Magazínu Electrive.com se podařilo zjistit několik zajímavých podrobností k novému 60kWh Leafu. Třeba to, že baterie stále nebude mít kapalinové chlazení.
foto: Nissan
Ačkoliv měl být nový Nissan Leaf s 60kWh baterií představen už na aktuálním autosalonu v Los Angeles, kvůli zatčení Carlose Ghosna musela být premiéra odložena.
Z německých zdrojů a dealerské prezentace Nissanu se redaktorům Electrive.com podařilo zjistit, že nová verze elektromobilu Nissan Leaf s 60kWh půjde v Evropě do prodeje už v květnu 2019.
Využitelná kapacita baterie bude právě oněch 60 kWh. Navýší se i rychlost stejnosměrného nabíjení, a to až ke 100 kW (stále CHAdeMO). Podle dostupných informací ale Nissan stále nehodlá vybavit nový vůz kapalinovým chlazením baterie. Místo toho přidá další větrák. Je otázka, jestli to pomůže.
Bateriové články v nové baterii budou značky LG Chem, která, zdá se, bude dodávat pro Nissan i do budoucna, a tak se s nimi nejspíš setkáme i v dalších připravovaných elektromobilech.
Výkon nového Leafu e-Plus stoupne ze 110 kW na 149 kW. Cena elektromobilu Nissan Leaf e-Plus s 60kWh baterií stoupne o 5800 eur. Leaf se 40kWh baterií zůstane samozřejmě i nadále v prodeji.
„Ačkoliv měl být nový Nissan Leaf s 60kWh baterií
„Ačkoliv měl být nový Nissan Leaf s 60kWh baterií představen už na aktuálním autosalonu v Los Angeles, kvůli zatčení Carlose Ghosna musela být premiéra odložena.“ Z toho plyne:
a) jedna z největších automobilek světa Nissan – Renault – Mitsubishi nedokáže zorganizovat předvedení nového modelu vozu kvůli zavření jednoho z členů vedení. Podivné. Pak je neschopná a na zavření.
b) jedna z největších automobilek světa Nissan – Renault – Mitsubishi nedokáže zorganizovat předvedení nového elektrického modelu vozu kvůli zavření jednoho z členů vedení, který je shodou okolností jejich propagátorem a nositelem myšlenky elektormobility. Pak je to vítězství ropáků, páč jejich nové sračkomety na autosalonech určitě k vidění budou.
Rapidgate pokračuje! Vítejte v dinosaurský realitě. Já se
Rapidgate pokračuje! Vítejte v dinosaurský realitě. Já se jen tak z pérdele před pár měsíci strachoval, aby se na to zase nevyprdli a voni se na to zase vyprdli ty holmci. To je slušnej výsměch. :)))
Prej se to bude jmenovat e-Mínus :)))
Hele a Bolt prej taky nemá aktivní chlazení. Pravda nebo ne? To mi nějak komplet uniklo.
Treba tomu ten vetrak dost pomuze. V Ioniqu to funguje.
Ale
Treba tomu ten vetrak dost pomuze. V Ioniqu to funguje.
Ale chapu to nas…nim, vidim to podobne. Ale budme spravedlivi, musime pockat az to nekdo poradne proklepne.
Tak určitě, v Priusech jsou taky jen větráky a je to v
Tak určitě, v Priusech jsou taky jen větráky a je to v pohodě.
Jenže Bjorn natrefil na rapidgate i u 40 kWh Nissana e-nv200, který má teplotní management a myslím že taky jenom s větrákem. Takže moc tomu nedávám. Prostě to dělaj aby to jakž takž fungovalo a šlus, víc ani ťuk.
https://youtu.be/9c5LykE4J28
Nejsem si jisty, ale nemuze byt rozdil i v pouzitych clancich?
Nejsem si jisty, ale nemuze byt rozdil i v pouzitych clancich? Hyundai pouziva polymerky, ktere maji vetsi rozsah pracovnich teplot, takze to stiha uchladit i vzduchem.
Navic se k chlazeni pouziva v lete vyklimatizovany vzduch z kabiny.
