Porsche má první 350kW nabíječku pro připravovaný elektromobil Mission E

Jan Horčík - 18 Červenec 2017

Elektromobil Porsche Mission E nebude na trhu dřív než v roce 2019. Stuttgartská automobilka už se ale na příchod novinky začíná připravovat.auto Porsche Berlín Adlershof centrum

Pětadvacet metrů vysoký sloup je pokryt solárními panely a vyrábí elektřinu. Ročně až 30 MWh.
foto: Porsche

Před několika dny Porsche otevřelo v Berlíně nové centrum. A u nové budovy jsou k dispozici také dvě nabíječky o max. výkonu 350 kW. Podle samotného Porsche jde o jedno z nejmodernějších center, jaká mají.

Součástí je např. obří 25 metrů vysoký solární stožár vyrábějící energii. Zároveň je nové Porsche centrum prvním, které je připraveno na požadavky budoucích elektrických aut.

Kromě už zmíněných dvou rychlonabíjecích stanic (800 V/350 kW s konektorem CCS) jsou k dispozici také dvě běžné třífázové nabíječky. Další 350kW nabíječka se už staví v americké Atlantě.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Super začátek.
Tak teď už jim chybí postavit jen 913 nabíječek za 3 roky!

Jinak se s tím autem nebude dat jezdit, jestli tohle nepochopí tak to zase takový hit nebude.

Kdo se vsadí, že to nebudou mít?

Prostě postavit auto je jen jedna část skládačky, než kvalitní sítě nabíječek je to auto k ničemu.

Stejně jako si lidi myslí že jim stačí zaizolovat barák, pořádně utěsnit a mají vystaráno :-) A pak se diví že tam mají plísně a musí v zimě mít otevřená okna aby tam dostali alespoň trochu čerstvého vzduchu. Pak jim dojde, že to větrání s rekuperací, co jim projektant doporučoval asi nějaký důvod mělo. Ale oni řekli ne, nic takového "klimatizací" nechceme ta přeci vysušuje vzduch :-)))
Takovým lidem to člověk nevysvětlí.... (Že větrání s rekuperací není klimatizace)

Za pár let bude dořešen vývoj nových baterií, dělá na tom celá řada firem, nakonec se budou dělat i z jiných materiálů než dnes a nabíjení bude taky někde jinde.

http://www.techradar.com/news/this-new-battery-concept-could-give-electric-cars-a-1000km-range

Tak určitěééé :)))
Za pár let jsme měli mít báječné OLED televizory, dělala na tom celá řada firem... a místo toho přišla stará bela. OLEDY nastupujou dost vopožděně a dost pomalu. Teď ja zase v m´dě grafen, takže všichni slibujou, ale nikdo nic nemá. Takže asi tak.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

On je rozdíl to vyrábět pro koncového uživatele, který za tu technologii zaplatí 5x více než za tu předešlou a nebo technologii, která vyjde i levněji při stejných parametrech jako součást většího celku. OLED je sice hezká věc, ale za ty ceny se to válí ve skladech a prodejci dávají 30-50% slevy z listových cen.

Drahé technologie se zlevňují s masovostí, pokud je levnější hned od začátku je vyhráno, ale to vám nikdo dopředu nazaručí, ale jen naslibuje.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Uplne vidim budoucnost, jak autonomni auto prijede k "benzince", samo se pripoji,.......za 5 minut nabito na 600km dojezdu, platit nemusi, elektrina je zdarma... a auto jede dal....a pasazeri hezky spinkaji dal :) Kdo se se mnou vsadi ze za 15 let bude toto velice bezna realita ?:)

Souhlas. Jen s tím, že odhadovat čas do budoucnosti je prakticky nemožné, tak to možná přijde dříve a nebo později. Ale dozajista se toho ještě snad dožiju. Už se těším. Jeden z důvodu je také ten že už mne nebaví řídit a hrozně rád bych měl autonomní auta už dnes. Škoda že to nejde tak rychle.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

co hulíš za matroš? asi dobrá kvalita...

