Plug-in hybrid Škoda Octavia iV a další ekologické varianty jdou na český trh

redakce - 16 Červenec 2020

Tuzemské zastoupení společnosti Škoda přijímá rezervace na model Octavia s novými typy pohonů, včetně plug-in hybridu.auto Škoda Octavia iV plug-in hybrid

Úsporné a ekologické varianty Škoda Octavia G-TEC, e-TEC a iV vstupují na český trh
foto: Škoda

Škoda poprvé prezentuje model RS s plug-in hybridním pohonem. Kombinace benzinového motoru 1,4 TSI o výkonu 110 kW a elektromotoru o výkonu 85 kW dává celkový systémový výkon 180 kW. Maximální točivý moment 400 Nm se přenáší přes šestistupňovou převodovku DSG na přední kola.

Vůz již plní emisní normu EU6d, která bude závazná od 1. ledna 2021 pro všechna nově registrovaná vozidla v EU. Vysokonapěťová lithium-iontová baterie má kapacitu 37 Ah (13 kWh) a umožňuje dojezd v čistě elektrickém módu až 60 km v režimu WLTP.

Ve sportovním režimu, který poskytuje maximální systémový výkon, zrychluje Škoda Octavia RS iV z 0 na 100 km/h za 7,3 s a dosáhne maximální rychlosti 225 km/h. Dynamické jízdní vlastnosti zajišťuje standardně dodávané progresivní řízení a speciální nastavení podvozku.

Pozornost poutají standardně dodávané specifické LED přední mlhovky a černá 18palcová kola Comet z lehké slitiny, zpoza nichž vykukují brzdové třmeny lakované v červené barvě. Maska chladiče, vzduchové clony Air Curtain, difuzor na specifickém předním nárazníku, boční spoiler a difuzor na zadním nárazníku i lišty kolem bočních oken jsou ve sportovním černě lakovaném provedení.

Při pohledu dovnitř zaujme převážně černý interiér. Tříramenný multifunkční sportovní volant s logem RS je vybaven páčkami řazení pro převodovku DSG. Logo RS se nachází také na sedadlech. Přední sportovní sedadla jsou potažena látkou v černé barvě.

Sportovní top ergonomická sedadla na přání nabízí čalounění v kombinaci materiálu Alcantara a kůže, nastavení hloubky sedáku a masážní funkci. Sedadla, kožený volant, loketní opěrky dveří a přístrojová deska potažená materiálem Alcantara mají ozdobné červené nebo stříbrnošedé prošití. Sportovní vzhled interiéru doplňují dekorační lišty se specifickým designem a hliníkové pedály.

Kromě tradičních pohonných hmot může nová Škoda Octavia spalovat i stlačený zemní plyn (). Motor 1,5 TGI/96 kW nabízí při provozu čistě na plyn dojezd až 500 kilometrů v režimu WLTP. Zemní plyn se uchovává ve třech nádržích, které jsou uloženy pod podlahou a pojmou celkem 17,33 kg.

Díky devítilitrové nádrži na benzín nemá Škoda Octavia G-TEC problém ani v oblastech s horší dostupností zemního plynu. Motor produkuje při provozu na zemní plyn přibližně o 25 % nižší emise CO2 než při spalování benzínu.

Výrazně klesají rovněž emise oxidů dusíku (NOx), přičemž saze se nevypouštějí vůbec žádné. Agregát pracuje velice úsporně – mimo jiné zásluhou proměnného časování sacích ventilů, které umožňuje chod v takzvaném Millerově spalovacím cyklu. Spotřeba činí 3,4−3,6 kg CNG/100 km při provozu na zemní plyn a 4,6 l/100 km v benzínovém režimu.

Přepínání mezi oběma palivy probíhá automaticky a bez zásahu řidiče. Škoda Octavia G-TEC spaluje benzín pouze v případě, kdy vůz startuje po doplnění zemního plynu, pokud venkovní teplota klesne pod -10 °C nebo pokud jsou zásoby zemního plynu natolik vyčerpány, že tlak v nádrži klesne pod 11 barů.

Charakteristickými znaky verze G-TEC, kterou lze pořídit ve výbavových stupních Active, Ambition i Style, jsou specifický vzhled Virtuálního kokpitu a plaketa na zádi. Objem zavazadlového prostoru činí 455 l u liftbacku a 495 l u kombi. Startovací cena činí 613 900 Kč.

Variantou G-TEC možnosti alternativních pohonů nekončí. Nová Škoda Octavia může mít také podobu hybridu – a to hned dvojího. Po vzoru modelu Škoda Superb iV totiž přichází jako druhý model značky Škoda s plug-in hybridním ústrojím, které se skládá z benzínového motoru 1,4 TSI o výkonu 110 kW a elektromotoru, jehož výkon činí 85 kW.

