Opel Ampera – nastal čas na výhodnou koupi?

Jan Vejbor - 14 Září 2017

Tyto řádky vznikají během návštěvy autoservisu Opel v Brně, který jako jediný v ČR má autorizaci tento model spravovat. Přestože tento konkrétní dealer má své zastoupení i v Praze, návštěvě Brna se v případě servisu Ampery nevyhnete. Podobných nedostatků skýtá tento jinak skvělý vůz několik.Příď z Opelu Zafira závidějí američtí majitelé Chevroletu Volt evropským uživatelům asi stejně tak, jako my jim zase dostupnost druhé generace Voltu, který se již do Evropy nedostal a asi ani nedostane.

Příď z Opelu Zafira závidějí američtí majitelé Chevroletu Volt evropským uživatelům asi stejně tak, jako my jim zase dostupnost druhé generace Voltu, který se již do Evropy nedostal a asi ani nedostane.
foto: archiv autora

Autor: Jan Vejbor, obchodní zástupce EVC Group a místopředseda Asociace elektromobilního průmyslu České republiky (ASEP)

Ampera ve světě e-mobility

V době svého uvedení v zámoří způsobil Chevrolet Volt (americké dvojče Ampery) podobný rozruch, jako nedávná horečka okolo uvedení vozu Tesla Model 3.

Není se čemu divit, psal se rok 2009, možností pořídit si nový elektromobil bylo jako šafránu, natož takový, který sliboval dostatečný dojezd na elektřinu, ale zároveň i neomezenou mobilitu díky range extendru.

Do třetice, koncern GM se snažil Voltem/Amperou zažehnat velmi pošramocenou image nedávno pohřebného čistě bateriového kupé EV1 (viz dokument Who Killed The Electric Car?).

Je zajímavé, že nyní, na sklonku roku 2017, není nabídka PHEV o moc širší a jedním z mála vážných konkurentů ojeté Ampeře by byla do Evropy bohužel nedovážená jeho druhá generace.

Každodenní život s Amperou

Interiér vozu je přísně čtyřmístný, kokpit řidiče i zázemí pro zbytek posádky navozuje spíše pocit sportovní stísněnosti a amerického plastového „luxusu“. Pod přední kapotou se tísní 1,4 l EcoTec spolu se 110kW elektromotorem a řídicí jednotkou, kufr vzadu je poměrně plytký (dvojité dno ukrývá prostor pro nabíjecí kabel a lepicí sadu) s vysokou nakládací hranou.

Přesto, je to právě oněch reálných 35-60 km velmi živého dojezdu na elektřinu, díky kterému začnete brzy uvažovat, jestli vlastně doma potřebujete vlastnit kvůli přesunu jednou za rok na dovolenou pětimístný kombík s >550l kufrem?

Pokud jsou navíc vaše děti ještě malé, takže máte možnost dát další zavazadla do prostoru za předními sedadly, troufnu si říct, že s Amperou uvezete i potřebné kufry na dovolenou.

Stejně tak po sklopení dvou zadních sedaček uveze Ampera i krabice s nábytkem do vašeho nového příbytku. Problém omezeného prostoru tak lze řešit, otázka je, jestli při dálničním svistu na Jadran nesfouknete všechny pracně sbírané zelené lístečky za ekologickou jízdu.

V zimě se střední dojezd na elektřinu i po plném nabití sníží pod hranici 40 km. V létě se na vás bude naopak smát až šedesátka, přičemž spořílci mohou dosáhnout až na 75 km dojezd. Při plné nádrži tak lze dosáhnout až na hranici 500 km dostupného dojezdu, což ale není cifra nijak vysoká.

V zimě se střední dojezd na elektřinu i po plném nabití sníží pod hranici 40 km. V létě se na vás bude naopak smát až šedesátka, přičemž spořílci mohou dosáhnout až na 75 km dojezd. Při plné nádrži tak lze dosáhnout až na hranici 500 km dostupného dojezdu, což ale není cifra nijak vysoká.
foto: archiv autora

Zelený muscle car

S vozidlem jsem za jeden rok stihl na služebních cestách převážně dálničního rázu zdolat téměř 40 000 km. Když jsem Amperu přebíral, ukazoval počítač dlouhodobé spotřeby hodnotu 2,8 l/100 km (hodnota bez započtení nákladů na elektřinu – nutno počítat s cca 12 kWh vč. ztrát při nabíjení).

V současnosti počítadlo ukazuje hodnotu 4,3 l/100 km. Tento zásadní nárůst způsobil fakt, že zatímco předchozí firemní uživatel jezdil s Amperou převážně okolo komína a od nabíječky k nabíječce. Naopak při přesunech po D1 se baterie vybijí již po cca 30 km, a tak je lepší si ji šetřit na popojíždění v kolonách anebo pro výpomoc spalováku pro lepší akceleraci >100 km/hod.

S vybitou baterií se totiž zásadně snižuje dynamika vozu, neboť 1,4 l čtyřválec má se 1,8 tun vážícím drobkem problémy. S tím raketově roste spotřeba až na 8,5 l Naturalu 95 na sto.

