PRE upravuje ceny za nabíjení ve své rostoucí síti

redakce - 11 Leden 2021

Síť PREpoint společnosti Pražská energetika má 122 veřejných dobíjecích stanic. Z nich 36 je vysoce výkonných DC stanic a 86 standardních AC stanic.Dobíjecí stanice PREpoint se  nacházejí především v Praze a postupně přibývají na celém území České republiky.

Dobíjecí stanice PREpoint se nacházejí především v Praze a postupně přibývají na celém území České republiky.
foto: PRE

„Po téměř dekádě působení na trhu elektromobility se nám podařilo nastavit tempo růstu tak, že s každým rokem zdvojnásobíme celkový počet dobíjecích stanic. Jen v minulém roce 2020 v síti PREpoint přibylo 65 veřejných dobíjecích stanic, z nichž 20 stanic bylo vysoce výkonných DC stanic a 45 standardních AC stanic. A v tomto tempu chceme pokračovat i nadále,“ říká Vojtěch Fried, manažer PREmobility.

S rozvojem sítě dobíjecích stanic PREpoint a se zaváděním nových služeb přichází také potřeba aktualizovat ceník. Stávající ceny za dobíjení byly naposledy upraveny v roce 2016. PRE rovněž reaguje na potřebu zohlednit, jaké dobíjecí stanice zákazník preferuje a jak dlouhý čas u stanice stráví. Pražská energetika nově ustupuje od čtvrtletního paušálního poplatku.

PRE - nový ceník nabíjení u nabíjecích stanic.

PRE - nový ceník nabíjení u nabíjecích stanic.
foto: PRE

Nový ceník platí od 1. 4. 2021. Do 31. 1. 2021 bude dobíjení na stanicích PREpoint zcela ZDARMA. V období nasazení aplikace PREcharge od 1. 2. 2021 do 1. 4. 2021 zaplatí registrovaný zákazník PRE (ten, který vlastní kartu nebo dobíjecí čip PREpoint) pouze stávající paušální měsíční poplatek. Pro neregistrované zákazníky budou stanice v tomto období fungovat zcela standardně - stačí načíst QR kód a zaplatit zvolenou dobu dobíjení pomocí platební brány.

Nový ceník elektřiny u nabíjecích stanic PRE.

Nový ceník elektřiny u nabíjecích stanic PRE.
foto: PRE

Pražská energetika navíc připravila zvláštní produkt pro nabíjení na standardních dobíjecích stanicích pod názvem „AC v klidu“. Jedná se o speciální produkt pro zákazníky PRE a funguje jako balíček předplacených kWh a času v rámci celého měsíce za jednorázový paušální poplatek. Zákazník tak získá na AC stanicích 40 hodin dobíjení a elektřinu zhruba na 800 km.

Nový speciální produkt PRE

Nový speciální produkt PRE
foto: PRE
tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Sranda je, že se tu řeší ceny za nabíjení a že vám všem ČEZ doma zdražil poplatek za OZE jaksi uniklo vaší pozornosti.

To co se nepovedlo Vitáskové se povedlo teď.
Dříve byl poplatek 495Kč/MWh a podle spotřebované kWh od prosince
je poplatek z hodnoty jističe 3 fáze 25A = 3x25=75A
Dnes poplatek za OZE 75A/měsíc x nově 13,2Kč/MWh = 995,25 Kč/měsíc..

Takže kdo šetří má smůlu!

My z vás ty penize dostaneme kdykoliv se nám zamane.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren od roku 2006.
Najeto s e-Golfem 128 tisíc km s e-Kona zatím 35 tisíc km. kontakt e-LUKY@email.cz

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Pardubice, Rousínov, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad ...

Obrázek uživatele napalmm

Dnes jsem obdržel vyúčtování k 31.12.2020, protože od nového roku jsem přešel od Skautské energie ( Yello ) k "Bezdodavatele".
I v prosinci je podpora OZE nezměněna, 495Kč/MWh (D25d, 3x32A)

---

100.000km Leafem 2013

Poplatek POZE zustava podle ceniku Bohemiaenergy stejny. Je tam uplne stejne zneni jako v minulem roce.
Podpora elektřiny z podporovaných zdrojů POZE:
Cena podle jističe: 18,23 Kč s DPH (15,07 Kč bez DPH) za ampér/měsíc
nebo cena podle spotřeby: 598,95 Kč s DPH (495,00 Kč bez DPH) za MWh

Podívej se na fakturu za prosinec.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren od roku 2006.
Najeto s e-Golfem 128 tisíc km s e-Kona zatím 35 tisíc km. kontakt e-LUKY@email.cz

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Pardubice, Rousínov, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad ...

Fakturu dostavam 1x rocne v cervenci. Je mozne, ze mate vetsi spotrebu elektriny a ten pausal za jistic vas nakonec prijde levneji, nez vypocet dle spotrebovanych kWh.

Teď mi přišla faktura na druhý dům a tam to mám postaru.

Tak teď musím zjistit u dodavatele proč to jednou účtují tak a podruhé onak !

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren od roku 2006.
Najeto s e-Golfem 128 tisíc km s e-Kona zatím 35 tisíc km. kontakt e-LUKY@email.cz

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Pardubice, Rousínov, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad ...

Dejte prosim vedet. Zajima me ten rozdilny poplatek.

Poplatek za fotovoltaiky tunel je spatne zdrazuje to proud nam vsem.
Ale co jste to napsal za blbost? Plati se samozrejme nizsi hodnota bud podle odberu a to je v drtive vetsine, nebo podle jistice. Pro 99.9% odberů se nic nemeni.

Uvidíme v létě, kdy spotřeby v domácnostech klesnou.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren od roku 2006.
Najeto s e-Golfem 128 tisíc km s e-Kona zatím 35 tisíc km. kontakt e-LUKY@email.cz

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Pardubice, Rousínov, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad ...

A co s tím má co dělat léto? Platí se stejně jak loni 495 kč za 1 MWh bez Dph leto zima jaro podzim :-)

No v létě mám podstatně menší spotřebu.

No právě, že na druhém domě mě to počítali z hodnoty hlavního jističe, proto jsem to psal.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren od roku 2006.
Najeto s e-Golfem 128 tisíc km s e-Kona zatím 35 tisíc km. kontakt e-LUKY@email.cz

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Pardubice, Rousínov, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad ...

Plati se podle jistice, nebo za kWh podle toho co vychazi levneji. Zalezi jaka byla spotreba a jaky mate jistic.

Obrázek uživatele Marek_

No jo, důsledky fotovoltaického tunelu :-(

---

Lexus GS 450h Premium

Přesně, ale to také zapříčinil zase ČEZ (Roman) s kamarády ve vládě a parlamentu.
:)

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren od roku 2006.
Najeto s e-Golfem 128 tisíc km s e-Kona zatím 35 tisíc km. kontakt e-LUKY@email.cz

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Pardubice, Rousínov, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad ...

Nepočítají s rezidenty, kteří přes noc chtějí nabíjet auto, bez toho, aby musejí vprostřed noci odpojit/přeparkovat auto. Tarif AC v klidu akorát stačí na 4-5 nocí měsíčně, tedy jednou týdně. Navrhoval jsem PRE před dvěma lety nepočítat minuty v noci mezi třeba 20 a 7 h a jen účtovat kWh. Samozřejmě musí PRE taky ještě umístit více AC-dobíjení v rezidenčních čtvrtích, protože to je zatím bída. AC-nabíjení přes noc: menší zatížení sítě, nestojí to čas u DC-nabíječek přes den. A ať koukají v zahraničí, kde EV není taková vzácnost, jako tady, jak se to dělá.

---

Rhythm and Blues, Heart and SoulEV

Nechat EV nabíjet celou noc je nežádoucí. Záměr je, aby nabilo co nejvíce zákazníků. Jde o co největší "výtoč" ve dne i v noci.
Dáváte za vzor zahraničí - víte jak to tam mají? Vedle ceny za kWh se běžně účtuje i za minuty, ale pozor, od spuštění. Nedávno jsem platil u EON 0,48 EUR/kWh +0,41 EUR/min. Nabíjení mi vyšlo v přepočtu na 28 Kč/min. Když se podíváte na poslední video Bjorna, tak cena za minutu nabíjení je 2x větší, než za kWh. Čtyři roky zpátky se na nabíječkách eWaldu nabíjelo za 0,1 a 0,01 EUR/kWh (DC a AC), dnes je cena 0,49 a 0,59 EUR/kWh. Pokud jsem o atraktivní místo, tak je u toho ještě cena za minutu. Odhaduji, že do dvou let k tomuto účtování dospějí i naši operátoři (i bez vašich rad).

