OMV a IONITY otevřely nejvýkonnější rychlonabíjecí stanici pro elektromobily v ČR

U čerpací stanice OMV Beroun-jih na dálnici D5 mohou řidiči využívat plně služeb IONITY. IONITY nabízí dobíjení výkonem až 350 kW za paušální poplatek 205 korun.

V příštím roce bude spolupráce OMV a IONITY pokračovat, v roce 2020 budou otevřeny minimálně další dvě dobíjecí stanice na dálnici D1
foto: OMV

U čerpací stanice OMV Beroun-jih na dálnici D5 směrem do Prahy byla otevřena první rychlodobíjecí stanice IONITY v České republice. Každá z instalovaných jednotek je připravena dobíjet prostřednictvím standardního konektoru CCS2 elektromobily s využitím výkonu až 350 kW.

Při použití s dnes vyráběnými vozy, které umožňují dobíjení maximálním výkonem zhruba 150 kW, to reálně znamená dobití baterií do kapacity přibližně 80 % během asi 20 až 25 minut. To může dle typu elektromobilu představovat dojezd až 300 km.

Pro nabití na zhruba 100 km postačí asi desetiminutová zastávka. V brzké době se očekává představení nových modelů aut, která budou schopna využít plný výkon IONITY.

Společnosti OMV a IONITY vycházejí otevřením nové stanice vstříc smysluplnému pojetí elektromobility, které umožní načerpat energii na stovky kilometrů za podobný čas, jaký je třeba k doplnění nádrže tradičními palivy.

Pokrokové řešení IONITY nabízí oproti stávající nejrozšířenější síti rychlodobíjecích stanic na území ČR téměř sedminásobný výkon.

Otevření první rychlodobíjecí stanice IONITY u čerpací stanice OMV navazuje na celoevropskou spolupráci těchto dvou značek, která se již osvědčila v Rakousku, Maďarsku a Slovinsku a zahrnuje již 17 stávajících a řadu připravovaných dobíjecích lokalit.

V České republice se bude spolupráce rozšiřovat a již v příštím roce budou u OMV otevřena minimálně další dvě dobíjecí místa IONITY, a to na nejvytíženější dálnici D1 mezi Prahou a Brnem.

Úhrada za dobíjení na IONITY je paušální a zákazník zaplatí bez ohledu na dobu dobíjení nebo typ vozu jednorázovou částku 205 Kč za jedno připojení. Pro platbu je možné jednoduše využít karty RFID vydané jakýmkoli poskytovatelem služeb IONITY.

Během bezkontaktní platby odečte systém příslušnou částku z kreditu. Kromě toho lze pomocí aplikace nebo webu IONITY zaplatit také běžnou platební kartou stejným způsobem jako při online nákupech.

„Otevřením první stanice IONITY v České republice u OMV pokračujeme v inovacích a posouváme dále naši filozofii We Care More. Na našich čerpacích stanicích nabízíme lidem na cestách vždy nejvyšší možný komfort, kvalitu paliv i všech souvisejících služeb. To v dnešní době zahrnuje také rychlodobíjecí stanice pro elektromobily,“ říká Michal Janda, marketingový manažer společnosti OMV Česká republika.

„Vstup do České republiky, která leží z pohledu dopravního vytížení přímo v srdci Evropy, je pro nás dalším milníkem. OMV vnímáme jako stabilního a osvědčeného partnera, s nímž budeme i nadále úzce spolupracovat,“ říká Michael Hajesch, generální ředitel společnosti IONITY.

tisková zpráva

55 Comments on “OMV a IONITY otevřely nejvýkonnější rychlonabíjecí stanici pro elektromobily v ČR”

      1. Vendulko, to se tady ví, že jsi takový jednodušší
        Vendulko, to se tady ví, že jsi takový jednodušší člověk, ostatně to je jeden z hlavních atributů majitelů tesel. A jak ses nedávno odkopal coby zastánce větší integrace EU a zavedení eura? Ovšem co jsi právě zplodil – tahle blbost je nekvalifikovatelná, tabulky na kvalifikaci blbosti s extrémy Tvého formátu nepočítají…. Čus, Dlaždič.

  1. „s dnes vyráběnými vozy, které umožňují dobíjení
    „s dnes vyráběnými vozy, které umožňují dobíjení maximálním výkonem zhruba 150 kW“
    To není pravda. V pátek jsem tam dobíjel výkonem 322kW, hele.
    😀
    Nee, auto ukazovalo jen obvyklých 109kW. Ale neříkám, že ve mě v první chvíli nehrklo, jestli nemá Ionity nějaký mód „zapal Teslu“. 🙂
    Asi si to úplně nerozumí s mou dodatečnou úpravou na CCS. Procenta v baterce i dodané kWh to, ale ukazovalo správně.

    Mimochodem jsem to připojil a než jsem stačil vytáhnout telefon a pustit aplikaci tak už to nabíjelo zadarmo.

    1. Po dlouhe dobe Te tu vitam Micheline, doufam, ze tu nejsi jen
      Po dlouhe dobe Te tu vitam Micheline, doufam, ze tu nejsi jen na skok a podelis se o novinky.
      Mimochodem, kdyz jsme podelil energii casem, tak mi vyjde vykon nejakych 80 Kw. To uz jsi mel batrerii za pulkou nebo na jinych nabijeckach nabiji Tesla pomaleji jak na SCh?

      1. Jsem nemocen a už mi je lépe, takže se trošku nudím.
        Jsem nemocen a už mi je lépe, takže se trošku nudím. Zítra už, ale asi půjdu do práce.

