Pneumatiky budoucnosti budou inteligentní; řidiči chtějí takové, které umí reagovat na počasí

redakce - 12 Únor 2019

Automobily využívají technologie, jejichž inteligence nepřetržitě narůstá. Umělá inteligence je schopná reagovat rychleji než člověk, a proto by se měla v budoucnu zavádět také u pneumatik. auto pneumatika

Dnešní pneumatiky vysoké kvality jsou již extrémně bezpečné. Přesto stále existuje prostor pro zlepšení. V tomto směru je proto klíčový nepřetržitý vývoj a neúnavné testování.
foto: Free-Photos, licence Pixabay

Spotřebitelé mají zájem především o pneumatiky, které se díky technologii senzorů umí přizpůsobit různým povětrnostním podmínkám. Z průzkumu společnosti Nokian Tyres vyplývá, že 34 % evropských řidičů očekává, že pneumatiky na jejich vozidlech budou v budoucnosti například automaticky reagovat na počasí.

Internet věcí rychle proniká do většiny spotřebních produktů. V praxi to znamená, že produkty jsou vybavené senzory, které umí měřit a identifikovat změny v prostředí a reagovat na ně. Postel se senzory může monitorovat kvalitu vašeho spánku a chytré oblečení může v případě potřeby zchladit nebo zahřát své uživatele.

Chytrá pneumatika umí monitorovat sebe i své okolí rychleji a rozmanitějšími způsoby než řidič.

„Senzory v pneumatikách mohou měřit hloubku a opotřebení běhounu a upozornit řidiče, když jsou potřeba nové pneumatiky, nebo mu mohou dát pokyn, aby vyměnil pneumatiky z přední nápravy na zadní a naopak, protože rotace pneumatik zajistí rovnoměrné opotřebení a optimalizuje tak jejich provozní životnost,“ říká Teemu Soini, který je odpovědný za nové technologie v Nokian Tyres.

Inteligentní řešení na obzoru

V první vlně inteligentních technologií budou senzory v pneumatice měřit různé proměnné a předávat řidiči informace buď přímo prostřednictvím palubních systémů vozidla, nebo na mobilní zařízení řidiče. Nicméně skutečná inteligentní pneumatika je taková pneumatika, která umí automaticky reagovat na informaci ze senzoru – bez jakéhokoliv přičinění řidiče.

Chytré pneumatiky budoucnosti se budou umět přizpůsobit povětrnostním podmínkám

Chytré pneumatiky budoucnosti se budou umět přizpůsobit povětrnostním podmínkám
foto: Nokian Tyres

„Takové pneumatiky se budou automaticky přizpůsobovat počasí a jízdním podmínkám například tak, že změní dezén. V mokrém počasí se například zvětší drážky, které shromažďují vodu, a sníží tak riziko vzniku aquaplaningu.“

Průmysl pneumatik již učinil první kroky směrem k chytrým pneumatikám a senzory se již běžně používají pro měření tlaku vzduchu v pneumatikách. Nicméně skutečně inteligentní pneumatiky zatím ještě nejsou realitou.

„V současnosti existuje jen velice málo inteligentních řešení nové generace pro osobní vozidla, ale to se v příštích pěti letech určitě změní. Prémiové pneumatiky budou nabízet více asistenčních řešení pro řidiče. Pneumatiky, které automaticky reagují, jsou zatím však stále jen budoucností,“ říká Soini.

Aby se tyto vize staly skutečností, potřebujeme vyřešit řadu věcí, jako například jak zaručit odolnost a bezpečnost senzorů, které jsou vystavovány neustálému tlaku, nebo jak učinit inteligentní technologie přirozenou součástí masivního výrobního procesu pneumatik.

Klíčová priorita ve vývoji - bezpečnost

Vedle inteligentních pneumatik požadují spotřebitelé také bezpečné pneumatiky. Podle průzkumu Nokian Tyres by chtěl téměř každý druhý řidič pneumatiky bezpečnější, než jsou nyní.

