Porsche Taycan: tři výkonové verze, nabíjet ale bude zpočátku jen 250 kW

Jan Horčík - 18 Červenec 2019

Původně se Porsche Taycan jmenovalo "Porsche Mission E". Koncepční elektromobil se nakonec proměnil ve výrobní a auta bychom se měli dočkat do konce letošního roku.auto elektromobil Porsche Taycan

Porsche Taycan má být první elektromobil alespoň hrubě srovnatelný s Tesla Model S. Prodávat se má začít na konci letošního roku a na jedno nabití baterie ujede prý až 500 km. Není divu, že o Porsche Taycan mají zájem především majitelé elektromobilů Tesla.
foto: Porsche

Příchod elektromobilu Porsche Taycan na trh se blíží mílovými kroky, a tak automobilka Porsche, resp. mateřský koncern Volkswagen, dělají vše pro to, aby se o autě vědělo. Aktuálně ho naživo předvědli na Festivalu rychlosti v Goodwoodu.

Za volant prvního elektromobilu značky Porsche se posadil zkušený jezdec Mark Webber. A ačkoliv šlo stále pouze o prototyp, auto si pochvaloval. Nic jiného ostatně asi ani čekat nelze. Porsche slibuje, že vůz půjde na trh koncem letošního roku.

Problém je, že původně také slibovalo nabíjení až 350 kW díky 800V architektuře baterie a pohonu. Nyní to ale podle zjištění britského magazínu Car vypadá, že zpočátku bude auto nabízet pouze max. 250 kW a plných 350 kW bude "odemknutých" nejpozději v roce 2021.

Pro srovnání, maximální nabíjecí výkon 250 kW dnes nabízí napříkad také Tesla Model 3. Podle časopisu Car se elektromobil Porsche Taycan bude prodávat ve třech výkonových verzích.

Základní verze bude vybavena pouze 80kWh baterií a elektromotor o výkonu 240 kW nebo 280 kW. Středně výkonná verze označovaná jako Carrera 4S nabídne 96kWh baterii a výkon 320 kW/360 kW. Ta už bude mít pohon všech čtyř kol, stejně jako nejvýkonnější verze Turbo (odhadovaná cena £120 000, v přepočtu asi 3,4 mil. Kč).

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

Krůgr konečně vodpochodoval a nejspíš kvůli tomu nikoho nepověsili no a na bmwscénu přicházi Olda Cipsů !! ps: můj kluk ušatej ;) fanda elektrokár, i8 popelnici zařízne conevidět ;))

https://www.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/stridani-ve-vedeni-bmw-novym-sefem-automobilky-se-stal-oliver-zipse-1360752

---

TESLA Model 3 má už konečně od 05/2019 tažný

Obrázek uživatele Kuk

off
Pravda konečně vyšla najevo, naftovej rakovinomet je stejně čistej jako elektromobil :D
Asi začnu šetřit na dehťáka. :)))
http://www.autoforum.cz/predstaveni/bruselska-organizace-dala-facku-bruselu-diesel-vysel-z-testu-cisty-jako-elektromobil/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Četl jsem. Je znát, že pisatel článku si dal dost záležet, aby nic nevysvětloval a jenom tam sype nějaké názory. Podle jakých kritérií ten Euro NCAP hodnotil, tam je velmi zběžně, ale metodika žádná. Teď čekám, kdy to převezmě iDnes aspol a začne šířit další bludy. :-)

---

hariprasad

Obrázek uživatele Kuk

Přesně, lidem stačí jen ten nadpis a už ti to předhazujou jako jasnej argument. Pak je vybídneš k důkazu garážovým testem a odpovědí ti je mlčení. :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Radovan

Metodika bude klasika jako vždy. Do energetických nároků elektromobilu započítaný i údajně mrtvý děcka při těžbě lithia, u spalováku jen spotřeba benzínu při kombinovaném cyklu. Protože ten prší z nebe a nemá žádné další energetické nároky, natožpak dopady.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 77 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 32 tis. km (46 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele M.Krupka

Kdepak. Kup si kolo a začni jezdit na kole po silnici a dýchej. To by měl udělat každý, kdo obhajuje naftu a fosilní vozidla.
Já budu raději na kole jezdit za elektromobilem.

