Opel Ampera chce objet ČR na jednu nádrž

Ve světle aktuální kauzy týkající se zákazu reklamy na Amperu v je následující více než příhodné. Opel se rozhodl, že zpropaguje svůj hybrid tím, že objede na jednu nádrž. Benzínu. Současně ale automobilka stále, i v tiskové zprávě, zcela nesmyslně tvrdí, že je Ampera elektromobil… Ugh?!

Opel Ampera se v prodává jako Chevrolet Volt, v Británii pak jako Vauxhall Ampera.
foto: Opel

Auto odstartuje zítra, tedy v pátek 24.8.2012, z Prahy. Cílem bude pod dohledem „rekordní“ agentury Dobrý den ustanovit oficiální český rekord v počtu kilometrů ujetých na jednu nádrž paliva a uskuteční se i pokus překonat neoficiální světový rekord v této disciplíně.

Trasa jízdy vede všemi kraji ČR i na Slovensko. Během pečlivě naplánovaných zastávek u dealerů Opel se s plug-in hybridem budou moci seznámit potencionální zákazníci i široká veřejnost.

Předpokládaná délka celé trasy činí přes 2600 km na které by měla vystačit 35litrová nádrž. Podle stylu jízdy a jízdních podmínek ujede Opel Ampera čistě jen na energii z akumulátorů 40 km až 80 km (řidič Jakub Špaček si však za příznivých podmínek troufá i na překonání hranice 100 km).

Kromě agenturou Dobrý den zapečetěné nádrže bude regulérnost jízdy garantovat i GPS monitoring od společnosti gpsdozor.cz. Trasu jízdy bude tedy možné sledovat i na internetu.

tisková zpráva

11 Comments on “Opel Ampera chce objet ČR na jednu nádrž”

  1. Nemôžem povedať, že by
    Nemôžem povedať, že by to auto bolo zlé. Práve naopak, je vynikajúce. Ale propagácia zo strany GM mu na dobrej povesti len uberá. Rovnako tak aj tieto akcie. Je to také isté, ako keby som teraz zobral benzínové auto, nabil som štartovaciu batériu a obišiel Európu na jedno nabitie.

  2. To je toho. Ja som cca pred
    To je toho. Ja som cca pred 3 mesiacmi kúpil Fiat Punto. Po kúpe som naplnil 45-litrovú nádrž, najazdil som vyše 4000 km a stále tam mám temer 2/3 – takže zatiaľ jazdím na cca 0,4 l/100 km – skvelé, nie. Jáááááj, ešte som zabudol povedať že to je hybrid aj na CNG, a spotreboval som aj nejaký plyn. Ale oni tiež nespomínajú tú elektriku čo budú pravdepodobne nabíjať u tých svojich dealerov.

      1. To som kúpil v dražbe ako
        To som kúpil v dražbe ako nadbytočné (1,5roku/16000 km), takže temer nové, cenu nezverejním. Podľa cenníka Fiatu je cca o 3000€ drahšie ako porovnateľný model (aj na fiat.cz je cena cca o 95 000 KČ vyššia). Mňa ale fascinuje ekonomika prevádzky, kde mi zatiaľ vychádzajú náklady cca o 55% nižšie oproti benzínu. Blbo sa to ráta, lebo CNG sa predáva na kg, ale dávam si to do tabuľky a prepočítavam spotreby podľa aktuálnych cien a vychádza mi cenový ekvivalent 3,1 l/100 km benzínu. Je aj možnosť kúpiť vlastný kompresor na CNG a tam by to bolo ešte -40% – ale pre jedno auto je investícia cca 3000€ do nového ťažko návratná, možno použitý, ale málo sa ich ponúka.
        Čo sa týka komfortu jazdy prechod medzi benzínom a CNG ani nezaregistrujem, rozdiel vo výkone necítim (papierovo by mal mať benzín +10%), na CNG sa mi javí auto tichšie a pokojnejšie. Jediný prúser na ktorý som narazil je, že sa nedá ťahať prívesný vozík vo verzii CNG (v techničáku je 0 kg).

    1. …no já bych to nebrala
      …no já bych to nebrala tak vážně: vždyť oni říkají, že to ujednou „najednu nádrž“ – a to asi bude platit ?!? Podle mne jde o normální propagaci aut, které kromě elektřiny dokáže jezdit i jinak – a to to asi jde? BTW: Jen k tomu Fiatu na CNG – tak právě asi neplatí ta podmínka „jedné nádrže“…?

  3. Raději bych zakázal tuto
    Raději bych zakázal tuto akci než tu reklamu v Británii. Ampera se mi líbí, ze současných elektrických aut je to jediné, které bych si koupil (kdybych na ni měl peníze) – narozdíl od „čistých“ elektromobilů je použitelná jako jediné/hlavní auto do rodiny a je pěkná i designově.

    Ale takto manipulačně tvrdit, že ujedou 2600 km na 35 litrů benzínu je opravdu špatně. Ještě k tomu zapečetí nádrž, to je opravdu výsměch. Úplně stejným způsobem dojedu 2600 km s Favoritem přestavěným na LPG – a pozor – ani jednou nebudu tankovat benzín a potřeba bude 0 litrů benzínu (no ještě nějaký ten plyn, ale o tom už nemusíme mluvit, že).

    Reklama v Británii z minulého článku mi připadá proti tomuto naprosto neškodná – nic vyloženě lživého se v ní neuvádí, pouze se podají fakta tak, aby vznikl pozitivní obraz. A která reklama to nedělá? Většina z nich spíš naprosto otevřeně lže. U televizní reklamy je na to člověk docela zvyklý. Takhle by mohli zakázat reklamy úplně na všechno, od spořicích účtů až po prací prášky.

    Naproti tomu tohle je ale účelová manipulace a ještě „posvěcená“ agenturou pro rekordy. Velmi špatně. Kdyby otevřeně řekli, že skoro celá cesta bude na elektřinu a prezentovali jako úspěch to, že nemusíte tankovat a stačí dobíjet, pomohli by Ampeře myslím více.

  4. eh, eh, nebojim se rict ze
    eh, eh, nebojim se rict ze je nulova sance… kdyz pojede pomalu a nebude zastavovat, tak muze byt schopen dat tech 100 kilaku na baterie… ale zbyvajicich 2500km na 35 litru fakt neda… ten benzinovej kram bere pres 7 litru, a tezko s nim pojede pod 5 litru se kteryma by mohl teoreticky dat 700km… ale to je porad jen 25% toho, co chcou ujet, a pochybuju ze bude schopen jet za 1,2 litru na 100km 😀 😀 😀 😀 😀 navic chcou dokazat ze dojedou tolik, kolik rikaj v reklame = 360mil (570km) 500km na benal (7litru/100km+70km na elektrinu) tak proc by misto toho chteli jezdit 2600km? 😉

    1. Myslím, že jste onu
      Myslím, že jste onu zprávu nepochopil. Kde se v ní píše, že se vozidlo bude nabíjet pouze jedenkrát? Nikde. Realita bude tedy taková, že se Ampera nabije při každé zastávce u dealera. V případě, že jednotlivá dealerství nebudou příliš vzdálená, lze celou trasu 2600 km urazit bez jediné kapičky benzínu.

Napsat komentář