EEStor – přichází energetická revoluce?

Společnost EEStor v současné době patří mezi nejstřeženější americké národní poklady. Pokud indicie nelžou, mohlo by jít o firmu, jejíž výrobky výrazným způsobem pozmění rovnováhu sil v budoucím světě a do značné míry přispějí ke změně situace v oblasti energetiky a následně i dalších odvětvích.
V EEStor údajně vyvinuli zařízení pro skladování energie (superkondenzátor), které je netoxické, bezpečné, má minimální energetickou ztrátu, jeho výroba je levná a nabíjení superrychlé a lze jej nabít a vybít téměř nekonečněkrát. EEStor si samozřejmě nechal v USA vše patentovat, ovšem společnost samotná prakticky nevydává žádná tisková prohlášení a navenek nekomunikuje. Před nedávnem však přeci jen vypustila do světa stručnou, ale přesto cennou informaci: „Spuštění hromadné produkce EEStor v továrně v Cedar Park by mělo přijít koncem roku 2008.“
O EEStor se zajímá nejen americká armáda skrze zbrojní konglomerát Lockheed Martin, se kterým uzavřela dohodu o spolupráci, ale i spousta dalších společností i jednotlivců. Mezi nimi také Tyler Hamilton z deníku Toronto Star provozující vlastní blog Clean Break. Je to právě on, kdo informuje o nejnovějším děním kolem EEStor a přinesl první zlomové informace. „Je to svatý grál technologie baterií,“ sdělil mu prý důvěryhodný zdroj, když kolem EEStor poprvé pátral. Jejich kondenzátory by konečně mohly relativně bez problémů uskutečnit vizi silnic plných elektromobilů s velkým dojezdem a rychlým nabíjením.
V současné době existují ale obavy, že si technologii uzurpovala americká armáda, která ji nehodlá pustit z ruky a bude ji střežit bedlivěji než oko v hlavě. Proti tomu mluví fakt, že to byla právě americká armáda, která dala světu většinu současných moderních technologií počínaje solárními články přes GPS až po internet. Bližší informace ohledně patentu EEStor naleznete na Wikipedii, blogu Clean Break či TreeHugger.

15 Comments on “EEStor – přichází energetická revoluce?”

  1. Takový superkondenzátor by
    Takový superkondenzátor by prakticky zlikvidoval automobilový průmysl. Elektromotor i superkondenzátor jsou totiž bezúdržbové, takže automobilky by měly kšeft pouze z nových aut a servisy by byly prakticky bez práce – měnily by jen pomačkané plechy, pneumatiky a čepy. Možná občas ještě brzdové obložení, ale tam bude opotřebení malé z důvodu využití rekuperace při brzdění. Žádná nutná výměna drahých baterek jako v současnosti. Z toho všeho vyplývá několikaletý servisní cyklus. A to je sakra malý kšeft. Koupě nového auta až po zrezivění toho starého. A pokud bude kastle kvůli odlehčení z uhlíkových vláken, bude auto běžným provozem prakticky nezničitelné. Takže postačí 1 až 2 auta za celý život člověka.

    1. Nemyslím si, že
      Nemyslím si, že elektromotor je bezúdržbový či dokonce věčný. Každá věc má svoji životnost. Vždyť ten hřídel elektromotoru nerotuje ve vzduch, ale má nějaká ložiska, ne? A jako se mění rozvody v automobilu někdy po 100 tis.km, tak budete muset vyměnit i ložiska v tomto elektromotoru (pokud Vám to výrobce dovolí a nedodá natrh kompaktní nerozebiratelný motor, ten potom asi budete muset vyměnit celý a za daleko větší peníz 😉

      1. Mozem sa spytat otazku?
        Ako

        Mozem sa spytat otazku?

        Ako casto robite udrzbu (vymenu lozisk), na cerpadle vody, alebo povedzme na elektrickej kosacke? Mozno, keby to bol elektromotor s kefami, ten by si nejaku udrzbu a vymenu opotrebovanych casti vyzadoval, ale u vacsiny elektromotorov nie je potrebne robit nic po celu ich zivotnost (10 a viqac rokov).

    2. To je blbost. Elektromobily
      To je blbost. Elektromobily sú ťažšie, takže bude potreba meniť aj podvozkové časti, ktoré sa tiež opotrebovávajú. Ďalej elektroinštalácia, pokazené sťahovanie okien, nabíjačka tiež nevydrží veky a podobne. Skorej by sa s tým zruinoval štát, no aj na to sa postupom času nájde vhodné riešenie.

  2. Zkuste se podivat na toto
    Zkuste se podivat na toto http://tyler.blogware.com/blog/_archives/2007/11/1/3328442.html

    V podstate tam expert ktery pracoval s latkou (barium titanat) kterou chce EEStor pouzivat, rika, ze pro ni plati jine fyzykalni zakony, nez ty ktere se kazdy uci ve skole pro urceni energie z permitivity a napeti, a ktere EEStor nejspise pouziva pro svoje vypocty. Vse se toci kolem cistoty barium titanatu a permitivity. Ale ta je na nic, kdyz se nemuze dosahnout pri vysokem 100-300V napeti.

    Opravdu by se me libilo kdyby dokazali udelat takovy ultracapacitor. Ale s barium titanatem ho nikdo neudela.

  3. O EEStor se pise jiz
    O EEStor se pise jiz nekolik let, pokud se nemylim, zadna analyza v prostredi nezavisle laboratore a ze jich je jen v Severni Americe spousta, neprobehla! Jedna vec je zajimavy technicky koncept, dalsi vec je masova vyroba, cena za ulozenou kWh a dalsi parametry. Az to bude k mani v Lidlu tak me zavolejte. Zatim je to klasicky „vapourware“ cili jakoby to neexistovalo..

  4. Byla by to revoluce ve
    Byla by to revoluce ve všech odvětvích, ale věřím verzi s armádou. Představte si tichá zařízení, bez emisí, tepelně – emisních stop, tichá,… Je pravda, že „hračky“ z vojenství našli uplatnění v civilním sektoru, ale za jakou dobu… Pro příklad Li-Ion baterie byly připraveny již pro mise Apollo v roce 1969 – včetně vývoje cca 35 let, než se dostaly do našich mobilních telefonů… 🙁

Napsat komentář