Udržení provozních nákladů na uzdě při delších cestách nepomáhá ani fakt, že trakční baterii lze nabíjet pouze pomalu z jedné fáze (vůz nemá rychlonabíjení), takže při 30 min zastávce u obchodního domu ani není u řidiče prostor ani motivace vůz o pár kilometrů taháním kabelu z kufru nabít.

Silnou kartou Ampery jsou naopak jízdy okolo komína. Baterie je dostatečně robustní na to, aby neznala výkonové limity, maximální rychlost omezená na 170 km/h vůz dosahuje v bateriovém módu nejsvižněji.

Je sice pravda, že v zimě padá dojezd až na polovinu (topení/klima může snížit dojezd z letních 70 km na 30-35 km), vůz lze ale temperovat na dálku 5 min před odjezdem při nabíjení ze sítě.

Vytopit interiér vozidla a zbavit se námrazy bez sáhnutí na energii v baterii umožňuje Ampera kdykoliv je v zásuvce a stisknete tlačítko na startovacím klíčku. Pokud jsou však mrazy příliš tuhé, nastartuje se automaticky i spalovací motor, proto pamatujte na sousedy, nabíjíte-li na zahradě.

Vytopit interiér vozidla a zbavit se námrazy bez sáhnutí na energii v baterii umožňuje Ampera kdykoliv je v zásuvce a stisknete tlačítko na startovacím klíčku. Pokud jsou však mrazy příliš tuhé, nastartuje se automaticky i spalovací motor, proto pamatujte na sousedy, nabíjíte-li na zahradě.
foto: archiv autora

Kterou koupit?

Pokud jste o Ampeře již uvažovali a můj popis vás neodradil (což nebyl ani účel, právě naopak), doporučuji se po nějakém ojetém kousku nyní podívat. Před pár dny vyšel článek o konkrétním majitel Voltu v USA, který již překonal 400 000 mílový nájezd (tedy 640 tis. km), přičemž pokles dojezdu na baterii má být „minimální“.

Stejně tak ani já nepozoruji úbytek dostupného dojezdu (vůz má nyní najeto 120 tis. km). Na evropských internetových autobazarech najdete nejlevnější Ampery s natočenými >250 tis. km v cenách již okolo 300 tis. Kč.

Tedy v podobné výši, jako první ročníky elektromobilu Nissan Leaf. Troufnu si říct, že pokud hledáte elektromobil, ale nechcete dvě auta do rodiny, že Ampera svědomitě zastane 75 % služby Leafu, navíc bez problémů ubývající kapacity dojezdu, kterou první generace jinak výtečného Nissanu trpí.

Ampery byly z výroby velmi kvalitně vybaveny, nechybí audio zvučného výrobce, kůže, nebo centrální displej, který v poloze parkování přehrává i filmy. Naopak otázkou je výhodnost příplatku za mladší ročníky, neboť GM/Opel postupně navyšoval kapacitu trakční baterie z původních pro jízdu dostupných 10 kWh až na 12 kWh.

Při průměrné spotřebě v EV režimu okolo 175Wh/km se tak přidá dalších 10-15 km dojezdu, právě které mohou být rozhodující pro jízdu v čistě EV režimu za každého ročního období. Bohužel, tyto poslední ročníky 2014-2015 si stále drží cenu okolo 600 tis. Kč, která je z mého pohledu za jinak o mnoho více neaktualizovaný vůz neúměrná.

Škoda, že druhá generace Voltu není v Evropě distribuována, neboť v ní vedle jiného přibyly další 2 kWh dostupné energie, dále se snížila spotřeba spalovacího motoru a v druhé řadě sedadel je dostupné alespoň improvizované místo pro třetího pasažéra.

Podle mého soudu přesto platí, že i jedničkový Volt/Ampera jsou v dosahu 30-50 km jistého EV dojezdu lepší EV, než i některé soudobé (Prius PHEV první generace) nebo aktuální plug-iny s pouze 8kWh baterií.

Prius PHEV druhé generace dodal „jen“ levnější provoz na benzín, který vám ale investici do nového vozu nevrátí. Za schopného konkurenta lze spíše považovat ojeté Outlandery PHEV a to zejména od druhé generace (po faceliftu), které byť za cenu vyšších provozních nákladů (nová sada kol okolo 20 tisíc Kč) nabízejí velký vůz s poctivým 4x4.

Dobíjením při zastávkách nebo během pracovního dne můžete zajistit 100% EV provoz, na rozdíl od konkurence včetně přesunů na dálničním okruhu (Prius PHEV i Outlander PHEV zde >110 km/h startují studenou spící benzínovou jednotku). Škoda však, že palubní AC nabíječka je pouze jednofázová a DC rychlonabíjení není umožněno – motat se s kabelem během čtvrthodinových zastávek kvůli 3 km dojezdu vás postupně omrzí, zvlášť když je potřeba občas i obměnit palivo v nádrži.

