Poptávka po elektromobilech táhne nahoru rekordní podíl značky Kia na evropském trhu

Společnost Kia Motors v prvním pololetí 2020 zaznamenala v Evropě historicky nejvyšší prodeje hybridních modelů a elektromobilů, a to i přes celkové zpomalení evropského trhu s automobily.

Tržní podíl vozů Kia v Evropě během první poloviny roku 2020 vzrostl na 3,5 %. Prodeje elektrifikovaných vozů Kia i přes celkový pokles trhu rostou o 17,6 %. Hybridy a elektromobily nyní tvoří plnou čtvrtinu evropských prodejů značky Kia. Prodeje čistých elektromobilů oproti roku 2019 rostou o 65 %; počty prodaných plug-in hybridů o 29,4 %.
foto: Kia

Během první poloviny roku 2020 ve srovnání se stejným obdobím 2019 vzrostly prodeje elektrifikovaných vozů Kia o 17,6 % na 44 894 prodaných kusů (nárůst ze 38 173 kusů za první pololetí 2019). K vedenému objemu napomohla stále širší nabídka mild-hybridních (MHEV), full-hybridních (HEV), plug-in hybridních (PHEV) a bateriově elektrických (EV) hnacích ústrojí Kia.

Ve výsledku tak dnes elektrifikovaná vozidla tvoří čtvrtinu celkových evropských prodejů značky Kia (25,2 %). Podle údajů zveřejněných Evropskou asociací výrobců automobilů (ACEA) dosavadní letošní prodeje značky Kia na evropských trzích poklesly o 33,5 % na 178 392 kusů (z původní rekordní hodnoty 268 305 kusů za první pololetí 2019).

Díky solidním prodejům elektrifikovaných vozidel uvedené značky se však podařilo nepříznivé dopady zmírnit, a tak pokles prodejů značky Kia činil méně než průměrných 39,5 %, které zaznamenal širší evropský trh.

Tržní podíl značky Kia v zemích EU, EFTA a Velké Británii proto v prvním pololetí 2020 vzrostl z 3,2 % na 3,5 %, čímž značka dosáhla nového historického rekordu.

Komentuje Emilio Herrera, COO společnosti Kia Motors Europe: ,em>„I přes rozvrat celého trhu v důsledku pandemie evidujeme i nadále vysokou poptávku po našich hybridních vozech a elektromobilech. Automobilové odvětví se začíná postupně zotavovat a Kia disponuje robustní základnou k posílení prodejů, zejména díky naší řadě nízkoemisních modelů i vozidel s nulovými emisemi.“

„Pomalu nahlížíme do druhé poloviny roku a již se těšíme, až na trh uvedeme nově elektrifikovaný model Kia Sorento, stejně tak jako modernizované verze vozů Picanto a Rio. Uvedení mild-hybridních pohonů EcoDynamics+ napříč naší řadou kompaktních modelů zároveň znamená, že poprvé v historii nabídneme cenově dostupný a úsporný hybridní výkon nejširším skupinám zákazníků.“

Rekordní prodeje elektrických a hybridních vozů

Elektrifikované modely nyní tvoří čtvrtinu všech nově registrovaných nových vozů Kia v Evropě; u svých dvou modelových řad čistých elektromobilů značka eviduje nárůst prodejů o 65 % (12 522 kusů).

Při počtu 8 715 prodaných vozů e-Niro a 3 808 kusů modelu e-Soul nyní elektromobily tvoří rekordních 7 % celkových prodejů značky Kia v zemích EU, EFTA a Velké Británii, přičemž poptávka po těchto vozech i jejich dodávky nadále rostou.

V návaznosti na uvedení modelů Ceed Sportswagon a XCeed v novém plug-in hybridním provedení a na pozadí rostoucího zájmu zákazníků o Niro Plug-in Hybrid vzrostly prodeje plug-in hybridů značky Kia o 29,4 % (11 177 vozů).

