Po německé elektrické dálnici už se přepravuje zboží

V květnu tohoto roku si Hans Adam Schanz pořídil vozidlo Scania pro elektrifikovanou dálnici. Jeho firma Spedition Schanz přepravuje zboží několikrát denně z Odenwaldu do Frankfurtu pomocí hybridní Scanie R 450, která využívá trolejové vedení na dálnici A5.

Spedition Schanz je průkopníkem elektrické silniční dopravy v Německu
foto: Scania

Spedition Schanz každý den přepravuje 100 až 150 tun barev z Odenwaldu do Frankfurtu a trasa jeho vozidel vede mimo jiné pod pětikilometrovým pilotním trolejovým vedením dálnice A5.

Scania je výhradním dodavatelem pro testovací provoz financovaný německým ministerstvem životního prostředí, ochrany přírody a jaderné bezpečnosti. V nadcházejících měsících budou pro tento projekt v Hesensku dodána další čtyři hybridní vozidla značky Scania.

Generální ředitelé Spedition Schanz Christine Hemmel a Kerstin Seibert jsou nadšeni, že jako první v Německu obdrželi nákladní vozidla Scania pro elektrifikovanou dálnici. „Když se nás zeptali, zda se chceme do projektu přidat, dvakrát jsme nepřemýšleli,“ říká Hemmel. „Naše společnost Schanz myslí na životní prostředí.“

Hybridní kamion Scania s pantografem

Hybridní kamion Scania s pantografem
foto: Scania

Seibert dodává, že rodinný podnik vždy toužil po tom, zkusit něco nového. „Technologie elektrifikovaných silnic vypadá velmi slibně a jsme rádi, když se dozvíme více o tom, jak to celé funguje v praxi,“ říká.

Thomas Schmieder sedí za volantem hybridního vozidla Scania, kterému říkají EL-LEON. Je jedním ze tří řidičů ve Spedition Schanz, kteří byli vyškoleni na tento nový typ vozu. Právě kvůli němu se ucházel o práci ve společnosti Schanz.

„Četl jsem, že se Spedition Schanz bude účastnit pilotního projektu a okamžitě mne to začalo zajímat. Elektromobilita prochází vzrušujícím vývojem. Podle mne je v ní budoucnost a já chci být její součástí.“

Provoz elektrifikovaných silnic v Hesensku doplní další dva pokusy ve Šlesvicku-Holštýnsku a Bádensku-Württembersku. „Tyto testy určí, zda je technologie v reálných provozech životaschopná a lze ji použít pro přepravu zboží s nízkými emisemi uhlíku a hlukem,“ říká produktový manažer Stefan Ziegert, Sustainable Transport Solutions, Scania Deutschland Österreich.

„Budeme hledat odpovědi na otázky kolik CO2 lze ušetřit, jak fungují vozidla za různých podmínek, kolik energie musí být dodáno nejen k provozu, ale také k nabíjení baterií, atd.“

tisková zpráva

13 Comments on “Po německé elektrické dálnici už se přepravuje zboží”

  1. CO2 zazeleňuje planetu dle studie (dokonce NASA, které se
    CO2 zazeleňuje planetu dle studie (dokonce NASA, které se moc už věřit nedá, jen opravdu občas), tedy nás chtějí povraždit, když chtějí omezovat CO2??
    https://www.nasa.gov/feature/goddard/2016/carbon-dioxide-fertilization-greening-earth

    Jinak proti CO2 propaganda jede na plné obrátky, hlavně od tupých loutek (většinou zfanatizovaní mladí bez řádného vzdělání) 🙂

    1. Všeho moc Skodí
      Za horší soustředěnost může CO2,

      Všeho moc Skodí

      Za horší soustředěnost může CO2, zjistili studenti

      https://ct24.ceskatelevize.cz/regiony/1104747-za-horsi-soustredenost-muze-co2-zjistili-studenti

      V Beskydech probíha přírodovědný projekt, kde skoumají co se stane když je v ovzduší zvýšené množství CO2

      Výzkumem vlivu koncentrace CO2 na rostliny se zabývá experimentální ekologické pracoviště na Bílém Kříži v Moravskoslezských Beskydách.