Dobíjením při zastávkách nebo během pracovního dne můžete zajistit 100% EV provoz, na rozdíl od konkurence včetně přesunů na dálničním okruhu (Prius PHEV i Outlander PHEV zde >110 km/h startují studenou spící benzínovou jednotku). Škoda však, že palubní AC nabíječka je pouze jednofázová a DC rychlonabíjení není umožněno – motat se s kabelem během čtvrthodinových zastávek kvůli 3 km dojezdu vás postupně omrzí, zvlášť když je potřeba občas i obměnit palivo v nádrži.
foto: archiv autora

Drobné postřehy z každodenního života s Amperou:

  • Pokud právě nemáte možnost nabíjet a čekají vás dlouhé dálniční přesuny, kvůli pouze 35l nádrži a spotřebě okolo 7,5-8 l/100 km se Ampera sama postará o pravidelné bezpečnostní zastávky na benzínkách; je to ale daň za možnost mít dva plnohodnotné vozy v jednom (EV a ICE)
  • Pokud by vůz nespotřeboval palivo v nádrži ani po dvou letech, motor jej navzdory zvolenému EV režimu sám vypálí
  • Vůz umí česky, stejně jako je k němu i český návod a aplikace do chytrého telefonu, vysvětlení některých základních informací jako jsou jízdní režimy je ale zmatečné a nedostačuje
  • Pro dlouhodobé domácí nabíjení doporučuji všem, kteří nemohou instalovat wallbox (stále lze na Ebayi sehnat i originální), si doma zřídit alespoň 3f zásuvku a následně upravit i nabíjecí kabel, neboť u běžné 1f zásuvky hrozí dříve či později její utavení
  • Chvíli po začátku užívání vozu se mi pokazil dodávaný dobíjecí kabel nabízející diagnostiku zásuvky a možnost volit mezi 6A a 12A nabíjením – nový kabel stojí >12 tisíc Kč
  • Existují verze s bílým interiérem, zejména středové konzole to velmi sluší a určitě nebudete mít problém se do budoucna takové verze zbavit
  • GM/Opelu se za dobu prodeje vozu nepovedlo vychytat jednu zásadní servisní vadu, která nastává nahodile cca 1x/rok a spočívá v údajném neuvolnění zámku řadicí páky, načež se vůz neuvolní do polohy „jet“; jistým řešením je tvrdý reset odpojením 12V baterie nacházející se v kufru; jakkoliv to může znít hrozně, řešení je to prosté a lze jinak celkově napěchovanému vozu dobrou elektronikou odpustit
vlastní
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Jan_Vejbor

Zdravím diskutující, zde ještě dodávám odkaz na amerického rádce koupě ojetých Voltů/Amper a hlavně na třetí straně je ukázáno, jak dvakrát narostla baterie:

http://www.greencarreports.com/news/1099540_should-i-buy-a-used-chevy-volt-electric-car/page-3

Poslední modelový rok 2015 je stále v ceně dnenších nových Leafů/Outlanderů PHEV, lze ale uvažovat příplatek na ročník 2013, který má mít o 0,5 kWh/cca 5 km delší využitelný dojezd, a není přitom o moc dražší, než modely 2011 a 2012.

Obrázek uživatele Petr Šebek

Zdravím pane Vejbore,
nemohl byste se trochu více rozepsat o zkušenosti se servisem v Brně? Možná, že je i alternativa najít a navštívit servis Opel nebo Chevrolet v rozumném dosahu za hranicemi v Německu. Je to dosti smutné, že na celou ČR je jeden servis. Tak alespoň vědět, jaký je. Díky i za ostatní.

---

AMPERA je auto,které musí mít majitel rád a nebo ho pak prostě nemít! Hodně využitých kW ! Petr Š.

Obrázek uživatele Jan_Vejbor

Dobrý den, pane Šebku, děkuji za dotaz. Moje zkušenost je vesměs dobrá, byť zrovna letos na konci jara jsme prováděli celoroční prohlídku a asi špatnou vzájemného komunikací jsme zapomněli nechat vyměnit olej (dosud byla výměna tuším součástí), takže jsem musel jet přes republiku kvůli tomu znovu. Naštěstí jezdím D1 pravidelně, pokud by ale člověk měl jezdit zvlášť jen kvůli tomu, rozhodně to nepotěší, zvlášť při stavu, v jakém se D1 nyní nachází. Předchozí uživatel si stěžoval, že mechanici nebyli ani s to najít pod kapotou vstup pro doplnění chladicí kapaliny, což bude ale na vrub toho, že tam těch Amper zejména před lety moc nejezdilo. Na závěr cenově - výměna oleje včetně materiálu a práce vyšla tuším okolo 2,5 tisíce korun, celoroční prohlídka nebo při 100 tis. km byla tuším okolo 10 tisíc...