Dále narostly prodeje modelů MHEV (mild-hybrid) o 181 % (na 8 389 kusů). Do modelové řady Ceed se čtyřmi zástupci byla nedávno uvedena mild-hybridní technologie pohonu EcoDynamics+, přičemž značka zaznamenala i rostoucí prodeje vozů Sportage EcoDynamics+.

Poptávka po vozech z elektrifikované řady Kia Niro – zahrnující hybridy, plug-in hybridy a čisté elektromobily – se na pozadí klesajícího trhu ukázala jako obzvláště pevná (27 030 vozů). Elektrifikovaná modelová řada dokonce přeskočila modely Stonic (23 474 kusů) a Picanto (21 214 kusů), čímž se poprvé v historii stala třetí nejprodávanější modelovou řadou Kia v Evropě.

Do top trojky uvedené značky se dále řadí rodina vozů Ceed (48 158 kusů – zahrnuje Ceed, Ceed Sportswagon, ProCeed a XCeed) a Sportage (33 292 kusů).

Druhé pololetí 2020 společně se zotavujícím se automobilovým trhem v Evropě přinese značce Kia nové příležitosti. Kia během třetího kvartálu uvede Sorento čtvrté generace, které poprvé nabídne hybridní pohon a posílí zastoupení značky v oblíbeném segmentu SUV střední třídy.

Kia kromě toho nedávno ohlásila několik modernizací svých oblíbených modelů v kategorii mini a malých vozů – Kia Picanto a Rio – s cílem ještě posílit postavení těchto vozů na trhu.

Provedená vylepšení zahrnují nové mild-hybridní pohony EcoDynamics+ pro Rio; mild-hybridní pohonné jednotky se rovněž nedávno představily napříč celou modelovou řadou Ceed. Kia má v plánu ještě letos představit uvedenou technologii pro úsporu paliva v dalších modelech a hnacích ústrojích.

tisková zpráva

43 Comments on “Poptávka po elektromobilech táhne nahoru rekordní podíl značky Kia na evropském trhu”

        1. Teď nedávno mi přišla nabídka do mailu od Hyundai na
          Teď nedávno mi přišla nabídka do mailu od Hyundai na elektrickou Konu. Sleva 100 tisíc z ceníkové ceny za nějako spešl verzi Czech Edition s 64 kWh baterkou a k tomu nějaké ty jejich bonusy jako zimní kola zdarma, splátky bez navýšení, 5 let záruke, atd… Cena 1,15 mega!

          Já myslel, že nestačí peodávat a oni dávají slevy 🙂 Minulou generaci jako předváděčku v plné výbavě včetně kůže a odvětrávání nabízeli pod milion, ale to nemá 11kW nabíjení a blue link.

          1. Nevím kolik dává slevy u nás Tesla (předpokládám
            Nevím kolik dává slevy u nás Tesla (předpokládám žádné) zatímco u Kia nebo Hyundai lze bez problému koupit nejvyšší výbavu za 1.1 mil., zatímco Tesla v jiné barvě než bílé stojí 1.35 mil., takže 250 tis. je již znatelný rozdíl, navíc TM3 je sporťák, zatímco Kona, Niro nebo Soul jsou Crossover, tedy blížeji k TMY, která bude ale o 400 tis. dražší než 3 jmenované modely. Nyní je např.v akci Kia Soul 64 kWh za 999 tis.

            1. Já souhlasím, pro mě by byla mnohem lepší volba třeba
              Já souhlasím, pro mě by byla mnohem lepší volba třeba Niro než Tesla 3. Jednak kvůli typu karoserie (i když teď jezdím sedan), ale hlavně taky kvůli těm dalším výhodám jako je pneu zdarma, splátky bez navýšení a 5 let záruka plus určitě levnější servis a mnohem levnější POV a HAV pojištění.

