Praha bude mít nabíjecí stanice pro elektromobily v pouličních lampách

Rada hlavního města Prahy schválila Memorandum o spolupráci při umístění dobíjecích stanic na lampách veřejného osvětlení se společností Pražská energetika, a.s.

Dobíjecí stanice pro elektromobily na lampách veřejného osvětlení: další krok v rozvoji elektromobility v Praze
foto: eLuminosity

Hlavní město Praha poskytne pro účely tohoto projektu mezi léty 2021 a 2022 prostor pro umístění celkem 82 lamp, které tvoří součást systému veřejného osvětlení.

Dobíjecí stanice na lampách veřejného osvětlení jsou jedním z dílčích kroků připravované strategie rozvoje dobíjecí infrastruktury v hlavním městě republiky, kterou byla pověřena pražská městská společnost Operátor ICT.

Rozvoj elektromobility je výzvou, na kterou se všechny světové metropole musí připravit a Praha není výjimkou. V roce 2019 bylo v hlavním městě registrováno 2347 elektromobilů a oproti roku 2018 tak došlo k téměř 50% růstu registrací automobilů poháněných právě elektrickou energií.

Významný exponenciální růst elektromobilů v Praze se navíc předpokládá i v následujících letech. I z tohoto důvodu se Rada hlavního města rozhodla na konci roku 2019 pověřit OICT přípravou Generelu rozvoje dobíjecí infrastruktury v české metropoli a koordinací budování dobíjecích stanic.

„Z našeho pohledu bude důležité přijít s co nejdetailnější strategií, která dokáže vystihnout komplexitu dobíjecí infrastruktury v Praze, a zapojit do přípravy strategie všechny klíčové aktéry, kteří se mobilitě v hlavním městě věnují. Součástí strategie bude i otázka veřejných dobíjecích bodů pro elektromobily, kterých má v současnosti Praha 260 a již v příštím roce očekáváme poptávku po více než 440 veřejných dobíjecích bodech,“ uvedl Michal Fišer, generální ředitel městské společnosti OICT, která má v Praze na starosti rozvoj a testování inteligentních řešení a technologií.

Cílem Prahy je vytvořit vyhovující podmínky pro rozvoj elektromobility a s ní související dobíjecí infrastruktury jakožto součást strategie Smart City v hlavní městě. OICT byl rovněž pověřen koordinací budovaní́ dobíjecích míst pro elektromobily v Praze.

Společnost Pražská́ energetika, a.s. bude realizovat pilotní osazení 82 lamp veřejného osvětlení v horizontu nadcházejících dvou let. Hlavní město Praha bude výhradně pronajímatelem lamp veřejného osvětlení určených pro tento pilotní projekt.

Postup české metropole v oblasti dobíjecí infrastruktury bude mimo jiné vycházet z koncepce Smart Prague 2030, která jako jeden z pilířů chytré Prahy definuje mobilitu budoucnosti jako čistou sdílenou, inteligentní a samořídící.

„Očekáváme, že z debat o elektromobilitě v Praze vyplynou jasné závěry týkající se návrhů využití jednotlivých typů dobíjecích stanic včetně jejich rozmístění po Praze či komplexní postup, jak se bude městská elektromobilita v hlavním městě realizovat s ohledem na aktivity soukromého sektoru v této oblasti. Od pilotního projektu dobíjecích stanic na lampách veřejného osvětlení očekáváme konkrétní data, která nám pomohou se rozhodnout, v jaké míře dobíjení elektroaut prostřednictvím lamp veřejného osvětlení v Praze implementovat,“ doplnil k projektu Matej Šandor, místopředseda představenstva OICT a ředitel Úseku projektového řízení a fondů, který má v rámci společnosti Operátor ICT na starosti implementaci strategie Smart Prague 2030.

tisková zpráva

34 Comments on “Praha bude mít nabíjecí stanice pro elektromobily v pouličních lampách”

  1. Tak za snahu a alespoň pilotní projekt – palec nahoru.
    Ale

    Tak za snahu a alespoň pilotní projekt – palec nahoru.
    Ale nikde jsem nenarazil na informaci, jak to bude zpoplatněné. Vzhledem k tomu, že je to ve spolupráci s PRE, máme (na sídlištích) snad očekávat cenu odvozenou (obdobnou) jako u tarifu pro domácnosti, za kterou nabíjí majitelé domků (garáží)?
    To by bylo fajn. 🙂

      1. PRE uz jako snad posledni ma celkem „slusne“ ceny nabijeni..
        V

        PRE uz jako snad posledni ma celkem „slusne“ ceny nabijeni..
        V Holesovicich s tou FVE musi mit i velmi peknou porizovaci cenu ;p

        Rozhodne bych zastresil FVE vsechna parkoviste v Praze, proc by se meli interiery aut zbuhzdarma v tech letnich vedrech tolik rozpalovat.

