Nový Nissan Leaf by mohlo následovat elektrické SUV

Šéf Nissanu tleská Tesle za elektromobil Model 3. A přitom samozřejmě vymýšlí strategii jak konkurenci předehnat. Kromě nového Nissan Leaf se prý chystá také elektrický crossover a dokonce sporťák.

Koncept elektromobilu Nissan je inspirován předváděcím vozem IDx, představeným poprvé v roce 2013 na autosalonu v Tokiu. A vypovídá mnohé o tom jak by mohl vypadat následovník současného Leafu.
foto: Nissan

Tesla Model 3 i Chevrolet Bolt jsou už elektromobily doslova na spadnutí a oba nabídnou výrazně lepší specifikace než dosluhující Nissan Leaf.

A to i navzdory aktuální nejnovější verzi Nissan Leaf s 30kWh baterií. Je proto prakticky jisté, že v Nissanu se pilně pracuje na jeho nástupci/druhé generaci.

Nissan už v nedávné minulosti leccos naznačil koncepty Nissan Sway (autosalon Ženeva 2015), který byl velmi podobný Boltu, a Nissan IDS (autosalon Tokio 2015), který byl zase sportovnější variací na Nissan Leaf. Autu je už šest let a prodalo se ho přes 200 000 kusů, takže je čas na změnu.

Nejpravdodobněji bude nový Leaf představen někdy na konci letošního nebo začátkem příštího roku. Shiro Nakamura, senior vice prezident Nissanu, aktuálně v rozhovoru pro britský AutoExpress řekl, že toto auto by mohlo být následováno plně elektrickým /crossoverem a snad i sportovním vozem (Nissan Esflow?).

galerie: Nissan Sway
Nissan Sway Nissan Sway Nissan Sway

Nakamura dále řekl, že pro „elektromobily vidí mnohem více příležitostí, než jen hatchback“. Jinými slovy, úspěch Tesla Model S, Tesla Model X a nejnověji Tesla Model 3 dává velkým automobilkám jistotu, že elektromobily jsou ta správná cesta a lze tento typ pohonu rozšířit i do dalších segmentů/typů vozidel.

Ostatně, mnozí už to činí – Audi chystá své elektrické SUV s dojezdem 500 km, Porsche bude mít úžasný stroj Mission E. A další na sebe nenechají dlouho čekat.

Klíčová ale v tomto případě bude pro Nissan modulární architektura podobná té, kterou dnes využívá například Volkswagen. Ten dokáže snadno stavět auta jako a vkládat do nich alternativní typy pohonů podle potřeby, od hybridního přes plug-in hybridní až po nebo plně elektrický.

Podle Nakamury ale nebude mít Nissan první auta postavená na této nové architektuře dříve než během následujících pěti let. Nebude už pozdě? Tak či onak, Nissan si zatím vše kolem nových elektromobilů nechává pěkně v tajnosti. A ještě nějakou dobu to tak zůstane.

34 Comments on “Nový Nissan Leaf by mohlo následovat elektrické SUV”

  1. Mimochodem když už jsme v
    Mimochodem když už jsme v očekávání nového Nissanu, doufám, že ať už to bude něco jako Sway, nebo něco jako IDS, nebo něco mezi tím, tak že Nissan zachová tu voličku jízdních režimů („joystick“) jaký je u Leafa. Docela jsem si na to zvykl a ve srovnání s řadící pákou např. u VW e-UP to považuji za mnohem komfortnější řešení. Ale je docela možné, že Nissan přijde ještě s něčím jiným.

    1. Ahoj, trochu OT dotaz –
      Ahoj, trochu OT dotaz – nevis, jestli neutral je u Leafa jen odpojeni motoru od elektriny (a prevodovka neni dostatecne samosvorna – pisou pomer 8, to uz mi prijde celkem dost) nebo se tam skutecne neco rozpoji? Predpokladam to prvni, ale zajimalo by me to z technickeho hlediska. Dik

  2. Neprověřoval jste někdo
    Neprověřoval jste někdo možnost koupě Leafa z USA(zda ty auta nemají nějaký problém)? Viz: mobile.de/cz/kategorie/osobn%C3%AD-v%C5%AFz/vhc:car,pgn:1,pgs:10,srt:price,sro:asc,ms1:18700_53_,frn:2013,prx:17500

    Ty první kusy v rozmezí ceny 250-300 a jsou dotaženy z Ameriky, nejčastěji do Vilniusu v Evropě. U dvouch je zmíněn přímo USA prodejce z Floridy – tam co měly u prvních verzí průser s baterkama pro vysoké teploty.