                1. Jo, Kia 7 let, 5 let je Hyundai. Odvětrávaná sedadla jsou
                  Jo, Kia 7 let, 5 let je Hyundai. Odvětrávaná sedadla jsou skoro povinnost u kůže, se divím, že to Tesla neumí, když to jde i u levnějších aut. To samé třeba HUD…

                2. HUD v provedení promítání na plexi jsem nechtěl (eNiro
                  HUD v provedení promítání na plexi jsem nechtěl (eNiro jej ani nemá), jediné co se mi líbí je rozšířená realita ID3, což ale ještě letos nebude v prodeji i když to slibují.

                3. Já mám HUD a je to super věc. Není to pleksisklo, ale ani
                  Já mám HUD a je to super věc. Není to pleksisklo, ale ani žádná super rozšířená realita. Sleduji na tom rychlost a nemusím vůbec koukat na palubku.

                4. Já si na to nikdy nezvykl, prostě mi to tam vadí. Kia má
                  Já si na to nikdy nezvykl, prostě mi to tam vadí. Kia má HUD elektricky vysouvatelný, takže kdo nechce, nevidí nic. Na rychlost upozorní Niro čtením rychlostních značek a používám buď tempomat, nebo omezovač rychlosti.

                5. Nevím, jak to dělá Lexus, ale žádné vysouvací plexi tam
                  Nevím, jak to dělá Lexus, ale žádné vysouvací plexi tam nemám. Dá se vypnout a zapnout, navolit kromě rychlosti buď otáčky nebo ten ekonoměr nebo co to je a to je vše. Promítá to tak, že to vidím před sebou jakoby před čelním sklem – poloha se dá upravit uživatelsky nahorua dolů podle výšky řidiče a posezu. Jo a pokud je aktivná navigace, tak se tam promítají šipky navigace při změně směru.

                  Jako, je to dobrá věc. Samozřejmě by to chtělo něco moderního, jak slibuje VW, tak uvidíme… víc info, barevné, uživatelsky přizpůsobitelné, atd… ale zas aby to nezabralo celou plochu čelního skla 🙂

                  Divím se, že to Tesla neumí, zvlášť u T3, kde je displej jenom uprostřed, tam by se hodil HUD.

                6. Zase tam nechali místo na iPhone, který může HUD udělat o
                  Zase tam nechali místo na iPhone, který může HUD udělat o přední sklo :))))

                  Kia má HUD barevný, ale desítky let jsem jezdil bez toho a fakt nechci, aby mi něco pořád svítilo na sklo, strašně mě to rozptyluje že tam něco svítí ve výhledu řidiče.

                7. Jak to funguje ve tme? Pres to svetlo na skle prece nevidite
                  Jak to funguje ve tme? Pres to svetlo na skle prece nevidite co se pohybuje na tmave vozovce. Specielne nevidite vcas vymoly, kanaly a nejaka zviratka. Ja bych takovou vec asi vubec nepouzival.

                8. To říkáte jenom proto, že to Tesla nenabízí 🙂 Funguje
                  To říkáte jenom proto, že to Tesla nenabízí 🙂 Funguje to perfektně ve tmě, nic nezakrývá a vidím vše, co je na tmavé vozovce, bez problémů. Spíš je zobrazení horší, když je prudké slunce zepředu, to pak někdy ten HUD není skoro vidět, ale s tím se asi nedá nic dělat. Ale to je výjimečně.

                  Zkuste si to a uvidíte.

                9. Nema to ani Leaf, ani Peugeot Ion. Dokonce ani muj kabriolet.
                  Nema to ani Leaf, ani Peugeot Ion. Dokonce ani muj kabriolet. Nepotrebuji zrcadleni cehokoliv na skle, obzvlast ve tme. Pamatuji si dokonce, ze u nejakeho auta se zrcadlila mrizka topeni a to me docela vadilo. HUD se da za par USD koupit jako gadget. Jako hracka dobre.

