Po silnicích jezdí už dva miliony aut do zásuvky

Jan Horčík - 09 Červen 2017

Mezinárodní energetická agentura zveřejnila zprávu, ve které odhaduje počet aut do zásuvky na silnicích celého světa na dva miliony.auto dobíjení auta do zásuvky Mezinárodní energetická agentura IEA zpráva

Auta do zásuvky se prodávají rok od roku lépe a lépe. Žádný div!
foto: IEA

Dva miliony aut do zásuvky podle Mezinárodní energetické agentury (IEA) jezdily po světě už na konci roku 2016. Dnes, o půl roku později, by to tedy mělo být ještě o něco víc.

Jak se vyvíjel počet aut do zásuvky v jednotlivých zemích

Jak se vyvíjel počet aut do zásuvky v jednotlivých zemích
foto: IEA

I přesto ale auta do zásuvky (plug-in hybridy a elektromobily tvoří pouze 0,2 % všech aut na světě). Z dat IEA dále vyplývá, že 95 % aut do zásuvky se prodalo v pouhých 10 zemích:

  • Čína – 648 770
  • – 563 710
  • Japonsko – 151 250
  • Norsko – 133 260
  • Nizozemsko – 112 010
  • Velká Británie – 86 420
  • Francie – 84 000
  • Německo – 72 730
  • Švédsko – 29 330
  • Kanada – 29 270
  • Ostatní - 87 480

Vývoj počtu elektrických aut do zásuvky v jednotlivých zemích v letech 2005-2016

Vývoj počtu elektrických aut do zásuvky v jednotlivých zemích v letech 2005-2016
foto: IEA

Odhady IEA dále říkají, že do roku 2020 už bude jezdit po světě 9-20 milionů aut do zásuvky a dokonce 40-70 milionů do roku 2025.
Co myslíte, vyjde jim to?

Scénáře vývoje počtu elektroaut na světě do roku 2030

Scénáře vývoje počtu elektroaut na světě do roku 2030
foto: IEA

PROHLÉDNĚTE SI KOMPLETNÍ ZPRÁVU IEA

IEA
Zpět na HybridPřidat komentář

Psal jsem to už několikrát. Říká se tomu logistická křivka. Učí se to určitě i na VŠE. Teď se budou několik let po sobě prodeje cca zdvojnásobovat, pak to přejde postupně do lineární části a až se začne trh nasycovat (těžko říci kdy), tak se křivka začne vyrovnávat do vodorovné části. Tedy podle mě už nastal očekávaný boom.

---

hariprasad

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V cele severni Americe se na delsi vzdalenost lita. Pri jejich rychlostni limitech by si na delsi cestu museli vzit dovolenou

Obrázek uživatele Alien5

+1

---

Profesionální astronom. Česká astronomická společnost + http://www.hvezdarnamb.cz/
BOINC : https://www.czechnationalteam.cz
TX 100D.

Obrázek uživatele Alien5

Off Egolf 36kwh: test eco + 309 km
https://www.youtube.com/watch?v=AZ6ZQVZUFpA&app=desktop

---

Profesionální astronom. Česká astronomická společnost + http://www.hvezdarnamb.cz/
BOINC : https://www.czechnationalteam.cz
TX 100D.

Obrázek uživatele M.Krupka

Škoda, že v tabulce chybí celkový počet obyvatel, celková rozloha státu. Zajímavé porovnání s takovou Kanadou.
Jen 3x více obyvatel, cca 25x více elektromobilů a 127x větší rozloha státu. Co takový průměrný obyvatel Kanady říká na dojezd elektromobilu. Vždyť to nikam nedojede. Transkanadská dálnice (Trans Canada Highway) měří 7700 km a jedna z jejích větví zajišťuje spojení s Yukonem a Aljaškou.... Jen pro porovnání s D1.:-)
A porovnání v počtu nabíjecích stanic?? No comment.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Průměrný obyvatel Kanady má daleko větší produkci CO2 na hlavu než průměrný obyvatel tebou pomlouvaného "no comment" Česka, a když se má dostat na delší vzdálenost, tak i ten v elektromobilu dojede na letiště, a pak v letadle má zase násobně větší produkci CO2, než kdyby jel do cíle průměrným českým autem.

Obrázek uživatele M.Krupka

Nepomlouvám. Jen porovnávám.

Obrázek uživatele M.Krupka

Nepomlouvám. Jen porovnávám.

Obrázek uživatele Jan Veselý

Jumbo jet má na osobu a kilometr menší spotřebu než Fabia s jedním člověkem uvnitř.

Který konkrétně?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Obrázek uživatele Jan Veselý

B747-400. Nejmodernější B747-8 mají spotřebu ještě o dost nižší.

Obrázek uživatele Josef

Tak tak, a co teprve Dreamlinery.

Jo v tý 400 zase jednou budu muset protrpět cestu přes půl zeměkoule. To se budu taky určitě cejtit jak po 14 hodinový cestě ve Fabii :((

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Obrázek uživatele Josef

Stěžujte si u aerolinek :-) Každý zákazník dostane, co si zakoupí. I Dreamlinery mají economy plus nebo business třídu.

Velmi záleží na místě na kterým sedíš, ne všechny mají stejný prostor a rozměry.
Stačí se orientovat dle Seat guru
https://www.seatguru.com/airlines/Korean_Air/Korean_Air_Boeing_747-400.php

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Problem s leteckou dopravou neni spotreba, jak se pise vis je nizsi nez u Fabie. Je to hlavne diky tomu, ze to je HROMADNA doprava..
Prablem je v nalitanych kilmetrech, kdy jeden let muze byt delsi nez u nekoho rocni najezd s Fabii ☺

Všichni nejezdí skrz celé území Kanady. Jen třetina obyvatel žije kolem hlavního města tzv. zlatá podkova v okruhu cca 300 Km.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů CircontrolProdej pneu 100% onlineKariéra EVC Group

Newsletter