Oficiálně měl Chevrolet Bolt/Opel Ampera-e dorazit do Norska až v květnu. Už teď se ale objevují první registrace.
foto: Opel
Prvních zhruba 10 elektromobilů Opel Ampera-e bylo aktuálně registrováno v Norsku. V Německu už je evidováno 68 dokonce registrací. Elektromobil tedy dorazil na starý kontinent dříve, než se očekávalo.
Známý norský elektromobilista Bjørn Nyland, toho času na výletě v Jižní Koreji, si vyzkoušel, že elektromobil Chevrolet Bolt EV (Opel Ampera-e v bledě modrém), který se v Jižní Koreji z převážné části vyrábí (LG Chem), dokáže ujet až 470 km na jedno nabití. Nylandovo obsáhlé hodinové video se nakonec vyvinulo do detailní a informacemi nabité recenze vozu.
Poslední zajímavost, která se Boltu týká, je z Kanady. Auto tam získalo cenu Canadian Green Car Award 2017 (Kanadské zelené auto roku 2017). Kromě této ceny ale získal Bolt i další, např. Motor Trend Car of the Year.
Zajímavé ze Bjorn v tom svým testu Bolta o úzkých
Zajímavé ze Bjorn v tom svým testu Bolta o úzkých předních sedačkách ani nepíp, teda pokud jsem to ne přehlédnul.
A já vím proč 🙂 Bjorn je velikostně asi třetina
A já vím proč 🙂 Bjorn je velikostně asi třetina Američana.
Stačí dojezd při 130 km/h po rovince a máme reálný
Stačí dojezd při 130 km/h po rovince a máme reálný dojezd kdekoliv. Jednoduché číslo, jednoduché srovnání (nebo 2 čísla, ještě při 50 km/), ať se už vykašlou na nějaký EPA či ještě nesmyslnější a naprosto zbytečný NEDC
Já myslím, že nejdůležitější parametr je využitelná
Já myslím, že nejdůležitější parametr je využitelná kapacita baterie, která v případě Boltu/Ampery-e je „neuvěřitelných“ 60kWh!!! A spotřeba bude tipuji v létě cca 15-18kWh/100km a v zimě 19-23kWh/100km. A z toho si už každý dokáže udělat hrubý odhad reálného dojezdu!
Tos nepochopil – jenjánek navrhuje tenhle test, protoze by v
Tos nepochopil – jenjánek navrhuje tenhle test, protoze by v nem tesla diky lepsi aerodynamice vyhrala, ne proto, ze by daval nejaky objektivni smysl…
ty jsi hloupoučký 🙂
takže tím chceš říct, že dojezd
ty jsi hloupoučký 🙂
takže tím chceš říct, že dojezd je určen především aerodynamikou, ne motorem a velikostí baterie? 😀
mudrlant s nickom ako mečiar:
blahej pamäti vo fabrikách,
mudrlant s nickom ako mečiar:
blahej pamäti vo fabrikách, aby znížili spotrebu vymieňali xkW elektromotory za ykW. pri rovnakej potrebe výkonu ten s menším výkonom spotreboval viac energie.
veľkosť batérie môže byť aj o prázdnom priestore medzi článkami. svojho času sa dobrá konštrukcia poznala tak, nže medzisúčiastky sa nedal nasypať mak.
co je to za nesmysl? Takže když dám využitelnou kapacitu
co je to za nesmysl? Takže když dám využitelnou kapacitu do tanku, tak to bude mít hned lepší dojezd? Ani váhu nemáme brát v úvahu? 😀
Nesmysl je hlavně Vaše reakce o tanku….jak jste si jistě
Nesmysl je hlavně Vaše reakce o tanku….jak jste si jistě všiml dávám do souvislosti využitelnou kapacitu baterie a odhadovanou spotřebu (právě na základě technických parametrů tohoto vozu)!
Hlavně tím poukazuji na fakt, že GM inzerovaná velikost baterie je její využitelná kapacita! Což je ve světě elektromobilů sakra vyjímka. I jejich předchozí Ampera měla (inzerovanou) velikost baterie 16kWh ale využitelných bylo 10kWh. Stejně jako moje Tesla 85kWh má pouze 72 kWh…..