Pneumatiky hrají klíčovou roli v bezpečnosti jízdy. Čtyři plochy ve velikosti lidské dlaně představují jediný kontakt vozidla s vozovkou a jejich hlavním úkolem je vás bezpečně zavézt na místo určení bez ohledu na počasí nebo silniční podmínky.

„Vývoj v technologiích materiálů nám umožňuje vyrábět pneumatiky, které fungují ještě lépe i v těch nejnáročnějších podmínkách. V praxi to znamená, že můžeme zvýšit přilnavost v extrémních situacích, a přitom zachovat odolnost pneumatik. Ve společnosti Nokian Tyres představovala bezpečnost při vývoji nových pneumatik vždy klíčovou prioritu a touto cestou se budeme ubírat i nadále,“ dodává Teemu Soini.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

.

Ony uz nejsou autoskoly? Tato informace s emi nejak nedonesla. Jake jsou tedy ted podminky k ziskani ridicaku?
V cem je bodovy system spatny? Jak zatocite s policii? Kdo tam bude slouzit? Jak je vyberete v dnesni ohromne nezamestnanosti? Ktere zmeny v predpisech mate na mysli?
Chci konkretneji, chci vedet, jak zvladnete o rad snizit nehodovost a skody ji vzniknuvsi.

Jaká nezaměstnanost ?
Ono se za posledního půlroku něco změnilo a já to zaspal ?
edit: aha, ironie, že ? :-D

Ad policie - rozhodně by potřebovali povyhazovat, tak 30-40%, odshora. Spolu s ostatními úředníky. Alespoň bude na trhu práce větší výběr pro zedníky a skladníky.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Koukam, ze jsem napsal komentar do spatneho okna :-) Mel byt nize. Ano, mela to byt ironie. :-)
Ne, ze bych s Vami nesouhlasil, ale pausalne vyhodit kazdeho tretiho nebo 2,5teho uz zkusil i Stalin ve tricatych letech a jak pak armada pekne slapala. No a delat cistku si zatim jeste nikdo nedovolil, bohuzel politikum jde o znovuzvoleni ne o nasi zemi. Neverim, ze majori ci plukovnici pujdou delat zedniky a skladniky. Mimochodem, na co skladnika? Tato cinnost je temer nahraditelna stroji, takze jich mame v republice (po optimalizaci) velky nadbytek.

Tak jasně že Majoři ne, ti by dokonce už měli mít školu nějakou takže bych se o ně nebál.
Skladník protože to je každý druhý náborový billboard co potkávám ;-). Pak ještě řidič a Albert (ale ten bych doporučil jen pro vážné případy jako jsou někteří úředníci).

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Obrázek uživatele Radovan

To byste v Albertu vážně nechtěl, aby se prodavači třeba řezníci chovali jako úředníci ……. :-( https://www.youtube.com/watch?v=chCMlDlbecY&t=48s

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 77 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 32 tis. km (46 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Albert je na mém osobním blacklistu, takže by mi tam naopak vyhovovali :-D

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Obrázek uživatele spetak

Řidiči chtějí - leda tak velký kulový. Chtějí hlavně výrobci - další prachy za chujoviny. Protlačej to do zákona jako (ne)slavný senzorový ventilky a budem platit jak mourovatý. Kolikpak by asi taková guma stála ???
Jak ukázala praxe - ventilky TPMS ani náhodou nepřinesly to, co údajně měly. Teda uživatelům. Výrobci si pochopitelně mnou pazoury.
A tak je to s většinou podobnejch fíčurin.

Nahodou, ja uz dvakrat zazil, ze nas TPMS varovalo (myslim, ze obe auta byla Renault - pujcovny) a v obou pripadech v pneumatice opravdu bylo neco zapichleho (ot: a jako na potvoru, oba pripady byly v Italii). Takze ja bych to smahem nezavrhoval.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele spetak

A to já taky jednou. Ale to už v ní bylo 0,6 atm. Odkaz nemám, ale statistika je statistika.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Me to rovněž 2x pomohlo a zachytilo tlak už na úrovni 1,5 ATM tedy považuji kvalitní TMPS za výbornou věc.