    Pokud by byly tyto auta OK a bez dalších poplatků, tak cena by už byla hodně zajímavá.

    3-letá ojetina za poloviční cenu oproti novému autu je pořád zajímavá a ekonomicky smysluplná.

      1. No mne treba ne – na denni
        No mne treba ne – na denni dojizdecky (do prace, vylety po okoli) staci bohate i leaf, na dlouhe cesty naopak nestaci ani model S (ani na blbou cestu z Ostravy do Prahy). Tzn vyhoda vyssiho dojezdu mezi modelem S oproti Leafu je velmi mala (je par cest ktere by se s modelem S jeste daly ale s Leafem ne).
        Mnohem vetsi problem nez dojezd u EV je podle me cena EV…

          1. No tak jasne, teoreticky to
            No tak jasne, teoreticky to jde, ale kdo by se chtel do prahy plahocit s omezovacem na 100km/h. Nerikam ze clovek musi jet 150 a vice (sam jezdim 140 tachometrovych, rychleji rpakcitky ne), ale tesla to nezajede ani pri 130… navic taky kdyz jedu do prahy, tak jsem vetsinou rad ze trefim tam kde chci a ze tam nekde zaparcim, jeste abych tam hledal parkovaci misto s nabijeckou (no v zasade rychlonabijckou, pokud bych potreboval jeste ten den zpatky)….
            Jak pisu – na jezdeni do prace a vicemene po okoli bych bral EV urcite (pri 2 autech v rodine – 1EV + jeden spalovak), mit EV jako univerzalni auto i na dalkove cesty mi prijde dneska nepouzitelne (jak pouzitim tak cenou, ktera astronomicka i pro dost nadprumerne vydelavajici lidi).

            1. tak z ostravy do Prahy je to
              tak z ostravy do Prahy je to neco mezi 330 a 370km podle toho, ze ktere casti Ostravy a do ktere casti Prahy jedete.

              Z vlastnich zkusenosti muzu rict, ze 330km jezdime casto a bez zasadnich potizi, ale na 370km bych jiz musel omezit rychlost na dalnicnich usecich a na okreskach jet 90 anebo si udelat u nejake nabijecky kratkou pauzu. Bohuzel mezi Ostravou a Prahou je jen CEZacka v Hradci, ktera neni zrovna proslula spolehlivosti. At tak ci tak, s Modelem S se jiz da pokryt drtiva vetsina dlouhych cest po CR. A s 90D to bude jeste o trochu lepsi.

                1. No ano, a razem dojedes
                  No ano, a razem dojedes pomalu kamkoliv, staci jeden SCH v republice a uzitecnost tesly je najednou absolutni, zatimco leaf ti bude vzdy nahovno. Jiste chapu pro lidi co chteji jen jezdit po meste leaf staci, ale pro me je logictejsi si priplatit a poridt teslu a vedet ze s ni dojedu zachvili kamkoliv po republice nebo dokonce treba az do spanelska. Nez kupovat EV s kratkym dojezdem a jeste zivit jakysi spalovak na delsi cesty.

                2. Ideální je Tesla + něco
                  Ideální je Tesla + něco menšího. 🙂
                  Jinak ve Vystrkově má být i 6x CHAdeMO/Combo/Mennekes, takže ani majitelé EV s kratším dojezdem nepřijdou zkrátka,. Jen se prostě musí smířit s tím, že jejich cesta bude časově o něco delší. Mám na mysli samozřejmě po ČR, ne to Španělsko. 🙂
                  Nissan bude muset pořádně zabrat, aby to srovnal.

                3. 6x CHAdeMO/Combo/Mennekes –
                  6x CHAdeMO/Combo/Mennekes – jako součást SC od Tesly nebo bude dělat Eon?

