Porsche i Kia investují další peníze do sítě nabíječek Ionity

Současní akcionáři, včetně značek Porsche, Kia a nového partnera, platformy BlackRock Global Renewable Power, se připojují k investici, která má do společnosti Ionity přinést 700 milionů eur do roku 2025.

Počet ultra rychlých 350 kW dobíjecích míst Ionity v Evropě se do roku 2025 zvýší z 1500 na 7000. Investice přinese také nový koncept stanice pro elektromobily „Oasis“ navržený tak, aby v budoucnu přinesl lepší zážitek z dobíjení.

Ionity v současné době provozuje více než 400 ultrarychlých dobíjecích stanic s 1 500 dobíjecími místy podél evropských dálnic ve 24 zemích. Tato nejnovější dodatečná investice však zvýší počet dobíjecích stanic po celé Evropě na 1 000 a celkový počet se do roku 2025 zvýší na přibližně 7 000 dobíjecích míst.

Elektromobil Porsche Taycan umí využívat nabíjecí výkon až 270 kW, Ionity umí max. 350 kW. foto: Porsche

Tyto stanice budou umístěny nejen na strategicky klíčových místech evropské dálniční sítě, ale také podél důležitých hlavních silnic a v blízkosti velkých měst. Kromě toho budou stávající dobíjecí místa umístěná v oblastech, které se nacházejí s vysokou intenzitou dopravy, a tudíž se zvyšující se poptávkou po dobíjení, doplněna o nové dobíjecí místa. Tato opatření výrazně zkrátí celkovou dobu dobíjení a čekání zákazníků na nejrušnějších místech.

Ionity rovněž v rámci této investice do roku 2025 rozšíří počet vlastních dobíjecích míst v Evropě z dnešních 400 na více než 1000, přičemž v každé z těchto lokalit bude v průměru osm až dvanáct ultra rychlých stojanů o dobíjecím výkonu 350 kW. Další dobíjecí stojany se objeví i ve stávajících lokalitách podél dopravně vytížených tras s vyšší poptávkou po dobíjení. Díky uvedeným opatřením se výrazně zkrátí dobíjecí i čekací doby zákazníků na nejrušnějších místech.

Stejně tak nové elektromobily Hyundai Ioniq 5 a Kia EV6 umí díky 800V architektuře využít až kolem 250 kW nabíjecího výkonu. foto: Kia

Ionity bude v rámci rozšiřování sítě usilovat o pořizování dalších prostor a v závislosti na lokalitě stavět a provozovat své vlastní servisní stanice. Firma nedávno odhalila koncept ‚Oasis‘ s cílem ukázat, jak by z pohledu zákazníka mohlo vypadat dobíjení v budoucnosti. Model prezentoval dobíjecí stanice chráněné před povětrnostními vlivy a ‚dobíjecí parky‘ rozmístěné u kaváren, restaurací a obchodů kvůli maximálnímu pohodlí a zpříjemnění zkušeností s dobíjením.

Síť Ionity používá evropský standard dobíjení CCS (Combined Charging System) a dodává elektřinu původem z obnovitelných zdrojů. To znamená, že majitelé vozů Kia mohou využívat dobíjecí infrastrukturu IONITY k bezemisnímu cestování se zárukou uhlíkové neutrality.

Použitá 800voltová technologie hyperchargerů znamená, že např. Porsche Taycan může čerpat plný potenciál nabíjecího výkonu až 270 kW, což významně zkracuje nabíjecí čas. Díky aplikaci zvýhodněných tarifů Porsche Chraging Service mohou uživatelé elektromobilů Porsche Taycan využívat standardizovaných a výhodnějších cen na rychlonabíječkách Ionity – aktuálně stojí kilowatthodina 0,33 eur, tedy asi 8,50 Kč.

zdroj: tiskové zprávy

11 Comments on “Porsche i Kia investují další peníze do sítě nabíječek Ionity”

      1. tj ale tak když už vokolo toho kecáte dopovězte celou pravdu že turysta bez fosilácký kartínky to má 20cku za kiloprd ;))) A TO SE VYPLATÍ :)))

        https://www.hybrid.cz/ionity-zavadi-jednorazove-platby-cena-za-kwh-je-079-eur/

        AJONYTY je fosilácky vázaná přepal vyžírka soudluzi a nejlepčí je přeci voběd zadára :)))

        https://www.mapotic.com/nabijim-zadarmo

        https://kcc-hho.webnode.cz/mapy-nabijecky/

Napsat komentář