Porsche Taycan se představuje jako prototyp po celém světě, má falešné výfuky

Kde jinde mohla dnes německá automobilka Porsche začít předvádět svůj první elektromobil Taycan, než v čínské Šanghaji.

Elektromobil Porsche Taycan, původně známý jako Porsche Mission E, nabídne 90kWh baterii, dojezd 500 km a výkon 440 kW.
foto: Porsche

Prvních několik kol na závodním okruhu si v Asii zajel Li Chao, jezdec Porsche Carrera Cup Asia. Auto ho prý nadchlo. Také samotné Porsche tvrdí, že mezi zákazníky je o Taycan velký zájem.

Porsche Taycan

Porsche Taycan
foto: Porsche

Porsche Taycan

Porsche Taycan
foto: Porsche

Li Chao označil popsal vůz jako „nekompromisně sportovní“ a „překvapivě komfortní“. Pochvaloval si precizní řízení a zároveň pohodlí vozu na dlouhé cesty.

Porsche Taycan

Porsche Taycan
foto: Porsche

Porsche Taycan

Porsche Taycan
foto: Porsche

Ku podivu všech zůstávají na prototypu elektromobilu Porsche Taycan falešné výfuky. Ve dnech 4.7. až 7.7. se auto představí na Festivalu rychlosti v Goodwoodu, 13.-14.7. pak v New Yorku na ABB FIA Formula E Championship.

tisková zpráva

39 Comments on “Porsche Taycan se představuje jako prototyp po celém světě, má falešné výfuky”

                1. Super, díky za info. Kolik tam tak je v průměru stojanů na
                  Super, díky za info. Kolik tam tak je v průměru stojanů na jedné stanici?

                2. Tá dá 350kW len na papieri.
                  Tá dá 350kW len na papieri.

                3. Většinou jsou čtyři. V holandsku třeba jen dva a další
                  Většinou jsou čtyři. V holandsku třeba jen dva a další čtyři patky příprava.
                  Docela tlačí na pilu a stanice přibívají každým dnem.

              1. Niekde som tuším počul/čítal že nie. Ale pre istotu som
                Niekde som tuším počul/čítal že nie. Ale pre istotu som to hľadal a asi som len zle počul/čítal, lebo v nariadení sa spomína prepínač na vypnutie (pri opätovnom „naštartovaní“ vozidla sa automaticky zapína).
                https://eur-lex.europa.eu/legal-content/SK/TXT/?qid=1562041731913&uri=CELEX:02014R0540-20170922

                Mimochodom Radovan, nie že dnes sa im to podarilo, to je nariadenie už z roku 2014 a to obsahuje, že od 1.7.2019 musia mať všetky novo uvedené typy vozidiel systém AVAS (Acoustic Vehicle Alerting System) a od 1.7.2021 všetky novo predávané.

                1. Máte pravdu, je to naopak. Ani po 5 letech se jim tu kravinu
                  Máte pravdu, je to naopak. Ani po 5 letech se jim tu kravinu nepodařilo zrušit. Platí pro všechny nově vyrobené vozy. Sraz elektromobilů – upípají se k smrti…. 🙁

                2. Akože upípajú? Po novom to bude pekne vrčať ako
                  Akože upípajú? Po novom to bude pekne vrčať ako spalováčik 🙂

                3. My už to na VŠB-TUO dávno v Kaipanu máme, můžete houkat
                  My už to na VŠB-TUO dávno v Kaipanu máme, můžete houkat jako lokomotiva, cinkat jako tramvaj, brumlat jako osmiválec, řehtat jako kůň, bučet jako kráva, hýkat jako osel, prostě co si nahrajete, to chodcům a sobě pustíte (Kaipan je kabriolet) 🙂

                4. Bohužel. Je to zakázáno. To je právě ta změna, kterou EU
                  Bohužel. Je to zakázáno. To je právě ta změna, kterou EU implementuje. Akorát to udělala tak aby to nebylo na první pohled vidět. Tj. zvuk bude již povinný a nebude ho možné vypnout.

                  Přečtete si všechna nařízení:

                  Prosím opravte si chybu v textu: „Řidič však bude mít možnost systém deaktivovat, pokud usoudí, že to je potřeba.“
                  Toto NENÍ PRAVDA.
                  Podle změny nařízení č. 1 EHK OSN č. 138 se právě toto ZAKAZUJE:

                  Bod 6.2.6 se nahrazuje tímto:
                  „6.2.6. Funkce pozastavení
                  Jakákoli funkce pozastavení ve smyslu definice v bodě 2.7 se zakazuje.“
                  —-
                  Přečtěte si prosím daná nařízení než něco publikujete.
                  V daném nařízení je psáno:

                  Tlačítko
                  Každý mechanismus umožňující řidiči zastavit provoz systému AVAS („funkce pozastavení“) musí splňovat požadavky stanovené v bodě 6.2.6 předpisu EHK OSN č. 138., doplňku 1 k původnímu znění předpisu, sérii změn 01 (Úř. věst. L 204, 5.8.2017, s.112).“

                  Čimž je defakto zakázán!
                  Takže zde jsou odkazy na nařízení EU původní:
                  https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/HTML/…
                  změna:
                  https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN-CS/TXT/…
                  A dále odkaz na EHK OSN č. 138 původní:
                  https://esipa.cz/sbirka/sbsrv.dll/sb?DR=SB&CP=42017X0071
                  a změna č. 1:
                  https://esipa.cz/sbirka/sbsrv.dll/sb?DR=SB&CP=42017X0071(01)

                5. Závada na tomto zařízení (nebude vydávat zvuk) těžko
                  Závada na tomto zařízení (nebude vydávat zvuk) těžko bude někdo řešit, takže vypnutí utržením kabelů bude snadné.

                6. Snadné ano a také jediné řešení jak se toho zbavit.
                  Snadné ano a také jediné řešení jak se toho zbavit.

                7. Beriem teda späť.
                  Ako som písal kdesi som zachytil, žeby

                  Beriem teda späť.
                  Ako som písal kdesi som zachytil, žeby to malo byť nevypnuteľné, ale ako som pozeral tie nariadenia tak som tam nič nenašiel. A snažil som sa pozerať, či tam sú aj zmeny (čo boli) ale to nariadenie 2019/839 tam ešte nebolo. A mi chvíľu trvalo ho nájsť, a to som vedel čo hľadám. 🙁
                  https://eur-lex.europa.eu/legal-content/SK/TXT/?qid=1562390402032&uri=CELEX:32019R0839

Napsat komentář