                4. Tedy tomu rozumím takto
                  Tedy tomu rozumím takto správně?:
                  – Eon postaví SC a ty předá Tesle, která je bude provozovat
                  – a zároveň staví 6xnezávislé stojany, které bude provozovat Eon(bude zajímavé jaký zvolí obch. model).

                5. Jestli EON předá SC Tesle
                  Jestli EON předá SC Tesle a ta je bude provozovat, to netuším a ani jsem se na to neptal, beru to tak, že Tesly budou mít SC zdarma, takže z hlediska uživatele je jedno, kdo tu stanici provozuje a kdo co komu platí. U ostatních stojanů bude přístup přes kartu EONu nebo placení platebními kartami. Cena dosud nebyla stanovena. Uvedení do provozu se předpokládá v červnu 2016.

                6. Ja si osobne myslim, ze SC
                  Ja si osobne myslim, ze SC pro Teslu 3 uz nebude zdarma. Zdarma to zustane jen pro stare Modely S a X.
                  Je to podle meho nazoru podobne jako se satelitem Skylink. Az bude dost aut, bude se za to platit. Tesla i EON s tim do budoucna pocita. Jen ze SC Tesla, bude SC EON a ten auta neprodaval, ten nabijeni zdarma nesliboval.
                  Tesla bude dal prodavat auta a mistni prodejci elektriny budou prodavat elektrinu na SC.

            2. K dojezdu už se vyjádřil
              K dojezdu už se vyjádřil F.Kubiš přede/pode mnou, tak jen poznámka k tomu „hledání parkovacího místa s nabíječkou“. Pokud někam jedu s EV, tak nikdy naslepo. Předem vím, kde je nabíječka. Není problém prohlédnout si místo nebo alespoň příjezd na Street View na Google mapách apod. Zejména v Praze si pak vyberu tu, která je buď nejblíž místu, kam potřebuji, anebo si zajedu na rychlonabíječku (ČEZ, Autobond) a pak na místo určení. Takže ve finále pak hledám místo k zaparkování tak jako každý jiný řidič se spalovákem.

              1. No ano mozne to samozrejme
                No ano mozne to samozrejme je,

                ale zatimco spalovakem vyjedu v 5 z domu v Ostrave a 8 30 parkuju u klienta v praze, tak s tim EV bych musel napred dobit nekde po ceste, pak teda znova v praze (nebo mit klienta s nabijeckou coz nejsou). A vyjizdel bych jako kdy, ve 3 rano?

                1. Pokud chcete být v Praze v
                  Pokud chcete být v Praze v 8:30, tak vyjedete z Ostravy ve 4:30 a po cestě dáte půl hodinu pauzu na dobití (Brno, od června Vystrkov). Samozřejmě musíte v Praze dobít na zpáteční cestu.

                  Jet 3.5 hodiny v kuse, to je masakr, nic pro mě. To si radši přivstanu a udělám si přestávku, i když bych nemusel. A to jezdím trasy i přes 4.5 hod, kde už přestávku udělat musím, i kdybych nechtěl.

                2. Pendolino to dělá za 3
                  Pendolino to dělá za 3 hodiny se snídaní v jídelním voze nebo přinesenou na místo a internetem tam a s obědem či večeří a internetem nazpátek v cenách kolem 400-600 Kč zpáteční jízdenka. Regiojet s nabídkou donášky jídla na místo v neskonale větším komfortu sedaček (hlavně Relax a Bussines) za 3:20 hod. a u relaxu kolem 600 Kč s tím, že hodně věcí je v ceně. V Praze všude rychle dopraví metro za 20-30 Kč nebo celodenní jízdenka za stovku. V létě Rekolo.cz. Pro destinace mimo MHD levně taxíky Liftago, Uber a další. Ostatně i vlakoví dopravci mají smlouvy se svými taxíky, Regioejt dokonce Green taxi a Tick tack spoluvlastní.
                  Prostě brát do Prahy z Ostravy auto po tankodromu D1 se zácpami, nehodami, opravami a dalšími lahůdkami, kromě vožení nějakých obrovských nákladů, je dnes nesmysl.