Třeba v Utrechtu (Nizozemsko) jsou ve ulicích všude možností na nabíjení. Sice 3,7 kW, ale za cenu € 0,35/kWh vč. DPH, ne za čas. Pokud se ukáže, že v jisté oblasti stanice jsou hodně obsazené, město bude uvažovat o umístění nového stojanu. Zde mapa, kde oranžové tečky jsou existující nabíjecí stojany, červené a zelené plánované/technicky připravené:
https://rhk.maps.arcgis.com/apps/webappviewer/index.html?id=40ad8c213c264f01970fed24f61344bd
Musíte mít parkovací oprávnění pro tu oblast, stejně, jako ostatní auta, nebo platit, pokud jsou to placené stání. Viděl jsem, že stojany jsou hojně používané.
A očekává se, že pokud je auto plné, ho přemístíte. Přes noc to nehrozí, s 3,7 kW to může trvat dlouho.
Ideálně musíte EV nabíjet, když není používané a zaparkované, ne, že musíte čekat u rychlonabíječky, než baterka je dost plná. DC-nabíjení by mělo být jen potřeba, kdybyste cestovali déle, než dojezd vozidla, si myslím. Proto je podle mého poměr AC/DC-nabíjení v CZ špatně.

---

Rhythm and Blues, Heart and SoulEV

Těch nabíjecích bodů tam zase tolik nemají. To není ani jeden u ulici. Navíc to musí stát hodně peněz na vybudování. Za cenu nabíjení je už levnější jezdit spalovákem.

Obrázek uživatele Radovan

Tyčka se zásuvkou 230V 16A do mokra je na vybudování velmi levná. Nepotřebujete ani Mennekes zásuvku, prostě nic. Navíc může být součástí veřejného osvětlení, dopravní značky, zábradlí, odpadkového koše, prostě čehokoliv, co je vedle parkovacího místa. Nejlépe tak blízko, že nezavazí ani nabíjecí kabel. U toho veřejného osvětlení už rozvod je, malé výkony 3,7 kW umožňují za 10 hodin parkování nabít fakticky 40 kWh využitelnou baterku. To je naprosto dostačující, při spotřebě 15 kWh/100 km by ten člověk musel za den ujet 266 km, tedy vrchem přes Pardubice Praha-Olomouc, při vyšší spotřebě kolem 20 kWh/100 km něco přes 200 km, tedy Praha-Brno.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 96 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 46 tis. km (60 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Kabely k lampám jsou dimenzovány na 120 Watovou žárovku. I malý výkon 3,7 kW znamená vyměnit všechny kabely. V některých místech ještě přidat trafostanici. A kdo to zaplatí?

Obrázek uživatele Radovan

Jako legraci si dělejme, ale zas nedělejme z lidí blbce. 120W žárovka Vám osvítí tak pokoj. Myslel jste zřejmě LED svítidlo, ovšem to se používá buď do nově budovaných lamp veřejného osvětlení nebo do těch rekonstruovaných.
Pak třeba LED 100W svítidlo nahradí sodíkovou výbojku podobného výkonu, co měla 250W https://www.maxlumen.cz/verejne-osvetleni/led-verejne-osvetleni-100w/, tím pádem mám jen u tohoto 1 světla rezervu 150W. Ovšem pokud vyjdeme z tabulek toho, co je v republice k dispozici https://www.verejnesvetlo.cz/caste-dotazy/, tak se taky můžeme bavit o 400W versus 100W apod.. Tam už ten stávající kabel je po výměně pouze světla značně předimenzovaný. A máte prostor pro využití. Třeba nabíjecí zásuvku.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 96 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 46 tis. km (60 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

400-100=300. 3700/300=12,3 Takže na cca 12 lamp můžeme dát jednu zásuvku. To ty sídliště vyloženě vytrhne. A to ještě neřešíme drobnosti jako jak to účtovat a to že v drátech lamp je elektrika jen když je tma.

Obrázek uživatele Radovan

Ano, protože zdaleka ne všechny lampy jsou u parkovacího místa. Účtování zajistí majitel, třeba přes čip k otevření dvířek zásuvky. Dávno vyřešení věci. A ano, elektřina je tam když je tma, protože se bavíme o nočním nabíjení. Ale není problém, aby tam elektřina byla i přes den a světlo nesvítilo. Hledáte proč to nejde, když jinde to dávno funguje.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 96 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 46 tis. km (60 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Obrázek uživatele ozana

Asi Ty, když Tě to tak trápí. :)

---

Путин — хуйло!

dlaždič taky

Špatně to není jen v CZ, ale i v tom Německu. Nicméně € 0,35/kWh se vám zdá přiměřené? V Nizozemsku možná, ale v CZ za to nikdo přes noc 3,7 kW nabíjet nebude.

Obrázek uživatele Radovan

Doba nabíjení a místo se nejlépe řídí cenou. Takže donedávna v Ostravě eychlonabíjení i pomalé nabíjení zdarma Globus Plesná a zdarma Lidl Třebovice a zdarma PRE u Mercedesu Vítkovice, dnes stále Lidl a Globus. Jinak pomalé nabíjení zdarma skoro všechny Kauflandy a OC Nová Karolina. No a pak nabíjení doma. Takže je vemi jednoduché řídit kdy a kde se bude nabíjet. :-)

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 96 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 46 tis. km (60 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

PRE chce samozrejme predejit zneuzivani nabijeciho mista na parkovani. Kdyz by tam oxidoval celou noc, nikdo jiny uz se nenabije. Ma to svou logiku. Drive byla nabijecka CEZ u McDonalds na Evropske ul. v Praze. Snad kazdy den tam stal eUP a nabijel minimalnim proudem aby tam mohl parkovat.

aha takže ve 20h bude nabijet Franta, ve 22h ho vystřídá Lojza o pulnoci Evžen, ve dvě ráno prijde k trafačce Pája ve čtyři ho vystřídá Roman a nakonec důchodce Tonda který nemusi vstávat do práce

to je scifi jako prase !!! to bych se na celou elektromobilitu z vysoka ....

---

BMW i3 60Ah - 47.000 eKM
sekačka Powerworks 60V 2Ah
pila Powerworks 60V 4Ah

Homo panelacus take nema moznost se vykoupat ve vlastnim bazenu a tak se musi smirit se zarazenim do fronty u pokladny verejneho bazenu. Nevim jak dlouho vstupenka v bazenu plati, ale bude to zrejme take 2h.

takže Homo panelacus nazeneme do MHD nebo je necháme smrdět starými herkami... zvláštní úvaha ... trošku mi to připadá dobu před 35 lety a dříve

---

BMW i3 60Ah - 47.000 eKM
sekačka Powerworks 60V 2Ah
pila Powerworks 60V 4Ah

To neni treba aby smrdeli spalovakem. Akorat se musi smirit s nejakym rizenim nabijeni. Bud po 2h odpojit a preparkovat, nebo zajet na DC nabijecku. Ale urcite neni vhodne blokovat jednu nabijecku na sidlisti pulku dne. Pak by fakt ostatni museli dal smrdet spalovakem. Az bude nabijecek dostatek, pak to muze byt jine.

a jsme zase na začátku co jsem psal prve na každé trafostanici bude pořadník, kde se budou zájemci zapisovat na tu volnou dvojhodinovku super

---

BMW i3 60Ah - 47.000 eKM
sekačka Powerworks 60V 2Ah
pila Powerworks 60V 4Ah

Kdysi byla v panelaku pradelna a susarna. Tam to fungovalo podobne. Tak proc by to melo ted vadit. A jak znamo, na sidlisti je EV dost vzacne auto. A neni to jen poradnikem na nabijeni. Bydli tam totiz pravy Cesi, kteri vedi, ze EV nikam nedojede, porad hori a kobalt tezi 3 lete deti.

částečně souhlas, proto již delší dobu tvrdím, že EV ani do budoucna nebude pro každého a zůstane okrajovým pohonem stejně jako je dnes LPG a CNG

---

BMW i3 60Ah - 47.000 eKM
sekačka Powerworks 60V 2Ah
pila Powerworks 60V 4Ah

Tak to teda vsechny automobilky sveta budou vyrabet spalovaky extra pro homo panelakus a pro zbytek sveta EV. To si fandite. Az se ty smradlave plechovky prestanou vyrabet, tak si je asi budete muset udrzovat jako kubanci ty stare ameriky. A budete potrebovat hodne kanystru, protoze benzinky uz nebudou.

tak to si povíme v roce 2030 co se přestane vyrábět a prodávat...spalovaky v ČR budou jezdit i za 30 let...me by spíše zajimalo kolik bude 1 kWh v tom roce 2030 :)

když dneska pojedu X5 v naftě za 10L x 30 Kč pojedu za 3 Kč/km když pojedu s etronem s lehkou nohou za 30 kWh x 21 Kč na Ionity pojedu za 6.20 Kč což je 2x tolik ha ha

---

BMW i3 60Ah - 47.000 eKM
sekačka Powerworks 60V 2Ah
pila Powerworks 60V 4Ah

Tak nafta v roce 2030 jistě nebude stát 30 Kč/ltr. Protože energie v 1 ltr nafty je 9,8 kWh, pak 10 x9,8 je 98 kWh špinavé energie. To je pořád 3 x více energie než s E-Tronem. Tedy v roce 2030 tipuji naftu za 150 Kč/ltr a více. Homopanelácus bude mít buď smůlu nebo se dokáže přizpůsobit. Já už v Praze nebydlím, tedy jsem tím vesničanem co si vyrobí poměrně dost elektřiny na střeše.