Obrázek uživatele Radovan

Na Peugeotu Ion (aktuálně v Rakousku prodávané trojče Mitsubishi iMiev to samozřejmě už má taky) jsem TMPS já sám. Minimálně jednou měsíčně jde auto do myčky a na výjezdu ke kompresoru. Vždy se nějaká desetinka dotlačí. :-)

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 77 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 32 tis. km (46 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele spetak

.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Stěrače stírají.
Ale to nemusí hlásit to vidíte ne?
To máte pravdu, to vidím.
Tak stěrače nehlásit..

Obrázek uživatele Kuk

Žvásty vo tom co by se mělo udělat, uzavřený plkáním o tom že nevědí jak to udělat :)))
To už mám radši Tezlu, která rovnou něco udělá a pak se všichni dohadujou co vlastně udělala a co to znamená ;D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele M.Krupka

Pokud pneumatika zjistí, že je zima a na silnici led, mohla by tuhle informaci předat řídící jednotce automobilu a ta by snížila rychlost vozu. Fajn. Z každodenní situace na silnicích lze vyvodit, že informaci o sněhu, mrazu, ledu, nebo vodě na silnici neumí vyhodnotit běžný mozek běžného řidiče a je k tomu potřeba sofistikovanější technologii.
Mimochodem u autonomní jízdy je informace od pneumatik co na silnici leží životně důležitá. No uvidíme jak si s tím poradí odborníci.

Obrázek uživatele Anonym123

všetky bezpečnostné vylepšenia sú kontraproduktívne, pretože sa tak všetky "predchádzajúce vozidlá" stávajú nebezpečnými pre posádku.
primárne by mala byť každá posádka chránená rovnako a pilot (živý či HW) mal mať rovnakú asistenciu. takže ŽIADNU. výsledok je ten, že nik sa nespoľahne na to, že ho konštrukcia ochráni a ostane celý.
bola doba (cca 1975), keď autobusa mali kabínu vodiča na úrovni osobáku. žiadna nadradenosť, bezpečnosť na úrovni trabanta.
ps - jestvuje článok v svete motorov ako trabi zhodil do priehrady bus RTO - trafil predné koleso a bolo.

Obrázek uživatele Kuk

off

Na hawajském ostrově Maui je často lepší dopravit náklad letecky než se mrcasit po křivolakých cestičkách z jednoho místa na druhé. Toho se snaží využít kalifornská firma Ampaire, která úpravou stávajívich spalovacích letadel na elektriku dokáže rapidně zlepšit ekonomiku krátkých letů. Zároveň díky vynechání spalovací soustavy se sniží servis a údržba o 25 až 50 %.

https://bit.ly/2SwdKXw

https://www.ampaire.com

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Mam pocit ze uz blbnou a lidi jim to zerou

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Řidiči chtějí inteligentní pneumatiky, inteligentní auta...
Mě by stačili inteligentní řidiči.
Dnes mi můj protikolizní systém, hlídač mrtvého úhlu a asistent jízdy v jízdních pruzích ostatních vozidel (klakson) zachránil auto. :-)

Inteligentni ridice, kteri jezdi v plne kondici se stoprocentni koncentraci Vam nezajisti a nejspis ani neslibi nikdo.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pavel K:
Ideální stav nezajistí nikdo; lze ale vyvozovat tlak na směrování k takovému stavu.
Jít opačným směrem, což se v současnosti dějej, je špatně.
---
Vím, co jsi zač a že tvoje tendence je právě ta špatná...

Date priklad tech tlaku, jak merovat k idealnimu stavu, kdy bude treba setinova nehodovost?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pavel K:
Kvalitní prevencí, kvalitní represí.
Chceš příklad?

