Opel Ampera-e je v Norsku, ujel 470 km na jedno nabití

Jan Horčík - 11 Duben 2017

Oficiálně měl Chevrolet Bolt/Opel Ampera-e dorazit do Norska až v květnu. Už teď se ale objevují první registrace.auto elektromobil Opel Ampera-e

Elektromobil Opel Ampera-e je Chevrolet Bolt EV v "evropském balení"
foto: Opel

Prvních zhruba 10 elektromobilů Opel Ampera-e bylo aktuálně registrováno v Norsku. V Německu už je evidováno 68 dokonce registrací. Elektromobil tedy dorazil na starý kontinent dříve, než se očekávalo.

Známý norský elektromobilista Bjørn Nyland, toho času na výletě v Jižní Koreji, si vyzkoušel, že elektromobil Chevrolet Bolt EV (Opel Ampera-e v bledě modrém), který se v Jižní Koreji z převážné části vyrábí (LG Chem), dokáže ujet až 470 km na jedno nabití. Nylandovo obsáhlé hodinové video se nakonec vyvinulo do detailní a informacemi nabité recenze vozu.

Poslední zajímavost, která se Boltu týká, je z Kanady. Auto tam získalo cenu Canadian Green Car Award 2017 (Kanadské zelené auto roku 2017). Kromě této ceny ale získal Bolt i další, např. Motor Trend Car of the Year.

Zpět na HybridPřidat komentář

Zajímavé ze Bjorn v tom svým testu Bolta o úzkých předních sedačkách ani nepíp, teda pokud jsem to ne přehlédnul.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Obrázek uživatele Radovan

A já vím proč :-) Bjorn je velikostně asi třetina Američana.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 57 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 19 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Stačí dojezd při 130 km/h po rovince a máme reálný dojezd kdekoliv. Jednoduché číslo, jednoduché srovnání (nebo 2 čísla, ještě při 50 km/), ať se už vykašlou na nějaký EPA či ještě nesmyslnější a naprosto zbytečný NEDC

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já myslím, že nejdůležitější parametr je využitelná kapacita baterie, která v případě Boltu/Ampery-e je "neuvěřitelných" 60kWh!!! A spotřeba bude tipuji v létě cca 15-18kWh/100km a v zimě 19-23kWh/100km. A z toho si už každý dokáže udělat hrubý odhad reálného dojezdu!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

co je to za nesmysl? Takže když dám využitelnou kapacitu do tanku, tak to bude mít hned lepší dojezd? Ani váhu nemáme brát v úvahu? :-D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nesmysl je hlavně Vaše reakce o tanku....jak jste si jistě všiml dávám do souvislosti využitelnou kapacitu baterie a odhadovanou spotřebu (právě na základě technických parametrů tohoto vozu)!
Hlavně tím poukazuji na fakt, že GM inzerovaná velikost baterie je její využitelná kapacita! Což je ve světě elektromobilů sakra vyjímka. I jejich předchozí Ampera měla (inzerovanou) velikost baterie 16kWh ale využitelných bylo 10kWh. Stejně jako moje Tesla 85kWh má pouze 72 kWh.....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

K čemu ti je vyžitelná kapacita? Normální, psychicky zdravý člověk chce znát skutečný dojezd, ne kapacitu baterie ;)

Obrázek uživatele Michelin

Ma pravdu predseda. V Tesle mam papirove baterku 100kWh, ale vyuzitelnych jen 90kWh. Coz me na zacatku trochu zaskocilo. Jestli oni uvadi skutecne vyuzitelnou kapacitu tak palec nahoru.
A k cemu je to dobre?
Kdyz znam prumernou spotrebu (coz jsem znal mnohem drive nez se mi podarilo vyjet baterku do dna) tak si snadno dopocitam kam dojedu a nebo naopak, kdyz chci dojet nejakou konkretni vzdalenost snadno si spocitam do jake spotreby se musim drzet a mam jistotu, ze dojedu.

---

To Tesla dává křídla. 57tis.km

A nakonec není potřeba nic dopočítávat – to za nás dělá palubní počítač, který udává přibližný dojezd na základě předchozího způsobu jízdy.

Obrázek uživatele Michelin

Nevím podle čeho to počítá palubní počítač, ale v mém případě se tím rozhodně řídit nedá.

Průměrnou spotřebu mám po 2500km stále stejnou (celková i po jednotlivých jízdách se vždy ustálí na 300Wh/km) a přitom proti palubnímu počítači mám v cíli vždy o 10% na každých 100km méně než byl počáteční výpočet.

Co se týká průběžné spotřeby, která se dá přepínat v intervalu 10/25/50km. Tak z toho mám pocit, že to tam ani nemuseli dávat. Ať tam přepnu co chci vždy to lítá od 180Wh/km až klidně po 500Wh/km, a v cíli mám přitom po delší jízdě celkovou průměrnou spotřebu zase těch oblíbených 300Wh/km... Ono je to logické. Chvíli jedete do kopce, nebo často předjíždíte a hned to i při nastavení výpočtu z posledních 50km vyběhne nahoru, ale pak zase nějaký ten kopec sjedete a jakmile z těch 50km vypadne ta kopcovitá/předjížděcí křivka spadne to před očima dolů.

Zkrátka jako nejspolehlivější taktika se mi zatím jeví, hlídat si průměr od začátku cesty, případně od posledního nabíjení, k tomu procenta v baterce a trochu si procvičit počty.

---

To Tesla dává křídla. 57tis.km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

K tomu aby si právě každý psychicky zdravý člověk dokázal SVŮJ dojezd odhadnout/vypočítat!

Tos nepochopil - jenjánek navrhuje tenhle test, protoze by v nem tesla diky lepsi aerodynamice vyhrala, ne proto, ze by daval nejaky objektivni smysl...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ty jsi hloupoučký :)
takže tím chceš říct, že dojezd je určen především aerodynamikou, ne motorem a velikostí baterie? :-D

mudrlant s nickom ako mečiar:
blahej pamäti vo fabrikách, aby znížili spotrebu vymieňali xkW elektromotory za ykW. pri rovnakej potrebe výkonu ten s menším výkonom spotreboval viac energie.
veľkosť batérie môže byť aj o prázdnom priestore medzi článkami. svojho času sa dobrá konštrukcia poznala tak, nže medzisúčiastky sa nedal nasypať mak.

Off
E-golf se zacal vyrabet ve byvale fabrice na phaeton.

http://www.euro.cz/byznys/nahrada-phaetonu-v-drazdanech-sjel-z-pasu-prvni-e-golf-1341617

Pamatuji si jak jsem sledoval na webkamerach jak se stavela tato fabrika okolo roku 1999 +- :)

---

Profesionální astronom. Česká astronomická společnost + http://www.hvezdarnamb.cz/
BOINC : https://www.czechnationalteam.cz
TX 100D.

off

Čínskej majitel Volva Geely ukáže v Šanghaji svou novu značku Lynk a elektrickej krosover koncept.
https://electrek.co/2017/04/07/volvo-based-electric-lynk-co-concept-sedan/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Těch prvních pár Ampér v Norsku je zatím jen pro demoůčely, ke klientům dorazej až později.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Lepší strana ameriky překonala GM Chevrolet Bolt - Ampera-e ;)

auto.cz/tesla-se-stala-nejhodnotnejsi-automobilkou-v-usa-prekonala-gm-105348

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicKariéra EVC GroupNabíječky elektromobilů CircontrolProdej pneu 100% onlineŘízení stanic pro elektromobilyŘízení stanic pro elektromobily

Newsletter


185.66.36.26