---

FVE 59,85 kWp a 4,86 kWp ( střešní instatace ), nízkoenergetická dřevostavba - tep. ztráta 4,5 kW
TESLA 3 Performance, VW e-Golf
Přes 42.000 elektrických km a TESLA jedí a baterie nehoří :)

tak to jsme na tom stejně, uz jsem pár let taky vesničan...ale s tou FVE to taky není tak jednoznačné ... mám EE v NT v noci za 2.49 s DPH a ta návratnost tam za těchto parametrů není nic moc a pokud bych do systému zakomponoval ještě baterky tak se to nevyplatí nikdy

---

BMW i3 60Ah - 47.000 eKM
sekačka Powerworks 60V 2Ah
pila Powerworks 60V 4Ah

Kdyby ste s FVE dokazal snizit spotrebu, muzete si zmenit tarif s nizsim poplatkem za jistic. Treba misto primotopu na 8h akumulacni. Usetrite na pausalu, ale zvysi se vam cena za spotrebovane kWh. Ja jsem na srovnavaci dodavatelu provedl ruzne simulace a kupodivu to muze rentabilitu ovlivnit docela dost.
https://kalkulator.tzb-info.cz/

mám D27 tak nevim na který to pak změnit abych ušetřil

---

BMW i3 60Ah - 47.000 eKM
sekačka Powerworks 60V 2Ah
pila Powerworks 60V 4Ah

D27D nechat ale pokud budete mít FVE tak dostanete elektroměr s anténkou a můžete přejít k obchodníkovi který umožňuje nakupovat za hodinové ceny z burzy. Auto si načasuji na nejlepší ceny následující noci. Když se zadaří tak bývají někdy i záporné.

---

Renault Zoe ZE50 *** FVE 4,55 kWp + VtE 1kW

ale ty bývají většinou přes den a o vikendu kdy klesá spotřeba a fouká a svítí slunce, ne ? a když bude nedostatek tak to dokáže vyletět na 40 Kč na kWh

---

BMW i3 60Ah - 47.000 eKM
sekačka Powerworks 60V 2Ah
pila Powerworks 60V 4Ah

Záporné ceny bývají v noci když fouká v Německu. Ve dne málokdy. Cenu 40 Kč jsem nikdy neviděl ani v historických záznamech není. Nejvyšší cenu jsem viděl 2,90 Kč. Obchodníci vám ty výkyvy zprůměrují a drží se spíš té horní hranice aby neprodělali. Kdybych nedělal nic tak se to vlastně průměruje samo a jsem na tom trochu lépe než přes obchodníka. Když do toho aktivně zasahuju tak jsem na tom o dost lépe. Stačí časovat velký spotřebič, auto je na to ideální.

---

Renault Zoe ZE50 *** FVE 4,55 kWp + VtE 1kW

Obrázek uživatele Marek_

A tento způsob odběru, že platíte aktuální cenu podle burzy, ten je přístupný jenom když máte FVE? Nebo nějaký tarif elektromobilita obecně? Zajímá mě, jestli bych takový zoůsob mohl mít, když bych si pořídil EV. Prorože jinak, v obyč. tarifu je cena v NT kolem 3 KČ/kWh?

---

Lexus GS 450h Premium

Na účtování podle burzy chytrý elektroměr s anténkou samozřejmě není potřeba. Když ho máte tak Vám účtují přesně po hodinách podle Vaší spotřeby a můžete to ovlivnit tím že dáte nabíjet auto kdy je levný proud.

Problém je že když nemáte VFE musíte si ho koupit za 4500 Kč a měsíčně za něj platit ted abych nekecal 300-400 Kč a to se Vám nevyplatí. Když máte VFE dostanete ho ze zákona (vyhlášky)bez poplatku protože máte výrobnu elektřiny.

Jistá výhoda je ho i nemít protože jedete také podle burzy,ale edečítá se jednou ročně a vy neovlivníte tím že budete nabíjet auto v době kdy je to levné. Jede se podle TTD křivek průměrné spotřeby průměrné domácnosti a Vaším tarifem. TTD se počítá na každý den dokonce i podle počasí , západu slunce atd.

https://www.ote-cr.cz/cs/statistika/typove-diagramy-dodavek-elektriny/normalizovane-tdd

Výhoda je v tom, že nemusíte řešit kdy nabíjet vozidlo a klidně si ho dám nabíjet i v době 18-22 hod kdy je cena za elektřinu nejvyšší ,nebo v zimě kdy je proud na burze drahý a EV bere víc , tak mě to bez toho elektroměru s anténkou nezajímá. Když máte FVE , tak jste uplně v pasti protože Vám vyrábí hlavně v létě kdy je levný proud a když nevyrábí a elektřina je drahá , tak Vám ji podle toho měřáku draho prodají.

Tak to je jasné, že nejnižší cenu mám v létě a vůbec ji nevyužiju protože mám dost svojí elektřiny. Ale kupodivu i teď v zimě jsem na tom v měsíčním průměru o trochu lépe než u běžného obchodníka. Vychytávání minim a cpaní je do auta je takový bonus navíc.

---

Renault Zoe ZE50 *** FVE 4,55 kWp + VtE 1kW

S FVE v pasti nejsem, mám zapadní i východní stranu fasády pod panelama. Tedy vyrábím i v době nejvyšších cen a spotřeby

---

FVE 59,85 kWp a 4,86 kWp ( střešní instatace ), nízkoenergetická dřevostavba - tep. ztráta 4,5 kW
TESLA 3 Performance, VW e-Golf
Přes 42.000 elektrických km a TESLA jedí a baterie nehoří :)

V zimě myšleno. Když nesvítí slunko.

Tak to ano

---

FVE 59,85 kWp a 4,86 kWp ( střešní instatace ), nízkoenergetická dřevostavba - tep. ztráta 4,5 kW
TESLA 3 Performance, VW e-Golf
Přes 42.000 elektrických km a TESLA jedí a baterie nehoří :)

Potřebujete elektroměr s dálkovým odečtem po 15 minutách. Můžete si ho koupit ale potom se za to platí měsíčně docela dost. K FVE je to zdarma. Ale píše se, že to za několik let dostanou všichni.

---

Renault Zoe ZE50 *** FVE 4,55 kWp + VtE 1kW

Zrovna ten eTron ma u Ionity cenu 0,31 Eur/kWh. Tak pocitejte znovu.

ano ale musíte platit měsíční paušál 465 Kč měsíčně (5580 ročně)... jinak plati standartní cena pro neregistrované...nastudujte si to prosím, na tuhle cenu se nikdy nedostanete a při nabíjení na Ionity v zahraničí se navic plati poplatek za konverzi cizi měny

---

BMW i3 60Ah - 47.000 eKM
sekačka Powerworks 60V 2Ah
pila Powerworks 60V 4Ah

V prvnim roce to je v cene. OK, dalsi je zpoplatnene. Kdo mysli, ze musi nabijet u Ionity, tak asi nebude mit problem ten poplatek zaplatit, protoze po nabiti 40kWh je v plusu. Kdo nabije mene nez 40kWh mesicne, tak nevim, proc u Ionity vubec zastavil. To eTron nabije asi za 20 minut. Ionity je pro vysoky najezd i s poplatkem vyhodna nabijecka. Kdo nabiji malo, muze klidne nabijet u ostatnich poskytovatelu za mene. Ale kdyz chcete prudit, tak se to hodi Ionity vytahnout. Tady fandove spalovaku take kalkuluji sve naklady s vyhodnou cenou u bezne benzinky a nikdo jim nedela protikalkulaci s nejdrazsim benzinem nekde u benzinky v Holandsku na dalnici pres 1,70EUR/litr, nebo kde je nejdrazsi benzin v Evrope.

ionity protože maji po Evropě největší nonTesla síť nabíječek a nabije etron rychle
když tam nabiju 40kWh zaplatim 340 Kč za energii a 465 Kc za paušál tak jsem s cenou nekde kolem 20 Kč ale ne vašich 8 Kč

---

BMW i3 60Ah - 47.000 eKM
sekačka Powerworks 60V 2Ah
pila Powerworks 60V 4Ah

Obrázek uživatele Marek_

Muzete si pořídit kartu a tarif např od EnBW v Německu. To je nejlevnější, co jsem našel. Za kWh zaplatíte 0,39 eur plus měsíčně 5 eur, nebo bez měsíčního paušálu je cena 0,49 eur za kWh. Nebo pokud jste zákazníkem EnBW, tak vám odpustí těch 5 eur.

V každém případě je to dost drahé, cca na úrovni mého hybridu a dražší než diesel.

Teď jsem si to zjišťoval, protože jsem si říkal, že s takovým eNiro by se do DE dalo jezdit, klidně pretrpim to nabíjení. Ale za tu cenu? To je absurdní.