Obrázek uživatele Petr Šebek

Dobrý den a děkuji za článek ohledně servisních prací v servisu v Brně. Protože mám určité možnosti a hlavně asi taky vím jak na to, koupil jsem si e shopech vhodné filtry jak oleje, tak vzduchu. Olej jsem si vyměnil dříve než předepisuje výrobce sám, protože se mi interval 30000 km na výměnu zdá velice přetažený proto jsem vyměnil olej v 20 tisících. Určitě je to lepší pro kondici motoru a jeho životnost. Mě by šlo spíše o diagnostiku elektrických obvodů zařízení nějaká testovací procedura s baterií a tak dále. Na svém voze neshledávám žádné vady mám jen trochu pocit že levý zadní tlumič lehce klepe. Ale ten se dá vyměnit celkem snadno tak až mě to bude štvát hodně tak to vyměním. Zítra právě jedu na první STK po čtyřech letech poněvadž při dovozu z EU se německý interval 4 roky od nového vozidla počítá. Rád bych věděl jak kvalitní a odborně zdatný je personál servisu Ampera nebo Chevrolet Volt, protože zkušenosti s jinými servisy nejsou až moc dobré. Proto jsem se v této souvislosti ptal na možnost jet někam za hranice což by v mém případě bylo výhodou jet z někam do Saska přes Krušné hory. Kdyby to někdo věděl bylo by to velice příjemné se o takovou informaci podělit. Zdravím všechny fandy elektrických aut. Šebek

---

AMPERA je auto,které musí mít majitel rád a nebo ho pak prostě nemít! Hodně využitých kW ! Petr Š.

Obrázek uživatele Petr Šebek

KDYŽ VSTOUPÍ AMPERA DO ŽIVOTA.
Zdravím všechny příznivce hybridů, hlavně ovšem plugin
Hybrid Opel Ampera. V různých diskusních fórech jsem četl vášnivé diskuse o tom co Ampera teda je a co není. Pro mne je Ampera hlavně elektromobil, protože já ji hlavně jako elektromobil využívám. A to do takového rozsahu, že se mi musí hlásit systém o to, aby mohl být spuštěn motor, že už to jako takhle dlouho bez motorového provozu nejde. Říkám to laicky, ale systém hlásí, že je potřeba vytvořit údržbu benzínového motoru. Přivezl jsem si Amperu Z Německa od oficiálního dealera Opel, což přineslo sebou jistotu kvalitní koupě a ve své podstatě i za slušné peníze. Za ročník říjen 2013 jsem zaplatil necelých 400000 Kč, auto mělo najeto 140000 km. Stav perfektní udržovaný a dobře vypadající až natolik, že to zmátlo technika na EP, že napsal do prohlídky stav denního počítače. V Německu s autem jezdili určitě dost na benzín, protože celková průměrná benzínová spotřeba ukazovala 5,9 km na 100 km. Od května jsem najezdil necelých 5000 k. A jak jsem uvedl, téměř výhradně na elektřinu. Proto také celkový údaj o spotřebě benzínu postupně klesá. V létě jsem zaznamenal několik dojezdových rekordů na baterii a to okolo 90 km, 97 km, a jednou za příznivých podmínek 107,4 km. Musím ovšem připustit ten fakt, že jezdím jinak než jsem jezdil s předešlým vozem Škoda Yetti, klidněji a využívám rekuperaci. Téměř skoro nebrzdím, Ampera asi brzdí sama svou elektronickou brzdou. Dálničním úsekům se občas i vyhýbám, vysoká rychlost zvyšuje vybíjení. Nó, má to i svá pozitiva v případě nečekané zácpy na dálnicích.
Ale když nemáte problém s dojezdem a chcete si pohrát v rámci zákona s její dynamikou, tak vás taky nezklame. Rozjezdy jsou excelentní z 0 na 100 to dělá za 10 sec. "Odpaly" z křižovatek jsou super, málokdo na ní má. A díky své konstrukce sedí auto jako přišité.
Na jedno plné nabití baterie 12 kWh ujede Ampera 75 až 80 km. Čili tedy při ceně proudu 2,10 Kč za kilowatthodinu (tarif D56d) stojí těch 80 km 25kč. Při dražším proudu výpočet není tak příznivý.
Systém Ampery a jeho používání je výzva pro zájemce, který chce autem spolupracovat, ovládat ho a využívat jeho přednosti a dokonalost. Interiéry ovládací panely vás budou bavit tak jako mne a neustále v nich nacházím nové věci. Asi tomu nebude donekonečna ale automobil Opel Ampera jsem si velice oblíbil. Myslel jsem že se mi černá barva nebude líbit, ale opak je pravdou, černá barva Ampeře velice sluší, je elegantní.
Závěrem bych chtěl jen uvést, že bych si velice rád s někým nebo s několika lidmi psal o jejich poznatcích zkušenostech nápadech a vůbec o jejich životě s jejich Amperou. A že by bylo o čem si psát, co řešit a co si radit, o tom jsem přesvědčený. Jsem kdykoliv k dispozici na emailu sebkovi@seznam.cz, potom když tak i na telefonu.
Petr Šebek, Postřižín

---

AMPERA je auto,které musí mít majitel rád a nebo ho pak prostě nemít! Hodně využitých kW ! Petr Š.

