Nový Passat GTE přijíždí na start jako Limuzína a Variant

Volkswagen pokračuje v elektrifikaci pohonu. Po modelu Golf GTE následuje nyní další velkosériově vyráběný model s hybridním pohonem a možností externího nabíjení: Volkswagen Passat GTE.

Volkswagen pokračuje v ofenzivě v oblasti elektrické mobility dalším hybridním vozem s externím nabíjením. Passat GTE má výkon 218 k a dojezd až 50 km v čistě elektrickém režimu. Jde o první hybridní model Volkswagen s možností externího nabíjení ve střední třídě.
foto: Volkswagen

TISKOVÁ ZPRÁVA

Nová varianta oblíbeného manažerského i soukromého vozu představuje novou generaci mobility, která umožňuje jízdu s nulovými emisemi na krátké vzdálenosti i cestování na dlouhé vzdálenosti s veškerým komfortem a bezpečností.

Tento Volkswagen tak propojuje současnost s budoucností. Je to vůz, který boduje nejen nejprogresivnějším systémem pohonu naší doby, ale také inovativními asistenčními, informačními a zábavními systémy, jejichž šíře nabídky je v segmentu střední třídy bezkonkurenční.

auto nový Volkswagen Passat GTE plug-in hybrid

foto: Volkswagen

Volkswagen Passat GTE přináší do své třídy zcela nová měřítka hospodárnosti. Přestože jeho hybridní systém dosahuje nejvyššího výkonu 160 kW/218 k, činí kombinovaná spotřeba paliva EU pouhých 1,6 l/100 km a kombinovaná spotřeba elektrické energie 12,2 kWh/100 km (Variant: 12,4 kWh/100 km).

auto nový Volkswagen Passat GTE plug-in hybrid

foto: Volkswagen

V režimu čistě elektrického pohonu je možné na jedno nabití překonat vzdálenost až 50 kilometrů. Nový Volkswagen se za normální provozních podmínek rozjíždí vždy čistě elektricky, a tím bez emisí.

Režim „E-Mode“ může být aktivován také tlačítkem – například na konci jízdy při vjezdu do města. V některých evropských městech, jako je Londýn, jsou proto řidiči modelu Passat GTE osvobozeni od jinak běžné povinnosti platit mýtné poplatky za vjezd do centra.

Passat GTE je samostatná výbavová linie. Výbava kromě jiného zahrnuje individuální prvky, které byly koncipovány speciálně pro model Passat GTE. V oblasti přídě mezi ně patří specifická chromovaná maska chladiče s výrazným modrým pruhem.

auto nový Volkswagen Passat GTE plug-in hybrid

foto: Volkswagen

Modrá barva symbolizuje u značky Volkswagen elektrickou mobilitu. Progresivní charisma modelu Volkswagen Passat GTE je umocněno zcela nově navrženým nárazníkem s charakteristickými světly LED pro denní svícení ve tvaru písmene C, které patří společně s modrými stylistickými prvky mezi rozpoznávací znaky všech elektromobilů a hybridních modelů s možností externího nabíjení značky Volkswagen.

Rovněž interiér byl koncepčně přizpůsoben novému systému pohonu. Inženýři a designéři upravili panel sdružených přístrojů a do sériově dodávaného informačního a zábavního systému vložili speciální menu se specifickými funkcemi a ukazateli hybridního pohonu s možností externího nabíjení.

auto nový Volkswagen Passat GTE plug-in hybrid

foto: Volkswagen

Individualizovány byly rovněž sériově dodávané detaily, mezi něž patří modré dekorační osvětlení, kůží obšitý multifunkční volant s modrým stehováním, specifická řadicí páka GTE s modrým stehováním a sedadla s rovněž modrou základní strukturou. Interiér je navíc zušlechtěn ozdobnými prvky se vzhledem hliníku a leskle černým lakem.

Sportovní kontrast k režimu „E-Mode“ vytváří režim „GTE“, který se aktivuje tlačítkem. Passat GTE v něm poskytuje nejvyšší výkon 160 kW/218 k a například řízení a pedál plynu přecházejí v tomto režimu na dynamičtější charakteristiku.

