Proč je elektromobil autem budoucnosti?

redakce - 12 Leden 2018

V čem spočívají výhody a úskalí aut poháněných elektřinou? Jaké modely už jsou na trhu a jak na pokrok a změny v automobilovém průmyslu reaguje česká Škodovka?Auta do zásuvky - elektromobily a plug-in hybridy - jsou v nabídce automobilek už dnes.

Auta do zásuvky - elektromobily a plug-in hybridy - jsou v nabídce automobilek už dnes a každý si je může koupit.
foto: vlastní

Výhody a nevýhody aut, kterým stačí dobít baterku

Další fáze automobilového průmyslu už začala. V současné době už můžeme jezdit v autech poháněných elektřinou. Hlavní nevýhodou je ale stále vysoká cena, která se v průměru pohybuje kolem milionu korun. To se během následujících let změní.

Auta na elektrický pohon jsou ekologická a mají dlouhý dojezd. Problémem je zatím nedostatečná infrastruktura dobíjecích stanic a již zmiňovaná vysoká pořizovací cena. Jak ale bude elektromobilů přibývat, jejich cena klesne a stanou se dostupnějšími.

Jak vysoké povinné ručení zaplatí majitelé aut na elektrický pohon?

Otázkou je také cena povinného ručení. Jak se vypočítává, když do hry nevstupuje žádný výkon ani objem motoru? ČSOB Pojišťovna nabízí pro elektromobily roční pojistné bez slev za 4 861 Kč. Jak se ovšem bude řešit povinné ručení například u automobilů bez řidiče, je zatím ve hvězdách.

Technologický pokrok jde neustále kupředu a je otázkou času, kdy se na silnici začnou potkávat nejenom auta na elektrický pohon, ale především auta, která se budou řídit sama. Velkou neznámou je totiž v tomto případě právě problematika legislativy a pojišťovnictví včetně povinného ručení.

Elektromobily, které si můžete pořídit právě teď

Ještě v roce 2016 byla hlavním hráčem na trhu Tesla. Velmi rychle jí ale vyrostla konkurence a tady jsou modely aut na elektrický pohon, ve kterých se můžete svézt.

  • Hyundai Ioniq: v nabídce zůstává verze hybrid nebo verze na čistě elektrický pohon. Na jedno nabití dojede tento model až 250 km. Jeho cena se pohybuje kolem 700 000 korun.
  • Toyota Prius Prime: hybrid se v USA a Japonsku umísťuje na předních příčkách prodeje. Cena začíná na 990 000 Kč
  • BMW i3: auto zvládne vzdálenost 200 km a když už je akumulátor téměř vybitý, zapne se prodlužovač dojezdu, který jízdu zvládne protáhnout až na 320 km. Počítejte s cenou kolem 800 000 Kč.
  • VW e-Golf: nový e-Golf vás zvládne dovézt až 300 km na jedno nabití. Cena začíná na 969 900 Kč.
  • Tesla Model S: auto má jednoznačně nejdelší dojezdovou vzdálenost a to celých 536 km. A cena? Ta se pohybuje kolem 2 500 000 Kč.

Mladoboleslavská Škoda a její investice do digitalizace

A jak jsme na tom my v Čechách? Tlak na vývoj technologií a posun kupředu si uvědomuje i mladoboleslavská Škoda. Právě proto vzniklo v automobilce speciální oddělení DigiLab, které má za úkol přinášet kreativní řešení, držet krok s vývojem a reagovat včas na změny, které automobilový průmysl očekává v následujících letech. Budoucnost Škodovky vidí její přední představitelé právě v digitalizaci. Z tohoto důvodu se zaměřili na tři základní okruhy:

  • podnikovou digitalizaci (propojení firemních procesů a výroby),
  • konektivitu (všechno, co se nachází ve voze a kolem něj),
  • oblast mobility (např. projekt Uniqway tedy sdílení aut).

Škoda Vision E – křišťál připojený k internetu

První koncept elektrického auta z automobilky Škoda „Škoda Vision E“ je designově skutečně úchvatné auto budoucnosti. Je to vidět na první pohled. Nemá například ani kliku u dveří. Stačí jen lehce přejet prsty zepředu dozadu, aby se sepnula dotyková čidla.

Auto pozná majitele podle telefonu, který bude přes digitální kód sloužit i jako klíček. Škoda Vision E by měla být určitým předobrazem toho, jak budou vypadat auta na elektrický pohon právě od mladoboleslavské automobilky co do designu, tak do technologie.

První elektrická škodovka by měla být na trhu v roce 2020 a na jedno nabití ujede až 550 km. Do roku 2025 by Škodovka chtěla představit celkem 5 elektromobilů.

placená reklama
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vzhledem k ceně elektromobilů bych řekl že budoucnost je hlavně v systemu lpg: levnelpg.cz/systemy-lpg/lpg-magic-g4 ten se drží už dlouho a jen se vylepšuje. Pro mě jasná volba.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ta škodofka bude fakt asi úchvatná.
Stačí jen lehce přejet prsty zepředu dozadu, zezadu dopředu a pak se vám votevře :D

Obrázek uživatele Radovan

Plná továrna chlapů, ve vývoji totéž, to se pak nedivte. K dokonalosti to přivedl už před lety Renault, má to přímo ve znaku :-)

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 62 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 21 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Předvídat co bude za dvacet let je dnes těžší než budoucnost za dvěstě let. To bude uhlí a ropa tak vzácný prvek, že se ho nevyplatí spalovat. Jedinou energii co dostává Země za poslední miliony let je sluneční a fotovoltaika je velmi efektivní způsob jak tuto energii jímat. Energie z jádra je v současnosti drahá a nebezpečná protože vytváří hodně silně radioaktivních nuklidů. V budoucnu ale možná budou pracovat jaderné elektrárny na jiném principu než současné. Na jadernou syntézu moc nevěřím stejně jako na vodíkové hospodářství. Pokud se do té doby zeměkoule nezbaví cizopasníků- lidí, tak budoucnost je ve fotovoltaice už jen proto, že neničí půdu která je potřebná k výrobě jídla.

Trochu opravím: Energie z jádra je v současnosti dráha, protože je extrémně bezpečná, s drtivou převahou nejbezpečnější zdroj energie. S 20 let starými bezpečnostními normami by vycházela nejvýhodněji, ale teď už to zdaleka ne vždy platí.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nemám elektromobil, zatím je to příliš nákladné, ale věřím, že to je technologie budoucnosti a to ze dvou jednoduchých, ale naprosto zásadních důvodů:

1. Efektivita - pro některé, kteří mají potřebu se tady navzájem urážet a neřešit podstatu věci, poměr mezi dodanou a využitou energií

2. Fakt, že si elektřinu, na rozdíl od benzínu či nafty můžeme jednoduše vyrobit doma

Zbytek jsou už jen další detaily těchto dvou základních faktů, alespoň podle mne.

Podotýkám, že respektuji další názory a nikomu nenutím ten svůj :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Takže to shrňme:
Proč je elektromobil autem budoucnosti?
Protože je čímdáltímvíc lidí, kteří na základě zcela zkreslených a přibarvených informací věří, že elektromobil je na provoz levnější a že je ekologičtější než konvenční spalovací auto.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tomíku, proč si myslíte, že elektromobily nejsou ekologičtější? Docela nerad se zapojuji do podobných diskusí, protože obvykle nemívají vítěze, ale když mluvíte o zkreslených informacích, tak bych rád reagoval.

Elektromobilem jezdím, ale zároveň si uvědomuji jeho limity a nepovažuji ho za náboženství, jako někteří kolegové. Proto mám také i druhé auto na naftu, které používám na případy kdy Leaf nestačí (naštěstí jich moc není). Elektromobil je pro mě skvělé auto, ale věřím, že je spousta lidí, kterým nevyhoví, proto se ani nebojím, že by elektromobily někdy zcela nahradily spalovací auta, ale pro mých 95% denních jízd vyhoví zcela bez problému a opravdu má velmi levný provoz. Koupil jsem ho z druhé ruky za 360000, což je vzhledem k velmi slušné výbavě a komfortu docela dobrá cena. Za stejně starý a vybavený spalovák bych dal možná o něco méně, ale na provozu by se to za pár let vrátilo (předpokládejme, že by na elektromobilu ani na spalováku neodešlo nic zásadního - obojí by se samozřejmě mohlo stát - i elektromobil se může snadno rozbít).

Nicméně to jsem trochu odbočil od té ekologie. Často se setkávám s názorem, kdy EV "hejtři" neopomenou u elektromobilu zmínit, že baterie obsahuje kobalt z Konga, elektřina se vyrábí z uhlí, jeho těžbu atd., ale u spalovacího auta začínají výpočty až na benzínové pumpě. Přitom třeba jen pro rafinaci paliva z ropy se spotřebuje 2 - 3 kWh eletřiny na 1l paliva? (nevím, jestli to říkám správně, někdo více znalý mě možná opraví). A ta elektřina kupodivu pochází ze stejného zdroje, tedy u nás z velké části z uhlí, a já na ní ujedu +- to samé co normální auto na litr paliva. Ropa se dále také někde těží a přepravuje tankery a ropovody přes půl světa. Dále po rafinaci se zase přepravuje cisternami na benzínku. Zkrátka to také není celé příliš ekologické. Nejsem v tomto oboru žádný expert a žádná čísla určitě nemám podložena, jen si myslím, že prát se do krve za jeden či druhý názor není moc moudré. Já mám zkrátka pocit, že elektrická auta ekologičtější skutečně jsou, ikdyž svojí ekologickou zátěž zcela určitě také mají (viz. např ten kobalt v baterii), jako ale asi všechno co lidé vyrábějí, takže babo raď...