Jako, na ježdění kolem baráku v dosahu levného domácího nabíjení je EV OK, jinak je to hračka pro bohaté :-)

---

Lexus GS 450h Premium

souhlas

---

BMW i3 60Ah - 47.000 eKM
sekačka Powerworks 60V 2Ah
pila Powerworks 60V 4Ah

A pak kazda dalsi kWh stoji 0,31 EUR = 8 Kc. Jak jsem psal, kdo chce nabit jen malo, pro nej je Ionity draha sit a kdo jezdi hodne, ten plati degresivne s kazdym km mene az nakonec skonci limitne u ca. 8 Kc/kWh. Jen malo lidi ujede jen 200 km mesicne, coz je asi dojezd na zminenych 40kWh.
Nejvetsi sit mimo Tesla SuC je dost odvazne tvrzeni. Ionity ma aktualne 326 nabijecich arealu v cele Evrope. To ma Kaufland a Aldi dohromady vic nabijecek a navic vetsina jich je zadarmo.

když pojedu někam dál a chci jet jako se spalovakem tzn. napr. Francie, Švýcarsko nebo Chorvatsko, ale zase v rámci dopravních předpisů a omezení rychlosti, tak budete muset s tim etronem trochu přitlačit, léto 25-28 zima 33-35
a pak budu chtit rychle nabit a využít potenciál nabijeni toho vozu tak nebudu hledat po cestě kde je nejaky Kaufland či Aldi a nabíjet tam skoro 2h na 50kW ...a abych se přiblížil těm 8 korunám tak musím nabít 500-1000kWh (každý měsíc) a to už jsme zase na ceně za km jako u toho spalováku

---

BMW i3 60Ah - 47.000 eKM
sekačka Powerworks 60V 2Ah
pila Powerworks 60V 4Ah

Ja jezdim Teslou 3, u ni mam spotrebu kolem 15kWh/h, nabijim doma a u CEZ. V zahranici Maingauenergie a Tesla SuC. S Ionity a eTronem se bezte vycpat, ty me vubec nezajimaji a nechci se tim uz otravovat.

na delších cestách stoji SCH kolem 8 Kč a v zimě po dálnici za 15 nejezdite, real tak kolem 20ti ... tak jste na stejné ceně jako Octavia TDI (kategorie podobná ale pořizovací cena poloviční)
ID3 ted jezdí za 20-24 Enyaq pres 30 a pokud to nejde nabijet doma tak je to cenově úplně mimo realitu

s tim etronem to bylo srovnani kategorii ale takhle vyjde i TM3 vs Octavia, Clio vs Zoe, Kona benzin vs Kona elektro a můžu pokračovat

---

BMW i3 60Ah - 47.000 eKM
sekačka Powerworks 60V 2Ah
pila Powerworks 60V 4Ah

Obrázek uživatele Marek_

V DE je cena na SC 0,35 eur, to znamený cca. 9,20 KČ, Maingau energie má tuším 0,40 eur, takže přes 10. Reálně ta Tesla 3 bude v zimě jezdit za 20, v létě možná těch 15, pokud se člověk neloudá za kamionem, ale jede těch 130. Jak jsem zmiňoval, na cesty kolem baráku OK, jinak ty náklady jsou stejné jako se spalovacím autem.

Uvažoval jsem o tom, že bych si klidně pořídil EV, líbí se mi ta technologie. A jezdil bych s ním i pracovní cesty do DE (v normálních časech tak 1-2 krár měsíčně). Nevadilo by mi cestou nabíjet, ale co jsem teď zjišťoval ty ceny, tak mě to přešlo, zůstanu ještě u stávajícího auta.

---

Lexus GS 450h Premium

V Nemecku jsou take domaci tarify pro EV. Cena 0,25Eur/kWh. Sice je nutny druhy elektromer za 12 Eur mesicne. Ale kdo hodne jezdi, tomu se vyplati. Takze i v DE je domaci nabijeni vyhodne. Navic si muze ten tarif rozdelit par sousedu a pak ten pausal nehraje roli.

Obrázek uživatele Marek_

I tak je to cena kolem 6,50 KČ/kWh a nutnost druhého měřáku, který do zase prodraží. To už jsem spíš myslel, že se víc vyplatí na veřejných AC to nechat přes noc za 0,29/kWh.

Ale to je jedno, prostě je to cena, která vůbec nemotivuje k přechodu na EV, už vůbec ne s přihlédnutím na ceny EV. Netušil jsem, že ten provoz je na cestách a v zahraničí tak drahý.

Až nebudu jezdit do DE, tak to bude jiné. Většinu cest mám v dojezdu EV (počítám např. Kona nebo Niro kolem 400 km) a na cestách bych nabíjel zcela výjiumečně. Pak by se dalo uvažovat, až ceny trochu klesnou. Jinak si nechám hybrid.

---

Lexus GS 450h Premium

Kde to mají jen za 0,29/kWh? Můžete být konktérní? Děkuji.

Obrázek uživatele Marek_

EnBW:
https://www.enbw.com/elektromobilitaet/produkte/mobilityplus-app/laden-und-bezahlen

Ale to je cena pro zákazníky EnBW (to já jsem), takže pokud nejste zákazník, platíte 0,39/kWh na AC a nebo pak 5 eur/měs. a máte to za 0,29/kWh.

To byla reakce na to domácí nabíjení za 0,25/kWh, ale s nutností měřáku za 12 eur/měs. Při občasném odněru se to nevyplatí a je lepší nabíjet za těch 0,29/kWh.

---

Lexus GS 450h Premium

a to v tom nejsou žádné daně apod. osobně si myslím, že se to budou snažit šponovat ještě výše

---

BMW i3 60Ah - 47.000 eKM
sekačka Powerworks 60V 2Ah
pila Powerworks 60V 4Ah

Obrázek uživatele runner42

S rostoucí cenou kWh se spotřeba elektromobilistů podivuhodně snižuje. Nejspíš zázrak.

Ti co zázraky neumí jezdí teď v zimě za 20kWh/100km a dobíjejí skoro za pětku.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Beru celorocni prumer. Kdyz ted napisu, kolik to bere (ani to nevim), tak s tim budete operovat celorocne. Ja mam od prevzeti naakumulovanou spotrebu 1,5 let nazpet a tak se obcas kouknu, kolik to dela. Prave neco kolem 15kWh. Nekdy nad, nekdy pod. V prvnich mesicich, v lete 2019 tam bylo 13,6kWh/100km.

jsou EV které teď přes zimu berou výrazně přes 20...viz muj příspěvek výše

---

BMW i3 60Ah - 47.000 eKM
sekačka Powerworks 60V 2Ah
pila Powerworks 60V 4Ah

Jedno je jestý - jeden nepokrytej black out v EU, kterej bude stát za to a cena poletí nahoru.

---

v pátek to bylo o prsa vietnamské ženy

https://oenergetice.cz/prenos-elektriny/evropska-soustava-patek-tesne-unikla-blackoutu-jednalo-se-nejzavaznejsi-incident-za-poslednich-14-let

jinak cena letí i bez něj...2 roky zpět cena silovky €28 a teď už €55

---

BMW i3 60Ah - 47.000 eKM
sekačka Powerworks 60V 2Ah
pila Powerworks 60V 4Ah

V zime je cena vzdy vyssi nez v lete. Zitrejsi cena se bude pohybovat v rozmezi 36 do 66 Eur/MWh.

Obrázek uživatele Radovan

Myslím, že vedete zbytečnou debatu. Aktuálně PRE a nově i ČEZ se snaží osazovat svoje rozvodny na sídlištích wallboxy. Takže je tam více nabíjecích míst než elektromobilů, kterých je tam třeba nula. Jakmile bude poptávka, bude i nabídka. Spíše je problém, že i bezprostřední okolí domu, které využívají jen majitelé/nájemníci domu, je města. To je systémově špatně, protože pak by se vlastník postaral o sebe sám nebo o svoje nájemníky. Takhle do toho musí nesmyslně zatahovat město. Navíc parkoviště u paneláků jsou města a to je také špatně, protože slouží jen a pouze nájemníkům, mají být tedy v pronájmu nebo jejich vlastní. Nemůžu vyžadovat, aby mi město budovalo a spravovalo skladovací místo pro můj majetek. A jsme zase u toho nesmyslu, kdy vše, co slouží lidem z daného domu, platí všichni ostatní občané. To je ten základní kámen úrazu a na něm stojí celá diskuse o ničem.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 96 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 46 tis. km (60 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

je to o ničem...paneláčník si nikdy EV nekoupi z výše popsaných důvodu...a jelikož je bytový fond slušně zastaralý a 90% (odhad) ze 4 milionů bytů nemá podzemní garáže ani jinou možnost komfortně nabít auto tak si rovnou škrtáme cca 3-4 mio potenciálnich uživatelů EV