        1. V UK to například řešili nesmyslně, že si každý
          V UK to například řešili nesmyslně, že si každý řidič musel koupit děsivě drahou nabíječku na veřejné sloupy osvětlení.

          Tady vzhledem k velké bedně předpokládám, že tam bude 2 x Mennekes a že tam neudělají 2 x zásuvku 16A. Nabíjení spustí člověk čipem a bude platit těch 3 Kč/kWh.

            1. Takový překladatelský oříšek 🙂 je to potřeba brát s
              Takový překladatelský oříšek 🙂 je to potřeba brát s humorem, kdo chce Teslu z nějaké vnitřního přesvědčení (nazval bych to láska), tak bude jezdit klidně bez nárazníků s čouhajícími kabely apod. jsou to pro ně nepodstatné věci. Jak mi říkal kamarád s TM3, že mu nevadí ani koženkové sedačky bez odvětrávání, což v Mercedesu nedal.

              1. Je to pochopitelne. A je dobre ze se kazdymu libi neco jineho.
                Je to pochopitelne. A je dobre ze se kazdymu libi neco jineho. Ja naopak kozenkovy sedacky nesnasim protoze v lete bych okamzite chytil vlka (krome dalnice nepouzivam klimatizaci, mam rad teplo) a v zime bych na nich zmrznul. 🙂
                Na insideevs.com je zase dalsi clanek jak odchazi na TM3 snad cepy u rizeni (ale nejsem si uplne jistej, nechci to ted hledat). Je toho proste strasne moc.

      1. jo, ještě všem nakážou roušky, ale LGBT a krimigranti
        jo, ještě všem nakážou roušky, ale LGBT a krimigranti vítejte bez omezení, vy nemusíte nic, jen žít z našich daní 🙂

        to bude elektroaut u těchto jaderných inženýrů, co „zelený“ mozky Pirátů chtějí, možná jich bude 82 🙂

          1. Balda? Tak ti říká tvůj psychiatr? 🙂 Tvůj život je tak
            Balda? Tak ti říká tvůj psychiatr? 🙂 Tvůj život je tak smutný, když máš takovou potřebu mě neustále komentovat pouze urážkami. Teď také přemýšlíš nad ukončení tvého zbytečného života, nebo jsem tě zase zachránil tím, že svou nenávist k sobě samému máš šanci ventilovat na jiné? Známe tě a je nám nad tebou smutno 🙁 bez internetu bys už to asi ukončil 🙁

              1. on po mně někdo chtěl něco vyhledat či dával nějaké
                on po mně někdo chtěl něco vyhledat či dával nějaké informace k dohledání, troubo? 🙂

                ty jsi vážně blb největšího kalibru, už snad desetiletí jsem většího blba s tak nízkým IQ neviděl, ty neumíš ani reagovat na relevantní podměty, tobě snad jsou opravdu 4 roky 🙂

                také musíš mít velmi smutný a chudý život, hlavně se svou nízkou inteligencí to musíš mít těžké 🙁

                už ti to tu řeklo více lidí, že jsi skutečně hloupý. Ty jsi postižený, nemocný, odpudivý, tlustý? Co z toho? Dej se do kupy, jinak tě ta tvá nenávist sežere, každý má šanci 🙂 Hele, ale opravdu, jestli jsi postižený, tak to řekni…. neměl bych si z postižených takto dělat srandu….

    1. budoucnost bude az po roce 2022, a nikdo nerika ze po prvotnim
      budoucnost bude az po roce 2022, a nikdo nerika ze po prvotnim projektu nepostavej dalsich treba 8200 takovtch lamp

      jinak to jak tu nekteri uvazuji je prave tezkej socializmus, aneb vsechno a hend pro vsechny, coz je pitomost, idelani stav je prave nejdrive postavit par kusu, pozjistovat si jak co funguje nebo nefunguje a nasledne pak resit po nejake dobe vetsi podobne projkety kde se jiz da vyvarovat chyb z prvniho projektu, ja teke pravdepodobne ze za 5-6 let kdy by treba zacali dalsi podobne projekty ve vetsim jiz budou ceny takovych lamp niz nez jsou dnes, a to jestli bude behem 5 let v Praze 82 nebo 1000 takovych lamp je celkem fuk, beztak vetsina z nich bude zpocatku neobsazena

Napsat komentář