Peugeot e-Rifter: až sedm míst a dojezd 280 km WLTP

Peugeot pokračuje v elektrifikaci. Peugeot e-Rifter je po modelech e-208, e-2008 a e-Traveller dalším zástupcem osobní modelové řady se 100 % elektrickým pohonem.

Nový elektromobil Peugeot e-Rifter si ponechal všechny přednosti verze se spalovacím motorem, pro které je zákazníky vyhledáván, zejména pak z hlediska prostornosti a modularity.
foto: Peugeot

Peugeot e-Rifter nabízí dojezd 280 km WLTP, 2 délky (standardní a prodloužená) a až 7 míst, zavazadlový prostor až 1 050 litrů a 5 míst, tažnou kapacitu 750 kg.

Peugeot Rifter je postaven na modulární platformě EMP2 (Efficient Modular Platform), která je schopná pojmout motor s jakýmkoliv zdrojem energie. Nabízí 100% elektrický motor s výkonem 100 kW.

Elektrické hnací ústrojí je podobné jako u nového Peugeotu e-Partner (elektrický motor, invertor, proudový měnič stejnosměrného a střídavého proudu). Stejně jako u vozu Peugeot e-Partner došlo k úpravě reduktoru, aby lépe vyhovoval potřebám vyšší zátěže.

Výkony (v režimu POWER) jsou následující: maximální rychlost 130 km/hod., zrychlení z 0 na 100 km/hod. za 11,2 s, akcelerace z 80 na 120 km/hod. za 8,9 s. Obě verze (standardní i prodloužená) jsou k dispozici s lithium-iontovou baterií (18 modulů) o kapacitě 50 kWh, která zajišťuje dojezd až 280 km dle WLTP, v závislosti na verzi a způsobu řízení.

Interiér elektromobilu Peugeot e-Rifter

Interiér elektromobilu Peugeot e-Rifter
foto: Peugeot

Tepelná regulace baterie spojená s chladicím okruhem kabiny umožňuje rychlé dobíjení, optimalizovaný dojezd a vyšší životnost. K dispozici jsou dva typy palubních nabíječek, které pokrývají veškeré způsoby použití a všechna řešení nabíjení.

Standardně jde o zařízení pro nabíjení jednofázovým proudem 7,4 kW, za příplatek je k dispozici zařízení pro nabíjení třífázovým proudem 11 kW. Díky tepelné regulaci baterie je možnée používat nabíječky o výkonu až 100 kW a dosáhnout 80% nabití během 30 minut.

Nový Peugeot e-Rifter poskytuje cestujícím nejvyšší úroveň tepelného komfortu s pomocí vysoce výkonných elektrických ohřívačů (2 × 5 kW), vyhřívaných sedadel a dále také přednastavení teploty programovatelné prostřednictvím dotykového displeje nebo na dálku pomocí aplikace v telefonu MyPeugeot.

Tato funkce využívaná při zapojení vozu k nabíječce umožňuje kromě komfortu i optimalizovat dojezd díky rychlejšímu dosažení optimální teploty pro baterii.

Nový Peugeot e-Rifter nabízí 3 režimy jízdy, které lze přepínačem měnit: Eco (60 kW, 190 Nm): maximální dojezd a klidné řízení; Normal (80 kW, 210 Nm): ideální pro každodenní provoz; Power (100 kW, 260 Nm): optimalizace výkonu při vyšším zatížení vozu.

K dispozici jsou rovněž dva režimy brzdění, s příslušným typem regenerace baterie: mírný, odpovídající používání vozu se spalovacím motorem; vyšší (přístupný přes „B“ pro „Brake/Brzda“ na ovladači převodovky), pro silnější brzdění při uvolnění pedálu akcelerace a lepší dojezd.

Tažná kapacita byla zachována, vůz je schopen táhnout náklad až 750 kg. Tažné zařízení bude k dispozici již při uvedení vozu na trh.

tisková zpráva

33 Comments on “Peugeot e-Rifter: až sedm míst a dojezd 280 km WLTP”

    1. To je urban legend.
      Spotřeba spalováků v zimě je nižší,

      To je urban legend.

      Spotřeba spalováků v zimě je nižší, vyšší je pouze u super krátkých jízd, kdy materiály a kapaliny nedosahují provozní teploty.

      Studený vzduch ale snižuje spotřebu motoru a vytápí se zbytkovým teplem, místo chlazení klimatizací.

  1. To je zaujimave. Trochu mi vadi nizka hmotnost tazneho. Tych
    To je zaujimave. Trochu mi vadi nizka hmotnost tazneho. Tych 750 bude asi nebrzdenych ze?

