Počet aut na CNG (stlačený zemní plyn) i stanic, u kterých je možné ho v České republice čerpat, neustále stoupá. Podle Asociace NGV jich má být za dva roky už 80.
foto: Škoda Auto
Výrobci automobilů jsou pod velkým tlakem snižování hodnot emisí CO2. Stlačený zemní plyn (CNG) vychází jako nejlepší řešení snížení emisí CO2 v krátkodobém horizontu a i EU definovala zemní plyn jako dlouhodobě udržitelné palivo.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
V ČR jezdí 5000 aut na CNG, spotřeba roste | Hybrid.cz
Nejvíce aut na zemní plyn provozuje Česká pošta | Hybrid.cz
Autobusy a nákladní auta na CNG porostou o 15 % ročně | Hybrid.cz
Lze tedy předpokládat, že další výrobci automobilů se vydají cestou stlačeného zemního plynu (CNG). I domácí automobilka Škoda Auto má již v nabídce vozy na CNG. S rostoucím počtem CNG vozidel pak poroste i počet CNG stanic. V roce 2015 by v ČR mohlo být minimálně 80 CNG stanic.
Prezident Sdružení automobilového průmyslu a reprezentant firmy Volkswagen Group, Martin Jahn, jednoznačně označil CNG jako cestu, kterou se nyní automobilky vydají. Volkswagen Group prý připravuje velkou ofenzívu v oblasti CNG a představí ji na březnovém ženevském autosalonu.
V ČR narůstá počet CNG vozidel každý měsíc. Ještě větší nárůsty se očekávají ve spojitosti s uvedením Škoda Octavie na CNG na náš trh. To by mělo proběhnout ve druhé polovině tohoto roku.
SLEDUJTE: Mapa CNG stanic Hybrid.cz
Škoda Octavia 1,4 TSI CNG bude mít 100litrovou nádrž na CNG a 50litrovou nádrž na benzin. Celkový dojezd tak bude 1 300 km. Ujetý km by měl stát méně než 1 Kč. Podle prognóz Sdružení automobilového průmyslu bude letošní meziroční nárůst v oblasti CNG minimálně 18%.
„V loňském roce se navýšil prodej CNG v ČR o 26 procent a toto číslo očekáváme i v letošním roce,“ říká Zdeněk Prokopec, předseda představenstva Asociace NGV. „Tak jak bude přibývat aut na CNG, poroste i počet CNG stanic. Do roku 2015 očekáváme v ČR minimálně 35 dalších nových CNG stanic,“ dodává.
50tisíc navíc za auto z
50tisíc navíc za auto z výroby s CNG je moc, vždyť za 60tisíc to můžu mít přestavbou téměř v libovolném autě.
Ono to nepůjde tak
Ono to nepůjde tak rychle , když se člověk podívá na stránky škody-auto do ceníku , pak vidíme propastný rozdíl mezi cenou škody citiga bez a s CNG. Alternativa možná , 50 tisíc na víc = s citigem za tu cenu ujedete 31tis km na benzín. Majitel bude muset tedy hodně jezdit , aby měl svoje peníze zpět. Kdo si kupuje nové auto za 5 let ho prodává. Pokud vezmu rozumný zisk 7% ročně s investice + investice, pak musí být zisk kolem 70 tisíc. Je to tedy zajímavé pro lidi s nájezdem 20 tisíc ročně a více. Kdo takový si koupí citigo ?
Dále tu máme LPG – pumpa na každém rohu ve výsledku podobná ekonomika jako CNG.