2x Volt 2017 v Německu na prodej!

https://goo.gl/8HAcqL
https://goo.gl/6sL7Yd

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mám Amperu s bílým interiérem r.v. 2013, kterou jsem koupil v u dealera v Německu za 650.000,-Kč v roce 2015. Při převzetí měla najeto 3700km a nyní má cca 33000km. Mám to jako hlavní auto, ale jezdím většinu času v Praze, sem tam nějaké dálnice a okresky. Průměrnou spotřebu za posledních cca 30000km mám 1.9l/100km právě kvůli občasným jízdám po ČR a Evropě. Se spotřebou jen na benzín na dálnicích a okreskách se dostávám kolem 6-7 litrů/100km. Auto je super i když výhled z oken je více MPVčkový, ale zvyknete si. Tím, že má auto max. výbavu, je uvnitř díky bílému interiéru se středovou konzolí super. Jen časem budu muset prodat kvůli 2. dítěti a koupit si něco jiného.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Díky za info pokud ano... ještě email gtads@seznam.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Neprodáváté ji už ? o:) kolik by jste za ní chtěl?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Aktivně ji neprodávám, ale dobré nabídce vzhledem ke stavu, výbavě a příslušenství bych se nebránil. Dobrá nabídka samozřejmě není cokoliv pod 570.000,-Kč s DPH. NA autě je odpočet DPH ve výši 21%.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Poslal by jste mi prosím foto, já ji sháním a právě mi jde o nájezd km do max. 50 tis. + dph což a nejlépe bílá barva... můžete mi prosím napsat na a.curin@seznam.cz komunikaci tam díky Adam

Obrázek uživatele Alien5

Thanks :)

---

Profesionální astronom. Česká astronomická společnost + http://www.hvezdarnamb.cz/
BOINC : https://www.czechnationalteam.cz
TX 100D.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Děkuji za recenzi. Přivezl jsem si tento týden Amperu rok 2013 z německa v maximální výbavě Cosmo, měla by mít už o něco novější verzi baterie, bohužel zatím nemám jak kapacitu vyzkoušet, v kufru byl totiž jen kabel Mennekes a originální nabíječka do klasické zásuvky 230V chybí - musím dokoupit. Příští týden chci absolvovat STK a přihlášení, netušíte jak je to teď s dovozovou STK? Prý ji měli od června zrušit. A taky jsem zvědavý jak budou měřit emise, pohonu jde sice vynutit režim běžícího spalovacího motoru (např. otevřením kapoty nebo volbou jízdního režimu HOLD) ale nelze nijak ovlivňovat jeho otáčky, no bude to zajímavé.

Oni si proadí, buď přes diagnostiku, nebo jinak. Nakonec řada aut prošlých STK ani emise neviděla...

Obrázek uživatele Josef

Velkou škodou je, že se sem nedováží Volt druhé generace, protože to je špička. Nic lepšího v plug-in sektoru neexistuje.

Ve Volt FB skupinách jsou z něj nadšený.
Bolta nabízí nějakej francouzskej importer na mobile.de, ale novýho Volta ne.
V Číně se má prodávat jako Buick Velite.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

No vida 2 skoro nové Volty 2017 jsou v nabídce v Německu!
Takže tu jsou!
https://goo.gl/8HAcqL
https://goo.gl/6sL7Yd

Bolt na prodej ve Francii
https://goo.gl/eRJjw9

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Obrázek uživatele Alien5

+1

---

Profesionální astronom. Česká astronomická společnost + http://www.hvezdarnamb.cz/
BOINC : https://www.czechnationalteam.cz
TX 100D.

skvela recenze

Obrázek uživatele Jan_Vejbor

Děkuji, určitě jsem nepostihl všechno, ale snad to někomu pomůže ;-)

urcite ano. nejvice si vazim neutrality. to je v techhle koncinach docela vzacnost.

To říká ten pravej :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Taky jsem zvažoval koupi Opel Ampera. Pak mě ale velice milé překvapily padající ceny VW Golf GTE. Předváděcí vůz, co loni stal více jak 1,2mil, se dnes dá sehnat za polovinu. Ano, je to sice cena novější Ampery, ale máte k tomu všechny moderní vychytávky, koncernový interiér (který mi vyhovuje) a na vrh ještě běžící záruku. Zatím mám najeto lehce kolem 2tis km a dlouhodobá spotřeba je kolem 3,5l. Při delší jízdě (cca 150km dálnice + 200km okresky + 50km město) bez nabíjení si GTE řeklo "jen" o 5,5l na 100km. Navíc má servis v Praze a nabíjení přes mennekes typ 2. Zatím velká spokojenost

Obrázek uživatele M.Krupka

Zdravím. Jak se připojuje benzínový motor přes spojku v okamžiku kdy jedete jen na elektřinu? Měl jsem možnost jet v koncernové Audi e-tron a tam to bylo docela nepříjemné necitlivé škubnutí. Viz recenze GTE zde:

http://www.auto.cz/test-volkswagen-golf-gte-hot-hybrid-z-wolfsburgu-93266?cast=2-Motor,-jizdni-vlastnosti