Samozrejme ze chci neco konkretniho. Protoze tohle se rika uz moc dlouho bez zasadniho vysledku.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pavel K:
Obnovení autoškol, likvidace nesmyslů typu "bodový systém", tvrdé zatočení v dopravní policii, zrušení nesmyslných změn v předpisech za poslední roky apod.
Nebo ještě konkrétněji...?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pavel K:
------
Vložil/a Pavel K, St, 2019-02-13 13:15

Ony uz nejsou autoskoly? Tato informace s emi nejak nedonesla. Jake jsou tedy ted podminky k ziskani ridicaku?
V cem je bodovy system spatny? Jak zatocite s policii? Kdo tam bude slouzit? Jak je vyberete v dnesni ohromne nezamestnanosti? Ktere zmeny v predpisech mate na mysli?
Chci konkretneji, chci vedet, jak zvladnete o rad snizit nehodovost a skody ji vzniknuvsi.
-------

A moje reakce:
1.
Z původních autoškol vznikla ve velké míře jen pochybná podnikatelství. Později vznikla i funkce komisaře, protože už to dál nešlo. Ta však nevyřešila mnoho a stav se nadále zhoršuje.

2.
Bodový systém je nesmysl, ničemu nepomůže. Jen zbytečná administrativa.

3.
Na tvrdý zátoč s PČR zatím není vůle mocných.
Provést by to ovšem šlo, zejména přitvrzením výcviku, zvýšenými nároky atd.

4.
Povinné svícení ve dne, jakési zimní pneumatiky, nesmysly kolem povinné výbavy, zavádění blbostí ve skupinách ŘP, povinnost sledovat poměr rychlostí vlastní a podjíždějícího cyklista za účelem dávání znamení o změně směru jízdy atd.

---
Ještě konkrétněji...?

1) Bylo nehod pred zavedenim komisaru misto policistu vyrazne mene jak nyni? Jak je to v zahranici? Jinak i mne se zda (ale netvrdim, ze to tak je), ze je komisar uplatnejsi jak policista (neztrati vysluhy).

2) Dle meho bodovy system pomuze postihnout ty, kterym statisice na pokutach netrhaji zily, pritom zakaz rizeni ano. Nebo jak byste postihl tyto lidi? Navic jak pisete, je to nerealizovatelne, nestalo se tak za nekolik desetileti, kdy byla nezamestanost i 8%, takze se nestane ani v pristich.

3) Kde vezmete lidi k dopravni policii, kdyz budou vyssi naroky pri dnesni nezamestnanosti?

4) Povinne sviceni, zimni pneu, blbosti v RP zvysilo nehodovost?

Ano, konkretneji, neukazal jste mi jedinou proveditelnou vec, kterou by se o rad snizila nehodovst. Ja Vam jedno reseni proveditelne behem deseti let nabizim.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pavel K:
1.
Zavedení komisařů je jen marná snaha cokoli zlepšit.
Původní systém fungoval lépe.

2.
Bodový systém = zbytečná administrace.
A opět platí, že původní systém fungoval lépe - hrozilo odebrání ŘP. Represe byla účinná.

3.
Ano, tzv. "nejsou peníze".
Aby byly, nutno nejprve likvidovat různé darmožroutské organizace, sypání dotací atd.

4.
Povinné svícení apod. = nesmyslné změny, působící další problémy. Ničemu to nepomohlo.

---
Nehodovost snížit lze, ale není k tomu vůle, stejně jako k jiným věcem (zatočení s drogami atd.).

Nechci byt hnusny, ale za celou dobu jste mi tedy nenasel konkretni proveditelny bod, kterym se snizi nehodovost o rad. Ja nabizim reseni, kterym se snizi minimalne o dva rady.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pavel K:
Až nastoupí skutečná vymahatelnost práva, pak zajisté klesne i nehodovost. Nestane se ten nesmysl, že má někdo např. "...osmkrát zákaz řízení...".
A taky nebude za volantem takové procento pitomců, až bude ve skutečné autoškole opět zaveden kvalitní výcvik.