    Zaujimala by ma cena a celkova hmotnost auta. Ale inak som rad, ze konecne 7mieste MPV. Trochu ma mrzi a baterka. Taketo auta by mali mat aspon 60kW baterku. Dojazd 280km WLTP bude 250km realnych, to uz moze byt trochu obmedzujuce. Podla mna by pod 300km dojazd EV mat nemali. Cenovo by to podla mna nebol az taky rozdiel.

    1. Jako jo, těch 280 km není úplná pecka, nicméně na denní
      Jako jo, těch 280 km není úplná pecka, nicméně na denní ježdění do práce a dětma to naprosto stačí. Otázka je, jak nastaví cenu. Jen jestli to chápu správně, tak to nemá tepelné čerpadlo, tak to bude žrát o něco víc? Hlaví bude, jestli to půjde nahřát ještě doma před cestou.

    2. Toť otázka. Fakt myslíte, že se vyplatí si v pořizovací
      Toť otázka. Fakt myslíte, že se vyplatí si v pořizovací ceně kupovat o 10 či víc kWh navíc, když je využiju kolikrát 5X ročně? To je totiž počet případů kdy jedu na jeden zátah bez možnosti nabíjení víc než 200 km.
      Jinak mi běžně takových odhadem 350 dní v roce stačí na den méně než 100 km, takže mě by vlastně stačil i s battery packem okolo nominálních 35 kWh, díky čemuž by mohl stát o pár set tisíc míň na pořizovačce.

              1. Ultra rychlé nabíjení se vyplatí od načerpaných 50 kW a
                Ultra rychlé nabíjení se vyplatí od načerpaných 50 kW a více, jinak ne, Eon má UFC za 9 KČ/kWh, Ionity taky tak kolem 8-9, pro neregistrované ještě dražší. Tesla cca. stejně, nějakých 8,30/kWh. Takže cena je plně konkurenčí za předpokladu načerpání cca. 50 kWh. Pokud více, je to levnější. Akorát, že takových aut je málo, co mají tak velkou baterku.

                1. Jo, jo, koncipují to kluci maďarský jako budou k nám
                  Jo, jo, koncipují to kluci maďarský jako budou k nám jezdit Teslisti a etroňáci, sem tam Taycan s bateriemi kolem 100 kWh, ti jediní tu sosáním 50 kWh nestráví důchod.

        1. Toť otázka. Fakt myslíte, že se vyplatí si v pořizovací
          Toť otázka. Fakt myslíte, že se vyplatí si v pořizovací ceně kupovat o 10 či víc kWh navíc, když je využiju kolikrát 5X ročně? To je totiž počet případů kdy jedu na jeden zátah bez možnosti nabíjení víc než 200 km.
          Jinak mi běžně odhadem takových 350 dní v roce stačí na den méně než 100 km, takže mě by vlastně stačil i s battery packem okolo nominálních 35 kWh, díky čemuž by mohl stát o pár set tisíc míň na pořizovačce.

          1. Tak vám sa to fakt neoplatí.
            A ked teraz pozerám na tie

            Tak vám sa to fakt neoplatí.
            A ked teraz pozerám na tie ceny na MOL, tak rozmýšlam, či tam niekto nebol na mol, keď to vymyslel?
            Cena, z ktorej som počítal na 150kW nabíjanie, platí na 50kW stojan. Na 150kW je až 450Kč a to sa už neoplatí nikomu, iba ak v núdzi.

          1. No a? A co si teda chcel tym tvojim prispevkom povedat expert?
            No a? A co si teda chcel tym tvojim prispevkom povedat expert? Cena elektriny v mojej domacnosti je 82Eur/MWh + 1Eur poplatok za odberne miesto. Teraz sa trochu znizi na 74Eur/MWh. Keby som to pocital z ceny nocneho prudu teraz to bude nejakych 45Eur/MWh. Tot realne cisla a nie nejaka tvoja burza, ktora je mi uplne na nic.

            Svojim prispevkom som ti chcel iba povedat, ze si uplne mimo nech tu das akukolvek cenu elektriny. Skus nabuduce dat aspon cenu GreenWay kde sa cena rovna cene benzinu a nerob tu propagaciu EV ;). Tam by sa mozno dakto chytil.

      1. Tak logicky chtějí, aby u nich lidi zůstávali o něco dýl
        Tak logicky chtějí, aby u nich lidi zůstávali o něco dýl a využili rychlejší nabíječky pro auta s vyššíma kapacitama baterie. U tohohle Riftera pak vyjde nabíjení ultrarychlou nabíječkou zhruba stejně peněz, jako u benzínové varianty. a místo 10 minut se zastávka protáhne na 30 minut. S ohledem na to, že většina aut jezdí pořád ty samé trasy, tak bude tahle vyšší platba při cestě na dovolenou celkem odůvodnitelná. Doma si to budu většinu roku nabíjet za 3 Kč/kWh a stále to vyjde dobře.

Napsat komentář