aby se chovali ohleduplneji k lidem co nekouri, proto musi prijit regulace a dane, tak nebylo mozne presvedcit vyrobce aut a obchodniky s PHM, aby pomalu prechazeli na zdravi ohleduplnejsi zpusob dopravy – elektromobilitu. Kdyz uz je to do oci bijici, tak musi prijit regulace. Do oci mobility zacala bit Tesla, ktera ukazala, ze LZE vyrobit univerzalne pouzitelne auto na baterky.

            1. Hezký PR, na to mám s dotačními projekty a dotacemi
              Hezký PR, na to mám s dotačními projekty a dotacemi příliš velké zkušenosti na to, abych tomu uvěřil. To samé regulace, oboje je obvykle jen výsledek lobbování určité skupiny osob, která to dělá ne pro obecný prospěch (jak se snaží tvrdit a tvářit), ale pro svůj vlastní prospěch a zisk, zrůdnější je to o to, že to není zisk získaný vlastní prací a přidanou hodnotou, ale tím, jak chytře a nejčastěji o korupci očůrat erár.

              Je hezký, že věříte, že Tesla je univerzálně použitelné auto na baterky, to není ani omylem, je to auto, které je v západo/středo evropském a USA/Canada pojetí použitelné auto, univerzálně ani omylem, jen to ukazuje na neznalost problematiky toho, co tohle začne tvrdit.

              1. 😀 No to teda musely bejt lobisticke skupiny na to koureni a
                😀 No to teda musely bejt lobisticke skupiny na to koureni a datovy roaming, elektromobiltu 😀 S elektromobilem jsem najel 30tis. km, tak o univerzalnosti Tesly neco vim, narozdil od vas. Kolik jste v elektromobilu najel vy? Hadam, ze jste z te skupinky lidi, kteri potrebuji dojezd 1000km a nabijeni za 5 minut, protoze jezdi kazdy tyden 2000km s jednou zastavkou na 5 min 😀 😀

                1. Ja bych spis rekl, ze Tesla predvedla, ze za spoustu (nebo o
                  Ja bych spis rekl, ze Tesla predvedla, ze za spoustu (nebo o neco mensi spoustu) penez lze vyrobit relativne pouzitelne velke auto (nemuzu mluvit za TM3, ale s TMS je manevrovani v malych prostorech vylozene za trest). Az oni (nebo nekdo jiny) ukaze i male a LEVNE auto, beru, ze umi „univerzalni“ reseni.

                2. O penezich jsem nespekuloval, protoze je jasne, ze Tesla
                  O penezich jsem nespekuloval, protoze je jasne, ze Tesla nemuze vydelavat, kdyz se ze startupu transformuje na velkou automobilku. To co predvedla Tesla, meli predvest tradicni automobilky a se svym kapitalem, vyrobnimi kapacitami a zkusenostmi. Meli ukazat, ze LZE vyrobit pouzitelne auto. To, ze nechali Teslu dojit tak daleko, ze je v nekolika statech Tesla Model 3 nejprodavanejsi auto VUBEC (napr. ve Svicarsku je prvni Tesla Model 3, a druha Skoda Octavia), je pro me fakt prekvapeni. No, proste dinosauri jako NOKIA.
                  Jakou univerzalne pouzitelny elektromobil jsem myslel Tesla Model 3, ktery by mohli tradicni automobilky vyrabet za polovicni cenu, kdyby vynechali nektere funkce auta a vyrobili obycejny elektromobil o velikosti Ocatvie.

                3. A na zaklade ceho by „tradicni“ automobilky mely zvladat
                  A na zaklade ceho by „tradicni“ automobilky mely zvladat nejdrazsi komponentu – to co dela cenu EV – „za pulku“ nez Tesla, ktera ma „roky naskok“, jak se tu s oblibou prohlasuje? Resp. co cenove netrivialniho lze z TM3 jeste vyhodit? SW nepocitam.

                  Ze se treba VW do „Passat S“ nehnali neni vubec prekvapive po debaklu, co utrzili s Phaetonem (pokus prodavat ve vyssi lize, nez kterou bezne hraji)

                4. Třeba na základě jimi za ty roky vyhozených miliard a
                  Třeba na základě jimi za ty roky vyhozených miliard a rozjetých a utlumených elektromobilních programů. U VW třeba City Stromer, tedy elektrický Golf, u BMW jejich desítky let trvající elektrické pokusy neustále ve fázi pokusného provozu – viz článek tady na hybridu. Výsledkem je předělávka spalováku eUp a eGolf s mírnými změnami od 2014 doposud, tragédie Audi etron a u BMW v podstatě jen i3, kterážto se povedla nejlépe.

