PRE otevřelo jubilejní 300. nabíjecí stanici s výkonem až 300 kW

PRE otevřela svoji nejvýkonnější dobíjecí stanici pro elektromobily, současně jde o 300. dobíjecí stanici v síti PREpoint.

Pražská energetika zprovoznila svoji nejvýkonnější a nejrychlejší veřejnou dobíjecí stanici pro elektromobily. Hypercharger Alpitronic je umístěn v Praze 11, nedaleko nájezdu na dálnici D1 Praha – Šeberov, na parkovišti v ulici U Kunratického lesa 1801.

Stanice umožňuje dobíjet výkonem 300 kW, což je několikanásobně více, než nabízejí běžné dobíjecí stanice. Lze ji považovat za jednu z nejvýkonnějších a nejrychlejších dobíjecích stanic v celé České republice. Současně jde o jubilejní 300. veřejnou dobíjecí stanici v síti PREpoint.

Pražská energetika v rámci slavnostního otevření předvedla zástupcům médií ultrarychlé dobíjení jednoho z technologicky nejvyspělejších elektromobilů současnosti, vozu Audi e-tron GT. V rámci vysokého výkonu je možné za 5 minut dobíjení zvýšit dojezd tohoto vozidla o dalších 100 kilometrů v kombinovaném provozu. Stanice samozřejmě umožňuje i dobíjení jiných typů vozidel nižším výkonem.

Zelená energie a dobíjení přes čip

Do všech dobíječek v síti PREpoint je dodávána stoprocentně zelená energie pocházející z obnovitelných zdrojů, zejména z fotovoltaických, vodních a větrných elektráren. Platba za dobití elektromobilu je možná čipem, případně přes QR kód a platební bránu.

„Elektromobilita má důležité místo v moderní dopravě a její význam bude do budoucna stále narůstat, a to obzvláště ve městech. Zvyšují se dojezdy nových elektrovozidel i kapacita baterií, proto je potřeba navyšovat také výkon dobíjecích stanic. Z pohledu řidičů je podstatná možnost pohodlně dobít vozidlo kdekoli na cestách, proto jsme v poslední době uzavřeli roamingové dohody s našimi partnery, díky kterým mohou majitelé elektromobilů dobíjet své vozy kdekoli v ČR.
Pražská energetika jde ještě o krok dál a pro své zákazníky nově přichystala možnost dobíjení prostřednictvím čipu od PRE nejen na území České republiky, ale rovněž v rámci roamingu u našich zahraničních partnerů, zatím v Rakousku a v Německu,“
říká Pavel Elis, předseda představenstva a generální ředitel PRE.

Pro uživatelsky příjemnou obsluhu dobíjecích stanic vytvořila Pražská energetika zcela unikátní mobilní aplikaci PREcharge, jejíž velkou výhodou je možnost vyhledávání dobíjecích stanic PREpoint na aktualizované mapě s detailními informacemi o každé stanici včetně jejího výkonu a aktuální dostupnosti. Přehled dostupných dobíjecích stanic je také nedílnou součástí palubních navigačních systémů v elektromobilech.

Podpora z Evropy

Jubilejní 300. dobíjecí stanice v síti PREpoint byla vystavěna za pomoci CEF – Nástroje pro propojení Evropy – doprava, který byl zřízen k financování výstavby a modernizace transevropské dopravní sítě (TEN-T). Roli takzvaného národního kontaktního místa pro dopravní část CEF plní Ministerstvo dopravy. PRE dále spolupracuje při výstavbě dobíjecích stanic s Ministerstvem průmyslu a obchodu, s Magistrátem hlavního města Prahy, s provozovateli čerpacích stanic, s obchodními řetězci a dalšími.

„Hlavní město Praha podporuje rozvoj čisté mobility na svém území a čistou mobilitu nelze rozvíjet bez dostatečně robustní a spolehlivé dobíjecí infrastruktury. Rada hl. m. Prahy v loňském roce také schválila Generel rozvoje dobíjecí infrastruktury v hlavním městě Praze do roku 2030. Jako akcionář PRE vítáme investice do dobíjecích stanic v rámci projektu Metropolitní sítě, kdy se jedná především o síť rezidenčního dobíjení. Zároveň také chápeme nutnost budování sítě vysoce výkonných rychlodobíjecích stanic, bez kterých se také na území hlavního města neobejdeme,“ dodal radní hl. m. Prahy pro oblast majetku a předseda dozorčí rady PRE Jan Chabr.