Neberte toto prosím jako útok na Vás, je to pouze k zamyšlení...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Děkuji za kultivovaný a věcný příspěvek, kterých tady opravdu bývá jako šafránu.
Souhlasím, že některé debaty nemají výtěze.
Každá strana si vstupní data zkresluje. Nedávno tu byl článek, kde autor vypočítal, že elektromobil má pouze na provoz asi o 20% emise CO2 Samozřejmě pokud netopí atd...
Nejsem odpůrcem elektromobilů a myslím, že už dnes by v mnoha odvětvích našly uplatnění.
Jenže ten směr, a nejen křiky některých zdejších štamgastů, směřuje jinam nž by měl.
Je pár lidí, kteří si myslí, že všechna spalovací auta (rakoviny, sračkoprdy....) nahradí elektromobily.
EV si najdou místo v oborech, kam se hodí. Například u pošty a přepravních společností, kde je současná koncepce postavená na palici.
Elektromobil, který si táhne sebou tunovou baterii a který se dobíjí velkým výkonem na superchargerech ten správný směr není.
Každopádně mi přijde nesmyslné celé to šílenství.
A hlavně mě neskutečně irituje to zkreslené PR.
Zero Emission. Elektromobil nemá nulové emise.
Spotřeba u PHEV, kde se vůbec nezapočítává dodaná elektřina.
A pak samozřejmě veškeré dotace a úlevy, které naší zemi naštěstí celkem minuly.
Já jako hlavní problém, co se týče ničení životního prostředí, nevidím vypouštění CO, CO2, NOx ... ale neustálé vyrábění a prodávání nových aut. Automotive průmysl je především hladová zeď.

ZERO EMISSION skutecne plati v provozu, protoze v miste kudy se auto pohybuje zadne emise nevypousti a to je gro tohoto sloganu. Neni mysleno tak, ze to auto je kompletne bezemisni.

To neni konec koncu zadny vyrobek. Ale cestovat na elektrinu se skutecne da velmi ekologicky, pokud bude elektrina kterou auto dobijite napr. ze solaru nebo vetru ci vody. A takove pripady jsou i u nas. Znamy ma Leafa a dobijiho elektrinou vyrobenou ze spadove elektrarny. Necerpa elektrinu z bezne site.
Navic elektrarny se daji prekopat. Ceska republika vyslovene nepotrebuje uhelne elektrarny. Daji se nahradit postupem casu.
Prikladem bud napr. Norsko kde je vyrobeno 99% el. energie cistou cestou.

Bohuzel spousta lidi kteri zbroji proti EV srovnavaji budoucnost s pritomnosti a propletaji ji do sebe. Tim myslim priklady. Prodluzovacky na sidlistich z oken, ze se bude palit vic uhli nebo ze budou kolabovat rozvodne site a podobne. To jsou ale demagogicke predstavy ve smyslu, ze se spolu s EV nebudou menit i ostatni veci. Zkratka nesmyslne michani budoucnosti s pritomnosti.

Musim souhlasit s kolegou co vam reagoval prvne. Skutecne vyroba a nasledna distribuce a nasledne spalovani benzinu ci nafty je energeticky daleko narocnejsi a emisne daleko spinavejsi nez li provoz EV.

EV si najdou hlavne sve misto v huste obydlenych oblastech mest a primestskych aglomeraci. BESIP delal pruzkum kolik km denne ujedou ridici. 85% uvedlo ze denne ujedou do 100Km a z teto skupiny vic jak 60% dokonce jen do 50Km. To jsou presne ti uzivatele kteri mohou elektromobil plne vyuzivat a prispet tak k cistemu vzduchu ve meste i v okoli. A nebojte se dokonce nedavno se objevil rozhovor s nekym z CEZu ktery tvrdi, ze milion a pul EV neni problem pro soucasnou sit. ;)

Odpurci EV casto papouskuji co nekde zaslechli aniz by si oni sami udelali vlastni obrazek o dopadu.
EV jsou budoucnosti a my bychom meli byt radi, ze ta doba nastala. Ani vy ani ja ani nase deti nebudou a nechteji zit v prostredi ktere je plne prachu a smogu. A pokud ta moznost je zmenit to, tak ji velmi rad privitam. Netvrdim, ze je to svaty gral. Ale elektromobilita byla dlouhe roky opomijena a neinvestovalo se do vyzkumu. Coz se zaplat buh meni a to co se dnes kritizuje na EV muze byt za par let uplne jinak a neduhy EV se odstrani technologickym pokrokem.

Preposlal jsem vase poznatky Ceskym draham a pry od zitrka budou nahrazovat elektricke lokomotivy dieslovymi. Pry je to podle Tomiqa ekologictejsi, cistci, levnejsi a hlavne padle na hlavu.

Obrázek uživatele M.Krupka

Metro Praha prý přechází rovněž na diesel. Prý se jim bude v metru zase o trochu líp dýchat. :-)

Tramvaje už prej taky :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Co není v hlavě musí se nahradit křičením...

Proč sem sereš politické věci? Chápu, že máš problémy které musíš řešit, ale fakt musíš otravovat svoje okolí stím, že jsi mentálně retardovanej?
Co jít na idnes a tam najdeš pochopení, na technickem webu tvoje politické mentální problémy nikdo není zvědavej, zde většinu zajímá elkeromobil apod. technologie... Politiku si strč doprdele kokote

súdruh lenin povedal, že politika je zhustená ekonomika. môžeme s tým ... a je ta tak všetko.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Leodendula řekl svůj názor.
Proč ho urážíš, primitive?

Obrázek uživatele ozana

Kup si Hummer a nemudruj.

---

Jezdím na proud, najeto 77 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 80 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je zajímavá myšlenka. Hummer i Tesla mají stejný účel použití. Auta s vysokými provozními náklady, negativním vlivem na přírodu sloužící k jedinému účelu. Aby jedinec, který snadno přišel k penězům (ve zlomku případů poctivě a morálně)ukázal sockám okolo, že je něco víc.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tomiku!
Ty rošťáku jeden :-). Už zase bereš úplatky! Neříkal jsem to?! Neberte ty úplatky, nebo se z toho zblázníte! A máme to tady, plácáš deset na patnáctou a možná i víc.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je super správa.
Znamená to, že je čímdál tým menej ludí, ktorí na základe skreslených informácií veria, že klasické spalovacie auto je ekologickejšie a lacnejšie na prevádzku ako elektromobil.
Zakrátko zostaneš sám a budeš sklamaný.
Už sis robil garážový test so svojim ekologickým sračkometíkom ? :-))

Tomiq pry nema rad smog, tak pri jizde ma zavedenou hadici od vyfuku do kabiny. Jeho motor neznecistuje ovzdusi, ba naopak vzduch zbavuje skodlivin tim, ze je spaluje. Od te doby se citi mnohem lepe, zadny smog ho netrapi a pry ma prostatu jako panic.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano, přesně tyhle demagogie, polopravdy a lži typu "Tomiq tvrdí, že by na elektrifikovaných tratích měly jezdit dieselové lokomotivy..." jsem měl na mysli.

Obrázek uživatele Alien5

Dneska jsem se na astroworkshopu zminil o EV a kolega povida to je slepa vyvovoja vetev :) Nutno podotknout ze byl z Valmezu.. nebo nekde tam.. :)

---

Profesionální astronom. Česká astronomická společnost + http://www.hvezdarnamb.cz/
BOINC : https://www.czechnationalteam.cz
TX 100D.

To vycetl ve hvezdach a nebo na sputnik.cz? Oba maji k astronomii blizko. Jeden ale lze az to do nebe krici.

Obrázek uživatele Alien5

To byl jeho nazor.:) tak jsem mu to trosku osvetlil :)

---

Profesionální astronom. Česká astronomická společnost + http://www.hvezdarnamb.cz/
BOINC : https://www.czechnationalteam.cz
TX 100D.

Obrázek uživatele Radovan

Valmez je vůbec zvláštní místo. My elektromobilisté ho bereme s Brnem jako letitou Mekku českého moderního sériového elektromobilismu a rychlonabíjení. Současně místní starosta neváhá při nákupu elektrického Ioniqu na podrzim 2017 říct médiím, že chtěli ukázat svým občanům moderní trendy čisté dopravy. Takže občanstvo musí být zmateno na kvadrát.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 62 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 21 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A samé divné rýmy se mi derou na mysl...

Cena ropy bude letos atakovat hranici 80 USD/barrel. To se rakoviny zase trochu prohnou. Elektrina zustane +/- na stejne urovni. Tak hodne zdaru, chlapci s benzinem/dieslem. Muj Leaf si necham jeste nejakou dobu a pak presedlam na TM3. Ropaci jsou pro mne davna minulost.

Obrázek uživatele Josef

Spíš ne. Podle mě klesne pod 60 dolarů. Kvůli americkým břidlicím.

Zdroj už asi nedohledám, ale když byla ropa na minimech, tak zatímco Arabové byli furt vysmátí, jelikož náklady na barel mají pod $10, tak o ropě z břidlic se říkalo, že je prodělečná při ceně pod $40/barel, takže podle mě se jen tak pod $60 nedostane. Ale to je jen můj tip a ve skutečnosti to může být za rok asi cokoli od $30 do $150.

Obrázek uživatele Josef

Co já vím, tak se náklady díky konsolidaci a srážení nákladů vlivem nízkých cen ropy dostaly i u břidlic hrubě pod 30 dolarů na barel. A jelikož teď už si výrobci z břidlic dají pozor a budou se snažit nezahltit trh, tak cenu udrží tak na těch 60 dolarech.

Je tu někde porovnání auta na elektřinu a například CNG Octavie?
Všude vidím benzin, ale CNG a LPG porovnání jsem nikde nenašel.

Proč budu jezdit s Teslou za 1,15 Kč/km, když s Octavii v plné palbě jezdím za 0,9 Kč/km (beru jenom palivo). A za cenu Tesly si ty Octávky koupím 4 a ještě mám na zadních sedadlech víc místa na nohy.