Ne, jen uvazuju v konceptech, ktere tvuj mozek nedokaze jeste pochopit

Na tyhle anonymní trolly nemá cenu reagovat. To jsou lidi kteří věří že je země placatá a že je každý sleduje.
Jedna zůstane v 18 století a vůbec si nevšiml že už žijeme ve 21. století, že na tom není nedělitelná součást hmoty, elektrony a protony se skládají z dalších malých součástí, že podle teorie relativity je litr teplé vody těžší než litr studené, že při jaké rychlosti se různě ztenčuje, že se připravují nové definice jednotek které budou dopočítat z různých konstant a že se konečně zbavíme etalonu kilogramu. Nebo že rychlost světla není nejvyšší rychlost ve vesmíru.
Věda je tak úžasná a stačí si přečíst pár přednášek poslechnout vědce na co všechno přišli. Pak člověk přijde na to, že jsou věci o čem normální lidi nemají vůbec tušení.

Například tato stránka je toho plná:
http://www.qwertasip.estranky.cz
Nebo přednášky profesora Petra Kulhánka:
https://m.youtube.com/watch?v=lNx2bNuSMX4

Ale to tihle trollové nikdy nepochopí.

Obrázek uživatele Michelin

Souhlasil bych az na tu elektrinu zadarmo. Kdo by ji mel zadarmo davat?

---

To Tesla dává křídla. 76tis. elektrizujících km.

No pozor v reálu je to ještě dál! Teď už má elektřina místy zápornou cenu a třeba Kalifornie platila sousedním státům za to že jí odebírali. Kdyby museli odstavovat bylo by to pro ně dražsí.
http://www.independent.co.uk/news/world/americas/california-sun-solar-power-electricity-energy-prices-negative-renewables-green-climate-change-fossil-a7678086.html

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Obrázek uživatele Michelin

To jo, ale bohuzel je spousta mist kde to nesviti jako na Jizni Morave a cena distribuce nebude za nula nikdy.

---

To Tesla dává křídla. 76tis. elektrizujících km.

Tak uplne zadarmo mozna ne, spis za symbolickou cenu, rekl bych. Cena produkce elektriny, s tim jak se bude zlepsovat techhnologiie solarnich clanku a baterii, pujde zkratka k nule. Neco jako dnes wifi. Internet. Pred 15ti lety , kdy vas na 14kb modemu stala 1 minuta pripojeni k internetu po telefonni lince 2kc, by se fantazie o jakychsi free wifi bezdratovych hotspotech zdala jako fantasmagorie. Ano neni to dnes uplne zadarmo, ale spousta verejnych mist vas necha surfovat zdarma v ramci sluzeb za ktere na danem miste stejne zaplatite. Elektrina na tom bude casem stejne.

Tak to nedá nic než souhlasit, ani mne to s tou elektřinou nenapadlo. Ale máte pravdu že to k tomu spěje a za 15 let bude elektřiny ohromný nadbytek kvůli tomu že FVE panely vyrábějí víc než se spotřebuje. Tak je jasné že ta elektřina bude na hodně místech zdarma. Kdo to nevidí ten zamrznutí v minulém století.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

srovnávat elektřinu s wifi může asi jen Vondrák :-)), elektřina se ale jen tak zadarmo nevyrábí, to by čez mohl dávat taky nějaký malý výkon zdarma z Temelína, když je to stejně připojené k síti ne? u elektřiny se naopak každý snaží snížit spotřebu aby ušetřil, u wifi snížení spotřeby jaksi není na pořadu dne, čili elektřina zdarma nebude nikdy, pokud teda někdo nepřijde na nový revoluční způsob výroby, např, zatlučení dvou vodivých tyčí do země a bude to dávat 1kW 24h, pak by to možná mohlo být zadarmo
proto kupodivu před 15lety byla elektřina podstatně levnější než dnes, a nevšiml jsem si že by se tento trend obracel

