Pošťák budoucnosti: hejno robotických jednokolek

Létající droni jsou dnes obrovským příslibem pro budoucnost doručování zásilek. Studenti designu v Izraeli mají ale zajímavější nápad: robotické jednokolky, které lze štosovat.

Robotická jednokolka Transwheel je výtvorem izraelského studenta Kobi Shikara
foto: Kobi Shikar

Z Vysoká školy strojírenství a designu Shenkar v izraelském městě Ramat Gan, poblíž Tel Avivu, pochází unikátní nápad jménem „Transwheel“. Jde o robotickou jednokolku, která by se v představách autora nápadu, Kobi Shikara, mohla stát budoucností doručování velkých i malých balíků.

Robotická jednokolka Transwheel je výtvorem izraelského studenta Kobi Shikara

foto: Kobi Shikar

Transwheel je plně autonomní dron, který dokáže sám vyzvednout, odvézt a předat zásilku příjemci. Je vybaven robotickýma rukama, kterými dokáže balík naložit, a také kamerou a softwarem s jejichž pomocí identifikuje jeho příjemce.

Robotická jednokolka Transwheel je výtvorem izraelského studenta Kobi Shikara

foto: Kobi Shikar

Dost možná nejzajímavější vlastností Transwheelu je ale schopnost fungovat v „hejnech“. Tedy například koordinovat činnost s jedním, dvěma nebo i mnohem více dalšími Transwheely tak, aby bylo možné uvézt větší náklad. Třeba i lodní kontejner.

Každá jednotka je vybavena také gyroskopem, díky kterému se dokáže bez problému automaticky vybalancovat. Podobně jako například vozítko Segway.

Podle Shikara mohou robotické jednokolky fungovat jako doplněk létajících doručovacích dronů. Ty totiž prozatím dokážou unést pouze menší zásilky, zatímco Transwheel si poradí i s obřími zásilkami.

Robotická jednokolka Transwheel je výtvorem izraelského studenta Kobi Shikara

foto: Kobi Shikar

Robotická jednokolka Transwheel je výtvorem izraelského studenta Kobi Shikara

foto: Kobi Shikar

12 Comments on “Pošťák budoucnosti: hejno robotických jednokolek”

  1. Jsem vlastníkem elektrické
    Jsem vlastníkem elektrické jednokolky s gyroskopem. Tato má podobný základ jako výše uvedený pozemní dron. Myslím, že s integrací GPS, případně dalších druhů navigace a v případě propojení s antikolozními senzory (známýmí z průmyslu i autonomních vozidel), může tento způsob logistiky fungovat. Problém však nastává v krytých prostorách, zastřešených, tunelech, ale může nastat i při určitém počasí.

    1. Tenhle výkřik bezmozkoidni
      Tenhle výkřik bezmozkoidni hlavy snad vždycky musí někdo napsat pod nějaký příspěvek který popisuje nějaký vynález nebo nápad.
      Ten kdo tohle myslí vážně musí být fakt nemocný, nebo opravdu nechápu proč nepoužije k myšlení to co roste lidem na krku.
      Vždycky se někdo najde kdo křičí, že ten a ten přijde o práci.
      Když se objevil motor, křičeli že vozkove nebudou mít co dělat, když vymysleli NC stroje mysleli, že dělníci nebudou mít co dělat, když vymyslel žárovku křičeli, že svickari nebudou mít práci, když se objeví jakýkoli stroj hned někdo křičí ty a ty nebudou mít co jíst a budeme je muset živit na podpoře!
      Ach jo. Lidská hloupost je fakt nekonečná.

      Když by se něco takového uvedlo do praxe, tak za prvé to bude probíhat pomalu, ne najednou v jeden okamžik výměna všech pošťáků a za druhé tohodle nápadů se bohužel nedožijeme.

      Co se asi tak stane? Nic. Ty lidi jednoduše budou dělat něco jiného. Stejně jako kdykoli v historii.

  2. Líbí moc. V podstatě
    Líbí moc. V podstatě chytře rozvedený nápad různých vozíků z továren, co se tam obvykle pohybují po vymezených trasách kabelem v podlaze (dříve kolejnicemi).
    Navíc je výhodou, že mne to nevzbudí zvoněním na dveře, jako dnes ráno živá pošťačka (dopis se nevešel do otvoru schránky). S 91 cm na něj robotek nedosáhne :-).

    1. Ano Radovane, robotická
      Ano Radovane, robotická doprava v továrních prostorách firem. Něco podobného už pár let funuje v Kanadském námořním přístavu Vancouver. Přiznám se, že si dost dobře nedovedu tyto kurýry představit v běžném městském provozu v Praze, Ostravě nebo Pardubicích. V těchto lokalitách asi opravdu budou vítězit drony.

  3. Je to navíc hodně
    Je to navíc hodně jednoduchý, myslím celkově nápad. Jeden malý stroj udělá hodně protože umí dobře tu svoji jednu část. Ale když se spojí dohromady tak vznikne daleko lepší systém, který toho umí daleko víc.
    Na tomto principu funguje svět.

    Navíc si myslím, že technologicky je to postavitelné už dnes. Je to jen o baterii a hlavně softwaru a byrokracii. Přijde mi to hodně podobné Muskove Hyperloopu, který je také v podstatě jednoduchý a technologicky zvladnutelny, tj není nutné vyvíjet úplně celé nové systémy, ale použít to co je už vymyšlené a jen upravit pro konkretni aplikaci. A pak také myšlení lidí, kteří se nevím proč bojí všeho nového jako elektromobilů.
    .

Napsat komentář