Zapracoval na tom Volkswagen, nebo má stále tento neduh?
Z padající ceny GTE jsem měl pocit, že si Volkswagen cenu buď cucá z prstu, nebo se mu to auto nepovedlo a musel jít dolů. Gte je pěkné auto. Moje zkušenost s prodejcem GTE byla taková, že slíbené GTE musel za dva dny vrátit importérovi a auto se nedalo ani koupit a ani projet. Zvláštní?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Bohužel musím potvrdit, že v nižších rychlostech je připojení benzínu cítit cuknutím. Nejcitelněji je to cítit, když jedete krokem na elektřinu a najednou dojde šťáva a spustí se benzín. V takovém případě mi to jednou velmi nepříjemně cuklo s celým autem. Ono ta převodovka v kombinaci s elektromotorem vůbec není dobře odladěna. Pokud jedete na elektřinu, tak až do 4.rychlostniho stupně je cítit (lehké) škubnutí při každém přeřazení. Navíc to, dle mého názoru, dělá neplechu při rekuperaci. Občas je nečekaně slabá

Obrázek uživatele M.Krupka

I já jsem se tehdy ploužil po městě někde u semaforu. Odladit tři spojky je asi problém.

Obrázek uživatele Jan_Vejbor

Zdravím diskutující. Právě z tohoto titulu musím GM smeknout, vezměte si, jak je Volt/Ampera z tohoto titulu sametové auto, přitom vznikající o deset let dopředu, bez dnešní možnosti vývojářů si tajně zakoupit a vyzkoušet pohony jiných PHEV vozidel, které od roku 2009 vznikly...

Jinak souhlasím, že je-li GTE k mání okolo 600 tisíc, je otázkou na místě, jestli není výhodnější jít do něj, než do Ampery. Pro Amperu ale stále hovoří (u posledních ročníků za tuto cenu) až 12 kWh využitelné energie (oproti 8kWh tuším jen celkové v GTE), proti ní naopak těch snad existujících dalších 10 let vývoje a koncernové zázemí...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ampera je sametová hlavně díky tomu, že má výrazně jednodušší převodovku. Tam si myslím, že to VW zbytečně překomplikoval. Pro mě ale stejně GTE nad Amperou vyhrálo. Hlavně výbavou (adaptivní tempomat, line assist, a atd...), 5ti letou zárukou, lepším servisním zázemím, lepší možnost rekuperace, rovnou už má mennekes typ 2 a taky tím, že ho většina lidí ani nerozpozná oproti normálnímu golfu. Na popojíždění kolem baráku mi stačí i nižší kapacita baterie. A na větší vzdálenosti zase vyhrává nižší spotřeba 1.4 benzínu co v tom je

Jediný v čem vidím výhodu Ampery je, že je větší, má lépe vyřešený pohon, a větší dojezd. Taky si myslím, že cena servisu bude asi níž, ale to si jen domýšlím

Obrázek uživatele Vasek ION

diky za info ,to mne utvrdilo v tom ze fakt asi lepsi kombinaci je neziznivy benzin viz muj Qasshqai 1.2 Digt spotr,prum.do 6l,a kolem komina do práce ION-0-45kc/na 100km,dle tankovani jak kde..cenove za oba vozy 740kc.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

SOuhlasím mám to obdobné a pokud navíc oba vozy stejně potřebujete např. pro manželku tak se to kombinace přímo ideální.

Jen ta spotřeba do 6 litrů neidealizujete si to? Určitě na to jde jet na dálku i za méně, ale kompletní průměr včetně popojiždění po městě? Na sprintmotoru jsou ojedinělé nejmenší spotřeby kolem 5,5 ,ale většina má 7,5l.

Obrázek uživatele Vasek ION

s timto autem po meste vubec nepopojizdim to je pravda,jezdim z 99 prct. silnice 1/2 trida, v lete ve 3 i za 4.9,do 90km/h,dalnice jde spotr.vyse

Obrázek uživatele Vasek ION

myslim to hlavne ze clovek ma moznost odjet v 1 z nich, při problemech ruzneho typu

Ve své době to asi mělo půvab, dnes je tohle či podobné auto skoro nesmysl. Je úplně jedno jestli člověk jezdí za 4 litry u PHEV nebo 5 litrů u benzínu, neušetří nic. Pokud tam má být baterie, tak jenom baterie, nekomplikoval bych to spalovacím motorem.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pěkný článek, Honzo!