Studuj smudlo

Obrázek uživatele Michelin

Cena budovani, posilovani a udrzby internetove infrastruktury se sice za posledni roky zlevnila tak, ze v kombinaci se silnym konkurencnim prostredim klesla cena koncovych pripojek tak nizko, ze Vam ten internet leckdo nasdili zdarma, ale co se tyka prenosove soustavy elektriny a jeji vyroby tam bych takovy optimista nebyl.
I u toho internetu Vam nikdo nenabidne zdarma 100Mbit pripojku, a i u toho nabijeni to tedy nebude takova hitparada aby nekdo daval zdarma nebo za symbolickou cenu elektrinu z rychlonabijecky. Mozna u obchodu Vas nechaji pripojit na nejake AC 22kW, za to, ze u nich udelate nakup, ale jinak to bude byznys jako kazdej jinej.

---

To Tesla dává křídla. 76tis. elektrizujících km.

Souhlas, jen je treba si uvedomit ze se tu bavime o 15 vzdalene budoucnosti. Za 15 let ti 100Mbit internet nasdili kdokoliv, s elektrinou bude trend uplne stejny.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

naivní utopista Vondrák, jojo lidi pojedou s EV na výlet, zastaví třeba u větrné elektrárny a tam bude zásuvka s elektřinou zdarma :-))), bohužel výrobci elektřiny jsou většinou tvrdí byznysmeni a ne IT nadšenci co poskytují wifi zdarma, ale pokud budeš mít pravdu a elektřina bude zadarmo tak ti zulíbají ruce všichni majitelé kotlů na uhlí, plyn , koupí si elektrokotel a budou topit a mít teplou vodu zadarmo, protože jim tu elektřinu nasdílí třeba soused, a i lidi v bytovkách a panelácích budou za vodou, protože majitelé a družstva taky přejdou na elektrokotle které budou provozovat zadarmo s tou nasdílenou elektřinou

sdili ti snad soused wifi ? mozecek, zapni mozecek, pak ti pujde trollovani lepe :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

mě sdílí wifi ČD, a už se těším na to až mi čez nasdílí elektřinu :-)), zítra asi zajdu na pobočku ĆEZu se poptat jestli už to plánují, že jsem o tom četl na Hybridu :-)), ale evidentně ti došly argumenty ohledně sdílení elektřiny zdarma, je to fakt blbost a utopie, to se s tebou klidně vsadím, elektřina není a nikdy nebude wifi, to dřív přistanou na Zemi ET, pak si dokážu představit že nám vesmírní bratři a sestry zadarmo nasdílí elektřinu nebo nějaký jiný zdroj energie, ale ani čez ani soused to nebude, jinak neboj netroluju, pouze dělám osvětu, kterou v oblasti sdílení elektřiny evidentně potřebuješ,
ale můžeme být rádi že nám Slunce každý den zdarma sdílí energii, kterou za pomocí např FVE můžeme přeměnit na elektřinu, akorát mě sere čez, že lidem všemožně brání využívat energii kterou nám sdílí Slunce, a raději lidem vnucuje elektřinu z Temelína, Prunéřova a dalších čezáckých elektráren a ještě chce za to tvrdě platit, ale co se dá dělat když manažeři čezu potřebují koupit nové jachty a mercedesy

No vidis to joudo, sam sis odpovedel " slunce kazdy den zdarma sdili energii", ted si predstav co se stane po 15ti letech exponencialniho rustu efektivity solarnich clanku a zaroven exponencialniho poklesu ceny a to same u baterii. Pak ti mozna dojde ze v budoucnu bude energie zdarma, to je zcela jasny fakt. Je to jen otazka casu. Vsak pochopis, casem, chapu ze se ti to ted zda jako fantasmagorie. Vis, lidi si puvodne mysleli ze internet bude jen na posilani textu, byly teorie ze by sel pouzit i na celek knihy, nebo dokonce....pozor...na prohlizeni fotek! A ejhle, za par let si kazdy druhy teenager streamuje gigabajtove videa vzduchem pres internet do nejakeho kapesniho zarizeni v šalině..nuda. Ale to je vporadku, proste nejsi vizionar, to je mi jasne. Ale neboj, jsme tu my co vidime dal nez za 1. zatacku a proto se svet hybe dopredu a nestoji na miste.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

paráda, potom zdarma v budoucnu např. nasdílíme energii lidem v Africe ať můžou zavlažovat Saharu, a vytvoříme na Zemi ráj pro všechny lidi, nic jiného si ani nepřeji