Obrázek uživatele Radovan

Další kdo chce srovnávat oktáfku s Teslou? Bože......

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 62 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 21 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Az vam ta Octavka odejde, nezbude vam z ni vubec nic. Mozna ustrizek od dopravniho inspektoratu. Z meho EV mi zbyde baterie s velkou hodnotou. Tu dam do sklepa a budu ukladat elektrinu z FVE dalsich 15 let. Dnes mam jistic od CEZu 3*25A a platim kolem 380 Kc jen za pripojku, bez spotreby. Az budu mit baterku ve sklepe, staci mi 3*10A za par Kc. Usetrim za elektrinu a nemale penize za stalou platbu. Ve finale budu s mym EV jezdit mnohem levneji nez vy s Octavkou, mnohem pohodlneji, bezemisne (FVE) a hlavne bez rakovinotvorneho svinstva. No reknete, neni to lepsi?

a na kdy tu idylku planujete?

Kdyby odesla baterka ted, tak to budu realizovat hned a kdyz odejde za 10 let, tak v roce 2028. Takze az to nastane, budu mit jedno placici oko a jedno smejici oko. Nebo se mi podari koupit nejakou jinou baterku, treba z boracky.

A az odejde EV, co bude pravdepodobne ta odesla komponenta, kvuli ktere se nevyplati oprava? Nebude to nahodou ta "baterie s velkou hodnotou"?

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele ozana

Baterie se skládá ze stovek (popř. desítek) článků a nikdy neodejdou všechny, stačí vyměnit pár nejhorších a jede se dál.

---

Jezdím na proud, najeto 77 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 80 tisíc km.

Ale to nesplnuje to, ze auto odeslo, ne? :) I ty spalovaky se prece daji opravit dily, ktere jsou vyrazne levnejsi nez vymenit cele auto. A jede se taky dal...

Navic, spalovak, ktery nema zadnou cenu bude tak 20-25 let (pamatujme, ze prumer u nas je cca 15 let, u EV to bude pravdepodobne vic diky vyssi porizovaci cene). V jakem stavu (zustatkove hodnote) bude dvacetileta trakcni lion baterka je taky zatim otevrena otazka, pravdepodobne takova dnes neexistuje. Lionky degraduji nejen poctem cyklu ale i vekem.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele ozana

Co tam taky může odejít? Elektromotor vydrží i 100let, pak je tam frekvenční měnič, baterie a elektronika. A plech kolem.

---

Jezdím na proud, najeto 77 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 80 tisíc km.

Jasne nikdo nikdy nevidel spalene vinuti elektromotoru, prorazene FETy v menici, vyschle kondenzatory ve zdroji (nabijecce)... Zvlast az se zacne vyrabet ve vetsim a optimalizovat na cenu...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Radovan

Montáže kurvítek do BEV se s rozmachem výroby dají očekávat. Zvláště od spalovacích automobilek. Přece si kapři nevypustí rybník. To by bylo, aby ty BEV nepotřebovaly servis dlouhé roky. Tůdle!

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 62 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 21 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Jo, to jsem si taky říkal a už 4. měsíc inzeruju 16leté auto za méně než 5 % jeho pořizovací ceny a neštěkne po něm ani pes (kromě překupníků, kteří nabízejí ani ne 2 % jeho původní ceny), tak s ním jezdím dál a bohužel jsem to proto já, kdo přispívá ke smogu a rakovině. U 16letého EV alespoň nehrozí, že půjde na vrakoviště díky tomu, že neprojde na emisích :).

Byl jsem na tom podobně. Nakonec jsem šestnáctileté auto, plně funkční, prodal za 0,8% pořizovací ceny, a to se vyplatí!

Tak to je síla. To už by se mi nevyplatilo ani za projetí benzínu do autobazaru :).
Každopádně se tedy shodneme, že ne 20-25leté, ale už 15leté auto nemá prakticky žádnou hodnotu a jako náklad se tak při porovnání EV i spalováku musí počítat celá kupní cena vozidla.

Když kupuješ auto tak se vždycky podívej do inzerátů za kolik se bude prodávat až ho vojezdíš, ať se pak nedivíš.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Nejde o žádný horentní sumy, já ho kupoval jako 12letý za 35000 Kč a bláhově si myslel, že ho teď po 3,5 letech prodám za půlku. No holt to vypadá že ještě budu rád za 10 tisíc :). A inzeráty jsou jedna věc a reálný prodej věc druhá. Co se týče aut s technickou, klimatizací, vyrobené po roce 2002, tak je na sauto.cz teď 7. nejlevnější z 54 365 inzerátů a přesto ho nikdo nechce :).

Také mám Feldu 1,6 Kombi (tažné) již několik týdnů na bazaru s novými zimními pneu a TP do 9/2018 a nic. Dobře posloužila a děkuji jí, ale už jsem se rozhodl, že prostě NE! I kdybych třeba zrovna neměl čím jezdit! A když se mě lidi ptají, kolik vydrží v EV baterie, říkám, že její životnost začíná někde na půl milionu až milion km, že buď to auto už budou mít spíš vyměněné nebo baterii na úložišti. Jinak se to běžnému člověku vysvětlit nedá, aby to pochopil.

Takze lez (teda pardon, ne uplna pravda) je zpusob, jak vysvetlit vyhody beznemu (nechtel jsem uplne napsat prostemu, ale vpodstate jo; rekneme radsi technicky nezdatnemu) cloveku?

EDIT: Proc pisu "ne uplne pravda"? Protoze neopravnena generalizace. Ano, existuji jednotky EV, ktere se toto najezdu dozily (a ano, nejspis jich casem bude vic), ale stejne tak existuji spalovaky, ktere se dozily milionu kilometru. Ale nic to nevypovida o tom, ze je to obecna vlastnost. Pardon, ale takovahle obhajoba dela jakekoliv technologii medvedi sluzbu - v okamziku, kdy si ten clovek precte "automobilka xyz svolava auta, protoze baterka v horku za tri roky pojde", zaradi do kategorie "pohadky" vsechna dalsi tvrzeni toho cloveka (i kdyz treba pravdiva).

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Proc pisu "ne uplne pravda"? Protoze neopravnena generalizace.
"automobilka xyz svolava auta, protoze baterka v horku za tri roky pojde",ň" - a vedľa nich iný typ auta batérie nemá degradované - xyz totiž nedomyslela podnebie, kde je vzduch na 40°C a sálanie od povrchu parkoviska ***. oproti tomu fiaty majú batérie s kvapalinovým "obehom" a privážajú sa sem ...
ps - tie spaľováky vďaka PÔOLITIKE, ktorú sem ťahať nemáme, ale ktorá káže vyraďovať autá z prevádzky, hoci škodia menej ako tie s údajnými (klamlivými) eko kvalitami.
každý text je nutné čítať S POROZUMENÍM a vždy sa to, čo sa pokaziť môže aj pokazí. príkladom je oprava batérie, ale aj oprava nápravy na spaľováku, ktorá presahuje okamžitú hodnotu.

Víte, pokud si EV půjčíte a máte ho několik dní nebo dokonce týdnů a navíc máte jich možnost vyzkoušet více druhů, nazpátek se vám prostě už nechce. Těch výhod je opravdu hodně. Pokud budu hledat nejlevnější EV, na které bych třeba dosáhl i půjčkou, je to Fiat 500e. Ano, je to malé, ale dojezd 160 až 200 km a dá se za něj i tažné atd. Neříkám, že bych nešel do něčeho většího, ale to prostě finančně nedám. A na Fiatu jsem přes ČR najezdil také nějakou tu tisícovku km, takže vím výhody i nevýhody. Těžko se to předává dále, to se fakt musí vyzkoušet.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já zkušenosti z e-golfem mám, v práci s ním jezdím, ale super byl zážitek jízdy za jihlavu, který skončil, tak, že se tam musel nechat přes noc nabíjet a přijelo se pro něj. Faktem je, že firma se tím chlubí=vlastnictvím, jízda super tichá, ale jaksi když pominu pocity tichosti, zrychlení a použiju mozek vs potřeby jako rodiného vozu tak fakt nemam vase pocity.

A rady pujcit si na auto? Proboha proc bych mel platit uroky, kdyz mam CNG a naklady na km za palivo mam stejne jako u EV, tedy jedinej rozdil je v udrzbe, ale zatím se "nesere", takze nic co by me presvedcilo koupit jine auto o 400-500k dráž...

Co se zamyslet, a uvědomit, siu že lidi se chovaj ekonomicky a když na něco nemají tak to nekoupí jenom protože je to moderní a cooool?

Takže co dalšího bych měl zažít, abyxch měl ty vaše pocity, když selskej rozum na základě používaní EV 1-2x týdně posledního půl roku mi nedává ten konečný pocit, že musím prodat spalovák a brát půjčku?

mozek vs potřeby jako rodiného vozu
čo je to "rodinné auto"? autobus? nákladiak? ... koľko ľudíje treba odviezť naraz? koľko nákladu? na akú vzdialenosť? a keď také auto nájdete, vezmete si ho, ako využijete v dennej prevádzke jeho ÚŽITNÉ vlastnosti?
nie je to tak dávno, čo prebehli súvahy o vlastníctve auta vo veľkom meste. s výsledkom, že taxi je lacnejšie.
ja začínam premýšľať na vlakom na vzdialenosť nad sto kilometrov (mám ho zadarmo, akurát stanica je ďaleko a s platením parkovania).
a na "zdieľanie" nie som psychicky pripravený.
mali sme viacero automobilov, od maličkých po automobil, ktorý stál 20násobok vysokého platu plus ministerský poukaz.
a treba si uvedomiť, že to je minulosť, budúcnosť je iná.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ale skutečný EVfanda sebou vozí karimatku a spacák aby mohl případně přenocovat u té nabíječky :-)))

To by měla být samozřejmost i pro spalovák - nikdy nevíte, kde budete z jakýchkoli důvodů muset třeba přenocovat. U EV stačí mít možnost připojení klidně jen na zásuvku 230V a je celou noc pěkně teplíčko a ještě se pomalu nabíjí. O kolik se méně topí, o tolik se rychleji nabíjí, ale když spím, je rychlost nabíjení "skoro" jedno a po nějaké době stačí jen temperovat a nabíjím pak rychleji.

