Nový plug-in hybrid Toyota Prius Prime září i doma v Japonsku

Jan Horčík - 09 Květen 2017

Toyota Prius PHV (Prime), světové ekologické auto roku 2017, se doma v Japonsku prodává náramně dobře. Jen za březen to bylo 2781 kusů, víc než druhé a třetí místo dohromady.auto Toyota Prius Prime PHV plug-in hybrid Japonsko prodeje

Nová, druhá generace plug-in hybridu Toyota Prius PHV nabízí dojezd čistě na elektřinu asi 35 km. To je méně, než konkurence, ale Prius tentokrát boduje nízkou cenou.
foto: Toyota

Japonské prodeje autz do zásuvky za březen 2017 vypadaly následovně: 1. Toyota Prius PHV/Prime - 2781 (6011 celkem za 2017), 2. Nissan Leaf - 1571 (4713), 3. Mitsubishi Outlander PHEV - 846 (1495).

Toyota tedy svého nového plug-in hybridu prodala víc, než se prodalo obou aut na dvou nižších příčkách dohromady. Japonsko se díky tomu vrací k vysokým prodením číslům aut do zásuvky.

A prodeje jdou dobře nejen v Japonsku, ale například i v USA. Tam se za březen prodalo 1618 kusů Toyota Prius Prime a celkem už 4346 za rok 2017. Někteří analytici proto hádají, že Prius Prime/PHV bude nejprodávanější auto do zásuvky roku 2017.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zvýšení prodejů potvrdilo správný vývojový směr. Měl jsem možnost vůz vyzkoušet, jsem nadšený. Prospekty nelžou. Fascinující automatika řízení toku energií. Nad tři litry se nelze dostat. Standardní výbava je na evropské poměry vysoce nadstandardní. Za ty peníze nelze nic lepšího sehnat.
Utvrzuje mně to v domněnce, že řídící orgány evropských států dotacemi odstavily evropský automobilový průmysl na vedlejší kolej. Zdejší výrobci mají nekonkurenční prostředí a stačí jim kupci ovlivnění vhodnou reklamou a "odbornými články".
P.S. Pane Horčík s těmi elektrickými kilometry ( pod obrázkem)prosím trochu profesionální objektivity.

Prius PHV by bola pre 4 clennu rodinu idealna nahrada za obycajny Prius nebyt len 4 miestneho interieru (obcas sa nudzove sedadlo v strede hodi) a zmenseneho kufra (ktory obycajny Prius nema extra velky), co je velka skoda. Ako jediny Plug-in hybrid (mozno okrem Ioniq-u) ponuka realne nizke prevadzkove naklady aj ked mu dojde stava...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Podla US metodiky vypoctu kufra sa Prius a Plug-in velmi nelisia (berie sa plny objem po strechu):
- Prius 24.6/27.4 cu.ft. (podla verzie)
- Prius Plug-in 19.8 cu.ft., co je nad priemerom kompaktnych aut v US (+ kufor je sirsi ako v Priuse).
Ak zoberieme do uvahy, ze je to liftback kde sa da sklopenim sedadiel vytvorit velky priestor, potom nevidim dovod preco by to nemohlo byt rodinne auto. Ak treba 5. miesto, potom sa kupuje MPV.

Plugin má myslím díky větší baterce zvýšené dno kufru a taky výšší težiště a přestože použili lehčí lithiouvou baterku tak je težší na zadek. Aby ten zadek aspoň trochu odlehčili a udrželi nízkou spotřebu tak zakázali 5. pasažéra a dveře od kufru museli udělat z uhlíku ;)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Toyota je o bezpecnosti a spolahlivosti, lithiove baterie dala do kufra mimo priestoru pre pasazierov a 2-3x ich zabezpecila. Osobne mi to vyhovuje, pretoze auto ma vydrzat min. 20 rokov a statisice kilometrov aj na nasich cestach :)
Vyskum ohladom spolahlivosti a zivotnosti Li-ion pokracuje, buduca generacia bude zase o nieco lepsia.

Já měl na mysli hlavně jízdní vlastnosti a rozložení váhy a těžiště. Dokonce myslím že u pluginu zrušili vzádu i stěrač aby ušetřili váhu.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Losi test som videl zatial len pre obycajny Prius a dopadol velmi dobre, ako lepsie hatchbacky. Plug-in ma o 60% zvyseny "skrut", zatial sa v recenziach nestazovali ...
Stierac vzadu nemoze byt z dovodu specialne tvarovaneho zadneho skla (podobne ako Peugeot RCZ).

Nevytvarovali to sklo spíš jako následek toho, že tam nedali ten stěrač než naopak?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mozno to suvisi s pritlakom a aerodynamikou, ale to su len dohady. S hmotnostou to suvisi asi len ciastocne (usetrili par kilogramov voci 120kg baterii).

