Volkswagen pokračuje v elektrifikaci pohonu. Po modelu Golf GTE následuje nyní další velkosériově vyráběný model s hybridním pohonem a možností externího nabíjení: Volkswagen Passat GTE.
foto: Volkswagen
TISKOVÁ ZPRÁVA
Nová varianta oblíbeného manažerského i soukromého vozu představuje novou generaci mobility, která umožňuje jízdu s nulovými emisemi na krátké vzdálenosti i cestování na dlouhé vzdálenosti s veškerým komfortem a bezpečností.
Tento Volkswagen tak propojuje současnost s budoucností. Je to vůz, který boduje nejen nejprogresivnějším systémem pohonu naší doby, ale také inovativními asistenčními, informačními a zábavními systémy, jejichž šíře nabídky je v segmentu střední třídy bezkonkurenční.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Volkswagen Passat plug-in hybrid se představí letos v říjnu
Volkswagen připravuje záplavu plug-in hybridů, Škoda Octavia je jistá
Volkswagen Passat GTE přináší do své třídy zcela nová měřítka hospodárnosti. Přestože jeho hybridní systém dosahuje nejvyššího výkonu 160 kW/218 k, činí kombinovaná spotřeba paliva EU pouhých 1,6 l/100 km a kombinovaná spotřeba elektrické energie 12,2 kWh/100 km (Variant: 12,4 kWh/100 km).
V režimu čistě elektrického pohonu je možné na jedno nabití překonat vzdálenost až 50 kilometrů. Nový Volkswagen se za normální provozních podmínek rozjíždí vždy čistě elektricky, a tím bez emisí.
Režim „E-Mode“ může být aktivován také tlačítkem – například na konci jízdy při vjezdu do města. V některých evropských městech, jako je Londýn, jsou proto řidiči modelu Passat GTE osvobozeni od jinak běžné povinnosti platit mýtné poplatky za vjezd do centra.
Passat GTE je samostatná výbavová linie. Výbava kromě jiného zahrnuje individuální prvky, které byly koncipovány speciálně pro model Passat GTE. V oblasti přídě mezi ně patří specifická chromovaná maska chladiče s výrazným modrým pruhem.
Modrá barva symbolizuje u značky Volkswagen elektrickou mobilitu. Progresivní charisma modelu Volkswagen Passat GTE je umocněno zcela nově navrženým nárazníkem s charakteristickými světly LED pro denní svícení ve tvaru písmene C, které patří společně s modrými stylistickými prvky mezi rozpoznávací znaky všech elektromobilů a hybridních modelů s možností externího nabíjení značky Volkswagen.
Rovněž interiér byl koncepčně přizpůsoben novému systému pohonu. Inženýři a designéři upravili panel sdružených přístrojů a do sériově dodávaného informačního a zábavního systému vložili speciální menu se specifickými funkcemi a ukazateli hybridního pohonu s možností externího nabíjení.
Individualizovány byly rovněž sériově dodávané detaily, mezi něž patří modré dekorační osvětlení, kůží obšitý multifunkční volant s modrým stehováním, specifická řadicí páka GTE s modrým stehováním a sedadla s rovněž modrou základní strukturou. Interiér je navíc zušlechtěn ozdobnými prvky se vzhledem hliníku a leskle černým lakem.
Sportovní kontrast k režimu „E-Mode“ vytváří režim „GTE“, který se aktivuje tlačítkem. Passat GTE v něm poskytuje nejvyšší výkon 160 kW/218 k a například řízení a pedál plynu přecházejí v tomto režimu na dynamičtější charakteristiku.
Motor 1.4 TSI přispívá nejvyšším výkonem 115 kW/156 k, elektromotor 85 kW/115 k. Maximální točivý moment hybridního pohonu s možností externího nabíjení činí 400 N.m. Všechny uvedené hodnoty znamenají suverénní dynamiku a mimořádné potěšení z jízdy.
Passat GTE, vybavený sériově šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG, která byla vyvinuta speciálně pro hybridní pohon, zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,4 sekundy (Variant: 7,6 sekundy). Nejvyšší rychlost je u obou verzí 225 km/h, v režimu „E-Mode“ 130 km/h.
Modely Passat GTE a Passat GTE Variant, které představují základní stavební kameny v realizaci strategie značky Volkswagen v oblasti elektromobility, budou na evropský trh uvedeny na podzim 2015.
Spotřeba
Volkswagen Golf GTE – spotřeba paliva, l/100 km: 1,7 – 1,5 (kombinovaná); spotřeba elektrické energie, kWh/100 km: 12,4 – 11,4 (kombinovaná); emise CO2, g/km: 39 – 35 (kombinované); třída hospodárnosti: A+
Volkswagen Passat GTE – spotřeba paliva, l/100 km: 1,7 – 1,6 (kombinovaná); spotřeba elektrické energie, kWh/100 km: 12,8 – 12,2 (kombinovaná); emise CO2, g/km: 39 – 37 (kombinované); třída hospodárnosti: A+
Volkswagen Passat GTE Variant – spotřeba paliva, l/100 km: 1,7 – 1,6 (kombinovaná); spotřeba elektrické energie, kWh/100 km: 12,9 – 12,4 (kombinovaná); emise CO2, g/km: 39 – 37 (kombinované); třída hospodárnosti: A+
Tak ešte sa poriadne
Tak ešte sa poriadne elektrické auta ani nevyrábajú a už aj v spotrebe elektriny na 100km klamú.. Mala by sa uvádzať spotreba bez klímy a kúrenia.. Tento krám povedzme 16 kWh/100..potom leto 30 stupňov klíma na 23 povedzme 19 kWh.. A spotreba zima.. Mínus 10..v aute 21..a spotreba 24kWh. A zaujímal by ma údaj o batérií.. A spôsobe nabíjania.
