Test Volvo V60 D5 Plug-in hybridu potvrdil, že plug-in hybridy jsou „drahá sranda“. Uvědomuje si to i Renault a chce proto s uvedením vlastního modelu počkat, až ceny klesnou.
foto: Renault
Koncem roku 2013 se spekulovalo, že Renault na autosalonu Ženeva 2014 představí plug-in hybrid. Později se objevily další podrobnosti a nakonec se na autosalonu v Paříži objevil koncept EOLAB.
Tento plug-in hybrid měl nabídnout spotřebu 1 l/100 km, hmotnost 955 kg a možnost ujet až 66 km na jedno nabití. Byl vybaven 1.0l tříválcem o výkonu 57 kW a 50kW elektromotorem, plus 6,7kWh baterií. Výrobní verze měla stát méně než dieselové Clio.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Aliance Renault-Nissan oficiálním partnerem pařížské konference o klimatu
Od té doby je co se týká plug-in hybridů u Renaultu ticho po pěšině. Firma místo toho relativně úspěšně prodává elektromobily Renault Zoe, Kangoo Z.E. a Twizy.
Vysocí šéfové se aktuálně podle magazínu Automotive News Europe nechali slyšet, že plug-in hybrid sice mají připravený, ale že není připravený trh. Ceny jsou příliš vysoké a zájem stále příliš malý.
Auto – produkční verze Eolabu – půjde podle prohlášení Renaultu na trh „jakmile bude trh připraven“. Momentálně mají plug-in hybridy smysl především pro prémiové značky, pro které není problem zvýšenou cenu do celkové ceny auta zabalit.
To ostatně potvrzují aktuální snahy automobilek jako BMW, Porsche, Volvo nebo Audi. Na druhou stranu, masivní nástup plug-in hybridů chystá i Volkswagen. Nutno dodat, že s výjimkou Volkswagen Golf GTE především u svých nejdražších vozů, jako je třeba Volkswagen Passat, případně Škoda Superb.
A Škodověnka též čeká
A Škodověnka též čeká až ceny klesnou, nebo snad až jim to VW povolí. Je smutné, že v ČR v tomto směru tak zaostáváme za Světem! Nejde dnes už pouze samozřejmě o Škoda Auto MB, ale ani TPCA nebo Hyundai nenabízí elektromobil nebo CNG či H vozidla. Asi všichni čekají …….!
Renault chce s uvedením
Renault chce s uvedením vlastního modelu počkat, až ceny klesnou.
Buď mají svůj model drahý a je jim blbé prodávat Renault za cenu M-B,nebo mají svůj model levný a nechtějí ostatním ukázat,že to jde i levně.
Spíš to bude chyba překladu,nebo jenom blbě napsané?Jestli tam nemělo být,až klesnou ceny technologií?
Cena vývoje je u aut
Cena vývoje je u aut ohromující , pokud pak vyrábíte třeba 600 tis kusů ročně je pak cena vývoje na vůz logicky 1/60 než když vyrábíte 10 tisíc vozů o to jsou právě serie, které lze vyrábět pro hybridní a el. vozy. Prémiové značky mají také mnohem menší série a proto se u nich cena vývoje za hybridní verzi tak drasticky neprojeví jako u aut pro masovou výrobu – příklad je VW UP + citigo – fakticky jeden vůz. Jeho el. verze je ovšem téměř 3x dražší a prakticky neprodejná.
Asi myslel meanstreamovy
Asi myslel meanstreamovy trh. Lebo naozaj v cene premiovky sa ta technologia skor strati.
Opravdu nemam rad hlasky, ze
Opravdu nemam rad hlasky, ze neni pripraveny trh. Podle me je budto spatny produkt a pak ho trh nechce anebo dobry produkt a pak si na trhu najde sve misto (at uz to je Volvo, Mitsubishi nebo jiny plug-in).