      Jak si s tím rostliny poradí Jaký vliv to má na růst rostlin

      Výzkumy ukazují, že po počáteční stimulaci fotosyntézy zvýšenou koncentrací CO2 si rostliny již i po jedné vegetační sezóně na podmínky přivyknou a rychlost fotosyntézy klesá téměř na původní úroveň. Takovéto „přejedení se“ oxidem uhličitým je nejvýraznější u pomalu rostoucích rostlin v půdách chudých na dusík a fosfor. Takže rostliny se sice snaží zvýšené koncentraci CO2 přizpůsobit, ale stávající lesy nepomohou globální změnu klimatu vyřešit.

      Začněme tedy každý sám u sebe tím, že budeme dělat vše pro to, abychom minimalizovali negativní dopad naší činnosti na okolní životní prostředí.

      https://www.novinky.cz/vase-zpravy/moravskoslezsky-kraj/ostrava-mesto/2605-32517-proc-se-sleduje-dech-lesa-a-jak-souvisi-s-globalni-zmenou-na-nasi-planete.html

      1. jistě, studenti vjedci…. přestal jsem číst ty bláboly
        jistě, studenti vjedci…. přestal jsem číst ty bláboly hned, nevzdělaní studenti jsou nejlepší ovečky pro korporace, co je pak snadno ovlivňují a oni pak stávkují proti sluníčku JEN v období školy a jsou z nich jen nevzdělaní fanatici, dostal ses na jejich úroveň, gratulace 🙂

        NASA to řeší pomocí satelitů, ale nějací čeští tajtrdlíci jsou jistě důležitěšjí než NASA, tedy NASA jistě nemá pravdu, že, ty troubo 🙂

          1. hochu, je vidět, že nemáš školu, něco si nastuduj,
            hochu, je vidět, že nemáš školu, něco si nastuduj, změny klimatu tu byly i před tisíci lety (asi moc aut, že, troubo :-D. Magnetický pól se měnil několikrát, což znamenalo změnu klimatu, posouvaly se tropická pásma.

            Hochu, studuj! nezvdělaný a hloupý a snadno ovlivnitelný floutku 🙂

    2. Vzhledem k rostoucí teplotě se zazeleňují oblasti Ruska a
      Vzhledem k rostoucí teplotě se zazeleňují oblasti Ruska a Kanady, kde to doposud nebylo možné. Pouště se rozšiřují pomaleji. Nicméně na GO to má spíše negativní dopad. Stromy mají nižší odrazivost než sníh, takže se oblasti na severu stromy zahřívají více než dříve.
      Pro snížení teploty je nejúčinější zvýšit albedo (odrazivost) planety.
      Preferovat betonové dálnice oproti asfaltovým. Albedo 0,05 vs 0,25 u betonových. Asfaltové silnice natřít alespoň na šedo – tak aby nebyli řidiči oslněni. Střechy natřít na bílo. Na poli nechávat po posečení nějakou zeleň, apod…

      Díky CO2 všeho více roste a jsou vyšší výnosy potravin. Pokud by se radikálně snížilo, tak by planeta nemusela uživit stávající populaci.

      1. Pruser je tajici permafrost, ktery obsahuje obrovske mnozstvi
        Pruser je tajici permafrost, ktery obsahuje obrovske mnozstvi uhliku a metanu, ktery je 15-20x silnejsi sklenikovy plyn, nez CO2.
        Takze kdyz se otepli na severu, nemusi to nutne znamenat, ze tundra zaroste tajgou, ale napr. ze tajga zacne horet a z tundry bublat metan, coz situaci dale zhorsuje.

Napsat komentář