Porsche znovu kopíruje Teslu, vybuduje vlastní síť rychlonabíječek

Síť nabíjecích stanic Tesla Supercharger je jedním z nejcennějších „assetů“ Tesly. Porsche ji chce mít také.

Porsche dnes nabízí dva elektromobily: Porsche Taycan a Porsche Taycan Cross Turismo.
foto: Porsche

Přesně před rokem jsme informovali, že Porsche se opičí po Tesle a staví vlastní síť Destination Chargerů. Dnes má tato síť 1800 AC nabíjecích bodů v 50 zemích. Netrvalo dlouho a Porsche se rozhodlo zkopírovat i síť Superchargerů.

Síť nabíječek nesoucí značku „Porsche“ chce zákazníkům nabídnout luxus odpovídající očekávání zákazníků. Bude doplňovat současnou síť Ionity, ve které je Porsche/Volkswagen také zainteresován.

Každá nabíjecí stanice nabídne mezi 6 a 12 nabíjecími body s výkonem od 350 kW výš. K dispozici bude oddechovíá místnost se samoobslužným zařízením. Přístup budou mít lidé přes smartphone.

tisková zpráva

38 Comments on “Porsche znovu kopíruje Teslu, vybuduje vlastní síť rychlonabíječek”

  1. Dostupnost „paliva“ hra zasadnu ulohu v podstate pri
    Dostupnost „paliva“ hra zasadnu ulohu v podstate pri akomkolvek aute, spalovaku alebo EV. V pripade EV je to umocnene daleko mensou hustotou (akychkolvek) nabijacich stanic a aj to, ako rychlo je mozne to auto nabit.

    (To je jeden z dovodov, preco vodikove auta v praxi nemaju sancu uspiet. Nielenze vodik je podstatne drahsi ako benzin/nafta, ale este je siet cerpacich stanic uplne tragicka a nie je ani vyhlad na nejake zlepsenie.)

    Podobny aspekt som musel zohladnovat pri kupe mojho EV aj ja. Mal som na vyber medzi vyrazne lacnejsim Renault Kangoo Z.E. a Nissan e-nv200.
    Klucovym faktorom nakoniec bolo, ze Renault mal iba jedinu prednost – nizsiu cenu. Vsetko ostatne bolo horsie – ziadny port na rychle dobitie (iba pomaly 7kW port), slaby vykon, priestorovo mensi, dielenske spracovanie a vybava je tragedia.
    O tom, aby Renault budoval alebo vobec mal v plane budovat nejaku siet nabijaciek, sa uz nemusime vobec bavit.
    A ze moznost rychleho nabitia aj dostupnost takych nabijaciek je dolezita, som si pri pouzivani mojho Nissanu overil mnohokrat a mozem len dakovat, ze som sa rozhodol pre neho, a nie pre Renault.
    Renault ZOE ma pritom zabudovanu jak 22kW nabijacku na AC, tak CCSko a Kangoo Z.E. z tohoto modelu priamo vychadza. Nechapem preto, preco nezabudovali aj do Z.E. aspon ten 22kW port.

    1. Je fajn, ze se resi kazda bouracka Tesly na svete. No reknete,
      Je fajn, ze se resi kazda bouracka Tesly na svete. No reknete, kdo jinej na to ma. Jestebych doplnil jednu zasadni info o Tesle 3. Vcera jsem si v aute zapomel moje bryle a nemohl jsem je najit. Doufam ze ta zprava obleti 3x zemekouli. Tesla zamlcila bryle. Neopravnene obohacovani. Elon pred soud.

          1. autodebilot bourá zrádně ! je to sviňa uychcaná palchant,
            autodebilot bourá zrádně ! je to sviňa uychcaná palchant, nejdřív tě oundá, to jako že funguje a když už mu začneš věřit ta umělá intéligencije vycítí příležitost, kdy tvoje smysly stereotypní jízdou jsou ochablé a napere to s tebou pod kamijon !!

            https://teslaczech.com/v-detroitu-se-stala-vazna-dopravni-nehoda-kdo-za-ni-muze/

            … tak co bys taky chtěl že, vod nakvedlaný azijský kolaborace tezlatrejtrsbtc … žádný západácký kámoši 😉

                1. Vsichni komunisti se boji ze jim nekdo nafoti jejich prusvihy.
                  Vsichni komunisti se boji ze jim nekdo nafoti jejich prusvihy. Pritom je ze satelitu vse na taliry.