Pridávam sa k tomu co ho hnevá Toyota.. Ze nejdu do Plug-in hybridov.. Majú náskok postupne ho strácajú nezmyslom ako je vodikove auto.. Stačilo vymeniť nimh batériu z Li a pohrať sa s elektronikou…do roka mohlo mať 4-5 Plug-in modelov a ďalšie v Lexus.
Vytápění v zimě zajistí
Vytápění v zimě zajistí spalovací motor.
Takže ešte horšie.. 18kWh
Takže ešte horšie.. 18kWh plus 2 litre benzínu 🙂
Keď sa už začne vyrábať
Keď sa už začne vyrábať Passat plug-in-hybrid, tak si myslím, že by sa mohli nad tým zamyslieť aj v okrídlenom šípe a pustiť vonku tiež nejakú lastovičku oktavičku alebo superbíka. Čo vy na to v MB?
Pokud si pamatuji dobře,
Pokud si pamatuji dobře, tak dle oficiální zprávy Superb hybridní ústrojí dostane, kdy to bude ale řečeno nebylo, konkrétně Winifried povídal že „během několika let“
První bude Škoda Superb
První bude Škoda Superb plug-in hybrid už příští rok.
Tak to už vypadá trochu
Tak to už vypadá trochu rozumněji, za prvé je to plug in hybrid a za druhé, pokud bude mít reálný dojezd blížící se oněm 50 km, tak bychom do pár let nemuseli potkávat po městě pasaťácké manažery v kouřících studených motorech TDI. Osobně jsem nedávno zkoušel Mitsubishi Outlander PHEV s podobným papírovým elektro dojezdem, protáhl jsem ho městem i po 4proudovce a byl jsem spokojen. Tedy klasicky až na brutální cenu přes milion.
jsem docela zvedavej na
jsem docela zvedavej na cenu, konecne totiz bude plug-in kombik 🙂
V kombíku už je od roku
V kombíku už je od roku 2013 Volvo V60 PHEV…. 🙂 Jelikož nyní čekáme na novou XC90 PHEV – mohu všechny příznivce nalákat na odprodej naší V60 (předpoklad listopad/prosinec):-)
bohuzel Volvo V60 me k srdci
bohuzel Volvo V60 me k srdci neprirostlo a povazuju ho za hodne malej kombik (jsem zviklej na A6 Avant, coz je uplne jina liga oproti bezne V60 a prezdiva se ji „lodni kufr“ cehos ja umim vyuzit)
XC90 neberu jako kombik, to je proste SUV, a ac by se me libila a ma pro me pekny interier (ne to pretlacitkovane retro v predchozich Volvech me opravdu neoslovuje), tak v plug-in je zatim krapet nad moje moznosti a asi jeste par let bude, Passat bude pocitam tak za pulku toho co XC90 v plug-inu
zatim doslouzi A6 a nove L 450h
Naprosto chápu – i já jako
Naprosto chápu – i já jako dřívější Audinář musím zamáčknout slzu pokaždé, když si vzpomenu na první generaci Allroadu, která oplývala prostorem – s dnešní A6 neporovnatelné.
reklama na VW !!
Kdybyste
reklama na VW !!
Kdybyste krom neurčeného pisálka „redakce“ napsali taky SOUHRN SPECIFIKACÍ PŘEHLEDNĚ a nikoli ty reklamní keci jak je to hezké jak se to povedlo a blablablablabla !!
A NÁHON TO MÁ NA PŘEDNÍ NEBO ZADNÍ NEBO OBĚ??
Jedná se o tiskovou
Jedná se o tiskovou zprávu, jak je v textu vyznačeno. Jakmile budou k dispozici podrobnější informace, přineseme je. Zanedlouho se v Amsterdamu bude konat živá předváděčka auta, kde bychom měli být, takže přineseme i první dojmy.
ok díky, budemese těšit
ok díky, budemese těšit
naprosto ideálne vozidlo,
naprosto ideálne vozidlo, teda až na cenu 🙁
Toyota, ber si príklad a začni so svojích hybridov robiť plug-in hybridy. A hlavne nech to nevypadá ako Toyota Mirai, to sa z europskeho trhu môžete rovno pobrať späť do krajiny vychádzajúceho slnka.
Dělej toyoto dál svoje
Dělej toyoto dál svoje běžné hybridy, vyzkoušenou a levnou technologii, a můžou vypadat i jako mirai, aspoň si to nikdo nesplete s koncernem. Taky názor, viď?
Mam Toyotu rad, sam na
Mam Toyotu rad, sam na jednej jazdim a v rodine ich je 5, ale hnevaju ma že sa nezameriavaju na auta do zastrčky.
A miraj je vážne škaredy.
Mirai je krásný, vypadá
Mirai je krásný, vypadá jako ninja – nádhera: http://insideevs.com/toyota-mirais-request-portal-california-opens-july-20th/
Přicházející 4. generace
Přicházející 4. generace Priusu bude mít ve verzi PHEV dojezd 30-35 mílí, tedy opět >50 km 🙂