Pro objektivnost doplním, že ačkoliv je dojezd na běžné dojíždění dostatečný a dynamika skvělá i dálnicích (absolutně nesrovnatelná s Fabií na LPG), na těch německých stoupá spotřeba do takové míry, že je třeba tankovat každých cca 250km. Což je přinejmenším nezvyklé. Zároveň jsi nezmínil velmi omezený výhled z vozu...ale kdo právě přesedl z vojenského cvičení v tanku, nebude mít problém :-)

Obrázek uživatele Jan_Vejbor

Ahoj Mirku, máš pravdu, ten velmi stísněný výhled jsem opomenul, ale co jsem jel třeba nedávno v předchozí generaci Avensis Combi nebo současném Aurisu HTS, tak to vypadá, že výhled auta jako z kulometného hnízda je "in" a GM byl v tomto průkopníkem :-D

off

V americe už se kradou i sloupy elektrickýho vedení :D
http://www.huffingtonpost.com/entry/florida-power-pole-arrests-photograph_us_59ba5567e4b02da0e13f6b41

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

off

zvuk Boillinger 4-kolky
https://www.instagram.com/p/BY_fBO5npm-/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak když to srovnám s mou 13 let starou Fábií na LPG, tak:
Vnitřní prostor podstatně menší.
Dynamika nepatrně lepší.
Emise CO₂ o polovinu vyšší.
Emise ostatního +- stejné.
Cena paliva trojnásobná.

Obrázek uživatele Jan_Vejbor

Vaše Fabia zrychluje z 0 na 100 km/h také okolo 8 sekund (ad "o něco lepší dynamika") a jezdí do 35 km kolem komína za každého počasí na elektřinu za desetníky? :-) Ale nadsázku beru :-D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak jo, akceleraci to má lepší. To se kolem toho komína hodně využije :-)
Dlouhodobě jezdím za každého počasí mimo komín za 60-80 hal/km podle aktuální ceny LPG.
Na jednu jízdu jezdím průměrně 150km.
V případě Ampery je ovšem cena paliva zanedbatelná, protože celkové náklady na provoz auta jsou několikanásobně vyšší.

Obrázek uživatele Jan_Vejbor

Nechci se přít, opravdu srovnáváme různá auta a přístupy. Oba se sice snaží ušetřit, ale jinak. Určitě by šla Vaše Fabia LPG nazvat ještě prostopášnou v porovnání s Š120L na LPG, hodně toho na stavby stále ještě jezdí. Ale to není cíl. Přeji hodně spokojených kilometrů.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já to nesrovnávám, pouze přepočítávám na Fábie.

Obrázek uživatele Alien5

+1

---

Profesionální astronom. Česká astronomická společnost + http://www.hvezdarnamb.cz/
BOINC : https://www.czechnationalteam.cz
TX 100D.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Diky za postrehy a zkusenosti - jsem rad, ze se ukazuje, kdo vyrabi sran.ec a kdo vozidlo. A tohle - tohle vozidlo teda neni... (sice lepsi nez ceska produkce z M.B. se svymi 549 zlepsenimi, ale do moderniho automobilu 21. stoleti to ma sajra daleko).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vlastním Toyotu Plug-in 2. generace (cca 17km reálný el. dojezd) a elektrický dojezd mi nestačil (denně do práce a zpět ujedu cca 25km). Uvažoval jsem tedy o upgradu na Opel Ampera a půjčil si ji na víkend, na cestu na Slovensko.
Zkušenosti byly takové, že bych si s Oplem nepolepšil. Pro navýšení el. dojezdu o pár km nemá smysl prodávat vyhovující vozidlo a kupovat jiné za výrazně vyšší cenu. A na delších cestách je Toyota Plug-in hybrid výýýrazně úspornější. Včera a dnes jsem ujel s plně naloženou Toyotou (baterie a měniče o váze 260kg + řidič + osobní věci) trasu Přerov-Hluboká n.Vlt. a zpět s průměrnou spotřebou 4,9l/100, běžná spotřeba je mezi 3,8 až 4,6l/100 (a to i při dálničních rychlostech). Tedy skoro polovička proti Opelu.
Kdybych ještě Prius nevlastnil, nákup Opelu by asi vypadal jinak. Ale rozšířil jsem si navíc v Priusu baterku na 36km a tak už mi nic nechybí :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobrý den,
Pane Kolaříku prosím jak jste UPGRADNUL baterie? Děkuji.
Také mám PRIUSE PLUG IN I generace (2012) a musím konstatovat, že se s AMPÉROU dle mého subjektivního názoru opravdu nedá srovnávat. S PRIUSEM jsem najel cca 65 tis km, a mám dlouhodobou spotřebu do 3 litrů - (cca 30% provoz na EV) a je to přesně jak píše p. Kolařík - nepamatuji se, že bych se i při svižné jízdě dostal přes 5,5 litru (dnes jsem byl dal cestě Liberec - Praha - Tábor -Liberec a jel jsem to za 4,1 litru a takto "vysoká" spotřeba je jenom díky dálnici a rozhodně jsem nejel úsporně (tempomat na 140). Pokud se s PRIUSEM opravdu člověk snaží, tak i při vybité baterii není problém jet do 3,5 l.Měl jsem hodně aut,ale toto je zatím nejlepší auto - super svezení, když se na to šlápně, tak to fakt jede. Jenže ev čechách a český Pepík je konzerva a radší si koupí lidové vozítko:) Ještě k Ampeře, půjčil jsem si jí, a fakt na delší cesty to není...