A co hulíš ty? To musí být tak kvalitní matrjoš.
Dávat takovýhle naprosto pitomý příklad jako argument může jen dítě rozumu mdlého, nebo feťák.

Neni treba nic sdilet, oni si energii vyrobi sami. Cena distribuce energie bude drazsi nez jeji samotna vyroba. Afrika zadnou elektrickou sit budovat nebude, stejne jak nevybudovala telefonni sit protoze leapfrognula primo na mobilni bezdratovou sit, stejne jako nevybudovala bankovni sektor a leapfrognula rovnou na platby v kryptomenach (bitcoin)...

Anonym neví, že když pojede na vejlet může si u Radovana nabít zdarma ze zásuvky k tomu určené. :D Už několik let. Kdybych měl FV s přebytkama udělám to samé. Radši než abych to cpal do chřtánu nenažranýmu samolibýmu ČEZu dám to rovnou lidem. ... Dokud to stát nezakáže.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

můžu poprosit pana Kuka o adresu pana Radovana? určitě by se našel nějaký taxikář z okolí co by tam rád jezdil na každodenní výlety ...

Nevím zda jste tak líný či nesvéprávný, ale zkusil jste někdy použít Gůgl? Pokud tam zadáte heslo Radovan Burkovič, je to hned druhý odkaz a čeká to tam na vás už dlouhých 7 let ... ;-)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Že by narážka na mě :-).
Ano, jsem taxikář a jezdím s Leafem. A na nabíječky nejezdím proto, že to je "zadarmo" (platím ČEZu 550 měsíčně), ale protože musím... Bohužel cca 100km dojezdu mi na celý den nestačí. Jinak přes noc nabíjím doma.... A už se těším až budu mít Teslu Model 3, to už na nabíječkách otravovat nebudu... Tak pokud mě uvidíte na nabíječce, prosím trochu soucitu... :-)

Obrázek uživatele ozana

To by si ten taxikář nevydělal ani na slanou vodu, dojíždět někam, aby tam nabíjel výkonem max. 3,5kW.

---

Jezdím na proud, najeto 77 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 80 tisíc km.

Obrázek uživatele Radovan

Tak tak, před 7 lety to byl hit, dnes je to nouzovka pro ty, kterým nevyjde dojezd. Ale zase je tam nonstop, s parkovacím stáním a osvětlená.
Mám sice i 11 kW malý červený pětikolík, ale v garáži a na opačné straně směrem do zahrady. Proto ho nabídnu jedině když jsem doma. A stejně, pokud nedojede Smart, Tesla či Zoe (nebo právě G-E Stromos), tak dnešní EV nejsou schopna plnou kapacitu 11 kW využít. Páč mají jen srandovní palubní nabíječky a jsou závislé na rychlonabíječkách.
Ovšem s rozšířením FVE, baterkou a úložištěm do vody je v plánu nabídnout i 22 kW.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 64 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 22 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

-

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Obrázek uživatele Michelin

Jó vědět co bude za 15 let tak budu tou dobou miliardář.
A nebo si raději hned hodím smyčku. :-)

---

To Tesla dává křídla. 76tis. elektrizujících km.

No to nikdo nevi s urcitosti, ale je znamo, ze lidi obecne precenuji co stihnou zvladnout za rok a podcenuji co stihnou udelat za 10 let.

Nedávno jsem se bavil s výrobcem přístřešku pro auto ve formě střechy z elektrovoltaických panelů a to mi přijde rozumná cesta k dobíjení auta (ve spojení s dalšími panely na střeše apod.)