K čemu ti je vyžitelná kapacita? Normální, psychicky
K čemu ti je vyžitelná kapacita? Normální, psychicky zdravý člověk chce znát skutečný dojezd, ne kapacitu baterie 😉
K tomu aby si právě každý psychicky zdravý člověk
K tomu aby si právě každý psychicky zdravý člověk dokázal SVŮJ dojezd odhadnout/vypočítat!
Ma pravdu predseda. V Tesle mam papirove baterku 100kWh, ale
Ma pravdu predseda. V Tesle mam papirove baterku 100kWh, ale vyuzitelnych jen 90kWh. Coz me na zacatku trochu zaskocilo. Jestli oni uvadi skutecne vyuzitelnou kapacitu tak palec nahoru.
A k cemu je to dobre?
Kdyz znam prumernou spotrebu (coz jsem znal mnohem drive nez se mi podarilo vyjet baterku do dna) tak si snadno dopocitam kam dojedu a nebo naopak, kdyz chci dojet nejakou konkretni vzdalenost snadno si spocitam do jake spotreby se musim drzet a mam jistotu, ze dojedu.
A nakonec není potřeba nic dopočítávat – to za nás
A nakonec není potřeba nic dopočítávat – to za nás dělá palubní počítač, který udává přibližný dojezd na základě předchozího způsobu jízdy.
Nevím podle čeho to počítá palubní počítač, ale v
Nevím podle čeho to počítá palubní počítač, ale v mém případě se tím rozhodně řídit nedá.
Průměrnou spotřebu mám po 2500km stále stejnou (celková i po jednotlivých jízdách se vždy ustálí na 300Wh/km) a přitom proti palubnímu počítači mám v cíli vždy o 10% na každých 100km méně než byl počáteční výpočet.
Co se týká průběžné spotřeby, která se dá přepínat v intervalu 10/25/50km. Tak z toho mám pocit, že to tam ani nemuseli dávat. Ať tam přepnu co chci vždy to lítá od 180Wh/km až klidně po 500Wh/km, a v cíli mám přitom po delší jízdě celkovou průměrnou spotřebu zase těch oblíbených 300Wh/km… Ono je to logické. Chvíli jedete do kopce, nebo často předjíždíte a hned to i při nastavení výpočtu z posledních 50km vyběhne nahoru, ale pak zase nějaký ten kopec sjedete a jakmile z těch 50km vypadne ta kopcovitá/předjížděcí křivka spadne to před očima dolů.
Zkrátka jako nejspolehlivější taktika se mi zatím jeví, hlídat si průměr od začátku cesty, případně od posledního nabíjení, k tomu procenta v baterce a trochu si procvičit počty.
Off
E-golf se zacal vyrabet ve byvale fabrice na
Off
E-golf se zacal vyrabet ve byvale fabrice na phaeton.
http://www.euro.cz/byznys/nahrada-phaetonu-v-drazdanech-sjel-z-pasu-prvni-e-golf-1341617
Pamatuji si jak jsem sledoval na webkamerach jak se stavela tato fabrika okolo roku 1999 +- 🙂
off
Čínskej majitel Volva Geely ukáže v Šanghaji svou
off
Čínskej majitel Volva Geely ukáže v Šanghaji svou novu značku Lynk a elektrickej krosover koncept.
https://electrek.co/2017/04/07/volvo-based-electric-lynk-co-concept-sedan/
Těch prvních pár Ampér v Norsku je zatím jen pro
Těch prvních pár Ampér v Norsku je zatím jen pro demoůčely, ke klientům dorazej až později.
Lepší strana ameriky překonala GM Chevrolet Bolt – Ampera-e
Lepší strana ameriky překonala GM Chevrolet Bolt – Ampera-e 😉
auto.cz/tesla-se-stala-nejhodnotnejsi-automobilkou-v-usa-prekonala-gm-105348