Porsche ČR spouští rozsáhlý program popularizace elektromobilů

redakce - 13 Říjen 2017

Celkem 50 elektromobilů Volkswagen e-Golf bezplatně zapůjčí v následujících měsících na dlouhodobé testování společnost Porsche ČR municipalitám, institucím a firmám.elektromobil Volkswagen e-Golf u dobíjecí stanice

V Česku se odteď bude prohánět o 50 elektromobilů Volkswagen e-Golf víc
foto: Volkswagen

Porsche ČR tím chce ukázat a popularizovat tento ekologický způsob mobility v očích odborné i laické veřejnosti. Prvních pět e-Golfů převzali dnes v Praze vybraní partneři projektu.

„Mobilita, jak jsme ji znali dosud, prochází zásadními změnami. Stále intenzivnější debaty o zákazu aut ve městech, otazníky nad budoucností vznětových motorů, příchod nových technologií, to všechno staví výrobce automobilů před zcela nové výzvy," říká Vratislav Strašil, generální ředitel Porsche Česká republika.

„Hlavním tématem se stávají autonomní, plně propojená, bezemisní vozidla a zrychlující se tempo digitalizace našeho odvětví. Na tuto novou éru se už dnes intenzivně připravujeme a rádi bychom na ni připravili i naše zákazníky. Znamená to především prakticky je seznámit s výhodami nových technologií.“

Největší dovozce automobilů do ČR proto připravil unikátní projekt nazvaný Demo e-car program. Porsche ČR bezplatně zapůjčí v průběhu příštího roku firmám, státním organizacím, municipalitám a dalším potenciálním zákazníkům vozy Volkswagen e-Golf na dlouhodobé testování.

Díky spolupráci s dealery společnost Porsche ČR připravila projekt, který je svým pojetím a rozsahem v českých podmínkách unikátní. Zájemci dostanou celkem pět desítek Volkswagenů e-Golf, s nimiž mohou během desetiměsíčních bezplatných zápůjček ujet až patnáct tisíc kilometrů.

Testovací e-Golfy přijdou postupně v příštích měsících tak, aby všechny vyjely na silnice do konce příštího roku.

„Od projektu si slibujeme zejména edukaci v oblasti elektromobility a technologií, průzkum trhu a testování vhodnosti elektromobilů pro vozové parky našich současných partnerů, stejně jako spolupráci s možnými novými partnery,“ říká Vratislav Strašil.

„Součástí programu je i zpětná vazba našich partnerů a jejich zaměstnanců týkající se dlouhodobého provozu elektromobilů.“

Program umocňuje systematické úsilí společnosti Porsche ČR popularizovat elektromobilitu. Firma se pravidelně zúčastňuje řady akcí pro veřejnost i odborníky, kde představuje nejnovější trendy v této oblasti, včetně prezentace svých elektromobilů.

Zatím nejnovější iniciativou je nasazení patnácti e-Golfů v pilotním projektu e-carsharingu v Praze.

Tento týden jej představila společnost Car4Way ve spolupráci s Pražskou energetikou a Porsche Česká republika v rámci širších iniciativ tzv. chytrého města (smart city). Unikátní projekt se opírá o vyspělou technologii, moderní trend sdílení automobilů a ekologicky udržitelnou mobilitu.

Koncern Volkswagen ve své Strategii TOGETHER 2025 definoval elektromobilitu spolu s digitalizací, mobilními službami, autonomním řízením a umělou inteligencí jako svoje klíčové rozvojové priority.

Již v příštím roce značka Audi představí velké prémiové SUV Audi e-tron s dojezdem více než 500 km. Následovat budou další modely a hlavní ofenziva přijde s rokem 2020, kdy postupně přijdou na trh zcela nové elektromobily Volkswagen v rodině modelů s názvem I.D.