Ja se uz tesim na dobu, kdy nejaky automobilista stare gardy prijede na nejakou benzinku s prazdnou nadrzi a na benzince bude napis:Z dovodu maleho zajmu trvale zavreno. Dalsi benzinka 100 km :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na to existuje cca 50-70 let, takový "revoluční" vynález-rezervní kanystr(y) v kufru. Když už bych jel teda takovej extrém 700-1000km a víc v neznámém terénu na jednu nádrž. Ale pochybuju, že se toho někdo z nás v nejbližší době 50 let dočká. Spalovací motor tu bude ještě hoodně dlouho. Už jen pro hustotu uskladněné energie baterie vs nádrž. Otázka co bude pálit? Plyn, bioplyn, syntetické palivo z přebytků OZE??

Proto bych šel do e-Fiatu, protože je to levné a muziky to nadělá víc než dost. Je to můj názor a určitě toto uvažování není pro každého. Také ještě nejsem rozhodnut.

Ja ho pujcene mel (dokonce nekolik a doufam, ze letos uz konecne dojde na koupi), uznavam vyhody a ty jsem i rikal lidem, ktere jsem vozil. Ale proc bych si za kazdou cenu vymyslel dalsi argumenty, ktere (prinejmensim) nemam podlozene? Navic, mym cilem nebylo to EV nekomu za kazdou cenu prodat/vnutit, spis, aby si o me mysleli, ze jsem mensi magor, ne uplny magor :):):)

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Ale těch minimálně půl milionu km je pravda, vždyť se neustále s EV potkávám a vyměňujeme si zkušenosti. Já snad ani nebudu říkat, jak mě s EV km naskakují. Samozřejmě vím, co s baterkou hlavně nedělat, aby těch min. půl mil. vydržela. A to, že jsem magor, že jezdím EV si myslí více lidí kolem mě a dokonce i tady na Hybridu, ...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale prd, že si myslí že jsi magor, protože jezdíš v EV, mají tě za magora, protože otravuješ, že si ho musí koupit všichni, protože ho potřebujíá i když pro ně za současnbých parametrů je nepoužitelnej.
Základ je přiznat, že když vysíráš nábožensky "EV je nový bůh", pak se nediv, že jsi za magora, protože magor fakt jsi...

OK!

Obrázek uživatele Josef

Uvidíme, tohle nejde jen tak říct. Pokud bychom mluvili třeba o LiTiO baterkách, tak bych věřil, že i po 20 letech budou skoro jako nové. Ta chemie je skoro nezničitelná. U aut se používají jiné chemie, ale i tak to bude v pohodě.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No auto by melo vydrzet v provozu nejakych 25 let, troufam si rict, ze kdyz budem optimisticti, tak po tech 25 letech bude ta baterka mrtva, ne ze jeste bude dalsich 15 slouzit jak tu nekteri pisou...

Obrázek uživatele Josef

Možná bude mrtvá v autě, ale bude dál sloužit jako domácí úložiště. Ono je to komplikované. Ukazuje se, že větší baterie stárnou mnohem, mnohem pomaleji.

opravdu planujete po 15ti letech cokoliv ze stareho vozu vyuzit? me to prijde jako naprosto blahova predstava. po 15 letech to spis rad odevzdate za mirny recyklacni poplatek.

Obrázek uživatele Josef

Proč bych vyhazoval baterku z auta, když ji můžu dát do sklepa a šetřit dál peníze?

mate to vyzkouseno, nebo jenom teoretizujete?

Obrázek uživatele Josef

Ano, mám nakoupeny články ze zbořeného Leafu. Fungují zcela standardně, kapacita asi 95 %.

Jenom tak ze zvedavosti, pro strycka prihodu, na hrani, nebo jsou nejak prakticky vyuzite?

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Josef

Prakticky využité, mám i hybridní měnič a menší FVE. V noci v NT je nabiju, přes den napájí domácnost dle potřeby. Ale chtělo by to aspoň 20 kWh, abych měl rezervy a nemusel využívat VT vůbec.

pocital jste tomu navratnost?

Obrázek uživatele Josef

Je nesmyslná. Respektive pokud bych to kupoval všechno nové, nevrátilo by se to nikdy. Při koupi z druhé ruky a když se naskytlo se to vrátí asi tak na hranici životnosti komponent.

to je uprimne. v tom pripade fandim, at to vydrzi co nejdele.

Obrázek uživatele Josef

Já jsem fanda :-) Ono to má i další výhody, které penězi nelze úplně vyčíslit, například odolnost vůči krátkodobým výpadkům, vyhlazování přepětí či podpětí v síti a v synergii s elektromobilem a domácností převážně na elektřinu se to skoro i vrátí. Je to styl života, člověk to prostě musí mít rád a dělat si to sám, jinak je to nesmysl.

ja jsem fanda v jinych vecech, ktere na hybrid nepatri, proto to chapu a beru. a fandim taky a drzim palce.

Nojo, jenze (skoro nova) bouracka a patnactileta jezdenka nemusi byt nutne to same. Uvidime za deset let. Osobne myslim, ze v tomhle jsou vlastnici EV trochu nezdrave optimisticti (ostatne stejne jako kazdy doufa, ze za ten plnolety spalovak alespon neco dostane).

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Josef

Jasně, ty baterky budou mít třeba kapacitu tou dobou jenom 50 %. To pořád na použití v baráku stačí.

Jasne, budou 50% baterky. Prvni otazka je, jestli to budou ty patnactilete, druha je, jestli budou mit nejakou smysluplnou zustatkovou hodnotu. A to ze dvou duvodu. Jednak pro vetsinu lidi je to bezcenny dil (sami si ho nevymeni ani nepripoji a ten, kdo s tim bude podnikat bude chtit taky vydelat). No a druhak pravdepodobne nove uloziste se zarukou bude za tech 15 let stat zlomek toho, co si tu lide nejspis predstavuji jako "zbyde mi velmi hodnotny dil" (o cene prace a dilu pro premenu baterky na uloziste nemluve).

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Opět. K čemu mi je baterka, když bydlím v baráku s 40 ti byty. Pokud bychom chtěli udělat něco jak píšete Vy, museli bychom na to vytendrovat firmu a to bude dražší, než celý projekt (dělali jsme kalkulaci před 3 mi lety při rekonstrukci střechy). Pokud máte rodiný dům a FVE, pak to má cenu a pokud bych v něm bydlel, asi bych nad tím taky přemýšlel (možná bych dle lokace přidal ještě malou větrnou).
Až mi ta Octávka odejde, což bude během 5 ti let, kdy půjde z domu, prodám ji za 4 ti novou cenu a koupím novou. V tomto případě v rámci pořizovačky jsem sotva na milionu, za 5 let.
TeslaS za 2,5 milionu nebo X za 3 ? I pitomý Leaf za ten milion? S tím rozdílem, že ten Leaf bude mít 5 let a já budu mít nové auto.

Nemáte náhodou přesnější rozpočet než jenom: "Ve finále budu jezdit levněji než Vy?" Data, návratnost, investice? Bavme se konkrétně.

Kdyz nemate RD, muzete baterku prodat. No nebudu rozvadet nejake kalkulace. Jen pro predstavu: Spotreba Octavky 6 l/100km. Behem 100.000 km 6000 litru * 30 kc/l = 180.000 Kc. Plus servis, olej, filtry, svicky, mozna vyfuk atd. Emise 1000 kc/2 roky. Moje EV potrebuje tu a tam kabinovy filtr :-). A ta pohoda je k nezaplaceni.
Ono nema smysl vse pocitat na koruny. Pro me je RD k nezaplaceni, ale mozna stoji vic nez byt. Ja to neresim, proste bydlet v byte si nedovedu ani predstavit. A pomalu si uz nedovedu predstavit jezdit spalovakem. Dovolena na Machaci je mozna take levnejsi nez nekde v cizine...
A verejne koupaliste je take levnejsi, nez vlastni bazen. A vlastni zena je take drazsi, nez... no radeji dal nebudu pokracovat.

Už základní výpočet je špatně.
Bavíme se zde o CNG, nikoliv o benzinu (už zase).S CNG mám dlouhodobou spotřebu 4kg/100km* 160000 * 25 = 160.000 Kč. Servis po dobu 160 ti tis km mám v ceně vozidla, takže kromě pneumatik a CNG mě naprosto nic nebolí.

Psal jste, že budete jezdit levněji než já a teď píšete, že to neřešíte. To je trapná debata. Takže buď to budete mít levnější a rád bych věděl jak, abych se poučil nebo jsou to elektro-keci, jako od všech tady a akorát jste uváděl mylné informace.

Pokud má být elektromobil konkurenceschopný, musí být minimálně na stejné úrovni se spalovacím motorem minimálně v 200 tis km. Tudíž jediné, co v tuto chvíli elektromobil ekonomicky dává je ... ? Dobrý pocit, že mi nesmrdí výfuk, ale uhelná elektrárna (viz odkazy výš, kde jsem se dočetl, že vlastně Tesla produkuje více CO2 nebo CNG Octavka a to jenom proto, že nemáme obnovitelné zdroje. Takže ani o tomto nemůže být řeč.

Chci, aby mě někdo ekonomicky přesvědčil, že to má cenu, abych ho pořídil. Zatím se to nikomu nedaří.