K významným partnerům patří například OMV, ČEPRO, Benzina a síť obchodů Penny Market. Pro rozvoj elektromobility je rovněž důležitá spolupráce s výrobci automobilů, zejména se Škodou Auto a také s ostatními značkami z koncernu Volkswagen.

V ČR jezdí 10 000 elektromobilů

Podle posledních dat z Centra dopravního výzkumu (CDV) je v České republice provozováno 10 tisíc osobních vozidel s čistě elektrickým pohonem, z čehož téměř 40 % je registrováno právě v Praze. K dispozici mají jejich řidiči v celé ČR celkem 1 525 veřejných dobíjecích bodů na 799 dobíjecích stanicích (pozn.: stav k 30. 9. 2021).

Dle statistiky CDV z toho připadá na hlavní město 185 dobíjecích stanic s celkem 350 dobíjecími body. Největším provozovatelem dobíječek je v Praze PRE, která na území hlavního města provozuje více než polovinu všech dobíjecích bodů.

Vedle metropolitní sítě dobíjecích stanic provozuje PRE také svoji Páteřní síť po celé ČR a dále se v rámci mezinárodního projektu CEUC (Central European Ultra Charging) podílí i na rozvoji sítě ultrarychlých dobíjecích stanic o výkonu nad 150 kW.

PRE patří k průkopníkům výstavby dobíjecích stanic v České republice. Svoji první veřejnou dobíjecí stanici zprovoznila na začátku roku 2011 v Praze na Chodově. Dnes čítá síť PREpoint celkem 300 veřejných dobíjecích stanic a do konce roku 2022 má PRE v plánu výstavbu dalších 150, a tedy dosažení celkového počtu 450 veřejných dobíjecích stanic v síti PREpoint.

Stále více společností také zařazuje elektromobily do svých firemních flotil. Největší firemní elektromobilní vozový park provozuje v ČR právě Pražská energetika. Její firemní flotila čítá více než 110 elektromobilů.

zdroj: tisková zpráva, fotky: PRE

30 Comments on “PRE otevřelo jubilejní 300. nabíjecí stanici s výkonem až 300 kW”

    1. Cestina je jazyk vhodny pro povidani v hospode. Tam se neklade takovy duraz na presnost. Ale pro exaktni vyjadrovani se moc nehodi. Vetsinu vyroku lze vykladat ruznym smerem. Zakony CR jsou toho dukazem. A lidi nejsou zrovna zvykli vazit slova na zlate vaze. Kdyz porovnam narizeni v DE a CR, tak v DE vim presne co autor rika. V CR se vynori otazniky, jak to je mysleno.

      1. Čeština má svá nelogická úskalí, jako třeba používání dvojitého negativu pro vyjádření záporu (např. „nemám žadný…“), ale díky složitému skloňování / časování je, narozdíl od různých světových jazyků, často mnohem jasnější které sloveso se váže k jakému podmětu či předmětu, nebo rozlišit co je ve větě podmět a co předmět.
        Jasně, není problém napsat matoucí větu v češtině, ale srovnejte to např. s anglickými titulky zpráv, kde máte naházene tři podstatné jména, tři slovesa, přeházený slovosled (novináři v titulcích rádi dávají slovesa nakonec), a pro jistotu každé písmeno psané velkým písmenem – aby se v tom prase vyznalo!
        A nakonec, není to o tom jaký kdo používa jazyk, ale jak jej umí používat. Takže pokud profesionální novinář napíše nejednoznačný nebo matoucí titulek, tak to buď udělal úmyslně, nebo je to kopyto.

            1. Souvisi to vse dohromady. Nepresny jazyk spolu s nepresnym pouzivanim prinasi nepresne psane zakony. A lide jsou k nepresnemu pouzivani lhostejni a proto je vse nepresne a jaksi nezavazne. Mate pravdu, cestina ma nepreberne mnozstvi vulgarnich vyrazu. U tech potrebnych a presnych to uz vazne. Jak jsem psal, je cestina vice vhodna do hospody, nez k psani odbornych clanku.

Napsat komentář