                2. mírumilovná demográcije nemůže zvítězit proti
                  mírumilovná demográcije nemůže zvítězit proti hybridnímu režimu, když má ve vlastních řadách neloajální zrádce a kolaboranty obzvláště v trojitým přečíslování 😉 PS: porát čekáš na ten export evropský měny přes žlutou „ameryku“ ?? 😉

                3. „krásny“ bulvárny nadpis
                  „krásny“ bulvárny nadpis

                4. asi odplata za Huawei…
                  každopádně je to kudla do

                  asi odplata za Huawei…
                  každopádně je to kudla do zad….
                  další lvl bude rovnou konfiskace celé čínské továrny.?

                5. Elon Musk: Zavřeme Teslu pokud špehovala
                  říká titulek na

                  Elon Musk: Zavřeme Teslu pokud špehovala
                  říká titulek na E15.cz

                6. Ještě zbývá aby se toho chytlo pár našich debilů a
                  Ještě zbývá aby se toho chytlo pár našich debilů a kvůli špehování budeme odstraňovat i couvací kamery.

                7. pokud pude dotuhýho čajnapíchtýtezly ze silnic,
                  pokud pude dotuhýho čajnapíchtýtezly ze silnic, špehuňgkára nedá se svítit 😉 tezlatrejtrsbtc

                8. a kdo jako asi tak myslíš že hajpoval 2019 tezlu ? hén?? a
                  a kdo jako asi tak myslíš že hajpoval 2019 tezlu ? hén?? a pročpak to asi tak dělal ??? Aby ji vyhajpoval, pak navrcholu prodal a vysál, nebos snad myslel že to sou btcdobráci milovníci tvýho národa demograjije přesvědčení i způsobu života ?????

                  https://www.e15.cz/zahranicni/elon-musk-zavreme-teslu-pokud-spehovala-hodnota-automobilky-mezitim-propadla-o-bilion-1378903

                  jo pošli jim ještě víc svejch zatím západáckejch eur převedenejch na rusvolutu na doláry přes tu kryptočíčovinu 🙂 tezlatrejtrs

                  PS: jo a čerstvý nekamuflovaný řecký státní eurodluh mamamerkl prodaný jen tak mimochodem….

                  https://www.ceicdata.com/datapage/charts/ipc_greece_government-debt–of-nominal-gdp/?type=area&from=2017-12-01

                9. samozřejmě, v komunyst číně vládne režim, žádná
                  samozřejmě, v komunyst číně vládne režim, žádná demográcije, pokud strana a vláda rozhodne, že tezla fčajně je už dostatečně nouhau i materyjálně vytunelovaná… tak ta její fabrika stojí na čínským komunystyckým pozemku v jejich zemi pod jejich nukleárním deštníkem přeci 😉 K čemu by jim bylo nadále tolerovat její výrobu a prodej kár a vývoz inkasovaných peněz za hranice k úhlavnímu nepříteli junajtyd stejts ?? 😉 Tos jako dávno od 2019 nevěděl boco to tady na nás hraješ??

                  http://www.hybrid.cz/je-jasne-pristi-tesla-gigatovarna-bude-v-sanghaji

  2. Takže se dá očekávat, že VW group k síti dealerů
    Takže se dá očekávat, že VW group k síti dealerů Porsche (myslím, že s vlastním ičem), dodá síť nabíjecích stanic Porsche – čekám, že z vlastním ičem. Ovšem v rámci bouře ve sklenici vody, je třeba udělat bulvár, že se VW/Porsche opičí po Tesle… no ještě, že určitá podobnost čumáku Tesly3 a 911 je zcela náhodná.

