Smogová situace v Česku dosáhla potřebného kritického bodu. Dopravní podnik Ostrava skončí do roku 2020 s provozem dieselových autobusů.
foto: DPO
Plán obnovy vozového parku s tímto cílem přijalo vedení společnosti v souladu s aktualizovanou firemní strategií stát se nejmodernějším dopravním podnikem v zemi. „Městská hromadná doprava bude zásadně nízkoemisní,“ řekl České televizi Daniel Morys, šéf tamního Dopravního podniku Ostrava.
V současné době provozuje Dopravní podnik Ostrava 284 autobusů, to je téměř polovina celkového počtu vozidel v evidenčním stavu. Dnes v Ostravě jezdí 105 CNG autobusů, dalších 183 autobusů na plyn přibude v následujících letech.
„Počítáme s tím, že v našem vozovém parku do roku 2020/2021 bude až 40 elektrobusů,“ dodal Morys. Zbylý počet dieselových autobusů bude do budoucna nahrazován elektrobusy a trolejbusy s alternativním pohonem na baterie (tzv. parciální trolejbusy).
Investice se má pohybovat kolem miliardy korun, 85 % částky pokryjí dotace. Zhruba 450 mil. Kč půjde na elektrobusy, 230 mil. Kč na trolejbusy. Asi 50 dieselových autobusů, které zůstanou ve vozovém parku, bude určeno pouze pro krizové situace.
Na parciální trolejbusy už je vypsáno výběrové řízení, chystá se i nákup běžných trolejbusů. V cílovém stavu roku 2020 si Dopravní podnik Ostrava v provozu vystačí pouze s nízkoemisními a elektricky poháněnými vozidly.
Tak to máte naprostou pravdu.Elektromobily sice na jízdu
Tak to máte naprostou pravdu.Elektromobily sice na jízdu ekologické jsou,ale výroba elektřiny na její nabití je dost neekologická….A jejich výroba taky.A zkuste si dát nos k výfuku CNG autu a autu s EURO 6….
to ale není skutečně problém elektromobilu, pokud
to ale není skutečně problém elektromobilu, pokud elektřina na jeho nabití je vyráběna např v neekologické uhelné elektrárně, v dnešní době je mnoho konkurenčních možností jak vyrobit elektřinu ekologicky, pokud to ovšem stát v čele se státní energetickou rozvodnou společností sabotuje a prosazuje uhelné elektrárny tak je to problém toho státu a rozhodně ne elektromobilu, zkušenosti z jiných státu ukazují že se dá EV nabíjet velice ekologicky stačí jen chtít a nesabotovat OZE
V dnešní době ti rádoby chytráci na dopravu a ekologii
V dnešní době ti rádoby chytráci na dopravu a ekologii moc dobře ví že výpary z CNG autobusů a aut jsou škodlivější než výpary z autobusů s dieslovými motory Euro 6. A nějaký problém s znečištěným ovzduší jsou na posledním místě….Přednější jsou pro ně plné kapsy a účty…
CNG škodilvější určitě není, ale pokud by se bral
CNG škodilvější určitě není, ale pokud by se bral přepočet CO2 u BEV a klasiky, tak průměrná Tesla S skončí v „produkci“ CO2 v tomhle žebříku tak na 15 tém místě.
spritmonitor.de/en/evaluation/co2_efficient_cars.html
Méně emisí a nižší náklady. První elektrobusy vyjedou
Méně emisí a nižší náklady. První elektrobusy vyjedou ze Žižkova už na podzim příštího roku
zpravy.aktualne.cz/domaci/prvni-elektrobusova-linka-by-mela-byt-v-praze-uz-na-podzim-p/r~47f6ad42ed3311e68af8002590604f2e/
3x hurá 🙂
3x hurá 🙂
V Německu se budou stavět dálnice s
V Německu se budou stavět dálnice s trolejemi
novinky.cz/auto/428427-v-nemecku-se-budou-stavet-dalnice-s-trolejemi.html
Ano, a postupně všichni ti zuřivě elektromobilní
Ano, a postupně všichni ti zuřivě elektromobilní chytráci postoupí tak daleko, že vynaleznou něco, co už tady máme víc, jak 120 let – elektrifikovanou kolejovou dráhu.
Zatím je ale stav ten, že tu fantasmagoří s teslami, hybridy, ofroady na baterky, plkají o autonomním řízení a sní o nabíjecích stanicích.
Vyborny dokument o technickych parametroch a testovani
Vyborny dokument o technickych parametroch a testovani parcialneho trolejbusu Škoda 26 Tr a jeho porovnanie s trolejbusom s naftovym generatorom Škoda 24 Tr.
http://www.dszo.cz/tiskovky/685/685.pdf
Aktuální stav – Dopravní podnik má stále jen 1 plnicí
Aktuální stav – Dopravní podnik má stále jen 1 plnicí stanici CNG v celé Ostravě, která má průměr kolem 20 km. Takže vždy po směně míří přes celé město ze všech stran prázdné běžné i kloubové plynové autobusy v počtu 105 ks s nápisy Služební jízda přes celé město na okraj do Dílen DPO Ostrava-Martinov (dál je již jen Opavsko a město Hlučín), aby tam natankovaly a rozjely se zpět do domovských dep, třeba přesně na opačný konec Ostravy, Hranečník v Bartovicích. Soutěž na výstavbu plnicí stanice CNG tam byla zrušena, přestože sousední havířovská firma ji může dodat obratem a Vítkovice Machinery tam svoje mobilní plnicí CNG stanice (kamion s bombami a plnicím zařízením) dokáže přistavit do hodiny.