Pro zacatek by stacilo zatocit s auty, za kterymi pri rozjezdu nebo zrychleni zustane nepruhledny oblak...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele M.Krupka

To už nestačí. Včera jsem jel na kole z kopce za autobusem. Autobus brzdil, jelo se tak 30km/h. Stejně ten bus vypouští do ovzduší jedy i když naftu nespaluje. Válce se u toho autobusu stále převalují a do výfuku jde stále vzduch. I když není potřeba výkonu, stále zamořuje. Když jedu s naftovým vozem, nic takového jako plachtit neumí. Buď motorem brzdí, nebo chce dávku nafty. Špatná technologie.
Měl jsem teď možnost jet 200km s výkonným BMW na naftu v pořizovací ceně 2-3 milióny. Asi bych to nechtěl. Né že by to nejelo, jede, ale prodleva "dlouhá", hluk při šlápnutí na plynový pedál a spotřeba po městě jako tank.
Elektromotor s rekuperací je o mnoho řádů lepší.

Opravdu si myslite ze v naftovem aute neni mozne zaradit neutral a plachtit?

Obrázek uživatele M.Krupka

Je to možné. V automatu jsem to nezkoušel. Jenže furt se tam neefektivně spaluje nafta, furt tam vznikají emise a stále tam dochází ke tření na válcích. Takže furt vytváříme emise a teplo a úplně zbytečně.
Násobte to počtem vozů a zjistíte, že mrháme energií, kterou jsme zdědili z dávné minulosti.

no FURT právě že ne, je vidět, že toho o motorech a autech moc nevíte

Obrázek uživatele M.Krupka

Omyl. Ještě v garáži s vypnutým motorem jdou z výfuku emise. Je vidět, že jste nikdy neměl v garáži elektromobil. :-)

Obrázek uživatele UDA

Já bych zákazal klasické vozy vyrábět, dovolit jen hybridy, techlogie na to je je relativně levná a prověřená a ušetřilo se mraky paliva, narozdíl od plné elektromobility by to šlo udělat hned. Protože je na to vybudovaná infrastruktura a čisté EV samozřejmě propagovat přednostně.

Skvely postreh. Divim se, ze genialni tvurci start-stop systemu toto nepouzili prave na jizdy na "neutral (ci volnobezku jak u trabantu :-) )", nudelali podpurne systemy (posilovace brzd, rizeni, apod.) na elektriku a mohl s emotor vypinat i behem jizdy. Ale ais by to bylo slozite a lepsi je udelat hybrid :-)

Obrázek uživatele M.Krupka

https://youtu.be/h9c-Cwx8wr0

Jak kteří. Takhle funguje hybridní vůz od BMW. Mimochodem ve městě se vždy snaží jet na baterii co mu kapacita stačí. Město a obce pozná ze dvou údajů. Jedním z nich je rychlost a druhá je pravděpodobně vestavěná navigace.

Ono taky, velký diesel není vhodný do města, že? To jako kdyby si majitel dieselu půjčil EV, jel s ním třeba 500 km po dálnici tempem jak je zvyklý s tím dieselem a stěžoval si, že to žere jako tank a každou chvilku musí nabíjet, takže je to k ničemu :-)

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Obrázek uživatele M.Krupka

On není žádný diesel vhodný do města. Na dálnici CNG i hybridní vozy vozy ujedou 500km.

Jistě, vzhledem k popojíždění, start-stop a často krátkým trasám... ano, diesel z principu do města není.

O CNG a hybridu jsem se nebavil, ty samozřejmě zvládnout dálniční trasy, ostatně, sám hybridem jezdím dálky. Bavil jsem se o elektromobilu na svižné dálniční jízdy jako o kontrastu dieselu ve městě, když jste to už vzpomněl. Prostě každý druh pohonu je někde vhodnější a někde moc ne.