                3. no
                  no nevím
                  pendolíno-elektrika
                  regiojet-elektrika
                  metro-elektrika
                  u liftaga i uberu by mohli chytit teslu,už tam jezděj
                  nikde žádný slušný čmoudík,to by někteří nepřežili
                  🙂 🙂 🙂

                4. No srovnani kulha v tom, ze
                  No srovnani kulha v tom, ze autem je to 3,5 hodky od dveri ke dverim, vlakem 3,5 hodky z nadrazi na nadrazi…. nicmene je fakt, ze pokud jedu nekam rozumne primo do centra v praze, tak to beru vlakem, casto bohuzel jedu nekam za Prahu, coz autem je treba 15 minut navic, zatimco hromadnou dopravou/taxi uz dost z ruky…

            3. Tak ja si neviem prestavit
              Tak ja si neviem prestavit vyse 300 km na jeden zatah. Tesla S a aj 3 ma vacsi dojazd nez mam ja schopnost vydrzat neist na toaletu :), takze je idealne ju dat na 5-10 minut nabijat zatial co ja si dokoncim svoje veci 😉

              Osobne si myslim, ze realny dojazd nad 300km je plne postacujuci prakticky pre 100% ludi samozrejme ak pocitam s dostatocne velkou sietou SC a velkym mnozstvom nabijaciek na cielovom mieste (ved sa casto potrebujem v ten isty den aj vratit spat).

              1. No ano, auto se schopnosti
                No ano, auto se schopnosti ujet po dalnici 300km (z 80% nabiti) je i podle me naprosto dostatecne (pri nabijecim casu 20-30minut). Nicmene to predpoklada hustou sit rychlonabijecek (aby clovek mohl vyuzit tech 300, a nemusel uz stavet po 150, porotze dalsi bude az za 200 a to uz nedojede). Nicmene ta husta sit rychlodobijecek a sit „destination charging“ dneska neni, jestli bude za 20 let rychlonabijecek jak dneska benzinek a a na vetsine mist nebude problem v cili auto aspon nejak dobit tak ano – auto s dojezdem jako tesla model S by bylo v pohode, ale dneska kdy ta sit rychlonabijecek temer neexistuje a do nejakeho optimalniho pokryti ma extremne daleko, si stojim za tim, ze EV ma smysl hlavne jako „druha auto v rodine“ na dojizdeni v okoli domu, kde ho dobijite (a klidne tim „druhym“ auto muzete najet za rok i vice nez nez tim spalovakem, ktere budete mi k tomu….

          1. Jelikož jsem už naději na
            Jelikož jsem už naději na dotaci tento rok pohřbil, tak rozvažuju nad variantou nového Leafa s cenou někde lehce nad 500t kč(odhaduju, že by se tam cena mohla dostat díky množstevní objednávce více zájemců) a mezi ojetinou. S těma ojetinama přes Vilnius tu asi nikdo zkušenosti nemá, takže nezbývá než napsat přímo prodejci o více informací, třeba se k tomu časem dokopu.

            1. Laicky odhad – je to prilis
              Laicky odhad – je to prilis levne na to, aby to byla pravda – proc by to prodavali za pulku toho, co Nemci na stejnem serveru?

              Takze bud (nejpravdepodobneji) je to uplny podvod (typu: „posli prachy na dopravu“) nebo bude drahe to v Evrope zlegalizovat. Pripadne nejake problemy typu „nabijecka nefunguje na 230V“….

                1. Omlouvám se, že jsem si
                  Omlouvám se, že jsem si úvah o zakoupení amerických verzí Nissanu Leaf nevšimnul dříve.
                  POZOR! Opravdu s tím bude v Evropě problém! Měl jsem v nabídce koupi v březnu 2014 jeden takový Leaf, který si dle majitele zakoupil a nechal dovézt německý VW, aby se v tom mohli pošťourat. Servisoval ho v Pardubicích v AutoInn a tam mi potvrdili, že záruka nulová. Servis jak čeho. Aby to umělo evropskou navigaci a komunikaci s mobilem, tak za 50 tisíc vymění celý středový sloupek. Je to prý otázka HW, ne SW. Tak jsem ho za 550 tis. Kč jako jetý s 22 tis. km nekoupil a jezdím od dobna 2014 v novém Peugeotu Ion. Jinak byl v metalíze a v plné palbě, včetně solárního panelu v zadním spojleru.

                2. A já přehlídnul, že
                  A já přehlídnul, že nejde o Teslu.

Napsat komentář