Plug-in hybridní dodávky Ford mohou automaticky zapínat čistě elektrický pohon

redakce - 07 Červenec 2020

Díky tomu, že Ford Transit Custom PHEV „zná“ svoji aktuální polohu, může se automaticky přepnout na elektrický pohon při vjezdu do předem definovaných oblastí typu nízkoemisních zón.Ford Transit Custom plug-in hybrid PHEV

Dodávka Transit Custom Plug-in Hybrid i velkoprostorové Tourneo Custom Plug-in Hybrid nabízejí jako první modely ve své třídě hybridní pohon. Vysokonapěťový akumulátor o kapacitě 13,6 kWh umožňuje Transitu Custom PHEV ujet bez aktivace spalovacího motoru až 56 km, v případě Tournea Custom PHEV jde až o 53 km (NEDC).
foto: Ford

Tato technologie se označuje anglickým termínem „geofencing“ (virtuální „oplocení“ určité geografické oblasti). Uplatnit se může nejen v centrech měst. Provozovatelé mají možnost definovat si vlastní ekologické zóny, například v okolí škol, dětských hřišť, popřípadě administrativních a logistických zón.

Jakmile vůz oblast opustí, automaticky se přepne na nejvhodnější režim pohonu pro danou situaci. Může se například spustit zážehový motor EcoBoost, který v Transitu Custom PHEV slouží jako generátor elektřiny, tudíž prodlužuje celkový dojezd.

Nízkoemisní zóny se po Evropě objevují stále častěji. Města v nich spatřují cestu k lepší regulaci environmentálních dopadů automobilismu na svém území. Za prvních šest měsíců provozu „ultranízkoemisní“ zóny v Londýně poklesly koncentrace oxidu dusičitého (NO2) v ovzduší téměř o 30 %.

Nedávná studie Fordu ukázala, že ke zlepšení kvality ovzduší mohou přispět automobily s hybridním pohonem: celkem 75 % kumulativního nájezdu vozů Transit Custom PHEV, provozovaných zúčastněnými partnery (Addison Lee Group, British Gas, metropolitní policie a městská organizace Transport for London), proběhlo v elektrickém režimu bez aktivace spalovacího motoru. Podobné studie nyní probíhají v Kolíně nad Rýnem a ve Valencii.

Geofencigový modul Transitu Custom PHEV zaznamenává údaje o provozu na elektřinu ve vymezených oblastech. Zašifrovaná data lze poté zabezpečenou cestou sdílet s místně příslušnými úřady, které mohou tímto způsobem ověřit, zda provozovatel skutečně dodržuje podmínky vjezdu do nízkoemisní zóny.

Geofencingový modul je uváděn na trh v létě 2020, později bude možná i jeho dodatečná montáž do automobilů vyrobených dříve. Aktivace elektrického režimu při vjezdu do vymezené oblasti je podmíněna dostatečným nabitím vysokonapěťového akumulátoru.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

To je ta dodavka, co jezdi za 10l benzinu na 100km? Diky generatoru? Uplny nesmysl to je

Obrázek uživatele PaRi

A veškerý tento oser (omlouvám se) je vymýšlen jen proto, že stále nemáme dostatek baterií za přijatelnou cenu. :-/

---

www.xpari.cz
2x Škoda CitigoE iV

Obrázek uživatele Kuk

Chtěj prodat co nejvíc spalováků dokud to jde a proto platí "Každej nahrazenej spalovák se počítá"

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Tomáš

Super.

---

Prius PHV 2012, od 2017. >21000 el.km. Info: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Jap. nabíječky https://ev.gogo.gs/map/


10% sleva na produkty EVmotionNabíječky elektromobilů Circontrol