Nový Renault Zoe představen: baterie 52 kWh, dojezd 390 km, CCS rychlonabíjení

Tolik potřebný a dlouho očekávcaný facelift elektromobilu Renault Zoe je konečně oficiální. Nové Zoe má 52kWh baterii, dojezd 390 km WLTP a řadu dalších novinek.

Do května roku 2019 se celkově prodalo 150 000 elektromobilů Zoe. Cena nové verze elektromobilu Renault Zoe zatím nebyla oznámena, dá se ale očekávat hodně pod 30 000 eury. Hlavní konkurencí pro nové Zoe bude například Opel Corsa-e.
foto: Renault

Elektromobil Renault Zoe R135 je vybaven 400V 52kWh baterií. Obsahuje 192 článků v 10 modulech, celková hmotnost je 326 kg při hustotě 160 Wh/kg. Dojezd činí 390 km WLTP.

Verze R135 je vybavena 100kW elektromotorem (toč. moment 245 Nm) pro max. rychlost 140 km/h a zrychlení 0-100 km/h pod 10 sekund. Zásadní novinkou je stejnosměrné rychlonabíjení CCS Combo2 do max. výkonu 50 kW.

Renault Zoe

Renault Zoe
foto: Renault

Připlatit je možné si za třífázovou palubní nabíječku o max. výkonu 22 kW, standardem je 1fázová palubní nabíječka 7,3 kW. Zajímavé je, že k dispozici bude i „stará“ verze R110 s výkonem 80 kW.

Interiér nového Renaultu Zoe

Interiér nového Renaultu Zoe
foto: Renault

V exteriéru auta se toho mnoho nezměnilo, nové Zoe je mírně dynamičtější a modernější. Zásadní proměny ale doznala palubní deska, která konečně odpovídá době. Standardem jsou přední LED světlomety.

Nabíjení auta je možné sledovat skrze aplikaci Easy Connect. Nové Zoe se dále může pochlubit bezpečnostními systémy jako AEBS, LDW, LKA, TSR či BSM.

Standardní výbavou je bezklíčkové nastupování, Apple CarPlay, Android Auto, dva USB porty, smartphone mirroring. Novinkou je rekuperační mód B.

Baterie nového Zoe

Baterie nového Zoe
foto: Renault

elektromotor nového Zoe

Elektromotor elektromobilu Renault Zoe
foto: Renault

Konektor pro rychlonabíjení CCS Combo2

Konektor pro rychlonabíjení CCS Combo2
foto: Renault
tisková zpráva

25 Comments on “Nový Renault Zoe představen: baterie 52 kWh, dojezd 390 km, CCS rychlonabíjení”

      1. Jestli jen o kolo, tak to je ještě dobrý. Díky zmíněné
        Jestli jen o kolo, tak to je ještě dobrý. Díky zmíněné nevýhodě ZOE totálně zazdil a nezajímal se o něj.
        Tak děkuji za informaci.
        A nevíte náhodou – týká se to všech variant se 40 kWh (a vyšší) baterií, a nebo je to podle ročníku, respektive modelu?

  1. Přicházi konkurence a najednou se začínají narovnávat
    Přicházi konkurence a najednou se začínají narovnávat parametry stávajících aut do normálu tam kde jsme je chtěli mít a kde měli být už dávno. Teď ještě aby se snižovali jejich ceny. Zoe jako nejprodávaněší EV v Evropě, ale bude mít solidní konkurenci od e-208, ID3 a možná i od novejch VW trojčat.

  2. Dlouho jsem sem nepsal a vesmes jen cetl clanky a diskuzim se
    Dlouho jsem sem nepsal a vesmes jen cetl clanky a diskuzim se vyhybal. Dnes jsem udelal tu chybu ze si zase precetl diskuzi :D.

    Je zarazejici jak slousta diskutujicich nechape realitu a funkcnost dnesniho sveta. v diskuzi jsem narazil na par zajimavych bodu tak je rozvinu.

    „Také mi je divné, proč jdou výrobci do malých elektroaut.“ Protoze mala auta do mest jim umoznuji oslovit boharsi mestskou klientelu ktera nechce mit vetsi auto kvuli parkovani a zaroven nepotrebuje vetsi auto protoze jezdi jen po meste a kousek za mesto, aneb v Evropskych velkomestech je zcela bezne ze rodina ma i jen jedno jedine auto teto velikosti segmentu B. V domovske Francii jsou Renault Clio a Peugeot 208 dlouhodobne nejprodavanejsi auta. Obdobne je to i v dalsich statech EU, jen kazdy stat tam ma na spici jina auta segmentu B. Tedy je logicke se zamerit nejdrive na tuto klientelu.

