Plzeňský dopravní podnik získá od ČEZ ESCO čtyři elektromobily

Plzeňské městské dopravní podniky (PMDP) pokračují v budování elektromobilní části své flotily. Čtveřici nových elektromobilů a stejný počet dobíjecích wallboxů dodá provozovateli plzeňské MHD společnost ČEZ ESCO.

Elektromobily dodané společností ČEZ ESCO momentálně jezdí v ulicích a po silnicích Prahy, Ostravy, Ústeckého kraje, Mariánských Lázní, Nového Jičína a v dalších lokacích.
foto: ČEZ ESCO

„Elektromobily jsou ideálním prostředkem do měst. Nevypouštějí škodliviny a jsou zároveň tiché, takže snižují dopravní hluk. Chceme jít v zavádění elektromobilů příkladem i dalším firmám a subjektům v našem městě i celém regionu,“ uvedl Jiří Ptáček, dopravně provozní ředitel PMDP, a dodává:

„Jako jeden z největších českých dopravních podniků využíváme každodenně elektrickou trakci v podobě tramvají a trolejbusů k přepravě cestujících. Logicky navazující etapou je i postupné posilování elektrického pohonu v rámci naší flotily firemních aut.“

Zakázka zahrnuje dodání dvojice osobních vozů Nissan Leaf, dvou elektrododávek Nissan e-NV200 a kvarteta wallboxů – profesionálních inteligentních dobíjecích stanic. Plzeňský městský dopravce při financování tohoto nákupu využil dotace z Národního programu Životní prostředí, který je zaměřen na municipality a jimi vlastněné společnosti.

Ve výběrovém řízení, které PMDP následně po obdržení grantu vypsaly, zvítězila společnost ČEZ ESCO. Elektromobily pokryjí běžné jízdy specialistů dopravního podniku po městě, role elektrododávek bude spočívat v rozvozu „botiček“ instalovaných na auta parkující v rozporu s předpisy.

„Provoz našich elektroaut zahájíme s dobíjením pomocí tzv. wallboxů, tj. pomalého dobíjení v místě jejich obvyklého stání v prostorách podniku. Budoucnost vidíme ve zřizování dobíjecích míst s vyšším výkonem a ve veřejném prostoru, např. na frekventovaných parkovištích, P+R, P+G, u obchodních center atd.,“ říká Jiří Kohout, vedoucí dopravního oddělení PMDP, a dodává:

„Z projektu ZeEUS máme zkušenost, že problémem mohou být vysoké platby nabíjecího místa za rezervovaný příkon. Drahá elektřina by v takovém případě nebyla pro nás ani uživatele atraktivní. Proto uvažujeme zřizovat takové nabíječky poblíž tramvajových a trolejbusových tratí, kde mohou být napájeny přímo z trakce. Byla by to skvělá synergie, cenově dostupné řešení a navíc by odpadl problém s budováním přípojek.“

„Zájem Plzeňských městských dopravních podniků o elektromobilitu registrujeme už delší dobu,“ říká Petr Ouška, ředitel úseku veřejná správa a komerční subjekty ČEZ ESCO. „Předpokládaný denní nájezd dodávaných vozů činí zhruba 100 km po Plzni a nejbližším okolí. Jde přesně o ten typ provozu, kdy užívání elektromobilů dává největší smysl.“

tisková zpráva

23 Comments on “Plzeňský dopravní podnik získá od ČEZ ESCO čtyři elektromobily”

                1. Zdravím, tak souhlas, jsem z Rožmitál a ano, jezdím
                  Zdravím, tak souhlas, jsem z Rožmitál a ano, jezdím trolejbusama a ano, provozují KIA Soul… ;-):-D

                2. tak zdar Soule to se to bude nabijet! zkus se na to pak zeptat
                  tak zdar Soule to se to bude nabijet! zkus se na to pak zeptat ale bude to pravdepod.na Hydru 😉

                3. Ptal jsem se, zatím nikdo nic neví, asi musím „vejš“… 😉
                  Ptal jsem se, zatím nikdo nic neví, asi musím „vejš“… 😉

  1. Jako jeden z největších českých dopravních podniků
    Jako jeden z největších českých dopravních podniků využívájící každodenně elektrickou trakci v podobě tramvají a trolejbusů potřebuje při nákupu čtyř aut dotace z Národního programu Životní prostředí?
    V Plzni mají elektro fakultu, strojní fakultu, Techmanii a strojní průmysl, Škodovy závody. Tam auta na elektřinu mají navrhovat, vyvíjet, vyrábět, dělat přestavby, předvádět a ne je kupovat.
    Kde jinde když ne v Plzni?