A je nekde na svete skutecna vymahatelnost prava? Pokud ano, je tam o rad nizsi nehodovost jak u nas?
Ja delal autoskolu jeste s policajtem, byla v devadesatych letech desetinova nehodovst jak dnes?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pavel K:
V této věci zde již ta vymahatelnost kdysi byla.
Výpitka udělal nehodu pod vlivem alkoholu a léta byl bez ŘP.
A sakra se bál zkusit jezdit bez papírů, aby nešel sedět za katr.
---
Nehodovost BYLA nižší.

Ja Vam nevim. Z valstni zkusenosti vim moc dobre, ze lide se zacli bat jezdit pod vlivem az tak nejak od 2005 (plus minus par let). Za Komancu bylo naprosto bezne, ze lide jezdili opili, protoze byla obrovska korupce a do mnou udavaneho obdobi se jeste pres zname dalo cokoliv ututlat.
A to, ze nehodovost BYLA nizsi jste nasel kde?? Moc rad bych znal odpoved.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pavel K:
Hlavně si v tom tvým odkazu správně vyhodnoť, co znamená ten "přelom" v roce 2008.
To se jaksi upravila povinnost hlásit nehody, víš...?
A jinak to sedí - počty nehod rostou.

Cituji:
"Největší počet mrtvých si vyžádaly nehody v roce 1994, kdy zahynulo 1473 lidí. Nejvíce nehod policie zaznamenala v roce 1999, tehdy vyšetřovala 225 690 havárií."

Oboje bylo v dobe, kdy jeste zkouseli v autoskolach policisti. A ja Vas mokrat prosil o realne reseni, ktere snizi nehodovost o rad. Muzete byt prosim konkretni?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pavel K:
Ano, počty mrtvých byly vyšší v době, kdy záchranná služba nebyla na místě vždy tak rychle, jako je tomu ve vetšině případů nyní.
---
Počet nehod má stoupající tendenci, to je patrné z toho tvýho odkazu - doufám, že jsi pochopil, co značí ten přelom v roce 2008 a povinnost hlášení nehod na PČR.
---
Nehodovost klesne tehdy, budou-li ve vyšší míře eliminována nebezpečí od lidí, kteří nemají za volantem co dělat.
Konkrétně je třeba zvýšit účinnost represe, tzn. nevydávat ŘP lidem, u nichž je předpoklad konzumace drog.
Dalším řešením je zastavit vývoj, který snímá odpovědnost z řidiče - např. ty různé přílepky a nesmysly v regulích o mobilních telefonech apod.

Precetl jsme si dalsi psaz z clanku. No a mam dalsi otazku. Jsou pro Vas smerodatne lehke nehody, k jejich reseni neni treb policie?
Nejsou dulezitejsi nehody s vyssi skodou ci zranenim? No a v techto ukazatelich se trend snizuje (posledni roky stagnuje).
Vite, ja mam ovbrovsky problem s represemi. I ve vychove deti se klonim k pozitivni motivaci a vytsvetlovani nez represim. Nejsou represe kontraproduktivni?
Jak v 18ti pri vydavani ridicaku poznate, ze clovek ma predpoklad ke konzumaci drog? A co kdyz za cely zivot zadnou drogu nevezme a Vy mu z toho duvodu nevydate ridicak? Dobre, zjednodusim, co kdyz by Vam a nikomu z Vasi rodiny nevydal stat ridicak z duvodu, ktery se nikdy nestane. Nevadilo by Vam to? Hranici mi to s podradnymi a nadrazenymi lidmi. A ten, kdo rozhoduje, je zrovna ten nadrazeny. Vite, ze jakakoliv regule (a i represe) je zneuzitelna?
Regule s mobilem? Takze mi chcete rici, ze pouzivani telefonu za jizdy nemuze za zadne nehody?
A opet Vas moc moc moc moc moc moc prosiiiiim, co konkretniho prinese snizeni nehodovosti (zjednodusim to nehodovosti se zranenim a citelnou majetkovou ujmou zvolte si castku v desitkach tisic ci rozumnem nasobku medianu mzdy - proste takove pripady, ktere se uz hlasi) o 1 rad?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pavel K:
1.
Nehody nutno řešit, PČR je neschopná a vyhýbá se povinnostem.

