Polovina prodaných aut Honda v Japonsku jsou hybridy

Japonská automobilka Honda oznámial, že celosvětové souhrnné prodeje hybridních vozidel Honda ke konci prosince 2011 překročily 800 tisíc kusů. Tohoto milníku společnost dosáhla po 12 letech a 2 měsících od zahájení prodeje první generace v Japonsku v listopadu 1999.

Honda Insight je dnes vnímána jako konkurence pro model . Insight je ale menší a především výrazně levnější .
foto: Hybrid.cz

Dojezd první generace Insightu byl 35 km na litr paliva (přepočteno na spotřebu tedy 2,8 l/100 km ve velmi benevolentním japonském cyklu) a byl podle automobilky v dané době nejdelší ze všech vozidel poháněných benzinovým motorem.

Honda představila první generaci modelů Insight, Civic Hybrid a Accord Hybrid, které byly vybaveny lehkým a kompaktním hybridním systémem IMA.

V posledních třech letech od uvedení druhé generace modelu Insight v roce 2009 – společnost Honda představila celkem šest nových hybridních modelů, které rozšířily řadu hybridních vozidel značky a přispěly k růstu prodejů.

Celosvětový prodej hybridních modelů Honda v roce 2011 dosáhl přibližně 200 000 kusů (nárůst o 30 % oproti roku 2010). Celkový prodej hybridních modelů za poslední tři roky přesáhl 500 000 vozidel. V prosinci 2011 v Japonsku podíl hybridních vozů na všech nově registrovaných vozidlech značky Honda přesáhl 45 %.

Dnes Honda prodává sedm hybridních modelů v přibližně 50 zemích po celém světě. V průběhu jara 2012 bude navíc v severní Americe uveden na trh model ILX. Jedná se o první model značky Acura vybavený hybridním hnacím ústrojím.

V rámci globální ekologické kampaně “Modrou oblohu pro naše děti”, bude Honda pokračovat ve zvyšování tržního podílu hybridních automobilů, aby bylo možné naplnit vizi společnosti s nízkou produkcí emisí uhlíku.

tisková zpráva

Napsat komentář