                10. OK… pokud je to dobře udělané, nic se nezrcadlí a
                  OK… pokud je to dobře udělané, nic se nezrcadlí a ničemu to nepřekáží, to je potřeba říct. Zřejmě to Tesla neumí dobře vyrobit tak, aby to bylo správné a nebo prostě soudí, že to není potřeba a že by to bylo zbytečné, protože by to chtělo mizivé procento uživatelů. Prostě ta personalizace tam není jako u „lepších“ aut.

                  Ale to je jedno, hlavně že jste spokojený. Já jsem si na to zvykl a považuji HUD za velmi užitečnou věc. To, že to nemá Leaf ani ion, je docela pochopitelné, ten HUD se spíš objevuje ve vyšší třídě než jsou tyto auta. Jsem zvědavý, jak to bude mít pořešené VW, jestli teda odladí SW včas.

                  Jak říkám, u moderních aut je to dnes už docela běžné, ale není to standard, takže kdo nechce, nemusí to mít. Ale jako volba dobré. Já to mám teď poprvé v Lexusu a super.

                11. Ten HUD vyrabi nejaky dodavatel, ktery je schopny dodavat
                  Ten HUD vyrabi nejaky dodavatel, ktery je schopny dodavat kazde automobilce. Neni to vysada nejakych high tech aut. Koukal jsem na youtube jak takove blikatko v Lexusu funguje. Mozna by byl lepsi nejaky robot ktery by podaval hlasove info o rychlosti. Nebo daval elektricke impulsy do kalhot. Me staci ukazatel rychlosti tam kde je a jsem spokojen. Az na to, ze spolujezdec muze vse videt.

                12. No zatím to je výsada těch dražších aut nebo možná
                  No zatím to je výsada těch dražších aut nebo možná vyšších tříd… teda vyjma Tesly. Třeba Hyundai to nenabízí, pokud vím nikde, ale ID.3 už to bude mít a to nebude žádná luxusní třída. Ono se to postupně dostane do výbavy.

                  Jak jsem psal, pokud vám to stačí tak jak to máte, je to OK. Já jsem rád, že to tam mám a je fajn, že to některé automobilky nabízí a zájemce si může vybrat. Možná bych si taky zvykl na to, že před sebou nic nevidím, jako v Tesle 3, kdo ví? 🙂

                13. Ten modry flek na okne by me teda dost vadil. Obvzlast v noci.
                  Ten modry flek na okne by me teda dost vadil. Obvzlast v noci. Na to, ze na rychlomer skoro nekoukam, je to zbytecne. Kdyz musim dodrzet urcitou rychlost, dam adaptivni tempomat nebo autopilota a ten tise maka za me. Zabrzdi a rozjede se uplne sam, kdyz prede mnou zastavi auto.

                14. Vůbec ničemu to nevadí a není to tak modré, jak to
                  Vůbec ničemu to nevadí a není to tak modré, jak to vypadá, je to šedivé, průhledné a žádné výmoly ani zvířata u silnice to nezastiňuje 🙂 Je to prostě komfortní prvek navíc, lze zapnout a vypnout a posouvat nahoru a dolů dle preferencí uživatele.

                  Taky používám adaptivní tempomat, ale ne vždy. Někdy na ten rychloměr kouknu a pak je fajn, když je přímo v zorném poli, aniž bych musel uhýbat zrakem.

                  Jako, chápu, že to nepoužíváte (neznáte), to ale neznamená, že je to automaticky k ničemu. Mě se spíš zdá, že jako „správný“ fanda Tesly to tak trochu haníte proto, že to Tesla nenabízí 🙂

                  podle mě, vždy je lepší, když auto něco nabízí a vy si můžete říct, že to chcete/nechcete, než když má auto omezené možnosti… to pak spíš se stane, že vám něco byude chybět a musíte se s tím smířit.

                  Ale bez toho HUD se dá žít, samozřejmě, je to jenom prvek navíc, taková blbost, co potěší. Spíš by mi chybělo větrání sedaček, když už teda Tesla nabízí kožené, resp. koženkové sedačky. To už nabízí i Hyundai u Tycsona za 3/4 mega, nebo u Kony.