2.
Represe je nutná.
Pokud je např. 17-letý blbeček chycen s pervitinem v krvi, musí dostat dištanc - třeba pět let bez šance na získání ŘP.
Tak to bude správně.

3.
Ano, např. úpravy regule s mobilem apod. - jen nesmyslný přílepek.

4.
Kvalitní řidič, to je základ.

K tomu reknu jedine. Kvalitni ridici nejsou. Ani nekteri profici jimi nejsou (viz jak se chovaji na prejezdech).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pavel K:
Kvalitních řidičů je čím dál menší procento.
A čím to je způsobeno, jsem již uvedl.
Řešení existuje, ale není k tomu vůle.

Ja bych rekl, ze takove proklepavani a to, co navrhujete, by vedlo tak akorat k policejnimu a represivnimu statu. V takovem bych vazne zit nechtel. Jsem rad, ze k neterym Vasim napadum (netyka se efektivnosti a odbornosti) neni politicka vule.
Ano, reseni existuje a nekolik firem uz na nem pracuje a az to bude dotazene do urcite miry funkcnosti, pak bude i politicka vule - samoriditelna auta.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pavel K:
Jaký proklepávání?
Podle tebe je v pořádku, že smažka dostane ŘP...?

A jakou uspesnost odhaleni budete mit bez policejniho statu? Prava smazka se nenecha nachytat. Jednou jsme se bavil s vylecenou holkou a divil se, ze na ni rodice nepoznali fetovani a ona rikala, ze se proste snazila a i pres ubytek vahy a ztraty barvy ji to proste zrali. Tak proc by se to dozvedeli na dopravnim inspektoratu, pokud by nebyl povinny odber cehokoliv? A i tehdy se to da zaridit. Ja bych byl radeji pro omezeni byrokracie, Vy ne?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pavel K:
Jaká úspěšnost odhalení?
Tys to vůbec nepochopil - tam jde o prokazatelnou ztrátu spolehlivosti, tj. pokud bude o osobě zjištěno, že jede na fetu, dostane dištanc a v něm nemá možnost získání ŘP.

A jaký "...Prava smazka se nenecha nachytat..."...?
Smažka si dřív či později naběhne.

Vůbec není problém v rámci zdravotní prohlídky pro ŘP udělat test na fet. Takže žádná zbytečná byrokracie.

A jste si jist, ze vsichni nebo valna vetsina tech, kteri bouraji pod vlivem drog a alkoholu jsou notoricsti uzivatele, ktere by odhalila Vase prohlidka (dalsi odber = omezeni svobody)? To mi jako chcete rict, ze clovek, ktery pujde pro ridicak a vi, ze se tam delaji odbery, tak si bezpecny interval predem neda od alkoholu ci drogy oddych? To mi chcete rict, ze zfetovany clovek, ktery zpusobi nehodu se ohlizi na to, zda ma ridicak?
A ted neco obecnejsiho, jake procento dopravnich nehod spacha ridic pod vlivem drog? Je to tak zavratne, aby se nehodovost snizila o rad?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pavel K:
Fetka za volant nepatří. A je fuk, jak často si šlehá.
Procento netřeba řešit, tady nutno dělit na normální lidi a smažky.