Maximální systémový výkon celé soustavy dosahuje 150 kW a v čistě elektrickém módu vůz urazí dle metodiky WLTP až 60 km. Octavia iV je dostupná ve výbavových stupních Ambition a Style, nicméně proti standardnímu provedení byla její výbava obohacena.

Například Octavia iV Ambition dostala navíc 18" litá kola Perseus, Volbu jízdního režimu, 10" infotainment Columbus s navigací a dotykovou lištou pro jeho ovládání, digitální asistentku Lauru, bezdrátový SmartLink a Infotainment Online na 3 roky. Vozy s ekologickým plug-in hybridním ústrojím startují na ceně 806 800 Kč.

Modelu Octavia patří v rámci značky ŠKODA prvenství při uvedení pohonné jednotky s mild-hybridní technologií. U motoru 1,0 TSI e-TEC/81 kW je v kombinaci se sedmistupňovou převodovkou DSG použit 48V řemenový startér- generátor a 48V lithium-iontový akumulátor.

Díky tomu se dá shromažďovat energie získaná rekuperací při brzdění, využít točivý moment elektromotoru a zlepšit tak dynamiku hnacího ústrojí tzv. boostem, nebo plachtit se zcela vypnutým spalovacím motorem. Škoda Octavia e-TEC je na českém trhu dostupná ve specifikacích Active, Ambition a Style. Cena začíná na 553 900 Kč.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele M.Krupka

Milá Škodovko a kdy uvidíme na salónech zase nějaký normální elektromobil? Na nálepku RS ti možná někdo skočí, ale kdo chce opravdu výkon, ten jde k jiné značce.

Enyaq za 6 týdnů (1. září)

Obrázek uživatele Kuk

To už bude naprogramovanej a připravenej k prodeji? Asi těžko.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Já bych řekl, že to dost možná dají. Dost problémů se už vyřešilo a ty zbývající tipuji jsou hlavně s rozšířenou realitou, infotainmentem a OTP. Což jsou položky, které stejně VW škodovce nechtěl hned z kraje dát(pokud vůbec), aby VW vozy měly na MEB nějakou výhodu. Takže paradoxně Škodovka teď dost možná může vyjet "s holátky" na trh, zatímco VW bude látat a látat..

On neměl namysli maketu, ale funkční auto ke koupení byť za 1.2 mil. ve verzi 80.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Tak ta cena Octavie plug-in je šílená. Kterej blázen by za to dal 806 800 Kč, když může mít Superb plug-in za 891 900 Kč (+85 100 Kč)?
Nebo jsem něco přehlédl? Vždyť když vezmeme zůstatkovou hodnotu, tak je ten Superb levnější už při koupi.

Pes je zakopán v tom, že Octavia iV PHEV je od 825 900,- nabízena pouze ve výbavě Style, kdežto Superb iV začíná od 891 900,- v nižší výbavě Ambition. Pokud si přepnete Superb iV do Style tak jste hned na 938 900,- a k tomu má Superb má o generaci starší platformu (komfort, elekronika a asistenční systémy)

Až udělají PHEV s dojezdem 200 km, tak to bude dávat alespoň trochu smysl.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

To se na to nedockame, ledaze by poh.jednotku otocili, tj emotor plus dobijeci motor napr z trabanta quli celk.hmotnosti. Jinak by to melo 2apul tuny :-(
Osobne bych takovou karu nechtel.

Ale jako akademicka otazka to jiste je: bude negdy na trhu k mání pgin s ev modem 200+ km??

---

Elektronům Zdar!
Nyní Leaf40 dojezd dostačující při rychlosti 25tkm/rok (již pětkrát jsem nabil do plna během 40+tkm).

Obrázek uživatele Kuk

off
Praha dostala milionovou pokutu za pravidla stání pro hybridy
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/praha-dostala-milionovou-pokutu-za-pravidla-stani-pro-hybridy-112670

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

To jsou super zalezitosti. To je k pobaveni, jak stat pokutuje stat; je to totalni vysmech o plytvani energie a v tomto pripade energie kocourkovske. Asi doma zavedu pokutu ode mne manzelce za pre/nedo-solenou polifvku :-)))

---

Elektronům Zdar!
Nyní Leaf40 dojezd dostačující při rychlosti 25tkm/rok (již pětkrát jsem nabil do plna během 40+tkm).


Nabíječky elektromobilů CircontrolVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Sleva na profesionální nabíjecí stanici Webasto Live