Obrázek uživatele Radovan

Promiňte Menellicare, ale Vám se 100 tisíc Kč za CNG místo 180 tisíc Kč u 100 tis. km za benzín zdá jako zanedbatelná suma? Oproti BEV, které tankuji buď zcela zdarma nebo za paušál 7 tisíc ročně bez ohledu na nájezd a spotřebu nebo přinejhorším noční nižší sazbou 2,50 kč/1 kWh, tedy při spotřebě dejme tomu 15 kWh/100 km to je na 100 tis. km pouhých 37,5 tis. Kč? A to je přitom vlastně skoro ta nejdražší varianta? Už mohu jen nabíjet za plnou sazbu 5,- Kč nebo jezdit na nejdražší rychlonabíječku s 10,- Kč. Ale to Vy asi taky nevyhledáváte pumpy, kde je CNG za 50 a ne za 25, že?

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 62 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 21 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

k tomuhle prepoctu uz jsem vyprovokoval nekolik inteligentich lidi tady. porovnani ceny paliva je jenom mensi cast problematiky. dokonce jsem s nekym bral do uvahy i to, ze zmenou tarifu klesnou ceny energie i pro jine spotrebice, pripadne to, ze zlevnenim provozu automobilu stoupne jeho najezd. vyyzuva se zkratka vic. a i fice faktoru hralo roli. strucne receno vysledky jsou, ze leaf se vyplati pri najezdu kolem 30tis km rocne, tesla s pri najezdu 70tis km za rok. oboji tak do 7mi let, coz je i hranice rozumne zivotnosti vozu. vzhledem k najezdu, zustatkove cene, atd. pokud najezdite vice, super, kupte, pokud mate nizsi najezdy na navratnost zapomente. zatim se mi ale nikoho nepodarilo vyprovokovat k porovnani s cng. tohle co tady pisete je dobry zaklad. pokracujte a poucite me. budu rad. zatim mam jenom porovnani s dieslem. odhadem bych ty najezdy nasobil 1,5, kdyz prihlednu k rozdilu v cene paliva i k tomu, ze palivo je maximalne polovina celkovych nakladu pri takovychhle najezdech, kazdopadne tim se uz dostavate na hranu. na takovehle najezdy s elektromobilem musite mit docela presne jasne, jake trasy chcete jezdit. jinymi slovy na to, aby se vam ev vuci cng vyplatilo je potreba hodne specifikce podminky. a ty splnuje malokdo.

Obrázek uživatele Josef

Vůči CNG se to nevyplatí nikdy, pokud nezapočítáte osobní preference a volby. Já se třeba nejsem ochoten vzdát pohodlí EV i přesto, že se mi finančně nikdy nevrátí a občas mi působí nepohodlí v podobě malého dojezdu. Ono je to dané i tím, že pořizovací cena auta byla srovnatelná s pořizovací cenou ekvivalentního auta v benzínu. BMW to holt má tak nastaveno. A navíc jsem dostal technologicky špičkový vůz se zrychlením srovnatelným nebo lepší než s šestiválcovým motorem, vůz s minimálními provozními náklady a vůz, který dovede na první dobrou řídit kdokoliv, kdo zvládl řídit autíčka na pouti. Za mě dobrý. Ano, kdybych chtěl EV konkurující Octavii Combi CNG, měl bych smůlu, protože takové zatím neexistuje.

porizovaci cena ev byla stejna jako porizovaci cena spalovaku?

Obrázek uživatele Josef

V podstatě ano. Porovnatelné auto ve je BMW 130i s automatem a dobré výbavě. Cena přes milion, v podstatě stejně jako BMW i3.

no, nebudu dale argumentovat. jestli porovnavate porovnatelne necham na vas, ja si spis myslim, ze ne. kazdopadne bmw i3 je vuz, ktery opravdu neni pro kazdeho, takze se dostavame do akademicke debaty a minoritnich skupin uzivatelu.

Obrázek uživatele Radovan

On Menellicar operuje se servisem po dobu 160ti tis km v ceně vozidla, takže kromě pneumatik a CNG ho naprosto nic nebolí. Nevím sice, zda v tom servisu je práce i náhradní díly, ale i kdyby byly, tak on pořád operuje s tím, že to auto po 160 tis. km prodá a koupí nové. Jenže to vydal 500+160 za palivo=660, dostane zpět jak říká po 5 letech čtvrtinovou cenu, tedy 125 tisíc, dodá dalších 375 a koupí si nové. Pořád ale k tomu, aby měl auto, potřebuje 500+160-125+375=910 tisíc v 5.roce a to ho při servisu zdarma čeká opět dalších 160 tisíc za palivo. A jsme na 1.070 tisících a předpokladu, že ojetinu za 125 prodá. Nebavili jsme se ovšem ani o úrovni výbavy (bude ta oktáfka s automatem?), ani o pohodlí, ani o nutných emisích a STK po 4 letech atd.. Prostě je to takové školní počítání ve stylu dejte mi ve vesmíru pevný bod a pohnu zeměkoulí.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 62 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 21 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Bezte se s tim CNG treba vycpat. Nekdy vam to mozna bouchne pod zadkem. A ty zvasty o Tesle jsou hoax. Zajem ropneho a automobiloveho prumyslu na poskozeni elektromobility je obrovsky a lzi jsou na dennim poradku. Ty lzi jsou popreny odbornymi studiemi, ale ty se na bulvar nedostanou. Pro hlupaky je lepsi takova zprava, ktera je simra pod bradou.

kde konci argumenty, zacinaji urazky.

Už agresivita. Dobrá tedy.

Dejte mi argumenty, co je na tom špatně. Jsou tu od elektromobilistu články, které to potvrzují, dokonce myslím i od pana Kubiše, který se tím zabývá (snad jsem to jméno nezvoral). Pochybuji, že by to byl hoax. A ta paranoia o ropném průmyslu je taky už trapná.

Dejte čísla, dejte rozbor, ukažte mi, že Váš názor je pravdivý. Napište mi reálná čísla, kolik Vás přesně stálo co a na kolik to potom vychází a co z toho všechno živíte. Do té doby je to z Vaší strany obyčejné čechrání peří. Ukažte mi, že to umíte levněji, nemachrujte tady bez argumentů a čísel.
A jestli chcete odpovědět, že se nebude zpovídat nebo je vám to jedno nebo to neřešíte, raději neodpovídejte, ztrapňujete se.

PS: Na CNG jezdím už 4 roky, sousedi mají další tři a kromě jedné zprávy z ČR, kdy bouchl pod prdelí dodělávaný systém bez homologace, není jediná zpráva o tom, že by něco bouchlo :-D Takže ... už se těším.

Myslíš tedle výbuch? Von to neměl VW homologovaný a přesto to prodával?!?
https://www.novinky.cz/krimi/419482-kamera-zachytila-vybuch-nadrze-na-plyn-pri-tankovani-na-svitavsku.html
http://www.mestoperniku.cz/u-cerpaci-stanice-doslo-k-explozi-vozu-na-cng/

Jo tak to bouchalo všude po Evropě...
2x Německo
http://www.motor-talk.de/news/aral-empfiehlt-verkaufsstopp-von-erdgas-t5808345.html
http://www.goettinger-tageblatt.de/Duderstadt/Uebersicht/Auto-explodiert-auf-Tankstellengelaende
https://www.youtube.com/watch?v=mqC3yFXdM3k
https://www.youtube.com/watch?v=4pAWJlC88xc

2x Švédsko
http://www.dn.se/nyheter/sverige/gamla-gasbilar-kan-vara-dodsfallor/
http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/explosion-i-g%C3%B6teborg-stort-r%C3%A4ddningsp%C3%A5drag-1.3454906

Bělorusko
https://auto.onliner.by/2016/08/16/gaz-38
https://www.youtube.com/watch?v=NjIAprLm6m0&feature=youtu.be

http://www.erdgasfahrer-forum.de/viewtopic.php?p=146198&sid=f6bc8c4aa3978a28ae98f41cfc0595b2

Taky občas u nás hořej CNG autobusy, ale to není tak děsivé jako výbuchy ocelových nádrží.
2x v jednom dni v Karviné
http://www.hzscr.cz/clanek/dva-ranni-pozary-autobusu-na-cng-na-karvinsku-s-velkou-skodou.aspx
http://www.hzscr.cz/clanek/v-kladne-shorel-autobus-s-pohonem-na-zemni-plyn.aspx

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak zkusim maly propocet...
Mel jsem Range Rover, 4,4l, spotreba 12l/100km nafty. Drahy servis, dily, vsechno. Porizovaci hodnota 2,9 mio bez DPH. O auto jsem se staral, takze kazdych 10tis km vymena oleje.
Nyni Tesla model X, realne naklady 0,1 Kc (cena km je 0,07 Kc s ohledem, ze nabijim vice na cez nabijeckach a superchargerech, nez doma, ale pricitam neco za mensi efektivitu, zpusobenou stylem jizdy). Servis stejne drahy, jen toho delaji asi ctvrtinu oproti rangi. Cena 3,1 bez DPH. Dalsi vyhody zdarma (napr. parkovani).
Nejak jsem to jednou pocital a pri najezdu 500.000km mam zaplacene cele auto.
Mne se tedy EV mozna vyplati, ale je treba upozornit, ze srovnavam srovnatelny. Nesrovnavam to s jetou octavii za 100tis.
Kazdopadne upozornuji, ze jsem si ho koupil hlavne z toho duvodu, ze jsem chtel zmenit styl zivota a snazim se uz nesmrdet s dieslem.
Pro uplnost bych rad dodal, ze vse se pocita jako uspora. Nedavno jsem potkal na nabijecce chlapika s ev dodavkou. Rikal, ze kdyz zapocita naklady na pokuty za parkovani v praze, ev auto se mu vyplati.
Tim jsem dospel k zaveru, ze je, stejne jako u spalovacich aut, stejne individualni, kolik kdo muze usetrit a rozhodne to nejde pausalizovat.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