---

BMW i3 60Ah - 47.000 eKM
sekačka Powerworks 60V 2Ah
pila Powerworks 60V 4Ah

Obrázek uživatele Radovan

Ani nevíte, jakou hloupost jste napsal. jednak je mají lidé už nyní. A nabíjení u domu si vyřešili sami s majitelem. Druhák ČR díra není svět, takže zatímco jinde to normálně funguje, tady stále hledáme, proč to nejde.
Ale opět řešíme jen důsledky donucení lidí mít auto na sídlišti a parkovat ho na veřejném místě, ne obsloužení sídliště MHD a vrácení plochy kolem domů lidem. Pro chodníky, pěšiny, cyklostezky, trávníky, stromy, keře, záhony, lavičky, pískoviště, průlezky, hřiště, jezírka na dešťovou vodu, občanskou vybavenost a XY dalších věcí. Ne zástupy smradlavých hlučících plechovek s odkapávajícími jedy, zabírajícími místo kam až oko dohlédne.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 96 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 46 tis. km (60 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

hloupost jste napsal s prominutím vy ... hypotéza je to pěkná, ale s takovým názorem vás drtivá většina panelačníků pošle tam kde záda ztrácejí své slušné jméno

a zakázat jim vlastnictví vozu ? takový už tu jednou byli a špatně to dopadlo :)

---

BMW i3 60Ah - 47.000 eKM
sekačka Powerworks 60V 2Ah
pila Powerworks 60V 4Ah

Obrázek uživatele Radovan

Já nevím, co nechápete na tom, každý za svoje. A že počet míst k parkování je limitovaný.
A že nic jiného než tržní zaplať tlusťochu, když máš na aato, musíš mít i na parkovací místo, prostě nefunguje.
Kam mne ta banda myšlením socialistů pošle, je mi srdečně jedno. Já to s nimi řešil už když jsme privatizovali panelák se 145 byty a 30 stáními, že to koupíme i s parkovištěm, rozšíříme ho o pár míst zatravňováky a místa každoročně vydražíme. Před vchodem bude místo pro hasiče, sanitku, nakládku a vykládku a bude se nemilosrdně odtahovat. Tehdy tomu každý rozuměl.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 96 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 46 tis. km (60 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Obrázek uživatele Marek_

Takže vy chcete rozhodovat, co mají lidi mít u baráku, u paneláku? Co když všichni lidi z toho paneláku mají auto a všichni chtějí, aby na tom prostoru bylo parkoviště pro jejich auto a ne třeba pěšina, cyklostezka a pod. Nebo myslíte, že vy víte lépe, co ti lidé kolem baráku chtějí? Ti lidé tam bydlí a k těm lidem patří i ta jejich auta. Až auta nebudou mít (potřebovat), jejich preference se změní.

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele Radovan

Vy jste nějak pozapomněl na to, že jim ten prostor nepatří. Oni si jen vyřvali parkoviště na obci. A na obci byli takoví blbci, že jim ho zdarma a za peníze ostatních pro jejich soukromé a firemní auta udělali. Jako nemám nic proti tomu, když se majitelé aut z baráku složí, dojdou na obec, zaplatí dlouhodobý pronájem třeba na 30 let a část těch peněz bude ve stavbě parkoviště. Jak píšu jinde, celá potíž je v tom soukromém bydlení jen barák a metr kolem, tam má být privátní vše, co k domu patří. A obec má spravovat příjezdové komunikace nebo páteřní chodníky a cyklostezky.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 96 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 46 tis. km (60 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

v Praze už to tak někde funguje... chceš parkovat u baráku tlusťochu ? tak si kup rezidenční kartu ... máš auto na podnikání ? zaplať 7x tolik, ale to jsme trochu odbočili... zpátky k těm nabijeckam ... na panelákovém sídlišti krom wallboxu na trafačce podle mě zcela nereálné

---

BMW i3 60Ah - 47.000 eKM
sekačka Powerworks 60V 2Ah
pila Powerworks 60V 4Ah

Obrázek uživatele Radovan

Jistě. Když je nereálně parkovat, tak je nereálně nabíjet.
Nebo je reálné parkovat? Pak je reálné nabíjet.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 96 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 46 tis. km (60 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

parkovat reálné je ... sice někde s kapacitními problémy ale jde ... v paneláku jsem chvili i bydlel, ale nabijet tam nejde ... a trafačky se poplatnenim po 120min nabijenim na AC s cenou 5 - 15 Kč za kWh to rozhodně nevytrhnou

---

BMW i3 60Ah - 47.000 eKM
sekačka Powerworks 60V 2Ah
pila Powerworks 60V 4Ah

Obrázek uživatele Radovan

parkovat reálné je, takže pohoda, nabíjet kromě trafačky prozatím jedině kabelem z okna nebo zásuvkou na zdi zamykací nebo dovedením svého kabelu k pronajatému rezervovanému místu, prostě možnosti jsou a jsou reálně využívané. Až bude EV více, budou tam podél parkovacích míst, třeba co třetí, zásuvky.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 96 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 46 tis. km (60 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Když vadí lidem parkování bez poplatku, to mají být happy, že si z oken někdo natahá kabely a na chodníku se bude skákat přes kabely? To mi přijde hodně za hranou

---
Obrázek uživatele Radovan

A proč by skákali přes kabel? Když pod okny je trávník a pak parkoviště?

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 96 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 46 tis. km (60 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

a co situace - okno, trávník, chodník parkoviště - ta je dokonce častější, my to třeba měli chodník silnice parkoviště

---

až až ... až to tam někdo natáhne, zprovozní včetně billing systému a nasadí cenu 7+ Kč tak to bude atakovat cenu spalováku nepočítaje určitý diskomfort

---

BMW i3 60Ah - 47.000 eKM
sekačka Powerworks 60V 2Ah
pila Powerworks 60V 4Ah

Obrázek uživatele Radovan

Tak je důležité, že víte, proč to nejde.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 96 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 46 tis. km (60 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

ja nepsal že to nejde, spíše se ptám kdy to bude tady v ČR ?

---

BMW i3 60Ah - 47.000 eKM
sekačka Powerworks 60V 2Ah
pila Powerworks 60V 4Ah

No snad se za života mých dětí těch slíbených chodníků ještě dočkáme :D

---
Obrázek uživatele Marek_

Ano, prostor není jejich, klidně tam obec může udělat co chce. Proč by si nemohli na obci "vyřvat" parkoviště, když je tam potřebnější než třeba cyklostezka? Ty cyklostezky a pěšinky, lavičky a pod. se taky budou platit z peněz všech ostatních, ne? Takže i na ty pěšinky a vodní plochy by se teda měli obyvatelé složit, když je tam, podle vás potřebují? :-)

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele Radovan

Ale jistě že jim může postavit parkoviště. Otázka zní, kde?
Tak se podívejte na Ostravu-Porubu, ulici Na robinsonce, ten 3vchodový panelák. Aktuálně 145 bytů a necelých 50 míst po rozšíření. Kde uděláte další stovku? Kde uděláte další stovku pro stejný barák nad nimi na M.Majerové a J.Skupy pod nimi? A to se bavíme o velkorysé zelené výstavbě s lesoparkem.
Zkuste podobnou úlohu v Ostravě-Hrabůvce na ulici mjr.Nováka. Tam je to teprve mazec.
A teď si vezměme, že soukromý vůz má nejen každý byt, ale do druhý i referentský pracovní. A bavíme se o skoro 220 autech zaparkovaných ke každému těch paneláků?

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 96 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 46 tis. km (60 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Obrázek uživatele Radovan

Jenže tak to má být, sídliště mají být komfortně obsloužena MHD. Proto je to hromadné bydlení s hromadnými službami a hromadnou dopravou. Jen na rozdíl od těch tržních služeb tu dopravu řídí politruci a byrokradi a sídliště zapraná auty jsou toho výsledkem.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 96 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 46 tis. km (60 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

řada lidí využívá ty vozy vikendově, do práce jezdí MHD a ti mají jezdit na chatu či na výlet čím ? carsharing ? taxi ?

---

BMW i3 60Ah - 47.000 eKM
sekačka Powerworks 60V 2Ah
pila Powerworks 60V 4Ah

Obrázek uživatele Radovan

A to je úplně špatně, protože proč mají veřejné peníze platiti místo k uskladnění jejich nepoužívaného majetku? Proč město nemá u paneláku lyžárnu, kolárnu, kočárkárnu za peníze všech občanů, ale pro použití jen nájemníků/vlastníků bytů v daném domě. Ať si auto mají, ale ať si s ním pořídi za svoje a provozují i místo k uložení.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 96 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 46 tis. km (60 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Obrázek uživatele Marek_

U nových projektů (alespoň v Praze), to už tak více-méně platí. K obytnému domu musí developer zajistit i odpovídající počet parkovacích míst, obvykle v podzemních garážích. U nás na vesnici je taky samozřejmé, že lidi parkují auta na svém pozemku. I když... taky se najdou auta na veřejném pozemku, ale nikdo z toho tragédii nedělá. U starších paneláků je to problém, protože tam se počítalo s tehdejší realitou, to znamená tak jedno auto na patro :-) A dokud ty paneláky stojí a lidi v nich bydlí, tak budou parkovat na ulici, s tím nenaděláte nic.

Já bych se taky mohl zeptat, proč mám někomu platit (formou dotací) MHD, když ji téměř vůbec nevyužívám.

---

Lexus GS 450h Premium

MHD platíte stejně jako ta parkoviště. Takže nevím kde vidíte ten rozdíl.

