PRE vybuduje nabíjecí stanice na 44 čerpacích stanicích OMV

Přibližně u třetiny z celkového počtu 140 čerpacích stanic OMV na našem území plánuje PRE do konce roku 2021 zprovoznit celkem 60 rychlodobíjecích stanic PREpoint.

První stanice v Příbrami je již otevřena, stavba dalších devíti bude zahájena již během třetího čtvrtletí letošního roku. 30 lokalit nabídne dobíjení výkonem 75 kW s možností budoucího zvýšení na 150 kW.
foto: OMV

Společnost OMV pokračuje v podpoře elektromobility v ČR, v rámci níž nyní navázala spolupráci s Pražskou energetikou. Přibližně u třetiny z celkového počtu 140 čerpacích stanic OMV na našem území plánuje PRE do konce roku 2021 zprovoznit celkem 60 rychlodobíjecích stanic PREpoint.

OMV tímto krokem vychází vstříc rostoucí skupině majitelů elektromobilů a hybridních automobilů, kteří mohou během přestávky na dobití svého vozu využít pohodlného zázemí a občerstvení na čerpacích stanicích.

První rychlodobíjecí jednotka PREpoint u čerpací stanice OMV v Příbrami byla zprovozněna v polovině září a do konce letošního roku bude zahájena stavba na dalších dvaceti lokalitách.

Na jednotlivých čerpacích stanicích bude instalována vždy jedna nebo dvě rychlodobíjecí stanice s výkonem 50 nebo 75 kW. Na třiceti lokalitách bude podle poptávky a vytíženosti možné zvýšit v budoucnu dobíjecí výkon každé stanice až na 150 kW.

„Spolupráce s Pražskou energetikou umožnila zásadně rozšířit síť rychlodobíjecích jednotek pro elektromobily u našich čerpacích stanic. Tímto krokem navazujeme na naše dosavadní aktivity s IONITY. Uvědomujeme si nastupující trend elektromobility a chceme být v rámci naší filozofie We Care More i nadále sítí, která vychází vstříc nejen majitelům automobilů s motorem na tradiční fosilní paliva. Jsme přesvědčeni, že do budoucna se bude elektromobilita dále rozrůstat,“ říká Michal Janda, marketingový manažer společnosti OMV Česká republika.

„V České republice provozujeme aktuálně na více než 70 lokalitách přes 90 dobíjecích jednotek pro elektromobily. Dohoda s OMV nám umožňuje tento počet zvýšit v horizontu přibližně 16 měsíců o dalších 60 rychlodobíjecích stanic. Na všech plánovaných lokalitách naši klienti uvítají možnost využití služeb a zázemí čerpacích stanic OMV,“ říká Vojtěch Fried, vedoucí oddělení Elektromobilita a Smart City společnosti Pražská energetika.

tisková zpráva

21 Comments on “PRE vybuduje nabíjecí stanice na 44 čerpacích stanicích OMV”

  1. Jsem rád, že nabíjecí síť s nejlepšími cenami
    Jsem rád, že nabíjecí síť s nejlepšími cenami pomalého i rychlého nabíjení se bude rozšiřovat.
    Přesná místa sice neznáme, nicméně z mapy v časopise PRE https://bdad6452-715e-43a4-89ac-cddbe890b42b.filesusr.com/ugd/cd8877_27f12164f20b48b9ad2e2441769f3324.pdf a rozmístění stanic OMV https://www.omv.cz/cs-cz/cerpaci-stanice si může každý dovodit kde to asi bude.

  2. Jako začínající aktivní každodenní elektromobilista s
    Jako začínající aktivní každodenní elektromobilista s přesuny na velké dálky začínám vidět logiku v tom, že Tesla má nabíjecích míst jen pár, ale s více zásuvkami (hnízda). Zde citovaný a obecně (nejen) v ČR rozvíjený systém s jednou stanicí na 44 místech vede k tomu, že dojedete na stanici, kde: už je vaše rychlonabíjecí zásuvka zabraná / pokud používáte druhý DC systém, tak připojeníkm druhého vozidla výkon snížen pro oba na polovinu / nejhůře dojde k poruše a nenabije nikdo, přičemž nejbližší další DC stanice může být desítky km dale. A když k ní dojedete, modlíte se, abyste neřešili opět stejné kolečko shora. Tady už čteme hotový verdikt se spoustou odvedené práce, díky každopádně za další DCčka na cestách. Ale raději bych byl, kdyby do budoucna vznikala spíše ona hnízda, než lovit lokace s jednou stanicí… Děkuji, JV.

    1. Tesla to dela pro sve zakazniky, tyhle nabijecky od
      Tesla to dela pro sve zakazniky, tyhle nabijecky od energetickych firem jsou vesmes jen zpusob jak nacerpat a utratit dotace a mit jakoze neco „zeleneho“ pro media a tedy PR

      lide kteri pro tyhle nergeticke firmy delaji, tak nejezdi elektromobily a ani jima v nejlizsi dobe jezdit neplanuji, takze neco jako mysleni o tom kde a jak c ma stat za stanici je rekneme nahodna volba podle toho ze jim nejaky petrolejarsky koncern pro stejne PR nabidne a by to postavili u nich na cerpacce

    2. A taky by měli udělat možnost dobití bez jakéhokoliv
      A taky by měli udělat možnost dobití bez jakéhokoliv čipu nebo registrace. Prostě jako na normální benzínce, částka za odebraný proud by se platila normálně kartou. Klidně by si mohli před nabíjením nějakou částku blokovat.
      Je vidět, že politici elektromobily nejezdí, jen chtějí, aby jimi jezdili ostatní.

Napsat komentář