                15. Tesla nema hud a to ji diskvalifikuje. Tesla ma autopilot a to
                  Tesla nema hud a to ji diskvalifikuje. Tesla ma autopilot a to ji take diskvalifikuje. To same asi ze nema turbo, katalysator a nadrz na naftu/benzin. Chapu vas, neni to podle vasi predstavy. A to vase zase neni podle me predstavy.
                  edit. Bracha si koupil nove auto a hud tam bude mit. Posoudim v praxi. Ale 3.0 turbodiesel mu fakt neschvaluji.

                16. To si muzu rovnou koupit videoprojektor a dat pred auto platno.
                  To si muzu rovnou koupit videoprojektor a dat pred auto platno.

                17. Ne, nepřítomnost toho HUD ji nediskvalifikuje, alespoň teda
                  Ne, nepřítomnost toho HUD ji nediskvalifikuje, alespoň teda u mě ne. Jak jsem psal, je to něco navíc, co potěší, ale ne nutnost. Jen píšu, že je určitě lepší ta situace, když auto nabízí prvky a vy si můžete vybrat, že je nechcete, než když ty prvky nemá a vy byste je chtěl. To se asi shodneme, ne?

                  Možná byste psal jinak, kdyby Tesla ten HUD nabízela 🙂

                  A o pohonu už se vůbec nebavíme, řeč je čistě o komfortních prvcích jako je ten HUD nebo větrání sedaček. To, že Tesla elektrický pohon umí, to je jasná věc. Akorát k tomu neumí (nechce) dát to, co je jinde už běžné, to je vše. Ale koukám, že pro Tesla fandy je to v pořádku, takže je vše OK.

                18. Taky bych si teď vybral Kia E-Niro raději než Teslu model 3
                  Taky bych si teď vybral Kia E-Niro raději než Teslu model 3 a to jim moc fandím i jejich technice. Ale pro běžného člověka mi přijde Tesla stále moc speciální. Výkon zbytečně vysoký, servis jen jeden, pojištění drahé. Prostě ta Kia je víc normální auto. Možná bych do výběru už teď ještě zařadil ID3. A stále bych zvažoval, zda by mi nestačil E-golf, který je teď nový nebo zánovní relativně za hubičku.

                19. Jo, ten nový eGolf (36 kWh nebo kolik to má?) by stál za
                  Jo, ten nový eGolf (36 kWh nebo kolik to má?) by stál za úvahu, všude v testech to chválili. V slušné výbavě a za dobrou výprodejovou cenu, než dorazí ID.3, by to byla dobrá koupě.

                20. Myslím, že se to vůbec nevyplatí, mají nějakou akci -100
                  Myslím, že se to vůbec nevyplatí, mají nějakou akci -100 tis., ale ty auta se nabízí kolem 1 mil. Kč a to auto je vývojově 7 let staré.

                21. Tak za ceníkovou cenu určitě ne, jedině jako
                  Tak za ceníkovou cenu určitě ne, jedině jako předvádečku kolem 600 tisíc, to by se dalo uvažovat. Ale s nějakou zárukou, ne to co má Louda na skladě.

                  Ale oni to stejně asi už nehrotí, budou nabízet ID.3. Slušné eGolfy se dají sehnat v DE, co jsem koukal. Akorát tam našinec nedosáhne na ty jejich bonusy. S těmi to je v klidu pod 20 tis. ěček jako nové a to už by se dalo…

                22. U tri roky stare TMS ta odvetrana sedadla jsou, takze spis
                  U tri roky stare TMS ta odvetrana sedadla jsou, takze spis guru rozhodl, ze do „lowcost“ TM3 prikoupit nejdou. Stejne jako to, ze nikdo nepotrebuje/nechce HUD, protoze auta prece pristi rok budou jezdit sama 🙁

            2. Kde se nabízí Soul 64 kWh za 999 tisíc? Na stránkách je
              Kde se nabízí Soul 64 kWh za 999 tisíc? Na stránkách je normálně za 1,2 milionu.
              A kde se skutečně prodává elektrický Soul? V ČR jsou prodeje následující: únor – nula, březen – nula, duben – nula, květen – nula, červen – jeden kus.