A ten pohled na věc - já to nepotřebuji tak to zakážeme... bych od vás nečekal. Nebylo by lepší postesknout si že by bylo lepší aby peníze plynuly od potřebujících k realizaci projektu a ne tak nějak do té velké černé díry ? Ano je to sci-fi ale stále reálnější argument než ten na začátku.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Obrázek uživatele Marek_

Ale to jsem vůbec nenapsal, že když to já nepotřebuji, tak zakázat. Kde to vidíte? Nějaké nedorozumění ne?

Ja se jenom ptám, proč mám platit MHD (nebo cyklostezku), když ji nepoužívám. Stejně jako se Radovan diví, proč by měl platit někomu parkovací místo pro auto.

---

Lexus GS 450h Premium

Máte pravdu, trochu jsem se nechal unést.

Každopádně bych se rád zeptal - jste pro lokalizaci nákladů nebo socializaci ? Nějak jsem to nepostřehl.

Jen pro ujasnění - v jaké pozici byste tedy rád byl jako "téměř vůbec" nevyužívající MHD ? Platit reálné jízdné v případě že jej využijete?

Jestli pro lokalizaci (když výměnou za placení parkoviště nechcete platit MHD) => pak v podstatě souhlasíte s Radovanem.
Jestli pro socializaci => zde je vše jasné (tedy až na přílišnou víru ve správné přerozdělování).
Nebo máte nějaký individuálnější směr (v což doufám) který není na první pohled jasný.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Obrázek uživatele Marek_

Jen jsem chtěl poukázat na to, že je úplně jedno, co platíte za cizí peníze na sídlišti, jestli je to MHD, cyklostezka, park s pěšinkami nebo parkoviště pro auta. Ale pokud někde zoufale chybí místa peo parkování (protože to je dědictví minulosti, např. Jižní město v Praze) a vy jim tam postavíte louku s kytičkami, tak obyvatele akorát naserete :-)

Ano, je to pozemek města, může si tam za peníze všech stavět co chce, ale mělo by se přihlížet k potřebám lidí, kteří v okolí žijí.

---

Lexus GS 450h Premium

Mě nejde o to jestli cyklostezka nebo parkoviště.

A bude to město spravovat efektivněji než "sdružení paneláků kolem" ?
Jistě, další neziskovka a další bakšiš za nehty...

Takže globálnější přerozdělování městem je vlastně ok, města to dělají na výbornou a lépe to ani nejde. Respektive lepší řešení není.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Obrázek uživatele Marek_

Ne, město to nebude spravovat efektivněji. Ideální by bylo, aby pozemky kolem baráků nepatřily městu, ale SVJ toho baráku a pak by si to spravovaly SVJ samy a dle svého uvážení. Jak psal i Radovan, aby město vlastnilo prakticky jenom infrastrukturu, silnice a pod.

Ale dnes to ideální není, město má spoustu pozemků, na kterých hospodaří a příjmy má podobně jako stát z daní, tak to v té situaci, bohužel, jinak nejde.

Opravdu si nemyslím, že stát nebo město jsou nejlepší hospodář.

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele Radovan

Ale nadělám, prostě budou za ta parkovací místa platit. Pak budou i tlačit na město, aby zlepšilo MHD. Tedy uvedlo stav do normálu. Toto normální není. Platíte MHD proto, že ji téměř vůbec nevyužíváte. Tedy občas ji použijete a platíte si tím i místo na silnici pro své auto, jinak by tu bylo jedno velké parkoviště. Autobus pro 80 lidí zabere 12 metrů, 15 i s mezerami, 80 aut 480 metrů. A paltíte si tím i čistý vzduch, kyslík a méně hluku, protože většina MHD se odehraje v každém větším městě elektricky. Takže proto.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 96 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 46 tis. km (60 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Obrázek uživatele Marek_

Jistě, v Praze už jsou rezidentní zóny skoro všude. Ale tím se ten problém nevyřeší, ta auta nezmizí, rezident zaplatí 700 KČ/rok, což je pakatel a parkuje dál na ulici. Zaplatí návštěvník, což je v pořádku. Takže výsledkem je stejný stav a jako bonus peníze do městského rozpočtu. Tím, že zlepšíte MHD ta auta prostě nezmizí, lidi se jich nezbaví. Ta auta zmizí z ulic až potom, co ty paneláky doslouží a místo nich se postaví nové, i s parkováním pod zemí nebo někde vedle v parkovacím domě.

---

Lexus GS 450h Premium

Ač nejsem příznivcem řešení parkování modrými zónami - je to ten ekonomický vliv který vám Radovan naznačuje.
Není to mávnutí kouzelného proutku (jako v případě obměny ICE za EV během jedné půlnoci) ale postupný proces. Mě to jako krok k "privatizaci" parkování připadá. A každý takový krok má vliv na rozhodnutí rezidenta zda provozovat vůz či nikoliv. Neříkejte že při koupi auta kupující nesčítá všechny náklady... Prostě jednoho krásného dne se to začne nevyplácet (i těm co ty náklady nesčítají :-p).

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Obrázek uživatele Marek_

Modré zóny jsou klasickým příkladem další daně na auta, způsob jak z majitelů aut vyzdimat nějakou tu korunu. Ta suma nikoho nezabije a mesto si přijde na slušné peníze. Není cílem omezit počet aut, těch je tam úplně stejně jako předtím, nic se nezměnilo. Ostatně, bez těch aut by nebyly poplatky za parkování a žádný příjem do rozpočtu městské části :-)

---

Lexus GS 450h Premium

Takže jste pro zvednutí této daně aby to už nevypadalo jako daň ale začalo to více vypadat jako likvidační částka aby se začal lámat chleba (přes onu zprofanovanou půlnoc) ?

Myslím v hypotetickém případě že by jste byl pro aby se veřejný prostor "zprivatizoval".

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Obrázek uživatele Marek_

Já jsem pro to, aby se veřejný prostor využil co nejúčelněji, v souladu s potřebami lidí, kteří kolem něj žijí.

Pokud záměrem modrých zón bylo vybrat od majitelů aut peníze, tak tento účel to splnilo. Ale je potřeba to na rovinu říct a ne se ohánět kecy jako zklidnění dopravy, více místa pro rezidenty a pod... protože nic takového se nestalo.

---

Lexus GS 450h Premium

Od té doby co se u nás zavedly modré zony není problém zaparkovat i kolem desáté večer.

Dobrá, a jak těch lepších záměrů chcete dosáhnout, když výběr peněz nemá efekt ?
Mělo by efekt větší zdražení ?
Respektive jakým směrem si představujete že to "co nejúčelněji" půjde lépe - socialisticky nebo kapitalisticky ? Nebo je nějaká střední cesta ?

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Hlavně si vyzkoušejte do těch modrých zón něco vézt, zavolat opraváře...vše se stalo neskutečným problémem.

---

U nás jsou zavedené i smíšené zóny, takže to není zas takový problém.V současnosti někteří vykukové "maskují" značku sněhem.

A řešení nenavrhnete ?
Třeba v každé zoně/ulici mít jeden "max 15min" flek, nebo zrušit modré a zavést něco lepšího ?

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Proč mám pořád navrhovat řešení?

Prostě modré zóny jsou jen výběr peněz.
A zpoplatnit parkování pro rezidenty ve městech je fajn a správné - ze sídlišť zmizí aspoň nepoužívaná auta a autovraky. Správné řešení je za mě udělat parkování rezidenční za karty (spojeno s bydlištěm) a krátkodobé (do 24 hodin) pro návštěvy atd...vše zpoplatněné a bez výjimek na pohon - má to rozměry hmotnost atd - platí

Infrastruktura má být ve vlastnictví státu a současní dopravní infrastruktury je parkoviště, stejně jako silnice, železnice, nádraží, letiště.... že si stát nechá za její použivání soukromými subjekty je jasné akceptovatelné, ale také by měl stát jako dobrý hospodář tyto peníze do infrastruktury reinvestovat a tuto síť rozvíjet a udržovat.

Všechno rozprodat je nezopodvědné a krátkozraké řešení

---

Fajn, tak me stat bude muset za moje nucene parkoviste u RD zaplatit. Jak prijdu k tomu, ze lemplove v panelaku maji parkovani zadarmo a ja si ho musim za vlastni vybudovat.

Daň z luxusu, vy zase nemusíte poslouchat, jak sousedka souloží, další sousedé se hádají a blbec nad vámi mlátí činkama o zem.

Mimochodem, jak by se Vám líbil model, že veškeré pozemky by vlastnil stát a všem je jen pronajímal?

A jak jsem psal já jsem pro rezidenční přiměřené placení, ale jsem proti přidělování konkrétních míst.

Nebo by se vám líbilo progresivní zdanění výměry - typu do 70 m čtverečních bydlení je to jako dnes, mezi 70 a 100 m2 dvojnásobek, 100 - 150 trojnásobek nad 150 čtyřnásobek, za luxusní prvky typu bazén 10 ti násobek Za více než jednogaráž a parkovací místo navíc 5ti násobek, za každou další nemovitost vše krát 2? - předpokládám, že by jste proti takovému zdanění ječel jak siréna...ale lidem u paneláků pač se vás to netýká, tak do toho budete vesel šít naplno..protože se vás to netýká

---

Protože kritizovat něco a nemít "lepší" návrh není konstruktivní kritika ?
To bychom tu mohli kritizovat nevýhody demokracie a k ničemu by nám to nebylo.