Obrázek uživatele LPGeko.cz

Dobrý den pane Kolaříku,
velmi mne zaujala možnost navýšení dojezdu vašeho vozu přidáním baterie. Mám Toyotu Highlander Hybrid (převlečený Lexus RX400h), rád bych baterie za rozumnou cenu také posílil, protože jinak je vůz naprosto skvělý, obce běžně projíždím jen na elektriku.
Dokonce jsem před časem viděl Lexus RX450h, který měl v kufru zásuvku na nabíjení (možná jen ohřev, to nevím)
Děkuji za odpověď.

David Těluškin

---

David T.
www.LPGeko.cz

Obrázek uživatele Jan_Vejbor

Zdravím Vás, pane Kolaříku,

určitě máte na mysli Prius PHEV I. generace, byť se dělalo až v šasi 3. generace Priusu (první "žába" se do ČR nedovážela, druhá generace byla 2003-2009 a Vy asi máte 2010-2016)?

Každopádně je správnou otázkou, jestli má smysl tyto vozidla mezi sebou měnit. Vtipné je, že právě Prius PHEV I. generace sloužil také u nás ve firmě, na zkoušku byl však vůz vyměněn za Amperu a u této výměny už zůstalo, neboť nám více vyhovovala právě robustnost EV chování Ampery.

Pokud můžete, uveďte náklady na navýšení dojezdu na 36 km Vašeho vozu a zda-li se pak změnila i charakteristika jízdy, tzn. jestli systém vidí posílenou baterii a nespíná motor při silnějším sešlápnutí plynu?

Hezký večer na Přerovsko, HV

Obrázek uživatele palca

Zdravím, máte pravdu, je to PHEV gen.1, rok 2012, ne gen.2, ale to není podstatné. Z originální baterie jsem vyvedl kontakty na paralelně připojenou sadu 64ks LiFePO4 článků 3,2V/20Ah (kapacita se tedy zvýšila o 4kWh = na dvojnásobek a dojezd taky). Náklady za baterii cca 50.000 Kč, prozatím bez ochranných obvodů - je to ve fázi experimentu, ne ve fázi výrobku pro další prodej. Ale jezdí to dobře. Nabíječka ale neví o zvýšené kapacitě a nabíjení je potřeba po dokončení ještě jednou zopakovat. Palubní počítač se přizpůsobuje průběžně a začíná dojezd natahovat na základě zkušenosti. Prius PHEV lze koupit za cca 280-300 tisíc Kč bez DPH, Ampéra je a bude pořád ještě dražší.

---

www.ostrovni-elektrarny.cz
Prius Plug-in 2012 nabíjený z vlastní FVE

Obrázek uživatele Jan_Vejbor

Díky za odpověď. Jak píšu v článku, Ampery nyní seženete za stejné peníze jako Priusy PHEV GEN I, a troufám si tvrdit, že pro člověka s Vašimi potřebami (tedy uvedl jste běžně něco málo těsně přes 18 km EV nájezdu, kdy už Prius přepíná na motor) a neschopností nebo nevolí nastavovat funkční systém Toyoty dalšími bateriemi, je naopak Ampera lepší volbou - vše je z fabriky čisté. Naopak já, který vůz často beru na dálnice, bych měl možná oželet, že ani mě by 18 km v EV režimu v běžném dni nestačilo, ale při pravidelných přesunech na dálnici by se litry šetřily...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jakou aplikaci do mobilního telefonu máte na mysli, prosím? Tuto? play.google.com/store/apps/details?id=com.MyGreenVolt

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

MyOpel pro iOs

Obrázek uživatele M.Krupka

Neměl jsem možnost jet Oplem Amperou, ale měl jsem možnost řídit BMW 330e.

Plug in hybrid vs pluh in hybrid.

A teď babo poraď.

Obrázek uživatele Alien5

Diky za postrehy a zkusenosti.Asi mi ctete myslenky posledni dobou jsem tento vuz studoval na bazarech a u majitelu:) ta baterie je opravdu dobra.Koukal jsem v nemecku se da poridit opravdu levne.

---

Profesionální astronom. Česká astronomická společnost + http://www.hvezdarnamb.cz/
BOINC : https://www.czechnationalteam.cz
TX 100D.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jak legracni a typicke pro obcany bananistanu... levne, sleva, vyhodne, akce... Presne takove uzvazovani je to nejdrazsi co clovek muze udelat, ale jen tak dal! Cesssiiii.... smetiste Evropy!
A vubec, preci mame to nejlevnejsi a nejlepsi pivo na sveteeeee... jooo goooollll...

Obrázek uživatele Alien5

:D pobavil adolescent:)

---

Profesionální astronom. Česká astronomická společnost + http://www.hvezdarnamb.cz/
BOINC : https://www.czechnationalteam.cz
TX 100D.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicProdej pneu 100% onlineKariéra EVC GroupNabíječky elektromobilů Circontrol

Newsletter