Nový Renault Arkana: hybridní SUV ve stylu coupé z Jižní Koreje

Nový Renault Arkana, SUV coupé značky Renault, přijíždí do Evropy s hybridní pohonnou jednotkou.

Prodej nového Renault Arkana bude zahájen v první polovině roku 2021.
foto: Renault

Nový Renault Arkana je vybaven novou hybridní pohonnou jednotkou E-Tech Hybrid 140k, 1.3TCe 140k a TCe 160k s 12V mikrohybridní technologií. Inovativní technologie E-Tech Hybrid je již dostupná v modelech Clio, Captur a Mégan a je předmětem více než 150 patentů.

V Evropě je Nová Arkana postavena na alianční modulární platformě CMF-B, která je rovněž použita u nejnovější generace Clia a Capturu. Nová Arkana přijíždí s multihybridní nabídkou motorizací. Motor E-Tech Hybrid 140k a motory TCe 140 a TCe 160 opatřeny 12V mikrohybridním systémem.

Renault Arkana

Renault Arkana
foto: Renault

Pohonná jednotka E-Tech Hybrid bude dostupná napříč všemi verzemi Nového Renault Arkana v roce 2021, včetně výbavy R.S. Line. Řidiči budou těžit z dynamického a propracovaného designu kombinovaného s technologií, která garantuje efektivní spotřebu paliva a optimální všestrannost.

Nová Arkana bude obsahovat přeplňovaný zážehový čtyřválcový motor 1.3TCe s přímým vstřikováním. Bude k mání ve všech verzích, je hospodárný a výkonný, aby nabízel skutečné potěšení z jízdy.

Renault Arkana

Renault Arkana
foto: Renault

Spolu s dvouspojkovou automatickou převodovkou EDC bude k dispozici nejprve jako verze s výkonem 140k a poté i ve verzi 160k. Nová Arkana má také jedinečnou a zcela novou technologii pod kapotou – 1.3TCe s mikrohybridním systémem, který přidává alternátor-startér spojený s 12V Li-Ion baterii umístěnou pod sedačkou spolujezdce.

Tato technologie zlepšuje Stop & Start a umožňuje rekuperaci energie během brzdění. Pomáhá rovněž motoru během fází s nejvyšší spotřebou, když motor nastartuje nebo při akceleraci. Snižuje spotřebu paliva a emise CO2, zajišťuje plynulejší startování motoru a vyšší jízdní komfort.

Díky ekosystému Renault Easy Connest je Nová Arkana součástí propojeného světa služeb přístupných prostřednictvím aplikace My Renault a nového multimediálního systému Renault Easy Link. Nabízí nepřetržité připojení 4G a další služby nabízené partnery, jako je Google (vyhledávač adres) a TomTom (dopravní informace a nebezpečné zóny v reálném čase).

Díky ekosystému Renault Easy Connest je Nová Arkana součástí propojeného světa služeb přístupných prostřednictvím aplikace My Renault a nového multimediálního systému Renault Easy Link. Nabízí nepřetržité připojení 4G a další služby nabízené partnery, jako je Google (vyhledávač adres) a TomTom (dopravní informace a nebezpečné zóny v reálném čase).
foto: Renault

Benzínový motor 1.3TCe 140k nabízí 260 Nm točivého momentu dostupného od 1600 ot. Vůz je osazen velkými koly o průměru 690 mm, na délku měří 4 568mm, na výšku má 1 571mm a rozvor je 2 720mm. Objem zavazadlového prostoru činí 513 l (TCe) nebo 438 litrů (E-Tech).

Renault Arkana

Easy Pilot – asistent pro jízdu po dálnici a v kolonách kombinuje adaptivní tempomat (s funkci Stop & Go) a asistent pro jízdu uprostřed jízdního pruhu, který funguje i na do určité míry zakřivených silnících. Řídí rychlost vozidla od 0 do 160 km/h, udržuje bezpečnou vzdálenost mezi vozidly, zatímco drží vůz uprostřed jízdního pruhu.
foto: Renault

Nová Arkana má digitální přístrojovou desku, nabízí 4,2″, 7″ nebo 10,2″ barevný displej (závisí na výbavě). Ve středu palubní desky se nachází 7″ nebo 9,3″ displej infotainmentu.

tisková zpráva

12 Comments on “Nový Renault Arkana: hybridní SUV ve stylu coupé z Jižní Koreje”

      1. Podle me to neni az tak uplne nezajimavy srot. Jiste je to
        Podle me to neni az tak uplne nezajimavy srot. Jiste je to horsi nez EV ale porad lepsi nez klasicky spalovak. V Japonsku je nyni vice nez polovina prodanych aut (krome kategorie kei) s hybridnim pohonem a je to opravdu znat. Na parkovistich, v kolonach a ve meste, tak kde to nejvic vadi jezdi hybridy vetsinou na elektriku. Za poslednich 25 let klesl pocet benzinovych pump v Japonsku na polovinu. A na tom maji jiste z velke casti svoji zasluhu hybridy. https://news.yahoo.co.jp/articles/f2cdf4e8193c3e1a4defca026ffdf0bdaf00d81c
        To jiste znacne prispelo ke snizeni spotreby paliva, smradu a emisi CO2 z dopravy a o to nam vsem snad jde ne? EV nejsou ani ted cenove konkurenceschopne, nerkuli za tech poslednich 25 let. Cili za me diky i za ty za hybridy. Jinak aby bylo jasno, ja bych taky byl nejradsi kdyby se zitra vzude jezdilo na elektriku, ale to si jeste chvili pockame.

        P.S. Dulezity dodatek. Nevsiml jsem si ze je to mild hybrid. To opravdu neni nic moc, ale porad o neco lepsi nez klasika. 🙁 Mild hybridy tu ted v Japonsku maji ta nektera kei auticka. Budte rad za EU, malokde jinde se tak potezujou EV-cka. V Japonsku je na Leafa dotace asi 400 000,- jenu.

        P.S.2 Mel jsem na mysli spis ten zvlastni design. Ze to neni SUV 🙂

  1. Off. Ministerstvo obrany porizuje rakety zeme-vzduch za 10
    Off. Ministerstvo obrany porizuje rakety zeme-vzduch za 10 miliard. To je ok. Ale zduvodnuje to m.j. tim, ze jsou na ochranu JE Dukovan a Temelin. Takze ty JE polykaji penize z rozpoctu a nikde se to neuvadi pri vycisleni opravdovych nakladu JE. A takovych skrytych nakladu je spousta. U FVE neni potreba ani ozbrojeny vojacek.

Napsat komentář