                5. Tak po 185. moje požadavky na elektromobil:
                  garantovaný

                  Tak po 185. moje požadavky na elektromobil:
                  garantovaný dojezd 200 km + v zimě s využitím rychlostních limitů
                  nabíjení pod dvě hodiny
                  výbava: pět míst (vzadu převoz tří dětí – umí i Dacia Sandero), tempomat, handsfree, rádio, kufr schopný pojmout sourozenecký kočár.
                  Velikost auta klidně Dacia Sandero (parkuju často ve veřejných garážích) – do toho jsme to naskládat dokázali.
                  cena 500 000 Kč.

                  Samozřejmě tohle nebude univerzální elektromobil, ale akceptovatelné druhé auto do rodiny.

                  Pro zajímavost s elektromobily jezdím aktivně od roku 2009, zatím jsem nenašel žádný, ze kterého bych si sedl na zadek a výše uvedené požadavky splnil.

                6. jen dotaz – tyhle specifikace jsou obvykle pro první auto do
                  jen dotaz – tyhle specifikace jsou obvykle pro první auto do rodiny, ne druhé. Druhé je většinou menší, pro každodenní ježdění, kde se nevozí celá rodina s kočárky. Aspoň takto to mám já a lidi v mém okolí.
                  To první máte ještě větší, třeba pro babičky a sousedy s dětmi?

                7. To, co jsem popsal je rozměrově Dacia Sandero (takto jsme s
                  To, co jsem popsal je rozměrově Dacia Sandero (takto jsme s tím jezdili) a to je malé auto – prostě byla a je u nás potřeba mít pro denní ježdění auto, co převeze 4 děti a je s tím možno manévrovat po městě- hlavně nezaměňujte sourozenecký kočár a kočár pro dvojčata, to je v rozměrech diametrální rozdíl.

                8. ok, v poho. Než se dostanou EV do těchto požadavků
                  ok, v poho. Než se dostanou EV do těchto požadavků (hlavně cenou), tak už ty kočárky nebudou aktuální 😉

                9. to je jedno, my taky už ho nevozíme, ale vozí se tu
                  to je jedno, my taky už ho nevozíme, ale vozí se tu sportovní vybavení, tu věci na kroužky, když jsou čtyři v autě, je to pořád tak nějak objem toho kočárku. K ceně jediné, dokud za to nebude, tak je to bez politické podpory (jedno jaké) pro lidi, co to neudají v nákladech ekonomický nesmysl, při odmyšlení faktoru chci to..

    2. nebude, celkovej propad vsech aut mezi cervnem a cervencem
      nebude, celkovej propad vsech aut mezi cervnem a cervencem 2019 je v Cine o -11,4%, takze 7 a 5 procent u aut se zasuvkou je vlastne jeste velice dobre cislo a da se rici uspech

      a dotace nezrusili, jen se nejak menili, opet se tu jen siti takovej polo-hoax a Ceska media to sirej podobne jako nedavno ten satiricky text s fotografii ze sidliste kde jsou z oken natahane prodluzovacky k elektromobilum a mezi nima se propleta cyklista, coz se nakonec ukazalo jako satiricky text ktery media prevzala jako fakt

        1. celkovej rth s auty v Cine klesal za ten mesic o 11,4% a EV
          celkovej rth s auty v Cine klesal za ten mesic o 11,4% a EV klesli v prodejich za stejne obdoby o 4,7% , co to tedy je? totalni neuspech? ano Ev se prodalo min nez predchozi mesic, zaroven ale klesal jejich prodej mene nez u vsech aut v dane krajine, a to i presto ze se menily dotace pro ty EV

          je uplne jedno jak se to znave jestli uspechem nebo neuspechem, to at si kazdej nazve jak je mu libo, ty cisla jsou snadno overitelna a zverejnilo je hned nekolik relevantnich zdroju ktere podobne statistiky zverejnuji dlouhodobe

          1. EV (BEV) právě neklesly, ale jediné stoply o 1%.
            To je

            EV (BEV) právě neklesly, ale jediné stoply o 1%.

            To je tak, když někdo udělá zavádějící kategorii „auta do zásuvky“, kam nahází jak čisté (B)EV, tak spalovací plug-in hybridy, které by samy o sobě mohly vydat na další kategorie.

        1. Vždyť to neokecává. Fakta jsou jasná. To co se rapidně
          Vždyť to neokecává. Fakta jsou jasná. To co se rapidně propadlo, je celý čínský automobilový trh (včetně toho majoritního spalovacího). Z toho nejvíce se propadl spalovací trh, mnohem méně trh s plug in hybridy a čistá EV dokonce stále mírně rostly, byť o jediné procento.

          Ale nadpis evokuje pravý opak.

