Přelomový hybrid Audi A8 bude umět aktivně upravovat podvozek

redakce - 23 Červen 2017

Nové Audi A8 oslaví světovou premiéru 11. července na akci Audi Summit v Barceloně. Bude to v základu hybrid a nabídne mimo jiné aktivní elektromechanický podvozek.auto Audi A8 mild hybrid aktivní elektromechanický podvozek

Luxusní limuzína rozpoznává díky přední kameře s předstihem nerovnosti vozovky a předvídavě upravuje nastavení aktivního podvozku.
foto: Audi

Nově koncipovaný aktivní podvozek modelu Audi A8 je zcela aktivní systém odpružení s elektromechanickým ovládáním, který individuálně přizpůsobuje odpružení a tlumení každého kola stavu vozovky.

Ke každému kolu je přiřazen jeden elektromotor, který je napájen z hlavní elektrické sítě s napětím 48 V. Součástí systému je rovněž převodka, otočná trubka s uvnitř uloženou torzní tyčí z titanu a páka, která prostřednictvím spojovací tyče působí na odpružení točivým momentem až 1100 N.m.

Ještě dřív, než se vozidlo dostane do kontaktu s nerovností, zajistí značkou Audi vyvinutá předvídavá funkce správné nastavení ovládacích prvků a aktivně připraví podvozek na novou jízdní situaci.

Systém tak reaguje přesně ve správný okamžik a téměř kompletně pohltí rázy, způsobené přejezdem nerovnosti. Tento komplexní proces trvá jen několik milisekund.

Kamera poskytuje informace o stavu vozovky osmnáctkrát za sekundu. Řídicí jednotka podvozku EFP (Elektronische Fahrwerkplattform) zpracovává informace o vozovce a precizně ovládá veškeré komponenty podvozku téměř v reálném čase.

Aktivní odpružení nového hybridu Audi A8

Inovativní koncept podvozku zaručuje zcela nový zážitek z jízdy ve spolupráci se vzduchovým odpružením, které bylo pro nový model A8 zdokonaleno.
foto: Audi

Aktivní podvozek cíleně potlačuje na minimum naklánění karoserie jak při průjezdu zatáčkou, tak i při brzdění nebo zrychlování. Zákazník díky tomu může prožívat podmanivou jízdu s mimořádnou ovladatelností a jízdní dynamikou, nebo na sedadle vpravo vzadu v klidu pracovat.

Nová kombinace dynamického řízení a řízení zadních kol řeší jako dynamické řízení všech kol konflikt cílů mezi agilitou a stabilitou. Reakce vozidla na natočení volantu jsou sportovně bezprostřední při současném zachování vysoké úrovně jízdní stability.

Citlivost řízení lze nastavit v širokém rozsahu od komfortního nastavení až po intenzivní zpětnou vazbu. Audi A8 má menší průměr otáčení než model A4.

Ve spojení s bezpečnostním systémem Audi pre sense 360° přináší aktivní podvozek nového modelu Audi A8 enormní zlepšení pasivní bezpečnosti. Systém používá senzory, které jsou síťově propojené s centrální řídicí jednotkou asistenčních systémů zFAS (zentrales Fahrerassistenzsteuergerät), k rozpoznávání rizika kolize s překážkami v okolí vozidla.

Při hrozícím bočním nárazu rychlostí více než 25 km/h zdvihnou akční členy podvozku karoserii na ohrožené straně během půl sekundy až o 80 milimetrů.

Díky tomu působí největší část nárazových sil na nejvíce odolné části luxusní limuzíny, jako jsou boční prahy a struktura podlahy. Zatížení cestujících se tím sníží až o 50 procent v porovnání s bočním nárazem bez zvýšení karoserie.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Josef

Na tom hybridu je toho stejně „přelomového“ jako na zlomené tužce.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Přelomový by měl být proto, že půjde o hybrid vždy, v každé verzi, ač jen mild.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Obrázek uživatele Josef

Já bych to úplně nepokládal za hybrid. Je to spíš takový lepší start/stop systém s inovativním 48V akumulátorem.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jo, jo.
Nikdy jsem nepochopil, jak může mít Škoda jako značka pro východní Evropu snad ještě tvrdší podvozek než VW.

Citroeny bývali na české cesty nejsuprovější.
Podle mě kdyby je Citroen doma vykupoval jako 6-8 letá, tak je mohl s dobrou reklamou jako nejpohodlnější dostupná auta prodávat ve V4 s velkým ziskem, a zajistil by si východ EU, který jinak Francouzi málem totálně pustili jen Němcům a Asiatům, kdyby Renault nekoupil Dacii.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

přesně tak

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Že by někdo konečně uvedl do provozu zhruba podobný systém co do výsledků jako BOSE? you tube.com / watch?v=eSi6J-QK1lw

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

??coje proč ty mezery?

youtube.com/watch?v=eSi6J-QK1lw

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

pěkný BOSE chci

youtube.com/watch?v=3KPYIaks1UY

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Bose suspension system

youtube.com/watch?v=kJ0ljaqeZ1g

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nejlepší odpružení kol vzniklo už před 12 léty, proč se stále nevyrábí?

autoforum.cz/technika/nejlepsi-odpruzeni-kol-vzniklo-uz-pred-12-lety-proc-se-stale-nevyrabi/

Obrázek uživatele ozana

Tohle auto umí s podvozkem dělat mnohem více kouzel:
Sphero Ultimate Lightning McQueen ;)

---

Jezdím na proud, najeto 75 tisíc km. G-E STROMOS 7,5 let a 75 tisíc km.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů CircontrolKariéra EVC GroupProdej pneu 100% online

Newsletter