Ostrava testuje další typ elektrobusu

Moravskoslezská metropole to s ekologickou městskou hromadnou dopravou myslí opravdu vážně. Vedle čtyř elektrobusů typu SOR EBN 10.5, které již ostravští cestující velmi dobře znají z pravidelného provozu, se v třetím největším městě ČR objevil elektrobus další. Jedná se o vůz typu AMZ City Smile CS10E, který je u Dopravního podniku Ostrava na krátkodobém testování.

Elektrobus AMZ City Smile CS10E v Ostravě
foto: Martin Plačko

Elektrobus, který si odbyl svou premiéru během loňského podzimu na veletrhu v Hannoveru a mohli jsme jej spatřit i na veletrhu TransExpo v polských Kielcích, dorazil do Ostravy již v červnu. Na konci června probíhaly zkušební jízdy bez cestujících a v úterý 2. července nadešel onen historický moment, kdy cestující v Ostravě začal vozit již druhý typ elektrobusu.

Až do konce pracovního týdne se s ním můžete setkat na lince č. 38, která spojuje městské centrum s obvody Slezská Ostrava a Radvanice a Bartovice. Tato linka byla již v minulosti hojně využívána k testování pronajatých vozidel a mouchy se zde dlouho vychytávaly i na prvním elektrobusu v Ostravě, kterým je SOR EBN 10.5.

auto Ostrava elektrobus CitySmile

foto: Martin Plačko

Trasa totiž nabízí ideální kombinaci hustého městského provozu, dlouhých rovinatých částí ve Slezské Ostravě i prudkého stoupení a klesání v Radvanicích a Bartovicích.

O víkendu pak zavítá elektrobus polské konstrukce s českou elektrickou výzbrojí firmy Cegelec na linku č. 52, aby se pak ještě na pár dní vrátil opět na l. č. 38. Celkem by měl vůz s testovacím evidenčním číslem 9997 strávit v ostravském provozu s cestujícími 10 dní a pak se vrátí zpět k výrobci.

Pokud AMZ City Smile CS10E zrovna nevozí cestující, parkuje během ostravské návštěvy, na Vozovně trolejbusů, kde se i dobíjí prostřednictvím přenosného dobíjecího stojanu, který byl dodán výrobcem, ačkoliv by elektrobus vlastně mohl využít i dobíječku, jež v areálu slouží elektrobusům SOR.

auto Ostrava elektrobus CitySmile

foto: Martin Plačko

Z technických detailů upoutá především mimořádná dojezdová vzdálenost na jedno nabití. Pakliže ostravské elektrobusy SOR dnes ujedou okolo 150 km, City Smile je schopen zvládnout až 240 km.

A opravdu to nemusí být nereálné, poněvadž po úterním dopoledním dílu na lince č. 38, kde City Smile najezdil cca 90 km, indikátor palubní desky ukazoval zbývající dojezd cca 130 km.

vlastní

6 Comments on “Ostrava testuje další typ elektrobusu”

    1. Ano k této problematice a
      Ano k této problematice a pokračujícím informacím o Elektro MHD v ČR(přesněji v MR)moraváci v tomto čechy předběhli se též přimlouvám. Zkušenosti z Ostravy a Krnova by nakonec mohly zajímat i zástupce Mikroregionů v řešení osobní obslužnosti obyvatel. Nakonec by mne i zajímalo, jak se daří Libchavské Sorce v nabízení svých výrobků elektrobusů a cngbusů jakožto JEDINÉHO výrobce ekovozidel v ČR.

    2. Provoz elektrobusů bude
      Provoz elektrobusů bude testován také v Brně, a to včetně elektrobusu, jehož baterie budou dobíjeny ze stávajícího trolejbusového vedení, kterého je v Brně vybudováno mnoho desítek kilometrů.
      S nasazením elektrobusů do provozu snad dojde v roce 2014.

Napsat komentář