Nový Jeep Wrangler jako hybrid?

Jan Horčík - 22 Leden 2015

Magazín AutoExpress měl aktuálně možnost debatovat s Mikem Manleym, šéfem značky Wrangler, která vyrábí legendární Jeepy. Manley redaktorům řekl, hybridní pohon má do budoucna určitě potenciál.auto Jeep Wrangler

Jeep Wrangler je off-roadová klasika
foto: Wrangler

"Pro lidi jezdící ve Wranglerech je nejdůležitější točivý moment a nejvyšší převodový poměr," říká dále Manley. Off-roadová klasika už je na světě pěkných pár desítek let a zájem o ni nijak neupadá, ba naopak.

Spíš než o šetření jde proto inženýrům o využití předností elektrického pohonu kombinovaného s klasickým spalovacím motorem. Elektromotor totiž dokáže nabídnout vysoký točivý moment od nulových otáček.

"...Se správnou kombinací převodovky a převodových stupňů můžete dosáhnout neuvěřitelných převodových poměrů," dodává Manley pro magazín AutoExpress.

Otázkou je zda by šlo o hybrid či plug-in hybrid. Vzhledem k boomu plug-inů bychom sázeli spíš na to druhé, i vzhledem k tomu, že hmotnost a celková spotřeba u tohoto typu aut není na prvním místě. Naopak výdrž a odolnost ano.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já bych se tomu nebránil, naopak, jen mi nepřijde tak zásadní rozdíl mezi hybridem a plug-in hybridem. To je řekl bych jako, zjednodušeně řečeno, s možností nabíjet foťák přímo, nebo vyndat baterku a tu nabíjet v nabíječce vedle.

Spíš se jedná o další marketingové odlišení aby bylo o čem psát, ale možná se mýlím :)

Obrázek uživatele JIP

Rozdíl v tom pro Vás není pouze v případě, že si doma vyrábíte elektřinu generátorem a je vám jedno jestli palivo nalejete do auta nebo do generátoru.
Pro nás ostatní je v tom rozdíl zásadní.
Jinými slovy Vám doporučuji přečíst si definice jednotlivých druhů "hybridů".

---

Můj článek o tom jak jsem navštívil Tesla Motors ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Asi jsem to blbě napsal, chápu že je rozdíl v tom že si baterku mohu dobít ze sítě, ale nevím proč se kvůli tomu dělá takový humbuk.
Jelikož pokud už auto umí jezdit na baterie - elektriku, tak bych "logicky" tuto možnost viděl spíše jako samozřejmou.

Pepa

Obrázek uživatele JIP

To, ze umi jezdit ciste jako EV neni u hybridu mimo plug in vubec jasne prave kvuli malicke nebo zadne extra baterii. Tzv. microHybrid, coz je napriklad normalni spalovak, jehoz normalni fukcionalita a zivotnost je znicena ujetym systemem start-stop, ktery lidi co vi o co jde stejne vypinaji (pokud to jde). Tento tyden jsem jel zrovna Lexusem, co do cca 40km/h jede pri eko jizde jen na elektriku, ale baterka je tak mala, ze motor bezi na volnobeh. Baterka a system ve "vlajkove" lodi Toyoty-Prius (ne plugin) sice umoznuje provoz ciste na elektriku, ale jen cca 2km, kvuli nimz by kabel ani nikdo nepripojoval a nebo tak casto, ze by ho to brzo znicilo. Tak radeji vyrobci usetri jeste vic a dobijeni ze zasuvky neumoznuji.

---

Můj článek o tom jak jsem navštívil Tesla Motors ;)


ChargeUp! - Komplexní dodávka dobíjecích stanic a souvisejících služebVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobile-stationNabíječky elektromobilů Circontrol