Porsche představilo interiér elektromobilu Porsche Taycan a potvrdilo, že infotainment bude podporovat službu Apple Music.
foto: Porsche
Elektromobil Porsche Taycan se světu představí 4. září 2019. Porsche už má údajně přes 30 000 rezervací. Teprve nyní se ale zájemci dozvídají, jak vlastně bude auto vypadat uvnitř. Společně s tím Porsche oznámilo, že vůz bude mít integrovánu službu Apple Music.
NEPŘEHLÉDNĚTE Porsche připravuje svou továrnu na elektromobil Taycan
Hlavními prvky interiéru jsou dva nebo volitelně až tři displeje – přístrojová deska, středová konzole a případně také displej spolujezdce. Středový displej má dotykovou zpětnou vazbu.
foto: Porsche
Řidič si navíc může vybrat mezi čtyřmi způsoby zobrazení přístrojového panelu – klasický, mapový, plně mapový a čistý. Auto reaguje také na hlasové ovládání po klíčové větě „Hey Porsche“.
Díky integraci služby Apple Music budou moct řidiči a spolucestující vybírat z 50 milionů skladeb. Zdarma zároveň obdrží tříleté datové předplatné. Jde o historicky první integraci služby Apple Music v autě.
Musi tam byt otackomer, tlakomer oleje, teplota motoru,
Musi tam byt otackomer, tlakomer oleje, teplota motoru, kontrolka pro alternator, stav PHM, tlakomer turbodmychadla a hlavne palubni pocitac pro upozorneni na vymenu 10 litru motoroveho oleje za 10.000 Kc. Jinak je majitel Porsche nestastny.
Tak třeba u elektromobilu bych chtěl:
teploměr
Tak třeba u elektromobilu bych chtěl:
teploměr baterie
teploměr chladící kapaliny
teploměr měniče
voltmetr pro hlavní baterii a pro záložní 12V baterii
amoérnetr pro obě baterie samozřjemostí
to víte přeci si nemůžu zvykat jinak, mám rád věci pod kontrolou a když moje auto umí:
otáčky, tlak oleje, teplotu oleje, teplotu chladící kapaliny (nemám brzděnou), napětí baterie a proud z baterie…
tak co se omezovat
V realu to snad bude vypadat lepe. Takhle je to moc velky
V realu to snad bude vypadat lepe. Takhle je to moc velky maglajs. A ty hodiny jak tam cuci jak periskop, to je doufam nejaky vtip
V porše jsem nikdy nesedel a je mozne ze ty cibule je nejaka
V porše jsem nikdy nesedel a je mozne ze ty cibule je nejaka imidžofka.
To nejsou hodinky ale primárně stopky pro měření
To nejsou hodinky ale primárně stopky pro měření okruhových časů a k Porsche patří jako zapalování vlevo.
V dobe, kdy Evropu brazdilo BMV (tj Bakelitove Motorove
V dobe, kdy Evropu brazdilo BMV (tj Bakelitove Motorove Vozidlo) jmenem Trabant, tak nemel nic v prostoru pro nohy na prednich sedadlech a nebyl problem pro ridice vystoupit pravymi dvermi bez namahy.
Vubec nechapu proc to tam dnes cpou a u tohoto ecaru jeste takove obludne. Palec dolu.
Přesně tak. ten středový tunel je hnus.
A celé je to
Přesně tak. ten středový tunel je hnus.
A celé je to přeplácané displayema tlačítkama a vůbec vším možným. Vždy když někdo sedá do nového auta, tak se v ničem nevyzná a musí se to učit několik hodin, než si zvykne na co nekoukat a na co naopak koukat.
Každý extrém je špatný, všeho moc škodí.
Tady škodí moc tlačítek, displayů, ikonek, a vůbec všeho
Naopak v Tesle Model 3 škodí až přílišná strohost a jednoduchost. Jako např. otevírání kastlíku přes display, apod. Nicméně raději tu jednoduchost, než to co je na obrázcích. To je guláš. Dřív toho tolik nebylo, když se podívá člověk na starý Porše, tak tam byl „jeden“ budík, jeden knoflík a hodiny a bylo. 🙂
Dneska? To je hnus velebnosti.
Prostě všeho s mírou je ideál.
germán koketuje s
germán koketuje s vodíkem
https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek/s-vlakem-na-vodik-jsou-v-nemecku-spokojeni-na-koleje-vyjedou-dalsi-40294062
https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/vodik-letectvi-nemecko-emise.A190822_150736_eko-doprava_mato
Nic moc, ty hupolácké plastové hrany a retro semiš ze
Nic moc, ty hupolácké plastové hrany a retro semiš ze sedmdesátek si mohli odpustit, stejně jako příliš mnoho displejů. Ten před spolujezdcem je navíc umístěný neergonomicky příliš nízko, takže při sledování vás bude brzo bolet za krkem, centrální zas díky zkosení bude oslňovat odrazem bočního slunce.