                1. Takže to není nové, ale předváděcí a v tom pravém
                  Takže to není nové, ale předváděcí a v tom pravém slova smyslu jen na předvádění a ne na prodej.
                  Loni se u nás registroval jeden jediný elektrický Soul, pak v lednu 5 kusů (jeden z nich je tedy ten váš z odkazu), pak 4 měsíce zase nic a v červnu jeden. Tyto auta opravdu nejsou k běžnému prodeji a operovat s nějakou cenou/slevou při doslova nulových prodejích je nesmysl i kdyby se nabízel třeba za 100 tisíc.

                2. Je to nové auto, mimochodem všechny auta na prodejně jsou
                  Je to nové auto, mimochodem všechny auta na prodejně jsou nové i když předváděcí a mají najeto minimum kilometrů., ta sleva je spíše proto, aby jim tam dlouho nestálo. Dokonce bych řekl, že předváděcí je lepší než nové, protože jak se občas stává, člověk po vyzvednutí nového auta a než dojede domů zjistí závadu, která by se projevila po pár kilometrech i na prodejně. Kamarád již druhý den zjistil, že mu blbne zpátečka, zdejší uživatel Michelin, že mu nejde v e-Niro palubní nabíječka apod.
                  Počty prodaných aut nemůžete řešit v ČR, tady se v podstatě prodává tolik co v Německu nebo Francii na jedné větší vesnici.

                3. O tom se ale přeci vůbec nebavíme jestli je lepší to či
                  O tom se ale přeci vůbec nebavíme jestli je lepší to či ono, tak neuhýbejte od původního tématu.
                  Vy tvrdíte, že se v ČR prodává v akci e-Soul za 999 tisíc, což prostě není pravda. e-Soul se oficiálně nabízí za 1,2 milionu, jeden prodejce nabízí předváděčku za milion a neprodá se vůbec nic. To je fakt a jestli tvrdíte, že nemůžu řešit prodeje v ČR, tak prosím ani vy neuvádějte zavádějící informace o ceně a zaručených slevách v ČR na základě jedné nabídky a nulových prodejích, děkuji.

                4. No podstatou toho vlákna je ten fakt, že zatímco Kiu nebo
                  No podstatou toho vlákna je ten fakt, že zatímco Kiu nebo Hyundai máte šanci ukecat na nižší cenu, ať už je počet prodaných kusů v ČR jakýkoliv, tak u Tesly ta možnost asi není, nebo se pletu?

                5. U TMX a TMS se da trochu ukecat. Nebo pockat na konec kvartalu
                  U TMX a TMS se da trochu ukecat. Nebo pockat na konec kvartalu a Tesla dava podpurne benefity. TM3 asi nejde ukecat.

                6. Vysvětlil jste si to špatně, já jsem psal, že se dá
                  Vysvětlil jste si to špatně, já jsem psal, že se dá koupit plně vybavené Niro nebo Soul za 1.1 mil naprosto bez problémů a že se dá koupit Soul 64 kWh za 999 tis., ano moje chyba, že jsem hned nedal odkaz a nenapsal jeden Soul. O tom, že to je oficiální akce v ČR nepadlo z mé strany ani slovo. Není to stejně jedno, když to nikdo nekupuje jak píšete? Navíc vím, že tento model se dá koupit za cca 1.07 mil. bez problému, dělali mi na něj kalkulaci.

                7. Ano, jeden modrý Soul za 999 je vystaven na golfu v
                  Ano, jeden modrý Soul za 999 je vystaven na golfu v Hostivaři, myslím od Tukas.

Napsat komentář