+1 Správný přístup. Nesmrdět s dieslem a nedělat hluk. Není nic blbějšího, než si v garáži smrdět. Nebo před domem při škrábání okna dýchat ty emise z auta.
Jen dotaz. Plánujete se někdy vrátit k auta na naftu nebo na benzín?

jaky mate rocni najezd?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

50-60tis km

tak to uz asi stoji za uvahu. sice pocitate s navratnosti vozu za 8-10 let, co si myslim, ze nikdo nevi, kde budou vozy za tu dobu,ale budiz. kazdopadne prumerny najezd v cr je kolem poloviny. a tam o navratnosti nemuze byt ani reci.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pocitate spatne. Moje propocty jsou takove, ze jen naftou a spotrebnim zbozim se auto zaplati za cca 8,5 roku.
A ten vypocet je jen otazkou uhlu pohledu. Pokud na to budu koukat jako Vy, tak jsem na 8-10 letech.
Ale ted jinak. Range rover - cena 3mio + naklady za 8,5 roku 2,5-3 mio - zustatkova cena nesmyslne nizka.
Tesla - cena 3mio + naklady za 8,5 roku cca 200tis (z toho cca 50tis elektrina a zbytek nechavam na brzdy a spol). Zustatkova cena neznama... myslim, ze bude vyssi jak range rover
Kazdopadne se mi auto vyplati uz mnohem driv.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ak ste spokojný s CNG octavii, tak je to myslím uplne v poriadku. Neviem prečo by vám mal niekto dokazovať, v čom a či je elektromobil výhodnejší.
Pán Kubiš nikdy nepísal o tom, že by tesla produkovala CO2. Takéto vyhlásenia sú úbohý pokus o diskreditáciu elektromobility.
Neviem ako ste prišli na záruku 160 000km, ked škodovka poskytuje predĺženú záruku na 5 rokov a 100 000km, máte nejakú protekciu?
Vaše auto produkuje okrem CO2 (o 30% menej ako benzín) aj oxidy dusíka a CO, síce menej ako ostatné spalováky, ale produkuje. Našťastie neprodukuje pevné častice a ostatné svinstvá, ktoré zo sračkometov lezú.
Nezabudnite si po 15 000km vymeniť sviečky, filtre, oleje... a po 26000km aj pneumatiky, pretože vám ich vaše auto opotrebováva viac ako na iných octávkach.
Inak vás ale chválim, že ste si vybrali CNG a nie nejaký omnoho horší diezel. Ak by som potreboval ďalšie auto v kombíku, tak by som tiež išiel do CNG octavie, ale zatiaľ mi stačí tesla a vôbec ma nezaujíma kedy a či sa mi vráti vyššia cena oproti spalováku. Mám radost z každého km, ktorý na nej môžem najazdiť a ten pocit, za tie peniaze navyše, stojí za to.

prajem veľa šťastných km.

chvalim uprimnou zpoved, rozdil mezi chlapcem a chlapem je v cene hracek, nic ve zlem, at vam to jezdi, jen drobna otazka: proc se pneumatiky na cng oktavce meni casteji nez na normalni?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Od ostatních verzí octavie se plynová liší výrazně odlišným rozložením hmotnosti. Bomby jsou umístěny za zadní nápravou a těžiště vozu je posunuto více vzad. Při běžné jízdě se příliš neprojevuje vyšší hmotnost, která proti klasické verzi 1.4 TSI narostla o 139 kg na 1416 kg, ani odlišné rozdělení hmotnosti. Do zatáček se G-Tec stáčí lehce a určitá topornost, kterou vnímáte u podobně těžkých čtyřkolek, se zde nedostavuje.

Při plynulé jízdě leží limity vysoko a případné zárodky smyku krotí citlivě naladěná stabilizace. V ostřejším stylu už však řidič pocítí, že těžší záď má při odlehčení plynu výraznější tendence utíkat pryč z jízdní stopy. Na suchu to intuitivně koriguje menším natočením volantu, za zhoršených podmínek krotí vybočující záď elektronika.

Obrázek uživatele Radovan

Oni si majitelé LPG a CNG hodně často myslí, a politici s novináři je v tom utvrzují, že jsou nějak eko. Houby jsou. Kamkoliv dojedou, dovezou smrad, kravál, jedy a vibrace stejně, jako každý jiný spalovák. Jen méně. Kromě garážového testu na to máme jednoduché srovnání - vylezte si na střechu rodinného domku, který topí plynem, obejměte komín a zhluboka dýchejte. To je to Vaše čisté CNG v praxi.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 62 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 21 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Nevim jak jsou na tom CNG auta, ale LPG na me pusobi dost spatne. Kdyz jedu za LPG, tak me slzi oci. Nikdo mi to neveri, ale hned kdyz to poznam, koukam zda ma auto prede mnou nejaky LPG uzaver a pokazde ho najdu. Takze neni to jen psychoza, ale je to realna vec. Ja je detekuji a to je neprijemne.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak pekne šetri korunky a ked si budeš kupovať ďalšie EV, tak si dobre premysli koho podporíš. Či to budú automobilky, ktoré majú 99% zisku z predaja rakovinometov, alebo automobilka, ktorá si povedala dost a vyrába iba poriadne EV.
Ja som sa rozhodol pre druhú možnosť a podporil som tých, čo si to zaslúžia.
Vedlajší efekt je ten, že zo smradom a dojazdom nemám problém :-)

Jako kazdy z nas tady mam take namireno na TM3. Predpokladam 2. pololeti 2019. Jeste musi prijit evropska cena a pak padne rozhodnuti. Normalne to auto asi nevyuziju, najezdim dost malo km. Ale clovek si musi udelat nejakou radost. Mam jeste Porsche Cabrio v garazi, ale to me uz nejak nelaka. Asi prodam na jare.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Presne o tu radost ide. Žijeme len raz :-)
Nikto z nás, čo jazdíme na elektrony, túto upadajúcu spoločnosť nezachráni ale aspon sa mozeme za seba obzrieť a povedať, že sme pre dobro urobili čo sa dalo.

Obrázek uživatele Josef

Špatný příklad. Kotle topící plynem mají zpravidla mnohem nižší emise, protože nespalují za tak vysokých teplot a navíc spalují s velmi vysokou účinností, třeba kondenzační kotle, takže z nich leze čisté CO2, dusík a trochu vzácných plynů. To z CNG a LPG aut leze i NOx (a někdy i docela dost) a než se pod oknem zahřejí, tak z nich lítají i saze, aromatické a další chutné uhlovodíky a další sajrajty protože jedou na benzín a nefunguje jim katalyzátor.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Práveže naopak. Kotle spalujúce plyn majú preto nízke emisie, že v nich prebieha dokonalé spalovanie pri vysokých teplotách a všetky zložky plynu majú dosť času na to aby zhoreli. V motori s vnútorným spalovaním sa to dosiahnuť, samozrejme nedá.
Dá sa to dosiahnuť iba v motoroch s vonkajším spalovaním, stirlingov motor alebo parná turbína.
Práve aj pre toto je elektromobil ekologickejší ako spalovací motor aj keby sa všetka elekr. energia na jeho nabitie vyrábala z fosílneho paliva...

Obrázek uživatele ozana

V kotli na zemní plyn se také spalovací prostor nepotírá teňoučkou vrstvičkou motorového oleje (který se v motoru samozřejmě také spaluje).

---

Jezdím na proud, najeto 77 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 80 tisíc km.

Obrázek uživatele Radovan

To já samozřejmě dobře vím pánové, že z auta je to ještě mnohem horší. Nicméně zatím nikdo, komu jsme to navrhnul, se k tomu komínu plynového kotle labužnicky nepřivinul, když je to prý takové EKO. A to asi hovoří za vše.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 62 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 21 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ja som to raz skúsil... Určite je to lepšie ako z výfuku, ale fialky to nie sú :-) A to mám kondenzačný kotol.

Obrázek uživatele Radovan

I Vy labužníče :-)))

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 62 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 21 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

U nás na vesnicích máme běžně udělané komíny z plynových kotlu cca 1 metr nad zemí přes fasádu rovnou do ulice a pěkně pod okny těch domů. Chtěl jsem tím jen říci, že někde není třeba lézt na střechu. Stačí se v zimě projít po této ulici. Lahoda to je. Doporučuji takovou procházku po ulici všem co obhajují CNG jako "lepší" alternativu pohonu.
Není to zvláštní? To co se dnes ve stavebnictví nedoporučuje, protože jsou mnohonásobně překročeny hygienické limity pro spaliny, tj. především pro oxidy dusíku a uhlíku, což jsou látky nejenom dráždivé, ale i vysoce toxické, se v automobilovém průmyslu bere jako ekologické??

