Premiéra Tesla Model 3 zastínila i nový iPhone SE

Předchozí dva dny ukázaly jak moc společného dnes mají Apple a Tesla. Uvedení elektromobilu Tesla Model 3 totiž zcela zastínilo start prodeje nového telefonu iPhone SE.

Nový elektromobil Tesla Model 3 je fenomenální úspěch, který se zapíše do historie
foto: Tesla

Dne 31. března se po celém světě stály dlouhé fronty u dvou typů obchodů. Jednak u Apple Stores, a to na nový . Ještě delší a medializovanější fronty ale stáli nadšenci do elektromobility u obchodů Tesla Store.

ZAJÍMAVOST: Nejdelší fronta na rezervaci elektromobilu Tesla Model 3 se podle samotné Tesly stála v ulici Santana Row ve městě San Jose, Kalifornie.

Před osmi hodinami publikoval Elon Musk na svém Twitteru aktuální počet rezervací: 232 000 (ještě včera v noci to bylo 200 000). Lze odhadovat, že teď už jsme někde nad 250 000.

Tak obrovský zájem o nový elektromobil značky Tesla nečekal snad opravdu nikdo. Dokonce ani samotný Musk, který přiznal, že bude muset znovu promyslet plánování výroby.

Už teď má totiž Tesla objednávky na Tesla Model 3 na několik let dopředu. Továrna ve Fremontu má dosáhnout roční produkce 500 000 aut teprve v roce 2020. A do tohoto čísla se počítají jako Model 3, tak Tesla Model S a Tesla Model X.

Tesla

39 Comments on “Premiéra Tesla Model 3 zastínila i nový iPhone SE”

  1. 02.04.2016 / 11:00 =
    02.04.2016 / 11:00 = ?255.000 = v 20:00 našeho SELČ no tak sakra Elon vstávej a hoď to na Twitter kolik to přez noc nasypalo … :))
    01.04.2016 / 19:26 = 232.000 rezervací
    01.04.2016 / 10:42 = 198.000 rezervací
    01.04.2016 / 09:11 = 180.000 rezervací
    01.04.2016 / 00:00 = 133.135 rezervací

    autoforum.cz/predstaveni/tesla-model-3-je-venku-115-tisic-lidi-na-ni-stalo-fronty-jak-za-husaka/obrazek/17

    31.03.2016 / 21:00 = 115.000 rezervací

    twitter.com/elonmusk
    24timezones.com/usa_time/ca_los_angeles/hawthorne.htm
    kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-motors-usa-/tesla-model-3/
    teslamotorsclub.com/tmc/attachments/compare-sx-jpg.88992/

    1. hehe, taky mě to zajímá..
      hehe, taky mě to zajímá.. a ještě mě zajímá jaká budou čísla příští týden.. páč to už si to budou objednávat ekologicky smýšlející firmy a možná i ty kterým to bude dávat ekonomický smysl (hodně jezdí krátké vzádlenosti)..ufidíme, ufidíme

        1. Souhlasim. Znamena to, ze
          Souhlasim. Znamena to, ze SuperCharging bude podporovat i zakladni model, ale pravdepodobne samotne nabijeni nebude zdarma (v cene). To by tam bylo „Supercharging free“ nebo „Supercharging included“

          „capable“ v prekladu znamena „schopen“ nikoli „zdarma“ nebo „v cene“

  2. pri tychto cislach mi to
    pri tychto cislach mi to nedalo a kukol som statistiky predaja EV aut za rok 2015.
    Na prvom mieste bola aliancia nissan-renault s poctom 74.734 aut……dost smiesne cisielko ☺

    musim povedat ze doterajsie predaje ev nemali nic spolocneho s dopytom, len ponuka stala za psi triciatok.

    1. Presne tak…
      (..ale leaf

      Presne tak…
      (..ale leaf má novú 30kWh baterku a nejaký šikovný novinár z neho určite spraví konkurenta Tesle.:D
      Este som nepočul, že by si niekto (115 00 ľudí) objednalo nejaké auto, keď ho ešte nevideli ?! a to, čo nasledovalo po odhalení, ani netreba komentovať…
      Toto sa ešte v histórii automobilizmu nikomu nepodarilo.
      To vypovedá o všetkom a je to iná sila…..
      Gratulujem Elonovi a všetkým v Tesle, čo sa na tom podieľajú.
      ,,smekám klobouk“

    1. Musk na Twitteru potvrdil,
      Musk na Twitteru potvrdil, že budou muset znovu promyslet plánování výroby. A že takový zájem opravdu nečekali. Asi všichni nicméně doufáme, že se jim podaří zvládnout náběh na co nejvyšší kapacitu co možná nejrychleji, aniž by přitom utrpěla kvalita produktu.