Takže stejně jako vy najdete aplikaci, kde je diesel k ničemu, já najdu aplikaci, kde je mi EV k ničemu :-)

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Ja bych v tomhle byl realista, spalovaci motory jeste par desitek let nezmizi (zvlast u nas, kde to navic narazi na financni zed). Tak by mohly zmizet alespon ty, ktere zjevne neplni normy ani z doby, kdy vznikly, natoz dnesni.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Plánované globální výrobní kapacity baterií jsou aktuálně 1,1 TWh v roce 2023, takže již za 4 roky by mohla být výroba okolo 15 milionů EV ročně. Ono to půjde docela rychle.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

A kdo to jako vyrobí? :D VW přeci jen slibuje a je neschopné, ostatní velké automobilky ani neslibují tak kdo? Snad ne Tesla proboha? Tahle automobilka doufejme, že tu nikdy vyrábet nebude

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Asi budete v šoku a překvapen, ale vyrobí je, představte si.....
..... výrobci baterií! To koukáte, co? :-D
Jestli chcete konkrétně, pak z nejznámějších a největších je to Tesla, SK Innovation, CATL, Panasonic, Samsung SDI, BYD, LG Chem, A123Systems a asi další desítky menších, mraky z nich v Číně, jejichž názvy vám nic neřeknou.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Ty auta kdo vyrobí? Tesla? ta nestíhá ani těch ubohých pár set tisíc ročně, jedou tam jak amatéři v takovém fofru, že nestíhají dávat ani všechny šroubky a při výstupní kontrole nejčastější oprava je lepicí páskou, tomu říkám náskok před konkurencí jako prase :D až tu zase budu číst názor nějakého idiota jak všichni na Teslu strácí min. pět let tak už asi pošlu dotyčného do pr...

Takmer všetky automobilky na Teslu strácajú minimálne 5 rokov.

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník.

Jo a v čem strácí? Že nevyrábí auta ve stanech? :D

Výrobní linka Tesly je sto let za opicema, s tím s čím neustále Tesla bojuje už jiné automobilky vyřešily tak před dvaceti lety. Na této planetě není žádné jiné auto za milion a více, které by bylo tak nekvalitní.

Záleží co je pro Vás auto budoucnosti, pokud je to takové auto které dílensky je na úrovni čínské produkce, výstupní kontrola a oprava probíhá lepicí páskou, celkově patří mezi nejporuchovější auta vůbec i v porovnání se spalováky, servis žádný, nebo stovky km daleko, nestíhá ty své šunty servisovat tak pošle majitelům návod jak si provést servis na autě sám, to u luxusního auta budoucnosti fakt ne hele :D kdyby tohle udělala automobilka někde v Rusku u žigula tak to beru ale tohle je fakt moc

to si raději počkám na auto které bude mít poloviční display, méně videoher v nabídce a možná ne tak obsáhlý autopilot, ale o to víc spolehlivý a odzkoušený, servis na písknutí, kde mi dají kafe a náhradní vůz a ne návod na údržbu

Obrázek uživatele Radovan

Napsal zkušený letitý majitel několika vozidel Tesla...…
Nebo ne? Tak kde vzal tolik zaručených informací?

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 77 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 32 tis. km (46 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Půlka Čína o druhou půlku se podělí všichni ostatní. Ale hlavně si kopnout do Tesly, že jo. Všiml jste si, že v tomto vlákně o Tesle není vůbec řeč? Takže jste tu za idiota jenom vy.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

A všiml jste si vy hňupe, že se tu vlákna dost často prolínají? :D

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Tak si ty hňupe příště přečti na co odpovídáš. Napsat na informaci o plánovaných kapacitách výroby li-ion akumulátorů, že Tesla je na hovno a že pošleš do prdele všechny, co si myslí něco jiného, může opravdu jen duševně chorý jedinec.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

To je nejaky novy zpusob komunikace, ze se misto argumentace a vypoctu posila do pr...? :-)

Nikoho nikam neposílám, jen názor, nebaví mě tu číst pořád stejné bláboly jak je Tesla nejlepší a jak všichni ostatní neschopní a nic nedělají, nebaví mě to. At si nadšenec do Tesly koupí třeba tři je to jeho věc, ale nevím proč by tu měl pořád prudit s nějakýma nesmyslama a navážet se do někoho kdo má na Teslu jiný názor.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Tak to nečti a vysmahni třeba na autofórum. Nás taky nebaví číst ty tvoje kydy.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