Motor 1.4 TSI přispívá nejvyšším výkonem 115 kW/156 k, elektromotor 85 kW/115 k. Maximální točivý moment hybridního pohonu s možností externího nabíjení činí 400 N.m. Všechny uvedené hodnoty znamenají suverénní dynamiku a mimořádné potěšení z jízdy.

auto nový Volkswagen Passat GTE plug-in hybrid

foto: Volkswagen

Passat GTE, vybavený sériově šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG, která byla vyvinuta speciálně pro hybridní pohon, zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,4 sekundy (Variant: 7,6 sekundy). Nejvyšší rychlost je u obou verzí 225 km/h, v režimu „E-Mode“ 130 km/h.

Modely Passat GTE a Passat GTE Variant, které představují základní stavební kameny v realizaci strategie značky Volkswagen v oblasti elektromobility, budou na evropský trh uvedeny na podzim 2015.

Spotřeba

Volkswagen Golf GTE – spotřeba paliva, l/100 km: 1,7 – 1,5 (kombinovaná); spotřeba elektrické energie, kWh/100 km: 12,4 – 11,4 (kombinovaná); emise CO2, g/km: 39 – 35 (kombinované); třída hospodárnosti: A+

auto nový Volkswagen Passat GTE plug-in hybrid

foto: Volkswagen

Volkswagen Passat GTE – spotřeba paliva, l/100 km: 1,7 – 1,6 (kombinovaná); spotřeba elektrické energie, kWh/100 km: 12,8 – 12,2 (kombinovaná); emise CO2, g/km: 39 – 37 (kombinované); třída hospodárnosti: A+

Volkswagen Passat GTE Variant – spotřeba paliva, l/100 km: 1,7 – 1,6 (kombinovaná); spotřeba elektrické energie, kWh/100 km: 12,9 – 12,4 (kombinovaná); emise CO2, g/km: 39 – 37 (kombinované); třída hospodárnosti: A+

tisková zpráva

19 Comments on “Nový Passat GTE přijíždí na start jako Limuzína a Variant”

  1. Tak ešte sa poriadne
    Tak ešte sa poriadne elektrické auta ani nevyrábajú a už aj v spotrebe elektriny na 100km klamú.. Mala by sa uvádzať spotreba bez klímy a kúrenia.. Tento krám povedzme 16 kWh/100..potom leto 30 stupňov klíma na 23 povedzme 19 kWh.. A spotreba zima.. Mínus 10..v aute 21..a spotreba 24kWh. A zaujímal by ma údaj o batérií.. A spôsobe nabíjania.
    Pridávam sa k tomu co ho hnevá Toyota.. Ze nejdu do Plug-in hybridov.. Majú náskok postupne ho strácajú nezmyslom ako je vodikove auto.. Stačilo vymeniť nimh batériu z Li a pohrať sa s elektronikou…do roka mohlo mať 4-5 Plug-in modelov a ďalšie v Lexus.

  2. Tak to už vypadá trochu
    Tak to už vypadá trochu rozumněji, za prvé je to plug in hybrid a za druhé, pokud bude mít reálný dojezd blížící se oněm 50 km, tak bychom do pár let nemuseli potkávat po městě pasaťácké manažery v kouřících studených motorech TDI. Osobně jsem nedávno zkoušel Mitsubishi Outlander PHEV s podobným papírovým elektro dojezdem, protáhl jsem ho městem i po 4proudovce a byl jsem spokojen. Tedy klasicky až na brutální cenu přes milion.

      1. bohuzel Volvo V60 me k srdci
        bohuzel Volvo V60 me k srdci neprirostlo a povazuju ho za hodne malej kombik (jsem zviklej na A6 Avant, coz je uplne jina liga oproti bezne V60 a prezdiva se ji „lodni kufr“ cehos ja umim vyuzit)

        XC90 neberu jako kombik, to je proste SUV, a ac by se me libila a ma pro me pekny interier (ne to pretlacitkovane retro v predchozich Volvech me opravdu neoslovuje), tak v plug-in je zatim krapet nad moje moznosti a asi jeste par let bude, Passat bude pocitam tak za pulku toho co XC90 v plug-inu

        zatim doslouzi A6 a nove L 450h

Napsat komentář