      1. Meziměsíční statistiky mají význam pouze u
        Meziměsíční statistiky mají význam pouze u malovýrobců, jako je Tesla, protože jsou méně ovlivňovány sezónností.

        Z hlediska celkového trhu se sleduje především meziroční vývoj. A ten je jasný – NEV se prodávaly méně, než spalovací auta.

        1. mezimesicni statistiky maj nejvetsi vyznam prave ve chvili kdy
          mezimesicni statistiky maj nejvetsi vyznam prave ve chvili kdy konci nebo se meni neco jako dotace 😉 tedy jeden mesic s dotaci a dalsi mesic treba bez dotace 😉 a o tom prave tenhle hype ted z Ciny je, ze jakoze skoncili dotace 😉

          prodeje aut v Cine klesaji nejakych 13 mesicu v rade, tedy i mezirocni srovnani melo celkem jasny vysledek ze se proste prodalo min aut nez pred rokem 😉 ovsem z ciste pohledu EV se jich prodalo pred rokem mene 😉

          1. Proto nemá smysl srovnávat měsíce s dotacemi a bez
            Proto nemá smysl srovnávat měsíce s dotacemi a bez nich.
            Jediné smysluplné srovnání je meziroční.

            Samozřejmě nikoliv měsíců těstně před koncem dotací a těsně po nich.

            Smysluplná data budou až v září.

            Nicméně zkušenosti z USA ukazují, že dopad ukončení dotací na růst podílu EV je absolutně fatální. USA se v podstatě zasekly na podílu z roku 2018.

            1. v USA to ale kleslo velice bezvyznamne, kdy mezirocne to v
              v USA to ale kleslo velice bezvyznamne, kdy mezirocne to v poslednim mesici s dotacema poskocilo extremne, aby to nasledne v dalsim mesici ochablo mezimesicne vyznamne, ale mezirozne smesne malo, takze v dalsich mesicoich se da ocekavat totez co u prvni vlny snizeni dotaci, ze se po 2 mesicich zase vse vratilo do stejnych koleji a proste pred koncem dotaci jen nakoupilo nasobne vice lidi kteri pak schazeli v cislech dalsich 2 mesicu 😉 proste se par tisic lidi rozhodlo ten nakup uspisit o 1-2 mesice kvuli dotacim, celorocni cisla, tedy ty za celej rok to ovlivnilo v USA minimalne a stale mali stoupajici prodeje jako v predchozich letech po obdobne krivce, aneb konec dotaci v USA by zrejme opet nic nezpusobyl a jen by to na ty 3 mesice rozvirilo prodeje nejdrive extremne do plusu a pak pozvolny navrat do normalu

              to tve fatalni znamenalo ze se prodalo v danem mesici v USA nejdrive o cca 13 tisic EV vice na temer 38 tisic, aby nasledny mesic klesly prodeje o cca 10 tisic a s predpokladem ze nasledujici mesic to bude o 3-5 tisic mene nez bylo obvikle, takze mozna to bude nula od nuly a nebo munis 2 tisice s predpokladem ze ten nasledujici mesic se to zase bude postupne zvedat jako predtim aby rocni bilance byla + treba 20-50% oproti predchozimu roku, tolik k te tvoji fatalnosti

              1. Vzhledm k tomu, že růst v roce 2018 byl 80%, pokud dosáhne
                Vzhledm k tomu, že růst v roce 2018 byl 80%, pokud dosáhne růst 20%, nebo nedej bože jen projektovaných 12-15%, je to pro EV katastrofa, protože oproti roku 2018 je to růst zanedbatelný a příští rok bude nejspíše záporný.

                1. nie som si celkom istý, či rozumiem tvojej logike…
                  ak v

                  nie som si celkom istý, či rozumiem tvojej logike…

                  ak v 2019tom „bez dotácií“ budú predaje rovnaké, alebo dokonca vyššie, ako v 2018tom „s dotáciami“, tak to ukazuje že tie dotácie sú totálne zbytočné, keď už niečo.

                  ten predpoklad, že „(růst) příští rok bude nejspíše záporný“ vychádzajú z čoho, ak sa smiem spýtať?

                1. To je chválihodný, a co k tomu ještě dát trochu času na
                  To je chválihodný, a co k tomu ještě dát trochu času na to aby děti nemusely dýchat ten znečištěný vzduch? Koukněte někam co děti dýchají na zadních sedadlech aut. Mě mrzí že moje musí dýchat smrady co vy a vám podobní vypouštíte. Mám na to systém, na výlety jezdíme po okreskach kde je opravdu malý provoz a kochame se. Na dálnici jezdíme občas a relativně pomalu, takže každý frčí kolem nás o cca min 20km rychleji.

Napsat komentář