+1

Obrázek uživatele Kuk

A víš jakej je postih za to že ti z vejfuku lezou sr@čky? 2000 kč na místě a do 30 dnů zjednat nápravu.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Pokud k te naprave (nejen na papire, ale i v realu) do tech 30 dnu dojde, ja bych byl spokojeny...
Chronicke jezdice bez papiru to samozrejme nevyresi, ale ty nevyresi nic (kdyz jim vrak sesrotuji, koupi za par tisicovek dalsi vrak).

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Radovan

Tak nějak začíná být VW koncern s elektromobilitou fakt trapný. Nebo znáte někdo lepší vyjádření k tomu, co opakovaně předvádí?

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 77 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 32 tis. km (46 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

a co jako VW předvádí konkrétně? Je to možná nejrozšířenější a nejúspěšnější automobilka na světě. S elektromobilitou začíná, takže nepředvedli skoro nic podle čeho by se dalo je hodnotit. A i z toho nic jsou tisíce prodaných egolfů, jedno z nejprodávanějších EV v Evropě. Pro nadšence do EV to úplně stačí a kdo chce být zajímavý místo ekologický tak si koupí atrapy aut jako je Tesla, EV v masovém měřítku začnou být právě až s příchodem VW I.D.

Obrázek uživatele Radovan

VW nepředvádí konkrétně kromě keců nic. S elektromobilitou nezačíná, to jen Vy nevíte o elektrických Golfech z let 1995 a starších. A představte si, že už od roku 2014 plodí eGolf a eUP. V eGolfu už zvyšovali i kapacitu baterií. Jinak opravdu kromě přestavby 2 spalováků, keců a kresbiček nedělají lautr nic. A masové měřítko? Opravdu tomu věříte? Masových 76 eGolfů denně pro celý svět versus 2.000 spalovacích? Masových 2-3 tisíce Škoda eCitGo ročně jako zahlcení trhu?

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 77 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 32 tis. km (46 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

A kolikpak to na tu pidibaterku ujede? Pořád mi přijde rozumnější šetřit na Teslu s nedotaženým šroubkem, než na koncern s nedotaženým vývojem.

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016)
2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014
2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah
- Jde to i na baterky. -

No a kolik jezdíš ty rozume každý den, že ti přijde rozumější šetřit na Teslu? Všichni řeší dojezd ale drtivé většině lidí plně stačí dojezd 300 Km

A Tesla s nedotaženým šroubkem to je fakt vtip :D kdyby byl nedotažený ale on tam třeba úplně chybí a ne jeden :D v tom lepším případě

Mi tedy připadá, že Vy té elektromobilitě tady rozumíte že všech nejlíp :-)
Sice ty informace máte “pečlivě nastudované” jen z článků které taky tomu “rozumí” (namátkou ten o výrobě Tesly ve stanu), ale ono realita je spíš taková, že koncern sám přiznává že ten “startup” Tesla jim tak trošku ujíždí, když do svého super Porsche na elektriku ještě dva roky nebudou umět dát rychlé nabíjení kterým se dříve chlubili, že nezvládají pošéfovat ani pořádnou navigací co by se přiblížila Teslímu systému... ono kolik jezdí po světě celkem Tesla elektromobilů, a kolik jezdí elektromobilů od celého koncernu VW. Pak si možná uvědomíte nejen Vy, že s těmi počty prodaných elektromobilů to ten “největší VW” zase tak úžasně rozjetý nemá...
Tedy co se tiskových zpráv, skic budoucích elektromobilů a prototypů - v tom jsou profíci...

---

BMW i3 60Ah REX

Těch 60000/rok dám. Denně málokdy nad 450 km.

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016)
2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014
2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah
- Jde to i na baterky. -

Máš to napsaný v článku.

---

85tis km s Teslou model S

Údaj od VW mě nezajímá, zajímá mě realita. Ta bude jako vždy úplně jiná.

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016)
2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014
2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah
- Jde to i na baterky. -


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?