A proč ty stěrače teda nechali u nepluginovejch modelů, aby jim zhoršili aerodynamiku a přítlak?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Asi sme sa nepochopili, zadne sklo s priehlbinou je podla mojho nazoru vec aerodynamiky a zlepsenia jazdnych vlastnosti.

off

Intelův AP se předvádí
https://youtu.be/JEQESxJgHLQ

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

off

FF se snaží seč může aby to vypadalo že žije. I když mu snad odešlo komplet design odděleni a velká část managementu a továrna je v nedohlednu.
https://www.theverge.com/platform/amp/2017/5/8/15584360/faraday-future-watch-new-video-ff91-electric-car

A něco pro Pepíka. Tady ten šikmovoký brýlatý pán někde uprostřed tohoto videa je dizajnér, který mu nadizajnoval tu jeho i3 ;)
https://youtu.be/qqUcKbMzZNM

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jo Toyota ta na baterkáče a downsájzing zvysoka peče, tá má těch ekokreditů předplaceno na pěknejch pár let dopředu. Tu nikde bota netlačí. Jenom v Číně udělali v kooperaci s lokálama a maj na trhu 2 baterkáče, takže jsou na rozdíl VW grupensexwágen těžce vyzívaný :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

35km to už i Shade z kopce dá víc na el. .Hanba Toyota.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To si povedal len dolnu hranicu (35km), horna hranica je 70km (realne udaje z PriusChat), priemer je 40-50km. To postacuje pre vacsinu ludi na dochadzanie do prace. Navyse, mala bateria (8.8kWh) je "prispevok ku ekologii".

Obrázek uživatele ozana

a velká "baterka" je velký příspěvek k ekologii.

---

Jezdím na proud, najeto 75 tisíc km. G-E STROMOS 7,5 let a 75 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ekologia je o kompromisoch. Napr. z jedneho 60 kWh BEV sa da urobit cca 7x PHEV(8.8kWh).

Mimo jiné začínají američani ujíždět na elektrických sekačkách a jak bylo jeden o v jednom videu. Cool je dnes to, co je na elektřinu.

Jenda z těch nejlepších sekaček https://youtu.be/Pdd767UL_eU

Snad se ji během pár let taky dočkáme... ty z mountfieldu jsou sice fajn, ale to EGO je přece jen propracovanější.

pan Eric Novak má postavičku jak typický Honza Novák :-)

V radiu jsem zachytil reklamu na nejakou elektrickou Husqvarnu "s vykonem benzinove". Nic blizsiho nevim, ale treba by to stalo za podivani.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Aku sekačky se tu prodávaj už dávno.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jistě, ale ne s takovým výkonem a pojezdem.

Jelikož jsou lehčí tak pojezd tolik nepotřebujou. Zrovna ta co tam ukazuje pojezd taky nemá. ;)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Moje chyba, omlovám se, tady je ta s pojezdem: https://www.youtube.com/watch?v=_0hZMgFL2rw&t=220s

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Sekačky jsou stejně jako spousta ostatních věcí uměle vytvořený bussines parazitující na blbosti lidí.
Já sekám zahradu ruční vřetenovou sekačkou, která:
potřebuje pouze lidskou sílu. Nesmrdí, nehlučí, netahám za sebou kabel a hlavně neničí trávník jako všechny rotační sekačky.
Zahradu posekám rychleji než soused s benzínovou sekačkou s pojezdem a neprudím při tom nikoho. Narozdíl od souseda mám trávník krásně zelený a hebký .
Jenže když Béďa Trávníček zavelí, že si každý správný borec ke své řadovce s šestimetrovým pásem trávy musí pořídit zahradní traktor, tak se všichni poserou a honem běží točit kolem.

Nevím, jak by jsi chtěl sekat zahradu 55x60 metrů (mínus chata). Se dvěma benzínovýma nejsilnějšíma Stigama to sekáme cca 1,5 - 2 hodiny. To bych s ruční fakt nedal a tebe by to po celodením sekání taky určitě rychle přešlo. Na šmoulovské zahrádky 5x5metrů, proč ne.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Právě šmoulovské zahrady do 300m₂ mám na mysli.

Tak tu si můžeš stříhat nůžkama na nehty :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jojo :-)
...//vimeo.com/34962934

My měli vřtenovou Husqarnu a nebyla to žádná slast, natož s tím sekat přes 1000 m2, teď mám aku a je to pohoda, taky nikoho nerušim a reklamy nesleduju ;) Benzínovku jsme nikdy neměli.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicProdej pneu 100% onlineKariéra EVC GroupNabíječky elektromobilů Circontrol

Newsletter