Obrázek uživatele Michelin

To urcite jo, ale i ty panely maji nejakou cenu a jen nejakou zivotnost. Druha vec je, ze ne vsude sviti stale slunce. Ja uz uvazoval o fve na strese a ulozisti davno. Dokonce pri stavbe baraku jsem ho ciste z tohoto duvodu situoval jednou stranou sedlove strechy na jih. Jenze u nas jsme meli treba tusim predloni (nebo jeste tu predchozi) zimu kdy asi dva mesice nevylezlo slunce. Pak jde ucinnost panelu rapidne dolu a vse se zase prodrazuje.

---

To Tesla dává křídla. 76tis. elektrizujících km.

Ono to chce spojit všechno a se vším, tedy panely, baterie, kogenerační jednotka, EV auto jako jeden celek a pak to funguje, např. http://www.fentra.cz

Obrázek uživatele Michelin

Zajímavé, o té kogenerační jednotce na pelety jsem ještě neslyšel.

---

To Tesla dává křídla. 76tis. elektrizujících km.

Je to celkem prověřená technologie fungující řadu let. Výhodou je, že zásobník na pelety vydrží i roční spotřebu topení a nezávislost na vnějších zdrojích má podle mě v budoucnu cenu zlata. Ne snad kvůli cenám energií, ale i kvůli tomu, že taky dlouhé měsíce žádná být nemusí - viz Kanada před lety, kde některé oblasti neměly elektřinu několik měsíců a to díky Sluneční erupci a v dnešní době denních útoků teroristů je ještě nezávislost aktuálnější.

Obrázek uživatele Michelin

Jeste je otazka pokud nastanou takove katastroficke scenare co popisujete jak to bude s dostupnosti peletek.

---

To Tesla dává křídla. 76tis. elektrizujících km.

Peletkama se člověk může předzásobit i na 2 roky a pokud by taková krizová situace měla trvat déle než rok, pak budou peletky to poslední, co bude člověk řešit :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nějaká technická data o té kogeneraci na štěpku by nebyla? výkon, cena, zkušenosti ostatních majitelů? předem děkuji

Klidně já. Bavíme se o roce 2032 a ne třeba 2132?

Bude to o tom kolik jich celkově postavě a kolik států pokryjou? Jen houšť.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

350 kW evropská nabíječka už v podstatě dosahuje těch parametrů, kvůli kterým chtěli nasazovat vodík, nabere pro dalších 300 km na 10ti minutové zastávce na kafe a záchod.
To by mohla rychle zavést i Čína taky do měst, kde je málo místa na garáže a dlouhé noční nabíjení.

Na takový výkon potřebujete ale hodně velkou kapacitu baterek, abyste nabíjení ustál bez nějakého většího poškození batarek. Takovýmto výkonem těžko budete nabíjet městské vozítko s 40 kWh. Při 350 kW by byl nabíjecí proud skoro 9C a to by bylo už spíše na zapálení auta...
Takže si s tím časem IMHO moc nepomůžete. Je to především pomoc pro auta s velkou kapacitou (>100 kWh), aby se nenabíjela o moc déle než současná městská auta typu i3, Leaf, atd.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vy a další tady furt děláte a řešíte problémy, jako kdyby se na tom snad důležité bezpečnostní parametry měli nastavovat ručně.

Prostě normální nabíjení zhruba od 20% do maximálně 80%, za nějakou pro většinu přijatelnou dobu kolem deseti minut.
A daleko víc se člověk stará o bezpečnou horkost své kávy.