No vidíte. Ale vymahatelnost těch krátkodobých parkujících byla do doby creeperů (auto skenující značky zaparkovaných vozidel) dost na šťíru. S touto technologií se otevírá možnost i pro vaše řešení.
Čili fajn řešení, ale zatím to není všude - stačí tedy jen počkat.
Respektive bylo by, kdyby tam byla ta klauzule 24h pro nerezidenty - chytré hlavy na to mají fialové a bleděmodré zóny.

Všechno rozprodat přeci funguje (viz vodovody).

Ale dost ironie - proč hned prodávat, předat správu, být povolnější přáním a peticím ze SVJ a dalších zůčastněných subjektů.

Fajn, pro mě za mě (ne že bych s tím tak úplně souhlasil) by mohlo fungovat zavést modré zóny i mezi ty paneláky. Však ten prostor je všech a někdo ho udržuje - proč by tam měl někdo parkovat a nepřispívat ?

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Žádné řešení nebude nikdy dobré paušálně.
V panelákových sídlištích považuju za nutné, aby měly kde zastavit a po přiměřenou stát návštěvy, řemeslníci a služby. A pokud někdo vymyslí model, rozprodat, v dražbách pronajmout atd...tak víme, jak v čr kvete elitářství, prospěchářství a kmotrovství,
tím ale vůbec netvrdím, že by uživatelé parkovišť na sídlištích neměli nějaký přiměřený parkovací poplatek platit.

---

Paušálně nefunguje snad nic. Vždy se hledá kompromis s větší efektivitou než náklady.

Však jsme se dostali k tomu, že modré to sice neřeší (ty jsou primárně kvůli bakšiši) ale je to jakýsi krok.

Tzn rezidenti platí paušál, s tím souhlasíte.
Že tam musí být operativní flek... tak snad není problém jej tak označit. Něco pro řemeslníky, nějaké žluté čáry pro hasiče a sanitky.

Rozprodat v dražbách asi ne, ale taky neprodat 2000 rezidentek při 1000 místech.

Jistě, při určité hodnotě rezidentky začnou mít problém ti méně majetnější a už tu máte znevýhodnění ale vše se dá řešit. Ne paušálně a bezchybně ale to není důvod to neřešit vůbec.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Obrázek uživatele Marek_

Ono, nikde nejsou čistě rezidentní zóny. kromě modrých jsou tam i bílé, kde je možné stát zdarma 18-8 hod nebo o víkendech a svátcích. Pak jsou tam zelené a fialové, na krátkodobé a dlouhodobé stání za poplatek. Na těch neplatí rezidenční karta, ta platí jenom na modrých. Alespoň takto to bylo na Praze 7, co si pamatuji.

Kartiček se určitě prodalo víc než bylo parkovacích míst označených modře, protože kartičku si mohl koupit každý, kdo měl na P7 trvalý pobyt a auto soukromé nebo firemní. Takže se často stávalo, že ačkoliv člověk měl kartičku, musel večer zaparkovat na bílé a ráno před osmou přeparkovat na modrou, pokud našel.

Řemeslníci musí parkovat na placeném stání za dvacku nebo 40 na hodinu. Když jsem nějakého volal, tak se taky hned ptal, jesrli tam máme zóny :-)

---

Lexus GS 450h Premium

Znáte web parkujvklidu ? Najít bílou je jako hledat kešku a co jich pár znám u práce tak je nedávno předělali také na modrou (nemluvě že tam stejně vždy někdo stojí).
Takže modré, béžové nebo bleděmodré - dle vašeho přání to fungovat nebude. Proto píšu o výjimkách, ale o tom se tu nebavíme. Tohle je jen pro dokreslení že fialové a další (nebo bílé) zony jsou jen pro opití rohlíkem.

Že se prodá víc kartiček než je míst je také pochopitelné. Už jen z principu předpokladu že to auto fakt nebude stát na fleku 24/7. A znevýhodnit někoho aby dostával pokuty asi není úplně košer. Ale stále je to v mezích, na hraně a za hranou to může být tam kde je diametrálně méně míst ale to máte jako s výjimkami (vždycky nějaké budou). Moje poznámka byla k únosnosti a kdyby došlo na 2:1 tak to asi nebude úplně OK. Podle mě také podle tohoto poměru město zjišťuje kde je situace horší - má počet míst a počet prodaných kartiček a tam kde je poměr nejhorší zadá nějakému referentovi zpracovat prácičku na téma "jak předejít občanským nepokojům" (či tak nějak :-D).

Proto jsem psal o časových "bílých", ty 15-30minutky jsou na nakládku a vykládku a občas je je na ulici vidět. Bohužel ne na každé takže to stejně nakonec skončí na modré(/fialové) a bílé nebo bílé nakládací jako by pro řemeslníky nebyly.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Obrázek uživatele Marek_

To je jednoduché. Pokud pozemek u baráku patří městu, tak město se na něm může realizovat, prakticky jak chce. Vždy to je za peníze všech, protože příjem města jde z kapes všech, z daní obyvatel. Plus nějaké pronájmy a pod, ale v principu jsou to "peníze všech". Takže pak by bylo fajn zeptat se lidí, co tam bydlí, co má v jejich sousedstí vyrůst... jestli cyklostezka, park, parkovací místa a pod.

Pokud pozemek u baráku patří SVJ, tak to SVJ rozhodne, co tam bude, to je taky jednoduché.

Co se týká modrých zón... já nechci dosáhnout žádný záměr, mě je to jedno. Jen říkám, že radnice lžou, když říkají, co vše bylo záměrem a přitom záměr byl jasný - vytřískat z majitelů aut peníza navíc. Jednoduché :-)

---

Lexus GS 450h Premium

Takže oponujete Radovanovi ale žádný protinázor nezastáváte.
Není to definice negativismu ?

Ad lidi, ti vám řeknou že nemají kde zaparkovat.
A města... to řeší tak že to neřeší.

Vy nenavrhujete řešení, jen se trefujete do ostatních.

Že radnice lžou (a kradou) ví snad každé malé dítě (asi tak jako "každé malé dítě ví že státní dluh se až na malé výjimky neplatí (c) Paroubek").

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Obrázek uživatele Marek_

Řešením je, aby co nejméně majetku a pozemků spravovalo město.

---

Lexus GS 450h Premium

Takže souhlasíte s Radovanovou privatizací ploch u paneláků.

Smím předpokládat že k MHD se postavíte stejně ?
Pokud ne, tak jste pro Radovanovo "paneláky mají mít MHD a ne obří parkoviště".

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Obrázek uživatele Marek_

Ano, ať si ty plochy koupí SVJ, které tam mají baráky a klidně ať si tam postaví obří parkoviště. A pokud město ty plochy nabídne, ale SVJ nemají zájem, tak ať si pak nestěžují, že jim tam město postaví namísto parkoviště louku s kytičkami. Ale pokud město ty pozemky drží ve svém vlastnictví a nechce je prodat, měo by vzít v úvahu potřeby okolních obyvatel a podle toho s tou plochou hospodařit.

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele Radovan

Pokud počet aut rovná se počet parkovacích míst, není s tím nejmenší problém. Pokud ne, pak odtahy. Oni si už majitelé vyřeší, kam plechovku dát. Sami a za svoje. Je to sídliště, ne parkoviště.
Jinak ta cena je samozřejmě za roční pronájem veřejné plochy, o niž se město navíc stará, a ještě v Praze, naprosto směšná.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 96 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 46 tis. km (60 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Obrázek uživatele Marek_

Ale tak to přeci funguje. Pokud na rezidentech parkuje někdo, kdo tam nemá co dělat, tak odtah. To samé, kdž nemá zaplaceno parkování na místě, kde se platí. A pro rezidenty se vydá jedna karta na jedno jméno, další pak stojí, teď něvím, kolik to v Praze bylo, ale mnohonásobně víc. A jde to, samozřejmě, i na auto na leasing nebo na služebku, ale jenom takovou, co je k soukromým účelům. Což je správně, protože je jedno, jestli mám auto svoje nebo firemní. Podnikatelské dodávky, pokud vím, platí mnohem víc než těch 700 KČ. Ale kolik, to nevím, už jsem z Prahy, naštěstí, pár let pryč.

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele Radovan

Pak ale se bavíme o funkčním systému a není sporu? Nebo to nestačí a míst je málo, respektive vydaných karet více než parkovacích míst? Tak jsou asi málo drahé, aby od vlastnictví něčeho, s čím jedu v pátek na chatu a zpět, odrazovaly. Nebo nutili hledat parkování jinde.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 96 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 46 tis. km (60 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Obrázek uživatele Marek_

Jo, funguje to. Jen to situaci s množstvím aut vůbec nezměnilo, těch aut tam parkuje pořád stejně jako předtím. Akorát teď má radnice zajištěny z toho příjem.