    „Tady je recenze na Zoe:“ predchozi generace Zoe byla na stejne urovni jako tehdejsi generace Clia, podle toho vypadali i recenze, da se ocekavat ze tato generace Zoe bude na podobne urovni jako nova generace Clia, i podle fotek z interieru ktery je vesmes stejny, da se tedy ocekavat ze nadseni automobilovych novinaru jake maji ze svezeni s novou generaci Clia, jeho zlepseni kvality interieru a odhlucneni s epromitne i do Zoe, takze dokud nebudou recenze na tuto generaci Zoe, nema smysl psat cokoliv o tom jak na tom tato generace Zoe je s kvalitou odhlucneni.

    “ Proč nenechají v nabídce i verzi s poloviční baterkou za 20.000 EUR ? by jim lidi ruce utrhali.“ Lidi by jim ruce neutrhali, zaprve automobilka neni charita, zadruhe automobilka musi mit plan na prodeje a nesmi se od nich prilis odchylovat jinak nastane problem s dodavkou danych aut, a zatreti oni nemaji potrebu dodavat na trh statisice elektroaut rocne z mnoha duvodu. Prvnim duvodem jsou vyrobni kapacity, dokud si nezajisti vyrobni kapacity na baterie, nema smysl uvazovat o vyssich vyrobnich cislech, proste by je stejne bez tech baterek nebyli schopni splnit. Zadruhe nedostatecna infrastruktura, tim ze by trh zavalili levnym elektromobilem, byt s mensim dojezdem by se nezvedl pocet nabijecich bodu, tedy by zakaznici zacali nadavat ve velkem ze nemaji kde nabijet, a to by vedlo k upadku elektromobility celkove. A vystavba infrastruktury neni otazka ani 1 roku ani 5 let, velke problemy to bude zpusobovat i za cele desetileti, neb ve spousta krajin to neni jen o tom nastavet tam ty nabijeci body, ale zaroven u toho modernizovat i prenosovou soustavu, a to proste nejde udelat rychle a levne 😉

    Takze co lidi chcete, aby se elektromobilita uchytila a rozvijela, nebo aby se trh zaplavil levnyma elektromobilama ktere nebude kde nabijet, a cims by se ta elektromobilita mnoihem vice opozdila? Ten kdo rozhoduje o vecech zda se ujmou na trhu je hlavne zakaznik ktery danou vec kupuje, a pokud vetsinovy zakaznik nebude mit kde nabijet, tak se jen nasere a na elektromobilitu bude jen nadavat, priste si zase koupi spalovak a snazeni ho premluvit na elektromobil bude v nivec 😉

    1. Elektromobily jsou pro lidi, kteří nemohou dobíjet doma
      Elektromobily jsou pro lidi, kteří nemohou dobíjet doma nepraktické. Zaniká tak hlavní výhoda elektromobilu – ráno je „plná nádrž“. Prostě tam nevidím potencionál. Většina lidí ve městech bydlí v bytech. Naopak člověk bydlící za městem může dobíjet doma. Co vím, tak velké části měst v západné Evropě zabrali tmavší lidé a bohatší lidé se stěhují do obcí okolo velkých měst. Prostě místo Corsy-e nebo Zoe měli dát baterie do aut velikosti oktávka a aut by se prodalo více. Navíc větší auta lze využít jako taxíky.
      Ohledně odhlučnění uvidíme.
      Ohledně velikosti baterií také nesouhlasím s malými bateriemi, protože u malých baterek bude více lidí nabíjet na 100% a tak baterii ničit. Pokud se člověk chce chovat k baterii slušně tak nabíjí mezi 20 a 80%. Tzn. u ZOE, reálný dojezd tak 300 km na plnou baterii, tzn abych neničil baterii, tak je dojezd 180 km.

      1. Heros s Teslou X taky bydlí v paneláku a nemá žádnej
        Heros s Teslou X taky bydlí v paneláku a nemá žádnej problém a takovejch tu je víc a myslím, že nemaj zrovna velkobaterkovou Teslu. Samozřejmě mít možnost nabíjet přes noc je velká výhoda ale dá se fungovat i bez toho. Já bych to řešil 2 km vzdálenou rychlonabíječkou a elektrokoloběžkou nebo při nákupech.

          1. Přesně tak 6 min na elektrokolobrndě to je na podřezání
            Přesně tak 6 min na elektrokolobrndě to je na podřezání žil. Ty máš dost. :)))) Klidně to budu chodit i pěšky. Počítám tak 1 až 2x tejdně. Beztak chodim podobnou vzdálenost na metro celej život.
            Ale pokud si koupíš malobaterkáče tak chápu že by tě to štvalo to řešit každej den. Já toho moc nenajezdím tak bych se z toho určitě nehroutil.