Do roku 2025 koncern Volkswagen uvede na trh více než 80 modelů elektromobilů, z toho pět desítek bude čistě elektrických a 30 plug-in hybridů. Podle vývoje trhu by v té době prodeje koncernových elektromobilů mohly dosáhnout až 3 miliony kusů ročně.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

OFF TOPIC
Sice je to z novinek a je to trochu mimo téma, ale trolejbusy se možná vrátí do Prahy.
novinky.cz/diskuse?id=502491&articleId=/domaci/451931-prazane-chteji-zpet-trolejbusy-dopravni-podnik-zahajil-zkusebni-provoz-elektrobusu.html&sectionId=8

Stejně by bylo možná lepší mimo centrum a další frekventovaná místa, natahat troleje a místo autobusů nasadit trolejbusy. Sice je tam s tím dost problémů a nevzhledných drátů, ale lepší než nic. Třeba se začnou přidávat i další města.

Když už jste to nakousl, tak myslím že dnes už se výstavba trolejového vedení nevyplatí, respektive za podobnou cenu jako trolejbus dnes již jde koupit použitelný elektrobus. Např. v HK nedávno vysoutěžili dodávku 20ks nových elektrobusů SOR NS12 v ceně 246mil Kč bez DPH včetně dobíjecí infrastruktury. Tzn. takových 12mil Kč/ks s 225kWh HE NMC baterií na střeše. Pravda pořád to je jen na spolehlivých 150km dojezdu, ale pokud je možnost to běhen dne párkrát píchnout na CCS tak se s tím asi už dá celkem rozumně žít. Mimochodem instalaci 375kWh baterie pro běžný celodenní nájezd 250km do tohoto vozu nic konstrukčně nebrání.

Obrázek uživatele Josef

Hradec má na hlaváku automatickou rychlonabíječku, takže v pohodě.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V Tesle už si přiznali to fiasko jen s pár vyrobenými kusy TM3 a přes 700 lidí vyhodily ofiko 400-700 or more. Začíná se to s dodávkama pěkně sypat.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zdroj a důvod?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to je fosilní anonym, netřeba se vzřušovat, vyhodili pár set kancl krys co málo makali nebo nezvládali, dál nabírají, řeší baterky a na truck není čas, nic mimořádného se po dobu mé služby nestalo ;)

zive.cz/bleskovky/tesla-nestiha-presto-propustila-stovky-zamestnancu/sc-4-a-189985/default.aspx

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Až na to že nevyrábějí skoro žádný TM3 dobrý.Takhle to nepůjde věčné máj nůž ne u krku ale krk nožem narizlej.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ale prdlajs mají práce mraky, financování zajistený tak vo co de, chvilku to pocka, konkurence daleko :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

"POKUD TECHNOLOGIE ZNEČIŠTUJE PLANETU PAK TO NENÍ POKROK"
Nikola Tesla

Vetrelci.davnoveku-S07E02-Experiment.Tesla

ulozto.cz/!RYX2NASeW/vetrelci-davnoveku-s07e02-experiment-tesla-2014-mkv

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to zkoukněte, supr

Obrázek uživatele honza.t

Je potřeba navnadit potencionální kupce
https://porsche.cz/microsite/e-mobility/

Obrázek uživatele Radovan

Já su takové šťoural, že jsem na ten web lezl:
"Síť dobíjecích stanic.
Pokročilá koncepce by podle našich představ nebyl úplná, když by končila samotným automobilem.
S elektromobilitou neoddělitelně souvisí také odpovídající infrastruktura v podobě integrované elektrické přípojky v automobilu, praktické dobíjecí výbavy, stejně tak jako promyšlených možností, jak automobil dobíjet doma nebo na cestách.
Pro další informace klikněte na symbol „+“."
Samozřejmě symbol "+" na té stránce není. Takže se potencionální Porsche elektromobilista ani nedozví, že pomalá nabíječka je už rok instalována třeba v Ostravě u Porsche u Hellera. Nebo že by byla jediná, a není se čím chlubit?