Problem je ze ja skoro neklimatizuju (mimo dalnici). Jen letos
Problem je ze ja skoro neklimatizuju (mimo dalnici). Jen letos sem to nedaval a pri 39 sem to teda dal asi na 32. Me proste ty teplotni prechody vadi vic a aspon sem na to zvyklej 🙂
Tak to já bych nedával… celoročně mám nastaveno v
Tak to já bych nedával… celoročně mám nastaveno v kabině na 22 a téměř na to nešahám, není důvod. Neumím si představit jet v létě bez klímy, i když jenom mimo dálnice, třeba kolona ve městě, to musí být na padnutí.
Ale zase u EV je to výhoda, nezkracuje se vám dojezd 🙂
Ze jsem trochu extrem chapu ale jako 22 v aute uprostred leta
Ze jsem trochu extrem chapu ale jako 22 v aute uprostred leta je moc zas na druhou stranu, to bych zmrznul a z leta nemel uz vubec nic. Lidi jsou proste ruzni.
Navic litam na vetronich a jezdim na kole a tam klima neni a pokud bych zbavlnkovatel v klime tak bych pak kolaboval. Ale v kanclu ji pouzivam. Na 27-28 stupnu.
Jo a jeste tady v Japonsku jsou navic ty vedra vlhky. Ale ja na zadny perspiranty nikdy nebyl, tady stejne nepomuzou. Ale jak rikam, i ja mam hranice, vypada to ze je to k ty ctyricitce 🙂
Tak to máš fakt problém. Nechtěl bych bejt tvůj
Tak to máš fakt problém. Nechtěl bych bejt tvůj spolujezdec.
Manzelka taky klimu nema rada. Jinak bysme se hadali 🙂
Manzelka taky klimu nema rada. Jinak bysme se hadali 🙂
Hlavně že má ráda tebe. A ty ji. Ostatní není
Hlavně že má ráda tebe. A ty ji. Ostatní není důležitý.
To jo. Ja sem asi jeste „vytrenovanej“ ze sociku z Embecka a
To jo. Ja sem asi jeste „vytrenovanej“ ze sociku z Embecka a Lady 1500. Vejlety do Jugoslavie atd. a klima zadna. A to ani po dalnicich. Proste to jinak neslo a vsichni taky jezdili… 🙂
Je 52 ac mi to nejak nedochazi 🙂
Je 52 ac mi to nejak nedochazi 🙂
Tak to mate pravdu. Spis to taky vidim blede ale mozna, mozna
Tak to mate pravdu. Spis to taky vidim blede ale mozna, mozna ze nas Nissan prekvapi.
Ioniq ma v baterii na chladenie vyparnik klimatizacie s
Ioniq ma v baterii na chladenie vyparnik klimatizacie s ventilatorom
https://www.ioniqforum.com/forum/234-hyundai-ioniq-electric-ev/8874-management-battery-temperature-4.html
podobne ako ENV200
https://evobsession.com/nissan-e-nv200-uses-air-conditioning-cool-battery/
Šíleně děsivé a děsivě šílené. Udělat potřetí,
Šíleně děsivé a děsivě šílené. Udělat potřetí, resp. počtvrté tak fatální chybu, tak tomu říkám řízená sebevražda.
no tak ne nadarmo ho zavřeli že … 😉 dyt je to od 2011
no tak ne nadarmo ho zavřeli že … 😉 dyt je to od 2011 ostudný vývoj a celý svět ví že primárně jim de stejnak o autopopelnice 😉
Navýší se i rychlost stejnosměrného nabíjení, a to až
Navýší se i rychlost stejnosměrného nabíjení, a to až ke 100 kW (stále CHAdeMO).
Kterou nebude kde tim vykonem nabijet (ChadeMo vetsinou max 50 kW vykon) ale ono to nebude asi nutne neb na tech 20 kW (rapidgate) to bude stejne stacit :-).
Budu rad kdyz se budu mylit. Treba nam Nissan vytre zrak. Ale s tema nabijeckama? i v Japonsku maji maximalne 50 kW.
Ako dobre ten Nissan pred rokmi začal….
Smutné.
Ako dobre ten Nissan pred rokmi začal….
Smutné.
Mozna by jim nekdo mel rict, ze za tu cenu bude TM3. I v
Mozna by jim nekdo mel rict, ze za tu cenu bude TM3. I v Evrope.