    Edit: Stoprocentně tedy ví, o čem mluví. 🙂

    1. at si pan Lesser parkrat projede Blanku na motorce, nebo se
      at si pan Lesser parkrat projede Blanku na motorce, nebo se projde u krizovatky u Lidlu na Barrandove, kde ani vzduch cistici nano-nater fakt vubec nepomaha..treba se mu pak rozsviti 🙂
      Trotlum s potunenejma truckama (treba na rolling coal) co blokuji (nejen) Tesla nabijecky bych zavedl rolling coal vyfuk do loznice 🙂

      1. Osobně se mi nejvíc líbil problém s plochou. Nevšiml jsem
        Osobně se mi nejvíc líbil problém s plochou. Nevšiml jsem si, že by se stavěla nová parkoviště kvůli nabíjecím stanicím. Ani jsem osobně nepotřeboval v garáži postavit novou plochu kvůli wallboxu. V práci naopak jsem donucen nabíjet na místě, kde nikdo parkovat nikdy nechtěl a ani teď nechce. Uvolnil jsem tím místo pro spalováky. Pokud budou supermarkety, ale i města rozumně umístňovat nabíjecí stanice, kde stojí málo aut například OC Šestka (na střeše), tak to může dokonce řešit částečně problém s parkováním.

          1. Na přístřešek nebyla vypsána dotace. 🙂
            Ale máte

            Na přístřešek nebyla vypsána dotace. 🙂
            Ale máte pravdu, v tomhle jsme zatim trochu pozadu.

            Vystrkov má přístřešek. A Rudná má také malinký.

            Nevím, zda zrovna chlad bude vadit. V horkém létě mi jednou vypla teplotní pojistka nabíjení.

    2. předpokládám že šlo v článku o domácí
      předpokládám že šlo v článku o domácí rychlonabijecku, když dostal štraf ta přetěžování sítě…pak by šlo zřejmě o wallbox s 11kW, který ale v žádném případě nemá spotřebu jako 5 RD…čirá manipulace s čísly, stejně jako ty parkovací místa ha ha

      1. Hrozná snůška hovadin ten článek, asi jako celá ta
        Hrozná snůška hovadin ten článek, asi jako celá ta studie. Mohl bych brát jeden argument za druhým a pana experta z praktických 10 letých zkušeností s FVE, solárním ohřevem, elektromobilitou a akumulačními spotřebiči rozstřelit. Ale má to cenu? Jde o borce spjatého a živeného spalovací mobilitou. Tady těžko čekat cokoli jiného. Včetně pohledu – kdyby Američani používali elektoauta stejně jako dnes používají spalováky. Tedy jejich klasické autem i do obchodu 100 metrů daleko. Což občas je praktická věc, páč chodníky neznají. O popření veřejné dopravy nemluvě.
        P.S. zajímala by mne ta Urban story pana Hájka o Rakušákovi, co odebral příkon 6 RD. To se prosím s 3x25A, bráno dle našich rodinných domků, dá udělat jak?

  2. Jen houšť a větší kapky. Když jezdím po Plzni na
    Jen houšť a větší kapky. Když jezdím po Plzni na sdíleném kole, tak těch spalováků včetně velkých nákladních aut je uvnitř města neskutečné množství. Právě směrem na Slovany vede hodně cyklostezek, směrem od nádraží mírně do kopce, ale moc dýchat se na nich nedá :-(.
    Jinak to co pán říká ohledně synergií do Dopravních podniků tlačíme horem dolem už aspoň 2 roky. Naposledy jsem to přednášel na konferenci na pražském magistrátu. Kdo jiný, než dopravní podnik se všemi elektrorozvody po městě by měl provozovat rychlonabíječky na každém dopravním uzlu, konečné a přilehlých parkovištích. O budkách na zastávkách a objektech depa s FVE a baterkami nemluvě.

Napsat komentář