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 64 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 22 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Ja v obrazku pod tim textem vidim plusy rovnou tri :)
screenshot

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Radovan

Aha, takže jen nenapsali web optimalizován pouze pro Google Chrom. Já to viděl v Internet explorer a tam nic nebylo. Ovšem očekával jsem něco zásadnějšího u 3 + než:
"Baterii je možné nabíjet u běžných veřejných nabíjecích sloupků nebo doma. Slouží k tomu nabíjecí kabel a nabíjecí přípojka, ukrytá po straně v předním blatníku."
"Bez kabelu a konektoru: Pohodlně přejedete desku osazenou v podlaze Vaší garáže a proces induktivního nabíjení baterie se spustí. Zcela automaticky."
"Systémové napětí: neobvyklých 800 V. Obvyklých je 400 V. S Porsche Turbo Charging je však při 800 V nabíjení u nabíjecích sloupků DC výrazně rychlejší: na 80 % maximálního stavu se dostane vůz za méně než 15 minut. Jinak řečeno: Během 4 minut nabíjení se dojezd vozidla zvýší asi o 100 km."
Tedy až na to třetí, ovšem to je stále jitrnice, jakou svět neviděl.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 64 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 22 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele Josef

Trochu by mě zajímalo, jak to má Porsche pořešené s tou 800V baterií vzhledem k tomu, že běžné rychlonabíječky zvládají maximálně 440 V. Je porsche vůbec kompatibilní s běžným CCS? Protože jestli ne, tak neprodají snad ani kus.

Obrázek uživatele ozana

Nejspíše to stykačem přepne na 400+400V paralerně. Nebo naopak jen pro ultrarychlé nabíjení to přepnou na 400+400V seriově.

---

Jezdím na proud, najeto 77 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 80 tisíc km.

Obrázek uživatele Josef

Chudák stykač.

Ted to v praci zkousim, Chrome, Firefox, IE 11, Edge (Win 10); Konqueror, Chrome a Firefox (Centos 7), vsude ty "+" vidim. Takze to bute spis chyba nekde na prijimaci (prilis agresivni firewall, blokovac reklam nebo tak neco). U me nejsou videt v Chrome na mobilu.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Já ty plusy vidím i s Addblock, ale ta čeština je příšerná, tím se moc chlubit nemohou. Vynechám podivné sousloví "asynchronní stroj" (autor měl namysli zřejmě motor), ale tohle stojí za to

"LLithium-iontové akumulátory mají stále větší kapacitu. Silné elektromotory následně tuto energii využijí pro spontánní akceleraci. Elektrický pohonu pracuje se čtyřikrát větší účinností, než běžný spalovací motor. Díky tomu elektřina zajišťuje potěšení z jízdy odpovědné k životnímu prostředí."

To asi překládal Google....

off

Další elektrika pro tluštochy, kadeřnice a progresivní důchodce na obzoru :)
Hyundai Kona
https://www.autorevue.cz/hyundai-kona-dostane-v-zeneve-plne-elektrickou-variantu-s-dojezdem-390-km

Když pro IONIQ objednali neuvěřitelnejch 7000 baterek, aby stíhali dodávky, tak tady se určitě plácnou přes kapsu a objednají jich rovnou 7500! :))
Přecijenom SUV jsou teď in, tak to nesměj nic pocenit :))))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kuku co máš proti suv? každej se nechce vozit prdelí po asfaltu, navíc každý důchodce ti jen potvrdí jak pohodlně se mu do suv nastupuje,sedí a vystupuje, prostě jiný auto pro mladý hubeňoury a jiný pro starý špekouny s bolavými koleny :-))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

SUV jsou tezsi tim padem nebezpecnejsi tanky na silnici a macatejsí a tim padem materialove drazsi. V ramci zachovani lidstva je nesmi mit kazda socka ;)

SUV je módní ekologická i ekonomická prasárna, která se navíc nejvíc rozmohla v době hospodářské krize :)))
Neefektivnost díky většímu aerodynamickému odporu, zbytečně vyšší hmotnosti, větší valivý odpor zbytečně velkých kol = zbytečné plýtvání s energií = zbytečně zvýšená spotřeba.
Navíc díky vysokému těžišti je daleko nebezpečnější, to je čistá fyzika. Toto u baterkáčů, ale zase nebude až takovej problém díky těžký baterce v podlaze. Pár jedinců je potřebuje občas i mimo silnice jako astronom Alien, ale valná většina SUV žije jen ve městě.