A mimochodem v Polsku v Krakově je zakázáno spalovat už i dřevo.

polskieradio.pl/42/273/Artykul/1673330,Zakaz-palenia-weglem-w-Krakowie-od-2019-r-utrzymany-WSA-oddalil-skargi-na-uchwale-antysmogowa

Ano, ten pocit při jízdě v EV nelze zaplatit. Myslím jakékoli i to nejlevnější EV. A teď v zimě je hodně výhodné mít k dispozici plusový i minusový záběr naprosto plynule regulovatelný pouze akcelerátorem - například na sněhu nebo ledu. A také se stačí v zimě projít po parkovišti u sjezdovky nebo ve městě a hned je jasné, že tento stav nám budou naše děti jednou hodně zazlívat. To se fakt nedá, ty studené motory (i teplé) čuchat. Navíc si třeba jen na místě dlouhodobě topí!, kdy EV točí pouze kompresorem TČ (tepelného čerpadla), které hned topí.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano, jen potvrzuji. Mam ojetého Prius PHV (první generace). Stál mne po přepočtu asi 260 000 Kč. Najeto 64 000 km. Podle toho co jsem našel na netu je baterie v pohodě. V létě max 23km v zimě po městě asi 17km ale mimo město i 20. Jezdím klidně ale provoz nebrzdím. Ta dojezdová vzdálenost se zdá trapně malá (a zdála se i mně dokud jsem nezjistil že se to auto dá koupit fakt levně a hlavně občas prostě potřebuju jet daleko, několik set km a nechci rychlodobíjet, nebo jedu někam kde ani rychlodobíječky nejsou a Tesla je fakt jako drahá) ale pokud nejste líní dobíjet tak přes tejden spalovák nenaskočí. Málokdy se stane že by naskočil po sešlápnutí plynu k podlaze, to jen spíš při nějaký krizový situaci. Ale mile mě překvapilo jak i tak malá baterka srazí spotřebu při delším výletu. Třeba včera 83 km. Nabití doma, cesta 41 km, nabití zdarma před nákupním centrem, cesta zpět. Spotřeba 1,9l na 100 km. Nejdřív jsem si říkal že to počítač ukazuje lepší než to je tak teď sleduju skutečnou spotřebu při tankování a kilometry a první výpočet to dokazuje. Vyšlo mi 2,1 l na 100 km. A jak píší zdejší fandové, ten pocit EV jízdy za to stojí. Jednou jsem takhle v horách narekuperoval sjezdama z kopců asi 15km, na který pak auto jede. Čili další snížení spotřeby. No za tu ceny si to nemůžu vynachválit. Omlouvám se EV hardlinerům že ještě také chrlím rakovinu ale Prius má myslím emise relativně nízké a je to atmosféra. A ve městě většinou jedu na elektriku. Po nájezdu to přepnu na hybridní pohon a v cílovém městě zase na baterky. Samozřejme ten novej Prime by byl už uplně v pohodě jenže i ojetina stojí zatim 3x tolik co ten můj, kufr není rovnej (bez ůpravy se tam nevyspíte) a jen ty 4 místa nějak nemůžu překousnout. Ale auto je to super. Tady se teď začínaj rozlejzat že zachvíli bude problém pžed supermarketama dobít. Snad zas postaví další stojany. Jo a mile mě překvapilo že nejlevnější novej Leaf tu stojí něco málo přes 3 miliony jenů. Asi 3,2 myslím. A to ještě na to jsou nějaký dotace. Takže očekávám i množení nového Leafu. Asi jste už pochopili že žiju v Japonsku.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Oprava: Po nájezdu na dálnici....

Obrázek uživatele Alien5

+1

---

Profesionální astronom. Česká astronomická společnost + http://www.hvezdarnamb.cz/
BOINC : https://www.czechnationalteam.cz
TX 100D.

Originalni VW Touran CNG: youtube.com/watch?v=4pAWJlC88xc
Samozrejme hori i EV, videl jsem.

Obrázek uživatele ePavel

Kupte trabanta, těch máte místo oktávky 10. Je to velmi lehký vůz i když bude na benzín km určitě vyjde levněji než u cng oktávky.
Cena elektřiny pro noční nabíjení 1,85kč. Spotřeba tesly cca 20 kWh/100km, takže 1 km vychází na 37 haléřů. Anebo cesta po evropě po superchyrgerech 0 kč/km.

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 235.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Přirovnání trabanta je trapné. Zrovna od tak zarytého elektromobilisty. Jde mi náklady.

Nepsal jsem náhodou, že nemám možnost nabíjení jako panelový člověk? Tzn noční proudy mě bohužel minou. Mohu nabíjet pouze na veřejných stanicích.

A včil raďte.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mám sklad(firmu) kousek od centra, kousek od sídliště, volnou přístupnou parkovací plochu, pracovní dobu od 7:00-15:30, tarif C45d. Pokud by se našel někdo v okolí z paneláku kdo by měl zájem, pak už je to jen o dohodě. Elektřina funguje non-stop a já ji od 16hodiny téměř nevyužívám. Pokud se nebude jednat o kontrakt na pár dní, investici do podružného elektroměru jsem ochoten zaplatit. Ona cena elektroměru není nějak závratná. Nabíjecí kabel rovněž není žádná velká investice. Spínání zásuvky pomocí SMS brány není složité. Já nabíjím přes den pár hodin, druhý může nabíjet celou noc. Řešení se vždy najde.
Jediná vada na tomhle konceptu je, že Vy bydlíte na jiném sídlišti-městě, než mám já sklad (K.Vary). Berte to jako inspiraci. Na každém sídlišti najdete nějaký podnik, firmu, hospodu..... která by do toho šla. Pro někoho vybudovaní nabíjecí stanice může znamenat další nové zákazníky. Není-li poptávka, není ani nabídka.

Obrázek uživatele Radovan

Ale není. Sedí to.

Navíc my známe i trabant v elektrice, dodnes nám tu jezdí.

A protože jste člověk panelový, tak nabíjíte při nákupech nebo na veřejných nabíječkách stejně, jako to dělají naši kolegové, co třeba bydlí v deskáči se 3 vchody po 45 bytech. Jen si koupili BEV, co nepotřebuje rychlonabíječku, ale má silnou palubní. Například Smart ED (11-22 kW), Renault Zoe (22-43 kW), Mercedes B (11 kW), Teslu (11, 16, 22 Kw). Stačí jim i pomalé nabíječky ČEZu s Mennekesem (22 kW) a různé červené pětikolíky s 11-22 kW výkonu. A u toho ČEZu mají neomezeně paliva za pouhých 7 tisíc ročně, donedávna za třetinu.

Řešení už dávno jsou.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 62 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 21 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele ePavel

Porovnávat oktávku s teslou je stejně trapné jako trabanta s oktávkou. Taky bydlím v paneláku a mám noční proud. Co mám radit, komu se nelení, tomu se zelení... Mě jde taky o náklady

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 235.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

TO je pravda, Tesla má uvnitř méně prostoru jak Octávka.

Ptal jsem se na radu, ne na výsměch. Městská část odmítá udělat venkovní přípojky z nedostatku parkovacích míst, garáže tady nemáme.

Obrázek uživatele ozana

Vždy se může člověk přestěhovat jinam.

---

Jezdím na proud, najeto 77 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 80 tisíc km.

kuli tomu aby se mu vyplatilo jezdit ev? tech obeti je fakt nejak moc.

Obrázek uživatele ozana

Kdo chce, hledá způsoby,
kdo nechce, hledá důvody.

Pokud chci EV, ale stávající situace mi jeho vlastnictví nedovoluje, tak tu situaci změním.

Nebo se myšlenky na BEV vzdám a koupím si to, co mi ve stávající situaci vyhovuje.

---

Jezdím na proud, najeto 77 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 80 tisíc km.

Obrázek uživatele Radovan

Nebo jdu prudit na hybrid.cz :-)))

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 62 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 21 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Pokud byste chtěl opravdu radu, tak se ptáte na porovnání s novým Leafem. Pokud chcete porovnávat 386 kW motor (v základu) s 81 kW 1.4 TSI a rozhodovat se podle spotřeby, tak vám jde jenom o provokaci a není na místě nic jiného než výsměch.
Mimochodem máte na své Octavii 21" kola? To jen k porovnání jak moc jiná třída aut to je - asi jako již zmíněný Trabant vs. Octavia.

V Leafu není ani polovina místa, co v Octavii. Porovnávám užitečnost vozidel a jejich provozní náklady.
Nejde o provokaci. Ať počítám jak počítám, stále mi například CNG Octavia nebo Passat za 700 vč DPH v CNG vychází lépe i než ten Leaf.

Není to výsměch, je to debata, kdybych se chtěl vysmívat, napíšu to jinak.

Samozřejmě pokud porovnáváte výkon, což mi v dnešní době připadá jako porovnávání si velikosti přirození, pak ano, pak máte pravdu. Ale já se chci ve 4 lidech dostat co nejekonomičtěji a nejrychleji z místa A do místa B. Případně odvézt zásilku co nejrychleji z místa A do místa B a zpět. Opakuji, nejekonomičtěji. Na dálnici při 130-140km rychlosti je mi "386kW motor" k ničemu, když u Leafu musím po 300 km odstavit minimálně na hodinu a dobýt. Ano, Tesla by to zvládla, ale za jakou cenu?

PS: Dojedete za stejný čas Brno - Praha - Brno s Leafen a CNG Octavií? To jenom pro pořádek, o čem tu mluvím. Na dojíždění do práce nepotřebuji zase kufr, tam postačí Citigo CNG (porovnám třeba s elektrickou Verzí VW Up ? Jenom pořizovací cena a náklady. Skoro 300 tis rozdílu jenom v pořizovací ceně. Kolik by člověk musel najet s oběma vozy KM, aby se to vyrovnalo?

Jsem nadšenec nových technologií, ale je třeba se dívat i na druhou stranu. A pokud chceme lidi přesvědčit, že má elektromobilita význam, je třeba to taky podložit něčím jiným než 386kW ty, které dneska zajímá možná tak puberťáky, co se potřebují předvést nebo si něco vykompenzovat. (neberte to ani jako výsměch, ani jako urážku, je to obyčejný argument a můj osobní názor).
Počítali jsme pořizovací cenu TeslaS a Superba Style. Pro Taxislužbu. Po započtení všech servisních prohlídek a podobně
jsme se dopočítali 1.2 mil kilometrů, které by Tesla musela najet pouze na SuperChargery (tedy tankování zdarma), aby se to vyrovnalo Superbu. Promiňte, kdo mi řekne, že takhle dlouho má cenu živit auto, jakékoliv, to u mě nemá v hlavě v pořádku.