    1. Tak oni to nemusí financeovat jen z EV. Myslím, že
      Tak oni to nemusí financeovat jen z EV. Myslím, že vydělávají docela slušně. V TAYCANU jsem jezdil, je to fajn svezení. Jsou tam jen dvě velké chyby. První je to pomalé nabíjení v ČR nebo drahé na IONITY a druhá věc je, že pokud opravdu nejste závodník, protože to auto je opravdu se špičkovám podvozkem, tak těžko dáte 5 milionů proti 2,5 milionům za TESLU S. Zvláště s ohledem na síť Superchargerů !!!

      1. Tak ten cenový rozdíl je i ve spalovacích autech, Porsche
        Tak ten cenový rozdíl je i ve spalovacích autech, Porsche je prostě dražší než většina konkurence ze stejného segmentu. A i přesto se prodává, cílí na jinou skupinu než Tesla s modelem S. Takže bych o prodeje neměl strach.

          1. reagoval jsme na toto “ tak těžko dáte 5 milionů proti 2,5
            reagoval jsme na toto “ tak těžko dáte 5 milionů proti 2,5 milionům za TESLU S“
            kdy v soucasnosti jde tusim objednat v CR jen model S v podani LR kde je zrychleni nejakych 3,2s, dojezd nejakych 660km a startuje na cene 2,45 milionu, Taycan startuje na cene 2,3 milionu, kde je zrychleni nejakych 3,8s a ujete tabulkove nejakych 400km, TurboS pokud by se melo srovnavat, tak spise s Plaid mozna Plaid+ modelem ktery ma zacinat na sume cca 3,3 nebo 4 milionu

            ja osobne bych ty auta nesrovnaval vubec, protoze kazde cili na jinou klientelu, a kdo uvazuje o Taycanu pravdepodobne o Tesle vubec neuvazuje, a asi i naopak

            1. Porsche dělá TAYCAN, TAYCAN 4S, TAYCAN TURBO a TAYCAN TURBO
              Porsche dělá TAYCAN, TAYCAN 4S, TAYCAN TURBO a TAYCAN TURBO S. Psal jsem že jsem jel s TAYCAN TURBO a to je srovnatelné s TESLA S Long Range. Ale jen zrychlením. TAYCAN 4S je od cca 3 milionů a to musíte přihodit 4S+, tedy větší baterii aby to mělo smysl ( +157.000 Kč ) a dále adaptabilním tempomatem, jízdou v pruzích, tepelným čerpadlem, vyhříváním jen předních sedaček musíte přihodit celkem cca 450.000 Kč. Tedy jste na 3,5 milionu a pořád nejste u TESLA s LR výkonově. Základní TAYCAN má malou baterii, náhon jen na zadek a zrychlení jen 5,4s. Psal jsem o nich jen z hladiska toho, že rozdíl v cenách pro většinu řidičů zřejmě nebude odpovídat rozdílu v tom co za to dostanou ( TAYCAN je jistě brán jako konkuren TESLY ). TESLA Plaid i Pliad+ ( pod 2,1s na 100 km/hod )jsou výkonem daleko výše než TAYCAN TURBO a ani TAYCAN TURBO S ( 2,8 s/100 km/hod )takové parametry nemá. Kdo vždy sedlal Porsche nejspíš opravdu po TESLE nesáhne, tedy pokud nebude zvědyvý. Já také jezdil v BMW 5 a Mercedesech E a nyní jsem si pro zábavu koupil TESLA 3 Performance. Nelituju 🙂

              1. jako bych se nehádal, je to fakt… Tesla je prostě jinde. I
                jako bych se nehádal, je to fakt… Tesla je prostě jinde. I na YT jakýsi britský tester si dělá srandu z Audi rs e tron , že zrychlení je nastaveno na 3.0 🙂 a že prostě to sou němci, můžete šlapat na plyn jak chcete a míň tam nebude 🙂 Mne se to Audi líbí, ale prostě nechápu proč němci to vždy zprzní. Sou tam věci, které prostě Tesla dělá dobře a tím to pro němce sou jen německá auta co maj elektromotor, ale filozofii nechtěj chápat nebo rovnou převzít. 🙂 takže Audi hezčí než Porsche ale koupil bych Teslu.

Napsat komentář