Nevím, proč se rozčilujete. Já se podivuji nad Vaší myšlenkou, že za 10 minut nabijete z 20% na 80%. Jestli jste to nepochopil, tak ten velký výkon neřeší vaše nabíjení z 20% na 80% za 10 minut. Aspoň tedy ne se současnými typu akumulátorů (pokud tedy to Porsche nebude mít něco jiného než ostatní produkce).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To vy tady hysterčíte se zapalováním auta při čerpání energie z těchto rychlonabíječek.
Ta zásuvka a její norma je připravována na minimálně 20 let, a ze 30% na 70% už zvládají dnešní nejlepší sériově vyráběné baterie do 15-20 minut úplně v klidu a bez výbuchů :)

Obrázek uživatele Michelin

Tesla se 100kWh baterkou nabiji za horkych dnu na SC jen cca do 50% 115kW pak uz to slejza a u 70% uz to nabiji jen kolem 60kW...
Tedy Pavlovo poznamka byla na miste. Je to pouzitelne pro auta s baterkou vetsi nez 100kWh a jeste budou muset mit hodne dobre zvladnute chlazeni.

---

To Tesla dává křídla. 76tis. elektrizujících km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a za jak dlouho nabijete?

Obrázek uživatele Michelin

Minuly tyden jsem nabijel na Vystrkove z 19% na 91% 55minut. Ma na to, ale asi hodne vliv teplota. Kdyz nabijim na SC ted pri letnich teplotach huci vzdy ventilatory na plno. Pritom kdyz jsem nabijel zacatkem dubna kdy jsem auto dostal pri teplotach kolem 5stupnu tak me prekvapilo, ze to az do 80% nabijelo stale 115kW.
No zase, ale byla mnohem vetsi spotreba...

---

To Tesla dává křídla. 76tis. elektrizujících km.

Obrázek uživatele Michelin

Tak koukam do notifikaci, ze to bylo z 23% na 91% za tech 55min. Ke konci to pak nabijelo uz jen 30kW.

---

To Tesla dává křídla. 76tis. elektrizujících km.

Zbytečně hysterčíte. Já neřeším zásuvku (asi máte na mysli CCS).
Ale nechám Vás při tom. Budiž Vám přáno.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dotaz... Tušíte někdo, jak budou zvládat takto rychlé nabíječky současné elektromobily? Mám objednaného e-Golfa a zajímalo by mě, jestli když ho jednou v budoucnu zapojím do takovéto nabíječky (čtu CCS), tak co se vlastně stane. :-)

Nemějte obavu, do 350-400kW zůstane zpětná kompatibilita CCS zachovaná. Příslušné technologické problémy jsou dva:

1) konektor+kabel: dle původní specifikace CCS se počítalo s maximem 400A/1000V a na to je také CCS2 konektor dimenzován. Problém je s kabelem, kdy bez jeho nuceného chlazení potřebujete průřez 2x50mm2 pro 125A (50kW) a pak 2x70mm2 pro 200A (falešných 100kW). Kde těch 2x70mm2 na 5m délky je už na hraně rozumné manipulace (je to těžké). Tzn pro stávající 400V systém se očekává maximum 150kW (400A). Pro 350kW tak je třeba přechod na 800V.

2) Stanice: Nové 800V stanice očekávám budou stavěny převážně na topologii oddělovací síťový transformátor s DC/DC měničem. Kde moderní DC/DC měniče umí s vysokou účinností obsloužit požadovaný široký rozsah napětí 50-900V. Tzn. 350kW/800V stanice může obsluhovat i 400V vozy, ale už s výkonem jen 150kW.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

hm to při těch 800V už bude muset stát u těch nabíječek nějaký pikolík co bude mít elektrikářský oprávnění k práci s vysokým napětím ne? zrovna nedávno se mi vypálila zásuvka i zástrčka na prodlužovačce s míchačkou (850W)asi se mi to povytáhlo ze zásuvky a přechodový odpor zapracoval, sranda bude až se začnou s rozvojem EV aut takto vypalovat jak auta tak nabíječky

Podle norem je považováno za nízké napětí(Low Voltage) cokoliv v rozsahu AC: 50-1000V a DC: 60-1500V takže na to vše stále stačí běžný pučmidrát s 50tkou a co se týče spotřebitele tak zde žádné omezení není.