Je jasné, že interiér dělá celkově mnohem lepší dojem než u Tesly, což na druhou stranu nedá žádnou práci, když se máte srovnávat s největším hnusem co momentálně kdo vyrábí.
Jako, že bych si řekl, hele tak to je hustý. Nebo hele to
Jako, že bych si řekl, hele tak to je hustý. Nebo hele to je fakt krása, tak to jako ani né. No snad to v reálu zanechá lepší pocit.
asi jsem teda slepej, ale ja tam vidim 4 displaye, kokpit,
asi jsem teda slepej, ale ja tam vidim 4 displaye, kokpit, centralni, vedle nej ten pred spolujezdcem a cvtrtech ve stredove konzoli hned pod centralnim vydechm ventilace
Tak kvůli integraci Apple music si to koupí snad každý.
Tak kvůli integraci Apple music si to koupí snad každý. Konečně to nahradí hloupé automatické připojení telefonu k Bluetooth :))))
Hlavne ze to nema ten centralni tablet. Tohle je proste
Hlavne ze to nema ten centralni tablet. Tohle je proste parada. Ted jeste mit ty prachy.
Centrální tablet není sice nic moc, ale tohle je zase ten
Centrální tablet není sice nic moc, ale tohle je zase ten druhý extrém. Tj. všeho moc. Proč? Proč ten hnusný mohutný tunel mezi řidičem a spolujezdcem? Proč tolik displayů? Proč tolik tlačítek?
V jednoduchosti je krása.
Model 3 to zase přehnal moc do jednoduchosti což je zase ten druhý extrém.
Zlatá střední cesta je nejlepší.
Protože dinosaur, kterej má strach ze změny a z budoucnosti.
Protože dinosaur, kterej má strach ze změny a z budoucnosti.
TM3 mam 1,5 mesice a jediny udaj krery sleduji, je rychlomer.
TM3 mam 1,5 mesice a jediny udaj krery sleduji, je rychlomer. Nepotrebuji ani videt kolik km jsem ujel, kolik km ma auto najete, ba ani nesleduji zbyvajici dojezd. Jezdim skoro zadarmo a tak nejake km me nezajimaji. A dojezd vzdy staci. Nekdy potrebuji navigaci a ta je obrovska. Kdo kritizuje stredovy display a holobyt, ten nikdy TM3 neridil. Vlastne jsem uz nauceny od Peugeota Ion. ten ma jen rychlomer, dojezd a stav baterky. U Iona je baterka asi nejdulezitejsi udaj. U Tesly to neplati. Tak zbyl jen ten rychlomer ktery bohuzel musim bedlive sledovat.
Možná je tam displej úplně zbytečný, stačilo by
Možná je tam displej úplně zbytečný, stačilo by připojovat telefon k Bluetooth. Telefon řeší i radary, tedy není potřeba ani řešit rychlost. No a od Nového roku snad nebude potřeba ani volant díky funkci autopilot.
Sice jsem ještě M3 neřídil a neseděl v ní, ale zrovná
Sice jsem ještě M3 neřídil a neseděl v ní, ale zrovná já jsem ten komu se interiér M3 líbí. Líbí se mi jednoduchost.
A přesně jak říkáte, sám jsem si při řízení v jakémkoli autě ověřil, že člověk sleduje vlastně jen rychlost a pak maximálně kolik má v nádrži ať už čehokoli. Nic jiného jsem nepotřeboval.
Co bych řekl, že M3 chybí je head up display. Ten jsem si vyzkoušel v Jaguaru ipace a to bylo hodně návykové.
Jinak psal jsem, ž nic se nemá přehánět a to podle mne platí i pro M3 v té minimalizaci. Například otevírání kastlíku před spolujezdcem z tabletu je podle mne fakt ujetý a naprosto zbytečný a přesně ve stylu toho, že už to je s tím minimalismem přehnané.
Sedite li v TM3, tak display je vzdy zapnuty. Proto je uplne
Sedite li v TM3, tak display je vzdy zapnuty. Proto je uplne jedno jak ten kastlik otevirate. Ani natahovat se nemusite. Click a sesam se otevre. A prdici polstare na vsech sedadlech uz znate? No reknete, ktere auto to ma? Taycan urcite ne.
TMS a TMX
TMS a TMX
Ano, ano, ano. Best cars.
Ano, ano, ano. Best cars.
Zaujímalo by ma koľko na tom máte najazdené a aká je
Zaujímalo by ma koľko na tom máte najazdené a aká je priemerná spotreba? Predpokladám, že máte LR?
Dík.
Tak jsem to dokonce nasel. Celkem 2000 km a prumer 140Wh/km =
Tak jsem to dokonce nasel. Celkem 2000 km a prumer 140Wh/km = 14kWh/100km. Dalnice asi jen 300km. A spolujezdkyne pravidelne vyhrozuje, ze to byla posledni jizda. Pry se ji dela spatne kdyz na to slapnu. Ale pri rychlejsi jizde mensi spotreba nez Leaf 24kWh. Ano, LR Dual Motor s taznou kouli. Asi tyden po prevzeti to zlevnili o 3500 EUR 🙁
Pekná spotreba. Zaujímavé čísla budú ešte v zime.