Kdyby z toho vylejzali jen mrzáci a důchodci tak neřeknu, ale v reálu to tak není.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Kona zní v portugalštině jako cona což prý znamená ku.da :))))
To bude asi ideální auto pro Hradní jitrnici :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tesla nestíhá, přesto propustila stovky zaměstnanců Více na:

zive.cz/bleskovky/tesla-nestiha-presto-propustila-stovky-zamestnancu/sc-4-a-189985/default.aspx

off

baterky různejch výrobců pro FV, cena na 1 kWh
zdroj Austrálie
https://goo.gl/kqVcbe

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

off

Oxford bude první město v UK co zakáže l.p. 2020 spalováky v centru.
Mno centrum čítá sice jen 6 ulic, ale i tak dobrej počin. :D
http://www.independent.co.uk/news/uk/home-news/oxford-ban-petrol-diesel-vehicles-world-first-zero-emissions-zone-a7995706.html

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V ČEZku jezdí na silnici kamionový vrazi! bacha na ně

ceskatelevize.cz/porady/1097181328-udalosti/217411000101014/video/574900

off

Vše co jste chtěli vědět o Leafu 2, na to se zeptal Bjorn inženýra vod Nissanu
Bude to mít tažný?
Jak rychle zdegraduje baterka v horkém Španělsku?
...
https://youtu.be/ljnlt3b1dO8

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

off

Trošku stupidní reklama s Leafem 2, ale když je tam Margot tak se to dá přežít.
https://youtu.be/UJYTQ1dmw10

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Obrázek uživatele PaRi

Koukal jsem se dvakrát a furt nevím, na co je to reklama... ale to děvče je úžasné! :-)

Souhlas. S obojím. :-)
Podle mě šlo hlavně o ten šok při sjezdu Leafa z plošiny ve stylu Blesk Mc Queen v Cars 1 a pak pohled z výšky na electromobilehouse. A samozřejmě slečna jako třešnička na dortu. Šikovně udělané. :-)

---

Nissan Leaf 24kWh, 180.000 km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ach jo dětičky.

Ten sjezd je značkový pro osumdesátkový seriál "Knight Rider" a jeho hlavního automobilového hrdinu robotický autonomně řízený vůz Kitt.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Do Prahy se vrátí »trolejbus«: Zůstane mu nápis Brno?

blesk.cz/clanek/regiony-praha-praha-zpravy/499815/do-prahy-se-vrati-trolejbus-zustane-mu-napis-brno.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

45. výročí ukončení provozu elektrobusů, které připadá na 16. října 1972.

off

Mercedes láká na svůj powerwall. Dost nudný a povrchní.
https://youtu.be/m11DvGv7Yh0
Výroba
https://youtu.be/F5aAiOwaVy8
Experti na energii
https://youtu.be/TGADvi3rhi4
Zřejmě baterkový úložiště z použitejch kousků
https://youtu.be/_Dz2TsoT2jo

Výroba 48V baterek
https://youtu.be/lzDB6TrmtTI

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Pěknej nesmysl ! Kdyby raději budovali infrastruktůru- dobíjení a nabíječky si nezamykali za ploty svejch salónů aby k nim lidi nemohli.
U nás v Brně sleduji jak každý týden přibude aspoň jeden elektromobil a v Praze to musí být větší přírůstky a žádný Porsche ani VW ten pokrok svým tlacháním, memorandama a kecama o ničem nezastaví.

---

Nissan eNV-200 60tis km po Čr 30tis. po Evropě, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

Přesně, jenom kravaťácký kecy, prdy, beďary.
Bla bla 2025 bla bla.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já tam teda četl čisté velké elektro od Audi v příštím roce 2018.
A masivní podpora prodeje bezplatným půjčováním VW eGolf dokonce tento rok.