    1. Ano pokles prodeje ropy by
      Ano pokles prodeje ropy by pro RF mohl být velkým problémem, kdyby cena ještě padala, ale na druhou stranu na ní není postavena jejich ekonomika, na rozdíl od některých zem.

      Ale udělejme si kalkulaci:

      Počítejme, že auto denně v průměru ujede 20 mil imperiálních, nebo 2.6 míle moravské, tedy zhruba 32 km. To je ročně 11 680km, tedy 116.8 hkm (hektokilometrů), pokud vezmeme spotřebu kolem 5l/hkm, pak ročně jedno auto spotřebuje 584l benzínu či nafty.

      Víme-li že z jednoho barelu ropy se dá vyrobit 110l benzínu a nafty, pak jedno auto ročně spotřebuje 5.3 barelu ropy. Pokud bylo zamluveno 253 000 modelů 3, pak to vede v konečném důsledku na roční úsporu asi 1.34 milionů barelů ropy. Ročně vytěžíme asi 31.755 miliard barelů ropy. I pokud by bylo denně najeto dvojnásobné množství kilometrů, pak by se stále tento pokles neprojevil nějak výrazně.

      Dále bez motorek je na světě asi 1 miliarda vozidel, jinými slovy model 3 bude představovat asi 0.25 promile všech automobilů na planetě.

      Takže jen uvedení tohoto modelu k ničemu moc nepovede, ani kdyby roční prodej elektromobilů byl na 2.5 milionech, k ničemu moc to nebude. Až pokud by se ročně podalo 25 milionů, pak se dá o něčem mluvit. Pak by ročně klesla spotřeba ropy o 134 milionů barelů, tedy asi 0.4% celkové těžby.

      Teď doufám, že jsem výpočty udělal dobře

    2. Na ČT24 nedávno proběhla
      Na ČT24 nedávno proběhla tato zpráva: Rockefellerové dávají ruce pryč od ropy, na které zbohatli. Nadace vlivné rodiny Rockefellerů, která před lety vydělala jmění na podnikání s ropou, co nejdříve omezí investice do fosilních paliv a odprodá i podíly v obří ropné společnosti Exxon Mobil, spojované s rodinným bohatstvím. The Rockefeller Family Fund rovněž zastaví své investice v uhelných společnostech a také ve firmách, jejichž podnikání je založeno na ropných píscích. zhledem k hrozbě pro přežití člověka a přírodních ekosystémů „nemají společnosti žádné logické odůvodnění, aby pokračovaly v průzkumu nových zdrojů uhlovodíků“, uvedl fond v prohlášení.

      To už o něčem svědčí ne?

    1. Tak zase by to mohla být
      Tak zase by to mohla být příležitost k tomu, pokud takto roste poptávka, aby k nám tuto firmu přilákala vyrábět. Sice ano, zase by to byla automobilka a montovna, ale mohlo by to pomoct průmyslu. Velmi pravděpodobně by s tím přišla výroba některých elektronických prvků, možná baterií, je to velký průmysl, závislý na množství materiálů, velkoobjemové zásilky se dobře posílají po dráze, my máme jednu z nejhustších sítí, tedy by to mohla být jedna z podmínek výstavby, po úpravě Labe by se mohly posílat i po vodě.

      Možná by to nemuselo být vůbec špatné. Je ale zase otázka jestli tu bude dost pracovní síly na to. Pře nezaměstnanost nízkou, cca 6% může být nedostatek lidí z oborů potřebných pro takovouto hi-tech výrobu.

    1. Jim je to jedno, je to
      Jim je to jedno, je to korporace o tisících lidech, kteří dělají každý rok stejné auto, jedinou inovací za posledních deset let bylo autorádio s integrací Apple carplay. Jsem zvědavý jen jesti třeba Musk nedohodne že za něj Model 3 budou vyrábět i jiní a on jen nadopuje produkci baterií aby udělal milion batterypacků za rok.

      1. to je vtip? Pokud všichni
        to je vtip? Pokud všichni vědí, Apple jen krade a patentuje a vyrábí 10 let staré technologie a účtuje si obrovskou marži na velmi omezených lidech, navíc většinu nejdražších součástek má od Samsungu, bez kterýho by sotva prodal desetinu mobilů 😉
        Apple je jen banda designérů a marketingových pracovníků, nejděravější systémy na světě jsou od Applu, což vše potvrzuje.

      2. Druhá inovace přišla
        Druhá inovace přišla nedávno. K benzínovému motoru připojili startér a dala se se tam silnější baterie. Tomu se říká hybrid.
        Pak někoho napadlo tam udělat i zásuvku a tomu se říká plug in hybrid.
        No a vrcholem vývoje je dynamo motor, který nahradil startér a alternátor. 🙂

Napsat komentář