No nevím… zatím je v EU k dispozici jenom ta verze LRD a
No nevím… zatím je v EU k dispozici jenom ta verze LRD a ta vyjde na cca. 1,5 milionu, takže Leaf je pořád podstatně levnější.
U Tesly je za maly cenovy rozdil dvojnasobek muziky.
U Tesly je za maly cenovy rozdil dvojnasobek muziky.
Neříkám, že ne… akorát upozorňuji, že s tou stejnou
Neříkám, že ne… akorát upozorňuji, že s tou stejnou cenou to není pravda.
Zatím je Leaf 60 kWh v EU k dispozici úplně stejně jako
Zatím je Leaf 60 kWh v EU k dispozici úplně stejně jako TM3 SR :).
Jinak ceny by měly být trochu vyšší, vč. DPH přibližně 1,250 mil. za SR+PUP, 1,450 mil. za MR+PUP, 1,650 za LR+AWD+PUP (aktuálně nejlevnější EU verze) a 2 mil. za Perf. Leaf 60kWh vychází na 1,1 mil. vč. DPH, tedy stejně jako SR bez PUP a to je verze, která bude v USA až za půl roku, v Evropě při troše štěstí na konci 2019.
Jeste je zajimava otazka, jestli je bude v EU na zacatku taky
Jeste je zajimava otazka, jestli je bude v EU na zacatku taky povinne PUP a pokud ano, jestli je zahrnuto v uvedenych cenach.
Ano a ano.
Ano a ano.
Jasně. Uvidíme až bude Leaf k prodeji, pak se bude dát
Jasně. Uvidíme až bude Leaf k prodeji, pak se bude dát srovnávat. Zatím to teda vypadá tak, že až bude, tak cena tou dobou dostupné TM3 bude min. o 50 procent vyšší. Ale jak říkám… uvidíme. Leaf se taky může (a měl by) cenově přizpůsobit, protože s cenou jenom o kousek nižší než TM3 by konkurenční nebyl. Pokud teda za konkurenci nepovažujeme to, že bude dostupnější.
Useless crap
Useless crap
Přidá další větrák? Teď tam přece žádný není!
Přidá další větrák? Teď tam přece žádný není!
Tak to tam snad bude aspoň jeden :-(((
Tak to tam snad bude aspoň jeden :-(((
Jeden tam je, v interiéru. Že by teď byly dva? Dvouzónová
Jeden tam je, v interiéru. Že by teď byly dva? Dvouzónová klima?
A chlazení baterií zase nic.
Tak těch nabíjecích 100kW chci vidět.
Přídá větrák,
Tak těch nabíjecích 100kW chci vidět.
Přídá větrák, takže místo nabíjení 25kW u pečený baterky budete nabíjet 35kW 🙂
Hyundai Ionic zvlada len s „vetrakom“ nabijanie 60kW. Netrpi
Hyundai Ionic zvlada len s „vetrakom“ nabijanie 60kW. Netrpi prehrievanim baterky, vetrak to stiha uchladit.
72kW. Osobně vyzkoušeno.
72kW. Osobně vyzkoušeno.
Nestiha. Zkus ho nabijet v lete za slunicka opakovane na
Nestiha. Zkus ho nabijet v lete za slunicka opakovane na rychlonabijecce a nabijeci vykon ti pujde na 50%. Dobre na nakupy, na roadtripy nepouzitelne. A navic Ioniq ma polovicni baterku nez tenhle leaf, takze uplne jina masa na uchlazeni
Uchladí to v pohodě (několikrát jsem jel po dálnici na
Uchladí to v pohodě (několikrát jsem jel po dálnici na otočku 750-800km) a ze 12 možných stupňů ventilátoru chlazení mi to v létě zatím chladilo max. 4 stupněm. Mám IONIQ Ultimate. Nemáte vezi FUTURE?
Nemá žádnou verzi a nikdy v tom nejel, jen blbě kecá.
A
Nemá žádnou verzi a nikdy v tom nejel, jen blbě kecá.
A další věc, větší baterku není třeba tolik chladit při stejném příkonu.
Takže když při 72kW uchladí 28kWh, budoucích 39kWh bude stále brnkačka bez změny chlazení.