Obrázek uživatele Radovan

Asi jste to s tím Superbem spočítali špatně. Nebo to holt někomu vyšlo lépe než Vám, třeba https://www.elektrina.cz/rozhovor-taxikar-v-elektromobilu-tesla-ondrej-huncovsky-teslicka nebo https://fdrive.cz/clanky/taxikar-najezdil-s-teslou-pres-400-000-km-zbyla-kapacita-baterii-vas-prekvapi-1361.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 62 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 21 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele jurazhor

proboha lidi,už ho nechte na pokoji
má svoje cng a je sním spokojenej,tak mu nenuťte elektřinu
akorát nechápu,proč s tím otravuje tady,má si jít na autoforum

---

jurazhor

me vubec neotravuje. naopak me to docela zajima, zatim tedy vitezi cng. vsichni elektro nadsenci znervozneli, nekteri se vysmivaji, jini to berou jako provokaci, ale prepocet cng oktavky vuci tesle, pripadne nisanu leaf, jsem tady opravdu nevidel.

V jednu dobu jsem měl 11 aut na cng. Octavie,passaty,caddy. V určité době to pro mě byly ekologické vozy. A teď postupně přecházím na elektrické. A víte proč? Jelikož podnikání je o zisku a EV mají nižší naklady když víte jak na to a umíte počítat. Počkejte za rok.

co bude za rok?

-6 ks CNG a + 6 ks EV. Každý ročně 100 tis km

pokud jste schopny ev vuz vytezit tak, ze rocne najede 100tisic, tak jste borec.

Obrázek uživatele Radovan

A v čem jako zvítězilo CNG? V tom, že pán prý koupil Oktávku v kombíku za 500 s DPH ve výbavě běžné Tesly (tedy třeba s automatem a autopilotem, o parkování a folow me nemluvě) a má servis včetně všech náhradních dílů na 160 tis. km zdarma a po 5 letech ji prodá za čtvrtinovou cenu? Proto počítá jen cenu paliva 4 kg/100 km za 25,- Kč. Trošku moc předpokladů ne?
Jsem koupil Kia Soul za 500, záruka 7 let, servis to nepotřebuje, nabíjím jen doma, ale noční sazba mi zlevnila natolik fakturaci za celý dům, že platím totéž, jako když jsem elektroauto neměl (což je třeba v našem případě doma pravda), takže jezdím za nulu.
A včíl srovnávejte.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 62 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 21 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

kolik rocne najezdite?

Obrázek uživatele Radovan

Záleží na tom, na co se ptáte. Vlak, autobus, auto, kolo? U auta to zjistíte v podpisu.

P.S. Pozor, nenechte se mýlit, to nahoře je akademický příklad.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 62 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 21 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

jo. ptal jsem se na ten akademicky priklad. tak nic.

Tady je naopak správně, v záhlaví jsou "Auta na plyn" a "CNG".

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zkusim Vam to vysvetlit jinak.
Chcete jezdit dlouhe trasy v dobe kdy je EV na znovuvzestupu. Kapacita baterii u levnejsich modelu neni dost velka na to aby jste to objel na jeden zatah nebo nabijel treba jen jednou.
U EV se v prvni rade myslelo na mesto a primestsky provoz. Ostatne to Nissan, BMW, Hyundai, VW, Fiat a dalsi avizovali a avizuji v podstate i dnes, kdyz se divate na informace z jejich stranek.

Nikdo z tech vyrobcu nerika a nedeklaruje, ze jsou to auta na dlouha cestovani. Lze to s nimi odjet, ale samozrejme diky omezenejsimu dojezdu se musi zastavit a dobit.

Aktualni zamereni koncernovych vyrobcu je jasne. MESTO - PRIMESTSKE distance. Podle pruzkumu co delal BESIP 85% vsech ridicu jezdi trasy do 100Km denne. Z tech 85% dalsich 60% jezdi denne dokonce jen do 50Km. Na tohle jezdeni zkratka EV bohate staci. A o to vyrobcum aktualne jde. Cilej na mesto a primestske destinace. Chteji mit citejsi vzduch ve mestech s vyssi koncentraci pohybu a hustou zastavbou.

Chce to zkratka nejprve pochopit tu filosofii kterou nyni jedou. Kdyby chteli udelat auto s dojezdem 500-700Km nebo vic, tak to udelaji. Tesla z fleku vypustila auto s dojezdem skoro 400Km. Koncerny to klidne mohou udelat taky, ale to neni jejich aktualni cil. ( i kdyz uz postupne davkuji a zvedaji ) a nenechte se obalamutit tim, ze technologie to nedovoluje. Dovoluje to uz davno, ale pro obchod je lepsi to poustet postupne nez vytahnout nejvyssi trumf hned na zacatku.

Takze pokud chcete auto, ktere je na dlouhe distance musite pockat az to automobilky zacnou vyrabet. A pokud nechcete a chcete jezdit na plyn tak jezdete. Naklady s tim spojene jsou samozrejme pro cloveka jezdiciho dle filosofie do 100Km denne vyrazne levnejsi nez li u fosilnich paliv. Na to cloveku staci zakladni skola aby si to spocital. A tvrdit, ze to nemam kde nabit je blbost. Ve mestech jsou nabijecky a tak nabiju jeste pred tim nez to postavim na to sidliste o pulnoci. Pojedu z prace, zastavim se na DC nabijecce zustanu tam 25min dam si caj, kafe, dojdu si na zachod a jedu domu. Mam nabito na dalsich cca 250Km a nemusim resit nabijeni pres noc pokud bydlim na sidlisti.

U RD to je samozrejme jeste jednodussi kdyz si muzu nabit az doma. ( tim reaguji na vase predchozi komentare ).

EV ma hodne vyhod a nevyhody jsou spis o uhlu pohledu.

No tak jestli se chcete dostat co nejekonomičtěji z místa A do místa B, tak proč jste si kupoval Oktávku. Proč jste si nekoupil Logana? Ten stojí polovinu, je absolutně nejekonomičtější, protože je nejlěvnější, uveze toho taky hodně, místa tam je taky dost, Takže proč jste si koupil CNG Oktávku, když jste místo ní mohl mít 2 Logany?

Je to stejně hloupá logika, jako ta Vaše o tom, že za cenu Tesly si můžete koupit 3 Oktávky.

Porovnání všech těchto aut je naprosto irelevantní.
A taky vymýšlení nejekonomičtěšího auta, pro vás, protože , kdyby vám šlo opravdu o nelevnější auto, tak nemáte Oktávku. To je zrovna auto z té dražší kategorie a né každý na něho má.

Takže nevím o co vám vlastně jde.

Jestli chcete elektromobil, tak si ho kupte a nehledejte na něm proč si ho nemůžete koupit, ale hledejte proč si ho koupit hccete. Každé auto má spoustu nevýhod, a spoustu výhod.
Eletromobil má pro spoutu lidí výhody, kvůli kterým si ho pořídí a zaplatí za něj i vyšší cenu, protože pro ně to má smysl, stejně jako pro vás mělo smysl si koupit Oktávku místo Logana i když je Logan 2x levnější. Pro jiného to smysl nemá, tak si holt koupí jiné, které zase pro něj dává větší smysl. Pro vás je to CNG, pro jiného elektro.

Váš komentář o porovnání Tesly s Oktávkou totiž o ničem jiném není než o provokaci. Možná jste to chtěl napsat jinak, ale ve skutečnosti to nic jiného není.

Do práce stačí Fiat 500e, který se dá pořídit asi od 300k. A EKO TAXI v Olomouci přechází jen na samé EV. To je, co vím.

Obrázek uživatele Josef

A on tu někdo tvrdí, že se EV nutně vyplatí vždy? Pokud bydlíte v paneláku, nemáte možnost nabíjení a potřebujete výhradně přemisťovadlo z bodu A do bodu B s průměrným komfortem a nejste technologický nadšenec, tak holt máte smůlu, kupte si CNG a EV ignorujte. Nikdo vám je nenutí. Já mám dvojgaráž, jistič 3x32A, elektromobilní sazbu, vyhovuje mi plynulost jízdy elektřinou a to tak, že už se ke spalováku nechci vracet. Srovnání jízdy v i3 a v S-maxu 2,2 TDCi 129 kW je jako nebe a dudy. Srovnat to nejde. Takže holt S-max časem půjde pryč a přijde zřejmě ojetá Tesla Model S nebo Model 3.

Obrázek uživatele ePavel

Jel jste někdy v tesle na zadních sedadlech? Já v oktávce ano, bohužel skoro 20 minut. Mám tedy představu kolik je v těchto vozech místa. Taky jsem v tesle pravidelně vozil stovky kilo zboží, které by se do oktávky nevešli ani omylem. Mě napoprvé na městě taky řekli, že jsem si to měl rozmyslet dřív, než jsem si koupil takové auto. Tak jsem si udělal 50m kabel, který došáhne na třetinu všech míst na parkovišti. Garáž jsem si kupoval až jako ochranu laku před klíči přejících sousedů.

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 235.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

A tak to má bejt, kdo se bojí sere v síni. Palec hore. Já bych taky musel tahat šnůru kolem baráku a stejně by přes ní jezdili auta a chodili chodci a to bych ještě mluvil o štěstí, že jsem vůbec zaparkoval v dosahu šnůry natož v blízkosti baráku. Když přijedu z práce po půlnoci tak už jsem beznadějně poslední kdo si může vybírat. Ale i tak bych do toho šel, na to že poutám pozornost s tím co dělám jsem zvyklej už vod totáče :D
Bohužel tu v nocí brousí až přiliš bezdomovců a feťaků, který by to zbytečně zajímalo.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Obrázek uživatele Josef

Tak nějak, já taky nabíjel v bytovce kabelem vytaženým ze sklepa ze zásuvky. Nikdo neřekl ani popel.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicKariéra EVC GroupProdej pneu 100% onlineNabíječky elektromobilů Circontrol

Newsletter