Obrázek uživatele PaRi

Tak to by mě celkem zajímalo. Vyzkoušet si, jak by EV zapadlo do života firmy a jak by se v praxi řešily záležitosti okolo nabíjení a podobně. Nemusí to být ani 10 měsíců. Jdu pohledat, jestli se dá to toho programu nějak přihlásit, ale mám obavy, že pohraničí má pro VW malý reklamní potenciál.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já si takto půjčil od Trendparku na týden Leafa. Zapadnul výborně, už máme ve firmě vlastního, navíc přes OPPIK můžeš čerpat dotaci. Pokud máš ve firmě kde nabíjet tak je to super, v kombinaci s FVE ještě lepší.

Stačí si udělat ve firmě nabíječku a nabíjet po každém dojezdu. Pro malé město je to taky v pohodě, mezi městy se dá jezdit hodně úsporně, tedy 11-12 kWh/100km dle velikosti a váhy auta (samozřejmě Tesla S,X jezdí za podstatně více).

Tady si můžeš i auto pronajmout, bohužel eGolf je dočasně nedostupný:

Premobilita

Bohužel tam kde by to bylo nejvíce potřeba, tedy v Praze, tak dotace nelze čerpat.

Budou to e-Golfy s 35kWh baterkou nebo neprodejne s 24kWh?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je jedno, stejně se na Vás nedostane.
Ale je to slušná reklama. Ještě by měli postavit 50 rychlonabíječek 80km od sebe po celé čr.

Ja mam uz dve EV, tak nevim proc by se na me nemelo dostat. Zatim zadny dalsi EV nepotrebuji. Cekam na Teslu 3.

Obrázek uživatele M.Krupka

Bla bla bla.
Porsche ČR chce ukázat a popularizovat tento ekologický způsob mobility v očích odborné i laické veřejnosti. Minulý týden Autoshow Praha a počet vystavených e-Up, e-Golfu, plug in hybridních Golfu GTE, Passatu GTE, Audi e-tron v celkovém počtu nula.

Obrázek uživatele Radovan

Určitě se zase najde jouda, co napíše že Radovan si neopomenul taky přisadit. Jenže Bible, pánové z Vlčího hradu, je tady už 2 tisíce let, na rozdíl od VW, a říká moudře: Po ovoci poznáš strom jejich. Ten Váš strom, pánové, zatím nijak moc elektrická jablka neplodí.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 64 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 22 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

No, já bych řekl, že by se na to klidně mohlo nahlížet ve smyslu názvu i děje filmu "Jen ho nechte, ať se bojí". :-)

---

Nissan Leaf 24kWh, 180.000 km

Manažeři by ti řekli, že vyrábí to, co vydělává prachy a EV je hovno business.

Tragédie je, když to řekne i prodejce, jehož úkolem je již vyrobený EV prodat. Autosalon jmenovat nebudu, ten pán tam (doufám) už nedělá.

---

Nissan Leaf 24kWh, 180.000 km

Věřím, že mají zpracovanou studii, kde při masivní výrobě EV přijde o práci tisíce lidí, skončí desítky subdodavatelů a zaniknou desítky servisních míst, které už nebudou potřeba a zisky klesnou až na třetinu. K tomu částečně přispěje i sdílení aut. Tenhle vývoj probíhá mimochodem i v IT, kde se postupně vše odehrává čím dál více v cloudovém prostředí a standardní prodej hardware nebo licencí software postupně zaniká, jediné peníze budou ve službách, které ale řadu firem neuživí, jen ty největší nebo nejlepší. Stejně dopadnou klasické prodejny elektroniky, kam si lidi už dnes chodí většinou zboží jen prohlíédnout a pak to objednají na internetu výrazně levněji. Svět se prostě mění a nastane boj o přežití. Kdo teď nahrabe nejvíce peněz, ten bude mít největší šanci.

:)))))
kašpaři

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicProdej pneu 100% onlineKariéra EVC GroupNabíječky elektromobilů Circontrol

Newsletter