Připravuje Toyota Prius V plug-in hybrid?

Hybridní kombík neboli Prius+/ se nedávno představil americkým novinářům. Podle jejich názoru pomůže Toyotě rozšířit řady zákazníků. Vyvstávají proto spekulace, že podobně jako standardní se objeví také v verzi.   

foto: Toyota

O tom, že Toyota připravuje Prius plug-in hybrid víme už dlouho. Dokonce jsme už jeho vývojovou verzi testovali. Prius do zásuvky přijde na trh příští rok a nabídne dojezd čistě na elektřinu kolem 20 km.

Nick Chambers z webu PlugInCars.com se pokusil v rámci mediální prezentace „Véčka“ ověřit teorii o plug-in hybridní verzi. „V současné době žádné plány na prodej plug-in verze Prius V nemáme,“ odpověděl mu Ron Ishii pyšnící se v automobilce těžko přeložitelnou funkcí ‚Senior Field Engineer‘.

Zároveň ale dodl, že technici neponechávají nic náhodě. A vzhledem k tomu, že typ a umístění baterie je velmi podobné u Prius Plug-in hybridu i Prius V, nebyl by problém Prius V na do zásuvky přestavět.

Podle Ishiiho dnes Toyota využívá testovací flotilu několika stovek Prius plu-in hybridů k tomu aby určila jak nejlépe postupovat kupředu ve vývoji plug-in hybridní technologie.

Pokud zákazníci ukážou, že jsou ochotni zaplatit vyšší cenu za 20km dojezd na baterie, pak Toyota začne plug-in hybridní pohon montovat také do dalších automobilů rodiny Prius.

„Doufáme, že úspěch plug-in Priuse nám pomůže pohnout se blíž směrem k vývoji plug-in Prius V,“ doplnil nakonec v rozhovoru pro magazín PluginCars.com Ed Laroque, národní marketingový manažer Toyota Advanced Technology Vehicles.

„Nemáme zatím v tomto ohledu pevné plány. Budeme monitorovat poptávku po Prius plug-in hybridu, úspěch Prius V a naslouchat našim zákazníkům. Pokud si budou přát plug-in hybrid, dodáme jim ho,“ řekl dále Laroque a de-facto tak potvrdil slova Rona Ishiiho.

Asi nejbližším konkurentem Prius V bude plánovaný , který automobilka bude prodávat pouze v plug-in hybridní i hybridní verzi. Už to by mohl být pro Toyotu jeden z důvodů, proč se plug-in hybridní verzí Prius V zabývat.

Navíc, Prius je v USA obrovsky populární auto/značka. Nedávno dosáhly prodeje tohoto hybridu jen v USA milionu kusů. Ale to neznamená, že by snad Toyota měla polevit a nechat si tak ujet vlak. Laroque přiznal, že konkurence se začíná zostřovat – ohlásila vlastní plug-in hybrid, už se prodává, Ford jde do alternativ také velmi dravě.

Docela nedávno se také objevil zpráva, že Toyota vybaví všechny Priusy dobíjením od roku 2014. Tu ale vzápětí samotná automobilka dementovala. Možná prostě proto, aby příliš nevystrašila konkurenty.

Magazín Autoobserver.com navíc upozrňuje, že vozy neustále se rozšiřující rodiny Prius (další na řadě je ) mají šanci stát se brzy nejprodávanějšími auty z celého portfolia automobilky – minimálně v USA. Předstihly by tak stálice jako je a .

4 Comments on “Připravuje Toyota Prius V plug-in hybrid?”

  1. Podle mě hybridy a
    Podle mě hybridy a elektromobily neřeší nic. Je to výkřik do tmy který se stále naneštěstí daří udržovat… Elektrika pro elektromobily se vyrábí v neekologických elektrárnách. Hybrid žere víc než Ford Mondeo TD 1996, je dražší, poruchovější a baterie se zachvíli taky dodělá asi jako u mobilu. Je to spíš spotřebič jako například lednice…

    1. Kupte si kolo a vypnětě
      Kupte si kolo a vypnětě PC, protože je napájené z neekologických elektrárnách. Nekupujte si mobil, protože zatěžuje baterie z mobilů životní prostředí. Vůbec nevíte o čem je řeč. Tuny olejů z převodovek a motorů atd atd vám asi nevadí, co? Ve skutečnosti je el.mobil menší zátěž, než jiné pohony v autech. Dejte si plusy a mínusy dohromady.

    2. S tou poruchovosťou by som
      S tou poruchovosťou by som brzdil, Toyota Prius a Honda Insight získali najlepšie výsledky v rebríčku spoľahlivosti áut. Naproti tomu turbodieselové motory, a obzvlášť nižších kubatúr trpia v dôsledku vysokého tlaku, čo zapríčiňuje ich nižšiu životnosť. Hybridy majú spaľovacie motory vyladené na dokonalejšie spaľovanie (=menšie opotrebenie) a výkonový deficit je dohnaný elektromotorom, ktorý je bezúdržbový. A čo sa týka batérií, tak tie bez problémov vydržia cez 300 000km, keďže sa nevybíjajú a nenabíjajú do extrémnych hodnôt a nevyužívajú sa konštantne.

Napsat komentář