Souhlasim, jen nechapu, jak to chcete zajistit. A ten, co pije alkohol, za volant patri?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pavel K:
Co je na tom k nepochopení?
Pokud smažka má záznam, nemá nárok. A záznam vznikne třeba tím, že již je v evidenci narkomanů, má záznam ve zdravotní dokumentaci apod. Při žádosti o lékařský posudek na ŘP dištanc.
Alkohol netřeba řešit, to je jasné. Na to zákon taky existuje.

Ja na tom nechapu, ze by to melo mit znatelny vliv. To uz radeji at kdokoliv, kdo se kdy dotkl alkoholu, nemuze ridit, protoze pod vlivem alkoholu je nekolikanasobne vic nehod jak pod vlivem drog

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pavel K:
Protože chlast je rozšířenější, než drogy.

Tak doufam,z e se na nej divate stejne jako na drohy, kdyz ma stejne dusledky. Takze kdo se nekdy napil, dostane distanc?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pavel K:
Ale to již zákon řeší.

A rizeni pod drogama ne? Proc tedy davaji policajti lizat? Aspon v TV jsme to slysel.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Celá současná filozofie je špatně.
Nemusím neustále sledovat provoz, protože to za mě dělá asistent.
V obci zpomalím ne proto, abych neohrozil chodce, ale proto, aby mi retardér nezničil auto.
Můžu bezhlavě kdykoli dupnout na brzdu, páč to za mě vyřeší ABS.
Můžu bezhlavě vletět do zatáčky, ESP si s tím poradí...

Opravdu to tak mate? Ja ani me okoli a verim, ze vsichni dobri ridici nikoliv. Jestli se takhle nekdo ma, nemely by se delat psychotesty?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pavel K:
On ten Tomiq nejspíš není z takových, co vyznávají tyhle nesmysly.
A psychotesty?
Ano, některé profese je musí mít, např. strojvedoucí.
V silniční dopravě byl zaveden další alibistický administrativní canc - tzv. "profesní průkaz"...

Kolik procent se tak chova? Pokud z takovych neni, jak muze vedet, ze se tak lide schvalne chovaji? Jsou na to statistiky?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pavel K:
Ale já taky nepotřbuju statistiky a vím to.
Vidím to kolem sebe dnes a denně, poznám mnohdy už sluchem, co za pitomce jede a že za volant nepatří.
Chceš zase příklad...?

V tomhle pripade radeji statistiku. Priklad se da najit na kazdy extrem, takze jich par najdete, verim, ze to je mizivy zlomek promile.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pavel K:
Já předpokládám, že právě ty nejsi příliš kvalitní řidič.
---
A ten příklad uvedu:
1.7.2006 jsem ráno přecházel železniční přejezd. Ve stejném směru jej přejížděl i cyklista, kterého předjížděl osobní automobil. Jeho řidič si přitom předpisově zablikal levým blinkrem.
To byl ale vypatlanec, že?
I na takové je třeba jít tvrdými represemi...

Proc zase ty osobni invektivy? Opet to degraduje Vas prispevek.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pavel K:
Ne, to je bez invektiv - špatný řidič se pozná i podle úvah.
Je ti vůbec jasné, proč ho považuji v tom příkladu z roku 2006 za pitomce...?

Ne, vubec mi to jasne neni, ja jen vim, ze se nesmi predjizdet na zeleznicnim prejezdu a v tesne blizkosti pred nim.
Jakou mate definici spatneho a dobreho ridice? :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pavel K:
Ten příklad blikače na přejezdu je blb.
Ten dobrej vlastní vinou nebourá, naopak je schopen zachytit chybu jiného.

Tak jak muzete rici, ze jsem spatny ridic? Splnuji definici Vaseho dobreho :-D Jste s tim napadanim fakt smesny.

Obrázek uživatele spetak

Dává si tě jako gulášek se šesti.
Nekrm ho.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pavel K:
To se mi tak nejeví, spíš naopak.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tomiq:
Ano, je to tak.
Ovšem mnoho lidí nechce vidět realitu...


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?