Nový šéf výroby Tesla: jsme sedm let před ostatními

V květnu jsme psali, že Tesla si pro výrobu Modelu 3 najala bývalého šéfa produkce Audi. Peter Hochholdinger se teď v rozhovoru vyjádřil v tom smyslu, že „Tesla je o sedm let před konkurencí“.

Roboti vyrábějí elektromobily Tesla Model S v továrně Tesla ve Fremontu
foto: Tesla

Peter Hochholdinger, vice prezident výroby vozidel Tesla Motors, v rozhovoru pro magazín Manufacturing Leadership Journal doslova řekl:

„Auta, která vyrábíme, jsou sedm let před vším, co jsem viděl předtím, a je docela vzrušující být součástí této výrobní skupiny.“

Hochholdinger pak několikrát zmínil, že Tesla nabírá nové talenty a má otevřených mnoho pozic. Zároveň se podrobněji rozpovídal o konceptu továrny jakožto „stroje, který vyrábí stroje“, který už dříve nastínil šéf Tesly Elon Musk.

Cílem tohoto konceptu je co nejvíce práce v rámci automobilky robotizovat a automatizovat. K tomu bude ale potřeba víc, než jen nasazení většího počtu robotů.

Třeba elektrické rozvody dnes může v autech jen těžko instalovat robot. Nejsou navrženy tak, aby byly robotem namontovatelné. Další automatizace tak bude spočívat v úzké spolupráce návrhářů aut a vývojářů ve výrobě.

Tesla je podle Hochholdingera první automobilovou společností, která takhle přemýšlí. Kde nicméně má pořád co dohánět, to je logistika a dodavatelský řetězec.

Hochholdinger pracoval 22 let v Audi a tam se naučil jednu klíčovou věc: že logistika a výroba patří k sobě. To je něco, co mají velké světové automobilky zmáknuté dokonale a Hochholdinger chce stejnou věc i pro Teslu.

Jinak se totiž jen těžko podaří během následujících dvou tří let zvýšit produkci pětinásobně, ze současných 100 000 aut ročně na 500 000 aut ročně. Čtyři pětiny z toho má přitom tvořit nový elektromobil Tesla Model 3.

Elon Musk nedávno řekl, že Tesla dokáže zvýšit výrobu aut až 20x. O tom, že Tesla na zvyšování výroby intenzivně pracuje, svědčí mimo jiné i aktuální plány na rozšíření továrny ve Fremontu.

23 Comments on “Nový šéf výroby Tesla: jsme sedm let před ostatními”

  1. Každá automobilka má
    Každá automobilka má „zmetky“, jenom záleží, jak mají nastavenu výstupní kontrolu. Nemyslím si, že by nedokázali doladit takovou základní věc, jako je slicování dílů 🙂

    Trochu hřeší na Apple efekt. „Zákazníci to koupí už kvůli prémiovosti, ikdyž při naprosto kritickém srovnání bychom asi neuspěli“ :-).

        1. Ty auta pocházejí od
          Ty auta pocházejí od Škody. A abych to řekl upřímně, tak… Škola to prodat nemůže, Škoda si to zpět vzít nemůže, takže, pokud přijedete se Škodovkou k nim do školy na opravu, mají spoustu náhradních dílů. A díly co jich mají hodně vyhazují = rozeberou si je studenti a prodávají na Aukru. 😀 Mám tam hodně kamarádů, co mají u sebe doma turba, písty, tlumiče,…

  2. Hochholdinger pracoval 22
    Hochholdinger pracoval 22 let v Audi a tam se naučil jednu klíčovou věc: Koho chleba jíš, toho píseň zpívej.

    Největší vzrušení zažívá majitel nového X-ka, když se podívá na zadní podběhy a lícování bočnic se zadním nárazníkem a zjistí, že auto, které je 7 let před vším, co kdy Hochholdinger viděl předtím, bohužel nelícuje. TMX je nádherné auto, ovšem takové „vady na kráse“ za takovou cenu???

    Přitom by bohatě stačilo říct (jazykem mladých manažerů): „Tesla je jednička… ovšem vždy existuje prostor pro zlepšení… a to je pro mě výzva.“

    1. Trošku mě ten článek
      Trošku mě ten článek rozesmál. Jestli to někdo nespletl. Tesla je pioneerem v oblasti elektromobility a 100% pomohla této oblasti. O tom žádná a patří jí velký dík. Nicméně v oblasti interiérů, použití materiálů, dílenském zpracování atd je docela dost pozadu oproti Audi a měla by se od ní spíše učit. Model X jsem měl zapůjčený a musím souhlasit s eHonzou, že to zpracování v této cenové kategorii je tristní. Až bude na trhu Q6 e-tron, což už nebude dlouho trvat, tak uvidíme ten rozdíl. Takže do té doby by měla Tesla hodně zapracovat na kvalitě, jinak by potom mohla lehce ztratit zákazníky.

      1. Kdybych to neviděl na
        Kdybych to neviděl na vlastní oči, tak bych tomu skoro odmítal uvěřit. Opravdu má Tesla co zlepšovat. Nicméně kdybych ty peníze měl, asi by mě to od koupě neodradilo. Moje poznámka byla spíš v tom smyslu „míň velkohubých keců a víc zamakat na kvalitě, však ono to půjde“.

            1. Naši opraváři letadel
              Naši opraváři letadel říkají, že tam kde má Airbus vůli v mm tam jí má americkej Boening v cm.
              Takže možná je to tím, že Made in USA 🙂

              Mno viděl jsem na jedný fotce takovou fuku v napojení dvou částí uhlíkovýho trupu u slavnýho Boeningu dreamliner, že by tam proběhla i vypasená myš :))) Se už ničemu nedivím.
              Mrkej na to! 😀
              http://blog.flightstory.net/137/787-problems-joining-fuselage-sections-fuselage-gaps/

              Ne nadarmo hledá Apple výrobu svých aut u Německých výrobců, nebo aspoň Rakouských 🙂

    2. Akorát, že nám
      Akorát, že nám Hochholdinger nesdělil jedno sladké tajemství – v čem přesně jsou o 7 let vepředu? 😀
      V něčem jsou možná i 10 let vepředu, ale v kvalitě a některejch konstrukčních řešeních tomu tak rozhodně není.
      Elektromor má konstrukci snad ještě z 19. století a část invertoru má řešení na úrovni 90. let minulého století. Ale přesto to pořád dává insane mód 🙂

Napsat komentář