ANO, BUDE LÍP!
Doveze Vám najisto dalších přesně 183 hlučných plynobusů a třeba to zaokrouhlíme s těmi 105 z předloňska na rovných 300. Dalších 15 let si jich budete užívat. A dovezeme Vám možná i nějaký ten elektrobus či dva k těm 4, co tu už roky sporadicky jezdí. Vyjádřeno slovy „Počítáme s tím, že v našem vozovém parku do roku 2020/2021 bude až 40 elektrobusů,“ dodal Morys.
ACH JO.
No porad v tomhle patri ostrava mezi nejpokrokovejsi mesta
No porad v tomhle patri ostrava mezi nejpokrokovejsi mesta siroko daleko…
Jak sam pises – DPO ma dost problem s infrastrukturou na CNG, jak by to vypadalo s infrastrukturou na doplnovani elektrobusu? Zatimco jena plnicka CNG (vyhledove se dalsi dostavi) ty busou v pohode obslouzi a nejde o nic narocneho, tak postavit dobijecky na busy by trvalo jeste mnohem dele (mam obavu ze by to dopadlo tak, ze by pak pula elektrobusu stala, protoze by je nebylo kde dobit a jezdily by diesely).
Rozvody zemního plynu jsou všude, určitě i v depu na
Rozvody zemního plynu jsou všude, určitě i v depu na Hranečníku. Postavit tam plničku by neměl být žádný problém (ani tam to CNG nemusejí zavážet).
No vzdyt to pisu, ze maji problem postavit blbou plnicku CNG
No vzdyt to pisu, ze maji problem postavit blbou plnicku CNG (coz je v podstate jen kompresor a tlakova nadoba pripojena na stavajici rozvod plynu, tak jak by to asi vypadalo s dobijeci infrastrukturou (na stavbu mnohem narocnejsi)…
Dobíjecí infrastruktura je a) jednodušší, b) už ji
Dobíjecí infrastruktura je a) jednodušší, b) už ji kvůli těch 4 elektrobusů dávno máme, c) zásuvka 400V 32A je v každé dílně a depu DPO. Na rozdíl od plynu, zásobníků, plniček a kompresorů.
Jinak mi v dopise před 2 lety bývalý ředitel DPO tvrdil, že mají plán nasazení elektrobusů pro vnitřní části čtvrtí typu Poruba, kde jezdí 2 páteře tramvají a elektrobusy by se tak průběžně dobíjely na konečných tramvají ze stávající infrastruktury v době přestávek mezi jízdami. Plus v centrálním městě, v místech s rozvody pro trolejbusy. A trolejbusy navíc budou mít taky baterie ke kratším přejezdům mezi tratěmi, aby byly flexibilnější a méně závislé na trolejovém vedení (objížďky, havárie, opravy komunikací, kde je dnes musí nahrazovat spalovací autobus).
A pak bác, všechno je jinak. 105 CNG busů podzim 2015 a bác, 183 dalších plyňáků leden 2017-2020. A pouze možná až 40 elektrobusů 2020-2021.
Při životnosti autobusů tady ty plyňáky budou ještě v roce 2035 v drtivé většině provozu MHD. Kravál, zplodiny, závislost na dovozovém palivu.
Autobusy na CNG mají tak poloviční hlučnost oproti
Autobusy na CNG mají tak poloviční hlučnost oproti naftovým, a zplodiny jsou jen minimálně škodlivé, nové busy jsou všechny s Euro 6.
Jak přesně jsou ty zplodiny „minimálně škodlivé“? Takto
Jak přesně jsou ty zplodiny „minimálně škodlivé“? Takto řečeno je to naprosto nedostatečné.
Prakticky vyzkoušeno dělají kravál jak sviňa. To bylo mé
Prakticky vyzkoušeno dělají kravál jak sviňa. To bylo mé největší zklamání z nich. Zvenčí i zevnitř. A topí tak, že se nad nimi tetelí vzduch a komín místo výfuku to má vzadu na střeše jak parník. Prostě „ekologie na druhou“.
Nevim na co reagujete, tak je mozna reakce nesmyslna. Mam
Nevim na co reagujete, tak je mozna reakce nesmyslna. Mam dlouhodobou zkusenost s CNG autobusy z Varsavy jako cestujici a musim rict, ze proti naftaovym jsou daleko cistsi a nesmrdi, hluk se mi zdal stejny.
Na to, že jsou nové, jsou opravdu hlučné.
Na to, že jsou nové, jsou opravdu hlučné.
Součástí těch nových investic bude i stavba nové CNG
Součástí těch nových investic bude i stavba nové CNG plničky.
DPO nemá problém s infrastrukturou na CNG, DPO má problém
DPO nemá problém s infrastrukturou na CNG, DPO má problém s neschopností nebo korupcí nebo obojím.