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele Radovan

Zeptám se jinak. Parkují na povolených místech? Pokud ano, OK. Pokud ne, systém nefunguje.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 96 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 46 tis. km (60 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Obrázek uživatele Marek_

Ano, parkuji. Když ne, tak odtah. Ale přesně tak to bylo i předtím. Žádná změna v množství aut, dostupnosti míst pro parkování, nic se nezregulovalo, nezměnilo, jenom městská část má zaručený příjem z prodeje parkovacích kartiček. A navíc platí soukromou firmu, která jezdí s autem s kamerou a kontroluje neplatice.

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele Radovan

Pak není co řešit. Žádné další auto už nedojede. Nemá kam.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 96 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 46 tis. km (60 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Když jsem bydlel v paneláku bylo tam 72 bytů a reálně tak 30 parkovacích míst - pokud bych těch 30 míst prodal a tím je rezervoval, kam by si měli dát ostatní lidé auta?
Jen pro zajímavost, garáž v té lokalitě se prodává reálně za 800 000 Kč

A u nás na horách v obci platí - že každý majitel bytu má k domu parkovací kartu, která platí jen a pouze pro místa k tomu domu - ne na místo, ale na soubor míst - vždy je míst tolik, kolik bytů. Nicméně tam je důvod, aby turisté neokupovali obec parkováním.

---
Obrázek uživatele Radovan

Když jsme privatizovali náš panelák se 145 byty, tak tam bylo stejných 30 míst. Takže odpověď je jednoduchá. Do svých garáží a parkovacích domů. Mají nebo si pronajímají byt, nemají a nepronajímají si (až na výjimky, kdy to radnice umožňuje) parkovací místo. Už se v tom začal dělat pořádek. Stále více radnic postihuje rozšířené parkovaní referentských aut a dodávek na sídlištích. Zákazy a pokutami nebo regulacemi typu 1 byt 1 parkovací karta pro osobní vůz za 2 tisíce ročně, druhá za 20, třetí se nevydává. Auta bez karty se odtahují. Nevím, co na tom pořád nechápete. Máte v nájmu byt, ne parkoviště. To budeme pro Vás dělat parkovací stání pro nákladní auto, páč jste milovník Tatry? Nebo heliport, páč když Tonda z partaje odvedle parkuje bavoráka na veřejném, tak Vy chcete taky parkovat Robinsona na veřejném? Prostě je to sídliště k bydlení lidí, ne parkoviště.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 96 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 46 tis. km (60 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Vůbec nerozporuju, aby se platilo za parkovací karty a každá další dražší, ale nechápu logiku, jak pokud je 2x 3x víc bytů než parkovacích míst a garáže ani parkovací domy nejsou to chcete řešit. tím, že mají si lidi pronajmout místo a dát auto do vlastní garáže... to jsou takové manažerské hraběcí rady

---
Obrázek uživatele Radovan

Pokud je 2x 3x víc bytů než parkovacích míst a garáže ani parkovací domy nejsou, tak to je přeci tržní mezera pro jejich stavbu. To má město umožnit a dále to nechat na trhu.
Stávající místa pak vydražit, platba předem, vstup na dražbu vlastnictví/nájem vozidla a bydliště v místě. A každý rok znovu.
Mimochodem většina sídlišť ze 70.let je stavěna soudruhy podle francouzských vzorů, které ovšem zahrnovaly klidně 2 podzemní patra garáží. Těch pár míst před domem je pro návštěvy.
Na tom nic hraběcího není, to jsou návrhy řešení.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 96 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 46 tis. km (60 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Jo může umožnit, pokud je kde. poslední garáže postavili na místě zkrachovalé samošky, teď už by mohli tak na školním hřiště. Dražba míst je dobrý nápad, ještě zabránit kupčení, ale pořád to neřeší ty, na které místo nevybyde - z těch se rychle stane naštvaná většina se všemi důsledky, které fakt nechcete - ostatně projděte se ve Francii po sídlištích, aby nebyly vzorem i v tomhle.

O tom, že by v čr byly paneláky s několika podzemími patry garáži jsem ani neslyšel, natož abych je viděl, ale tím nerozporuju, že měl někdo rozum a postavil je. Jediný, co bylo, že ve svahu si tu pozemní stavby udělali pro své zaměstnance panelák a pod nějakými 60 byty bylo nějakých 10 garáží - určitě to musel být pro ně luxusní prvek.

---

Parkovani zadarmo na mestskych plochach je dotace. U meho RD jsem si musel postavit take vlastni parkoviste vcetne studie zda bude vyjezd na komunikaci bezpecny. Tak ukonceme dotovani parkovani zadarmo a hezky vystavbu podzemnich garazi za prispevek kazde bytove jednotky. Kdyz se tady nekteri tak zasazuji o zruseni dotaci, tak zde je prostoru na aktivitu dostatek.

Jo u baráku jsem si to taky platil a se sousedy jsme si platili i ca 150 m silnici k hlavní a to včetně chodníku. Dál už dvacet let politici slibují že budou chodníky... ovšem my jsme tu i v pěší zóně chodník postavit museli, aby to bylo podle jejich územního plánu.
Mimochodem vůbec nic nemám proti přiměřenému zpoplatnění parkování. Ale nelíbí se mi absurdní situace v Praze, kdy je pomalu problém, aby přijel domů řemeslník, závoz nějakého zboží a podobně.

---

Kdyz jsem opravoval RD, privezli mi material a slozili pred plotem na verejnem pozemku. Za par dni jsem mel navstevu policie abych to odstranil. Tak by to melo logicky fungovat vsude. Je uplne jedno, zda tam je paleta s materialem na tyden, nebo zaparkovane auto. Ta paleta fakt nicemu nevadila.

Docela by mě zajímalo, jestli přijela police z vlastní aktivity nebo z pohledu aktivního souseda. Na mě tu takhle vyběh jeden expert zpoza rohu a volal policajty, když jsem nechal na blikačkách u vlastního plotu dodávku s materiálem než jsem jí složil. že je to člověk co opravdu neuklízí produkty svého psa na chodníku netřeba komentovat.
Což je mimochodem další věc, co mě na sídlištích nebetyčně vytáčí, že je to psí výkalové minové pole - už jen proto bych bydlení tam bral jako trest.

---

Puvodce ohlaseni nemohla policie sdelit. Ale byl to soused ktery bydli ca. 300m ode mne a cestu vubec nepouziva.

zcela nepřekvapující...

---
Obrázek uživatele Radovan

Garáže jsem myslel podzemní velkokapacitní nebo parkovací nadzemní dům, abychom si rozumněli, bavíme se stále o sídlišti s desítkami bytů v 1 vchodě.
Dražba řešení je, kupčit se nedá, viz ona nutnost tam bydlet a vlastnit auto.
Nevím, o jaké naštvané většinové skupině mluvíte, to by musel mít auto opravdu každý. Francouzská sídliště jsou gheta s přistěhovalci, to je úplně jiný problém. Nevymáhání práva a pořádku a socialismus.
Ani jste paneláky s podzemními garážemi vidět nemohl, protože tohle soudruzi prostě při kopírování zapomněli. Občas se stavěla podniková a družstevní výstavba, pak se část přízemí dala jako garáže, obvykle desetina nebo dvacetina vzhledem k počtu bytů. A byl to opravdu luxus, strejda v jednom takovém 4p domě bydlel. Jen na něj garáž nevyšla, tak měl to nevzhledné parkovací sídliště na periferii s desítkami neustále vykrádaných garáží.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 96 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 46 tis. km (60 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

No právě a nám se ze sídlišť při obsazení ruznými komunami také stávají ghetta - naštěstí v menšině.
V paneláku, kde jsem bydlel byly dva vchody po 36 bytech, stěhoval jsem se někdy před dvanácti lety a v té době tak bylo tak 80 aut na 30 míst a podobně na tom bylo celé sídliště o počtu nějakých 30 - 50 tisíc lidí.
Obávám se - a poslední odhad nemovitosti, už je mi toho důkazem, že v budoucnu bude běžné, že garáž bude mít v takových lokalitách větší cenu než bytová jednotka.

---
Obrázek uživatele ozana

Tak pak nepotřebují nabíjet každou noc na parkovišti, ať si nabijí během nákupu v OC nebo cestou na chatu.

---

Путин — хуйло!

dlaždič taky

ano taky možnost a až se Franta nebo Pepa zeptá hele a za kolik to jezdí ? no za 15-20 kWh x 8 Kč (časem možná více) jejda

---

BMW i3 60Ah - 47.000 eKM
sekačka Powerworks 60V 2Ah
pila Powerworks 60V 4Ah

Obrázek uživatele Radovan

Takový elektromobil neznám. Jsme na nule nebo 30 haléřích.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 96 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 46 tis. km (60 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

0-30h pro toho kdo bude nabíjet na DC před obchodem či někde po cestě na chatu ... takové EV zase neznám já (pokud nejde o Teslu s free SCH)

---

BMW i3 60Ah - 47.000 eKM
sekačka Powerworks 60V 2Ah
pila Powerworks 60V 4Ah


ChargeUp! - Komplexní dodávka dobíjecích stanic a souvisejících služebe-stationAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů CircontrolVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?