Německá značka Opel patří pod koncern Stellantis a masivně elektrifikuje. Teď přišla na řadu legenda jménem Opel Astra.
Opel Astra Electric staví na stejné platformě, jako ostatní elektromobily Stellantis v tomto segmentu, třeba Peugeot e-308. Auto se prodává ve verzi hatchback jako Opel Astra Electric a jako kombi pod označením Astra Sports Tourer Electric.
SOUVISEJÍCÍ: Nový Opel Astra: plug-in hybrid nebo elektromobil?
O pohon elektromobilu se stará 115kW/270Nm elektromotor na přední nápravě. Max. rychlost je 170 km/h, k dispozici jsou tři jízdní režimy. Baterie má kapacitu 54 kWh. 102 bateriových článků je uloženo v 17 modulech. Nový Opel Astra Electric ujede až 416 km WLTP. Nová Astra Electric má spotřebu 14,9 kWh/100.
Rychlonabíjení je možné během 30 minut díky DC výkonu až 100 kW, případně třífázovou palubní nabíječkou 11 kW. Kombík Astra Sports Tourer Electric nabídne až 516 litrů zavazadlového prostoru (1553 po sklopení zadních sedadel). Elektromobily Opel Astra bude možné objednávat od jara 2023. Ceny zatím oznámeny nebyly.
zdroj: tisková zpráva, foto: Opel
Baterka má vyuzitelnou kapacitu 50,8 kWh, takže odhadovaný reálný dojezd bude kolem 310 km, v zimě tak 250.
https://ev-database.org/car/1792/Opel-Astra-Electric
Tyhle rodinné kombíky s reálným dojezdem 200 kilometrů jsou k prdu.
Roky běží a slibovaný pokrok nula.
Přesně tak, baterie 54 kW je tak na minivozítko pro popojíždění po městě a ne kombík.
Ale je to začátek!
Připomínáš mi bývalého zaměstnance, se kterým jsem se po jeho ročním působení v mojí firmě musel rozloučit pro jeho neschopnost. Ten taky prohlásil Ani jsem se nestačil pořádně rozkoukat.