K předcházení druhému problému všechny vozy mají v CCS zásuvce minimálně jeden termistor (běžně jsou dva) právě pro ochranu před zahořením vlivem zaneseného konektoru, což se může běžně stát. Termistory má v sobě i CCS konektor. Dokonce některé lepší EVSE dobíjecí kabely s krabičkou mají termistor i ve 220V zástrčce. Takže to problém opravdu je a myslí se na něj.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

děkuji za fundovanou odpověď

Zajímavá otázka rovněž je, jestli to Porsche s 800V systémem umožní rychlé dobíjení i na stávajících 400V stanicích?

CCS je standard 50kW, na výkony několikanásobné bude jiný konektor, tedy nelze doufat v rychlejší nabíjení současných EV nebo naopak se obávat jejich zničení vyšším příkonem.

Pro CCS není standard 50 kW. Když se podívám do specifikace CCS 1.0, tak hned v úvodu se můžete dočíst: "The CCS combines single-phase with rapid three-phase charging using alternating current at a maximum of 43 kilowatts (kW), as well as direct-current charging at a maximum of 200 kW and the future perspective of up to 350 kW – all in a single system."
A to všechno se stávajícím konektorem, který je na to stavěn. Samozřejmě, když si k takovému superchargeru připojím svoje BMW i3, tak nabíjet budu jen 50 kW, víc si auto nevezme.
Příkon si řídí auto a je jedno, zda jste připojen k 50 kW, 150 nebo 350 kW nabíječce. I doma si každý elektrický spotřebič bere jen tolik, kolik potřebuje, bez ohledu na velikost jističe baráku.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Odkud víte, že CCS má max 50kW? Nikde jsem se toto nedočetl a i na Wikipedii píšou, že původní prototyp měl 100kW a že Renault Zoe by měl zvládnout i těch 100kW (viz en.wikipedia_org/wiki/Combined_Charging_System )

Já nikde nepsal, že má max 50kW ani že to je přesně 50kW, prostě jen jsem psal, že to je standard 50kW a podle normy IEC 62196 by neměl výkon přesáhnout 240kW. Viděl jsem ale prospekt - 350kW nabíječku, s konektorem CCS Typ 4 a kapalinově chlazený kabel, tedy kupodivu stejný konektor kvůli zachování kompatibility.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zajeďte se podívat na některou rychlonabíječku (např. od ABB), tam je to uvedeno. Hlavně záleží, kolik do těch akumulátorů pak pustí samo auto.

Že je na stojanu uveden výkon 50 kW neznamená, že konektor CCS nezvládne víc.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vnitřek auta si pustí jen to maximum, na jaké je postaven.

Mimochodem podle fotky štítku na té stanici má nabíjecí kapalinou chlazený kabel+konektor limit 400A/1000V. Což dává reálný špičkový nabíjecí výkon na 800V jen 320kW. Nicméně jeho výrobce HUBER+SUHNER už loni deklaroval že by zvládl až 500A.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ak bude cena Porsche Mission E nižšia ako Tesla S s rovnakými parametrami, tak potom má Tesla adekvátnu konkurenciu a máme sa na čo tešiť.
Doteraz je to len mlátenie prázdnej slamy...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Porsche půjde samozřejmě na lepší parametry než Tesla S, hlavně v oblasti vydržet s tím závodit déle než pár minut a kvalitě materiálů i zpracování, a bude za to samozřejmě chtít víc peněz.

Porše Mission E samozřejmě nejde na lepší parametry než Tesla, už od samého představení slibujou pomalejší zrychlení než u generačné staršího Modelu S ... To asi moc lidí nenadchne, když vám to na každejch světlech natře ten americkej nedodělek z Fremontu co mu nelícujou plechy ;D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Já myslím že otázka spíše zní pokud bude mít to Porsche srovnatelné parametry s Teslou, tak si může stát kolik chce a o odbyt nebude nouze.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Aj iny zacinali s troma nabijackami. To je ok, len v tom treba pokracovat a stavat ich tempom v stovkach mesacne.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicKariéra EVC GroupProdej pneu 100% onlineNabíječky elektromobilů Circontrol
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?

Newsletter