        Tu fotku jsem udělal sotva jsem začal nabíjet. Je tam vidět, že nabíjím teprve minutu a půl. Nabíjecí výkon přitom startuje postupně.
        Je pravda, že jsem si všiml, že na Ionity nabíhá trochu opatrněji než na SC, ale je to rozdíl v řádech vteřin. Jinak pak už je nabíjecí křivka naprosto totožná jako na SC.

    1. Změna na klasické účtování bude. Někde jsem to četl i
      Změna na klasické účtování bude. Někde jsem to četl i na webu Ionity v nějaké tiskové zprávě, že tyto paušální ceny 8€/208Kč jsou zaváděcí. Zřejmě účtovací část buď teprve řeší nebo budou řešit později.

  2. Takže, když se vracím domů ze zahraničí a chci si nabít
    Takže, když se vracím domů ze zahraničí a chci si nabít jen 1/3 baterky pro dojezd domů, tak musím zaplatit stejnou částku, jako za nabití celé baterky? Hmmm, paráda 🙁 Proč nezavedou u pump na benzin také čerpání za paušál? Ještě že máme aplikaci od německého EnBW, kde se dá u IONITY nabíjet s platbou jen za odebrané kW 😉

    1. A už jste zkoušel s kartou EnBW nabít u Ionity? A pokud
      A už jste zkoušel s kartou EnBW nabít u Ionity? A pokud ano, kolik jste zaplatil za odebranou kWh? Co jsem koukal na ceník, tak EnBW má cenu 0,49 EUR/kWh nebo 0,39 když platíte paušál 5 EUR/měs nebo jste jejich zákazník.

      Nebo ty ceny platí jenom u jejich (EnBW) nabiječek?

          1. Delka nabijeni 15:43min, nabito 8.4kWh, zaplaceno 4.09E. Kvuli
            Delka nabijeni 15:43min, nabito 8.4kWh, zaplaceno 4.09E. Kvuli prehrivani baterie nabijim preventivne vzdy od cca 70% do 90%, kdy uz auto nabiji jen vykonem kolem 20kW, takze se baterie neprehriva. Nabit na Ionity 8.4kW za pausal 200kc by byl cenovej masakr.

            1. I tahle cena je docela vysoká, ale jak jsem mnohokrát
              I tahle cena je docela vysoká, ale jak jsem mnohokrát říkal, cena 10-12 Kč za kWh bude standard a v budoucnu se bude na elektřinu jezdit dráže než na benzín. Bohužel ve vašem případě je to dané i tím, že Nissan zapomněl na chlazení baterie.

              1. Porad lepsi, nez nekde cekat na odtah, kdyz se podela jedno z
                Porad lepsi, nez nekde cekat na odtah, kdyz se podela jedno z tisice kurvitek na spalovaku a pak vysolit tisice za odtah a opravu 😉 Kazdou cestu do Italie potkam minimalne jeden chciplej spalovak v odstavnym pruhu. A navic mam dobrej pocit, ze jedu EKOLOGICKY, NESMRDIM, NEPRDIM 😀

                1. Jakože alternativa šance asi 1:100 000 na odtah je
                  Jakože alternativa šance asi 1:100 000 na odtah je preventivně stavět každých 50 km ? Bydlíte v domě nebo v bunkru 10 metrů pod zemí, protože šance na zásah meteoritem v domě je příliš vysoká ?

            2. Takže cca. 50 centů za kWh, jak jsem četl u EnBW. Jo, takto
              Takže cca. 50 centů za kWh, jak jsem četl u EnBW. Jo, takto se to vyplatí, když nabíjíte takto málo… to se snad ani nevyplatí zastavovat, ne? To jako kdybych do auta natankoval 4 litry benzínu 🙂

              Ale ty stojany jsou na dálnici a je předpoklad, že budou sloužit na dálkové jízdy a bude se u nich dobíjet podstatně víc než těch vašich 8 kWh. Ono při té ceně se to už vyplatí při 16 kWh a více.

              A proč zrovna 70-90? Vždy%t to je skoro plná baterka, není lepší 20-70 (80)? To pak to auto vůbec není vhodné na delší jízdy.

              1. Jasne, u dobrych elektromobilu se da opakovane, v jednom dni,
                Jasne, u dobrych elektromobilu se da opakovane, v jednom dni, nabijet v rozsahu 20-80%. Bohuzel japonci totalne odflakli tepelny management noveho Nissanu Leaf a tam muzete nabit jen maximalne 2x po sobe tzn. na dalnici ujedete cca 400-500km a pak se baterie vlivem rychlonabijeni prehreje a musite na cca 5h zastavit a pockat na schlazeni baterie. Tim, ze nabijim v rozmezi 70-90%, nenabijim vykonem 45kW, ale jen cca 25W. Baterie se tak rychle neprehreje a ja tak za jeden den ujedu az 700km. Jasne, trva to dele, ale ja uz cca 10 let nikam nespecham, cestu i zastavky si uzivam.

                1. Tak pokud vám to nevadí… ale vychází mi to, že teda
                  Tak pokud vám to nevadí… ale vychází mi to, že teda musíte stavět každých 50 km. To znamená, když vyjedete z domova s plnou, ujedete nějakých 200-250 km po dálnici a pak každých 50 km stavět na přicucnutí 8 kWh? Hm… to bych se na to asi vykašlal a radši koupil normální EV.

                2. Japonci tepelný managemant neodflákli, bo se na něj vy$rali
                  Japonci tepelný managemant neodflákli, bo se na něj vy$rali úplně a nechali baterii žít svým vlastním životem. Což je při delších jízdách problém. Ale vzhledem k tomu, že karma je zdarma, časem zapláčou.

Napsat komentář