Porsche Taycan: po silnicích zatím jezdí přes 2200 elektromobilů

Už koncem minulého roku začala výroba elektromobilu Porsche Taycan. Zatím ale na silnicích jezdí pouze asi 2200 těchto aut.

Během prvního čtvrtletí 2020 poklesl prodej vozů Porsche o 5 % na 53 125. Z toho elektromobil Porsche Taycan si připsal 1391 prodaných kusů (z toho 221 v .

V roce 2019 Porsche vyrobilo 1386 těchto elektromobilů a prodalo 813. Dosud by tedy mělo po silnicích jezdit 2204 vozů Porsche Taycan.

Značka patřící pod koncern Volkswagen přitom má už 15 000 objednávek a dalších 15 000 předobjednávek. Není bez zajímavosti, že nejvíc aut v roce 2020 zatím dodala v regionu Asie, Pacifik a Střední východ. A že ve všech regionech meziročně prodeje klesly, s výjimkou Evropy (+20 %).

13 Comments on “Porsche Taycan: po silnicích zatím jezdí přes 2200 elektromobilů”

  1. Já bych moc rád věděl, jak se k tomu vedení automobilek
    Já bych moc rád věděl, jak se k tomu vedení automobilek staví doopravdy. Jsou tam nejlepší manažeři, ekonomové atd. a rozdíl od Tesly jako firmy je jasný..Tesla má za úkol přilákat investory, na zisk nikoho totiž neutáhne. Tradiční automobilky jsou na podobné inovace zkostnatělé a nemůžou si dovolit nebýt v zisku. Vzhledem k tomu, kdy a jak vzniknul Nissan Leaf, se mi nechce vůbec věřit, že by Porsche nebo VW nedokázalo protlačit elektromobil, kdyby chtělo a mohlo za to utratit tolik peněz, kolik je potřeba.

    Já osobně to odhaduju na opatrné našlapování na poli elektromobility.
    Akcie TSLA jsem nakoupil, půjdou teď nahoru, protože shorteři opět očekávají veeeliký pokles a tím ženou ceny nahoru, ale očekávání krachu na burze (TSLA) je asi příliš lákavé na to, aby jim v mezidobí vzrůst vadil. Akorát to chce nebažit a na 900 prodat 🙂

    1. S těmi shortery je to trochu složitější. Dokud
      S těmi shortery je to trochu složitější. Dokud očekávají pokles tak tak se v podstatě nic neděje (pokud společnost na kterou vsadili není opravdu v potížích). Oni totiž prvně cenu svými prodeji stlačují, když ale přez masivní prodeje shorterů cena stagnuje nebo dokonce roste tak mezi nimi propuká panika, snaží se minimalizovat ztráty a začnou zběsile nakupovat, to teprve žene cenu vzhůru.

      1. No..to je jednoduché vysvětlení… Ale není důvod teď
        No..to je jednoduché vysvětlení… Ale není důvod teď snižovat cenu masivními spekulativními nákupy. A rady obchodníků pro masy zní „hold“. Výhodnější by bylo nechat cenu dál růst a shortovat až těsně před oznámením špatných dubnových výsledků, což začne tlačit cenu dolů a špatné výsledky spustí lavinu i u malých a pokles umocní. Ale nejsem žádný odborník, fabuluju a těch důvodů může být mraky..Tesla má problémy s likviditou, nemají na výplaty.

        1. V podstatě ano- pouze cena se snižuje prodeji ne nákupy, je
          V podstatě ano- pouze cena se snižuje prodeji ne nákupy, je to přesmyčka ono v podstatě na každý nákup musí být samozřejmě i prodej, ale teprve převaha prodejců nad kupci vede ke snižování ceny. Shotreři zapříčinili svými nákupy (když jim došlo že virus poplach je u konce a cena pod 300 opravdu nepůjde) růst od cca 450 do cca 650. K tomu už došlo a nyní pravděpodobně nejsou ve významné pozici a cena v postatě odpovídá. Proto hold.

            1. Tesla měla koncem loňského roku na účtech 7 miliard
              Tesla měla koncem loňského roku na účtech 7 miliard dolarů. Další 2 miliardy získala prodejem akcií, když se pohybovaly na maximech.

              Tady opravdu není žádný problém s likviditou či vyplácení mezd.

              A taky skoro polovina dluhů Tesly (cca 5-6 miliard dolarů) jsou k konvertibilní, takže je lze vyměnit za akcie. Stačí aby jejich hodnota byla přes 320, respektive 360 v den splatnosti.

Napsat komentář