      2. pokud se maji elektromobily rozsirovat do narodniho vozoveho
        pokud se maji elektromobily rozsirovat do narodniho vozoveho parku, je potreba v prvni rade budovat nabijeci infrastrukturu i pro ty, kteri nemaji moznost nabijet prave doma u domu nebo v garazi 😉 klidne i pomale 6-22kW nabijeni ve forme wallboxu a malych sloupku na verejnych parkovistich

        lide z vesnic nemuzou spasit nic, nehlede na to, ze na spouste mist mimo mesta je ta infrastruktura zastarala i co se rozvodu tyce, proto jsem psal o modernizaci rozvodnych siti, a to proste neni otazka mesicu nebo jednotek let, to je otazka i desitek let, viz kuprikladu ted Svedsko, tam rozvoj rozvodnych siti extremne zanedbali, takze ikdys maji kapacity na vystavbu nabijecich bodu, nemaji je kde pripojit, protoze to v danych mistech proste nezvladne rozvodna soustava

        elektromobil velikosti Oktavky se da poridit jiz dnes, jmenuje se Hyundai Ioniq

        1. Ohledně domácího nabíjení je potřeba vymyslet chytré
          Ohledně domácího nabíjení je potřeba vymyslet chytré dobíjení, tak aby se v noci stihli elektomobily dobít a přitom se nazatěžovala síť. Stačilo by vymyslet komunikaci mezi vozem a distribuční sítí. Distribuční síť by zajistila, že bude ráno „plná nádrž“. Samozřejmě by bylo možné si dobití vynutit hned, ale za vyšší cenu.
          Veřejné dobíječky určitě nyní u dálnic, ale ve městech bych to s nimi nepřeháněl. Do budoucna mohou být kamiony na troleje, auta se budou třeba také dobíjet nějak přímo za jízdy, indukcí, …

    1. Také mi je divné, proč jdou výrobci do malých elektroaut.
      Také mi je divné, proč jdou výrobci do malých elektroaut. Tato auta většinou nejsou dobře odhlučněná na proudění vzduchu při jízdě na dálnici ve 130kmh. Jet s tím delší vzdálenost po dálnici je o prasknutí hlavy. Do těchto malých aut je nejlepší úsporný benzín. Eletro dát až do větších, které lze pak využít jako taxíky nebo na denní dojíždění do práce po dálnici až za pár let klesne cena baterek.

        1. Bohužel nabídka jde v tomto případě opačným směrem.
          Bohužel nabídka jde v tomto případě opačným směrem. Pro manželku do města stačí o něco menší dojezd, ale za nižší cenu. Bohužel místo aby dali variantu s poloviční baterkou a o třetinu nižší cenu, zvyšujou sice dojezd (to je samozřejmě super), ale cena se drží pořád nehorázně vysoko. Proč nenechají v nabídce i verzi s poloviční baterkou za 20.000 EUR ? by jim lidi ruce utrhali.

      1. „Jet s tím delší vzdálenost po dálnici je o prasknutí
        „Jet s tím delší vzdálenost po dálnici je o prasknutí hlavy.“

        Taky kdo by s tím jezdil dlouhé trasy po dálnici, že? Zvlášť, když to má maximálku zhruba na úrovni dálniční cestovní rychlosti 🙂 Jsou i EV vhodná na dílniční cestování, tak nevím proč ty výtky?

      2. Aerodynamický hluk nemá s velikostí auta nic společného.
        Aerodynamický hluk nemá s velikostí auta nic společného. Elektromotor je tichý a bez vibrací, takže jediné, co vám tam může hlučet jsou pneumatiky. Navíc malým a lehkým autům stačí na stejný dojezd i menší levnější baterie a pokud mají slušný rozvor (např malé cityGO má rozvor prakticky stejný jako Fabie a jen o málo menší než Oktávka), tak i solidní komfort jízdy na delší cestování.

        1. Aerodynamický hluk nemá s velikostí auta nic společného,
          Aerodynamický hluk nemá s velikostí auta nic společného, to je pravda, jenže tyto normálně levná auta jsou navržená do města a nejsou na hluk na dálnici navržená.

          Tady je recenze na Zoe:
          Šetřilo se i na odhlučnění, při nízkých rychlostech je ve voze celkem ticho, ale již na okresce slyšíte jak hluk pohonu, tak výraznější hluk proudění vzduchu kolem karoserie. Na dálnici je ve voze poměrně hlučno, dokonce tak, že jsem musel výrazněji zesílit autorádio, abych rozuměl hovořícím.
          Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/magazin/renault-zoe-elektromobil.A180722_163642_auto_testy_nyv

  3. Tech modulů v baterii má být 12ks, je to uvedeno v obrázku
    Tech modulů v baterii má být 12ks, je to uvedeno v obrázku na str. 107 té Renaulťácké pdf prezentace. Při počtu 192 článku v zapojení 96s2p nelze toto číslo dělit bezezbytku 10, takže pokud chcete mít všechny moduly stejné, tak jich musí být buď 8 nebo právě 12.

Napsat komentář