Pekná spotreba. Zaujímavé čísla budú ešte v zime.
Doplnim jeste skutecnost, ze nepouzivam klimatizaci. V zadnem
Doplnim jeste skutecnost, ze nepouzivam klimatizaci. V zadnem aute. Jsem nepritel klima. Hned zacnu kychat. V zime spotreba urcite vyleze. Budu samozrejme predehrivat ze zasuvky. Mam ji primo u auta. Nevim zda se zapocita predehrati ze zasuvky do spotreby. No a dalsi orisek jsou zimni kola. Zatim nemuzu najit vhodne disky. Za dobry tip dekuji vsem predem.
Zpravidla se spotřeba na předehřev ze zásuvky do spotřeby
Zpravidla se spotřeba na předehřev ze zásuvky do spotřeby u palubního počítače nepočítá, rovněž tak se nepočítají ztráty z nabíjení apod.. Tedy např. Soul ukazuje sice spotřebu 12 kWh/100 km, ale ve skutečnosti je to cca 14 kWh, protože přibližně 2 kWh jsou ztráty. Tedy spotřeba by se měla vypočítávat ze skutečně dodané energie.
Diky za info. Ale kvuli tomu hodiny na mereni instalovat
Diky za info. Ale kvuli tomu hodiny na mereni instalovat nebudu. Pausalne zakalkuluji vicenaklady 4 Kc/100km a hotovo. U spalovaku se pri tankovani vypari vic benzinu nez za 4 kc…
Já to měřil 12 měsíců jenom pro zajímavost, dal jsem
Já to měřil 12 měsíců jenom pro zajímavost, dal jsem mezi zásuvku a nabíjecí kabel jednoduchý kWh měřák za 2 stovky. U nabíjení 60 kWh to může být klidně 10% ztrát.
Je to tak ako hovoríte s tou spotrebou na predohrev aj v
Je to tak ako hovoríte s tou spotrebou na predohrev aj v Tesle. Merák som si tiež nenainštaloval, pretože nám za elektrinu stále vracajú a to platíme fakt malú sumu.
Ja bych ten merak nezatezoval dlouhodobe 16A. Obycejnou schuko
Ja bych ten merak nezatezoval dlouhodobe 16A. Obycejnou schuko zasuvku jsem uz vypalil. No a 6kwh ztrata je 12 Kc.
Já mám nabíječku 2 kW, takže to je necelých 9A.
Já mám nabíječku 2 kW, takže to je necelých 9A. Přemýšlel jsem o větší nabíječce, ale doma to je úplně jedno a cestovní mám 1-16A.
Cim pomaleji nabijite, tim relativne vetsi ztraty. BMS a
Cim pomaleji nabijite, tim relativne vetsi ztraty. BMS a chlazeni ma 200-300 Wattu spotrebu, nezavisle na nabijecim proudu. Pak pribudou promenlive ztraty zavisle na vykonu. Takze pomale nabijeni neni uplne vyhodne. Ale zase slabe kabely produkuji vyssi ztraty pri velkem odberu. Kazdy pripad je nutne posoudit jednotlive. Treba mam 2,5mm2 a delka 17m. Pri 16A je ztrata v kabelu 60W u jedne faze.
Já mám stejný průřez vodiče, ale kabel jen 5m dlouhý.
Já mám stejný průřez vodiče, ale kabel jen 5m dlouhý. Hlavní ztráty jsou v palubní nabíječce.
Jezdím úplně stejně,TM3 mám 2 měsíce a po ujetí 6000
Jezdím úplně stejně,TM3 mám 2 měsíce a po ujetí 6000 km průměrná spotřeba 145Wh/km. Nabíjím jen na 80 % a dojezd ukazuje 407 km.
Stále to neřeším (bo mě to nebolí) ale docela jsem už
Stále to neřeším (bo mě to nebolí) ale docela jsem už zvědavý na diagnostiku svého Leafa – pokud by někdo z Prahy měl nádobíčko a know-how, rád bych se stavil…
Páč mi to spotřebu občas ukazuje i 70Wh/km 😀
(průměrnou denní)
Head up je dle mne jedna z nejužitečnějších a bezpečnost
Head up je dle mne jedna z nejužitečnějších a bezpečnost zvyšujících feature. Spolu s automatem a ovládání na volantu už nepotřebujete při jízdě nic víc a nikdy nedáte oči pryč od silnice a ruce z volantu.
Tak musím já přiznat že jsem v Tesle 3 seděl a ve
Tak musím já přiznat že jsem v Tesle 3 seděl a ve skutečnosti to vypadá daleko líp než na fotkách. Jediné co je trošku blbý což vám dojde když jste starší je že když máte brýle na dálku tak ten tablet je dost blízko už to nevidíte úplně ostře.